Citroën DS3 Cabrio - sázka na originalitu

vloženo

Citroën ještě před pařížským autosalonem představuje nový model DS3 Cabrio, který vznikl na základě úspěšného modelu DS3. Novinka sází na eleganci a široké možnosti přizpůsobení vozu svým představám. Novinka nabídne pět plnohodnotých míst a bude těžší jen o 25 kg než klasická DS3.

Citroën DS3 Cabrio - sázka na originalitu Model DS3, který je na trhu pouhé dva roky, dosáhl nesporného úspěchu, protože se ho prodalo téměř 180.000 kusů. Model DS3, který přišel s koncepcí osobních úprav na míru pomocí několika různých verzí střechy a který se představil ve verzích Racing, Ultra Prestige a Just Mat, se značným způsobem podílí na proslulosti a úspěchu řady DS, jež už dosáhla více než 250.000 prodaných kusů.

DS3 Cabrio, které se vyrábí ve francouzské továrně v Poissy, se na trh dostane na začátku roku 2013 a od počátku bude mít v nabídce verzi s emisemi pouhých 99 g CO2/km. Model DS3 Cabrio zdědil od sedanu výraznou osobnost. S délkou 395 cm, šířkou 171 cm a výškou 146 cm si zachovává kompaktní proporce. Nabízí všechny prvky výrazného stylu základní verze: „plovoucí“ dvoubarevnou střechu, žraločí ploutev dodávající dynamiku linii bočních oken, boční mřížky sání zdůrazňující denní světlomety s LED diodami, jež jsou typickým rysem čelní strany. DS3 Cabrio má plátno, které je možné si vybrat dle vlastního vkusu, zcela nová zadní světla 3D s LED diodami a chromovanou kliku elegantně podtrhující horní část víka zavazadlového prostoru.

Vůz umožňuje neuvěřitelně různorodé úpravy na míru u střechy, karoserie, vnějších zpětných zrcátek či kol. Již sedan má v nabídce celkem 10 verzí střechy. DS3 Cabrio se nabízí se 3 odstíny plátna: černou, modrou Infini a Monogram DS. Efekt plovoucí střechy, který je pro DS3 typický, byl zachován díky černým zadním bočním panelům a použití barvy plátna v horní části boků karoserie, na přední příčné liště a na zadním spojleru. S odstíny karoserie a plátna ladí rovněž lišty na palubní desce, lišty kolem větráků a hlavice řadicí páky. K dispozici je 5 variant: šedá, leskle černá, bílá, Carbotech, modrá Infini a šedá Moondust.

DS3 Cabrio nabízí trojrozměrný světelný podpis využívající zcela novou technologii: zadní 3D světla s LED diodami. Jejich linie se inspirují od zadních světel koncepčních vozů Revolte a Survolt. Středovou část světla tvoří obdélníková opálová lišta tvořená 31 LED diodami a sada zrcadel a skel rozdělujících paprsky, která opakuje obraz světelné lišty do nekonečna. Tento 3D modul se rozsvítí v noci při rozsvícení světel a ve dne při zabrzdění. 3D modul je zvýrazněn horní lištou tvořenou 15 LED diodami. Tato lišta zajišťuje funkci parkovacích, brzdových a bočních obrysových světel. Péče o detail je dovedena k dokonalosti: toto 3D světlo je ozdobeno chromovaným logem DS zasazeným do příčně použitého rastru DS, jako klenot ve šperkovnici.

Většina kabrioletů váží přibližně o sto kg víc než příslušný sedan, ale u vozu DS3 Cabrio došlo k optimalizaci architektury (hmotnost jen o 25 g vyšší než u sedanu), což není nikterak na úkor živého a mrštného chování původní DS3. Inženýrům značky Citroën se podařilo zajistit modelu DS3 Cabrio pevnost srovnatelnou s pevností sedanu. Využili zejména boční stavbu sedanu a přidali výztuže kolem zavazadlového prostoru. Vozu, který podělil technický základ sedanu (prvky struktury a nápravový systém), se podařilo udržet si energické chování, díky němuž velmi dobře reaguje a přitom nabízí vysokou úroveň ovladatelnosti a bezpečnosti. Řidič se za volantem vozu DS3 Cabrio cítí blízko vozovce a může snadno vybírat zatáčky.

Úplné uzavření střechy zabere jen 16 vteřin a tuto operaci je možné provést až do rychlosti 120 km/hod. Otevírání a zavírání střechy se ovládá tlačítkem ve stropní konzole. Tento ovladač nabízí 3 polohy střechy: střední, horizontální otevření a úplné otevření. DS3 Cabrio nabízí 5 plnohodnotných míst a největší objem zavazadlového prostoru v této kategorii (245 l). Stejně jako u klasické DS3 byla i u Cabria zachovánamodularita zadní lavice (sklopitelné a dělené v poměru 2/3 – 1/3). Velmi originální je způsob otevírání okna víka zavazadlového prostoru (kruhové otevírání) umožňující úplné otevření zavazadlového prostoru bez ohledu na místo, které je za vozem k dispozici (především při parkování u zdi).

Citroën

Vyhledat vozidla v inzerci: Citroen

Fotografie k článku

Fotografie k článku Citroën DS3 Cabrio - sázka na originalitu Fotografie k článku Citroën DS3 Cabrio - sázka na originalitu Fotografie k článku Citroën DS3 Cabrio - sázka na originalitu Fotografie k článku Citroën DS3 Cabrio - sázka na originalitu Fotografie k článku Citroën DS3 Cabrio - sázka na originalitu Fotografie k článku Citroën DS3 Cabrio - sázka na originalitu Fotografie k článku Citroën DS3 Cabrio - sázka na originalitu Fotografie k článku Citroën DS3 Cabrio - sázka na originalitu Fotografie k článku Citroën DS3 Cabrio - sázka na originalitu Fotografie k článku Citroën DS3 Cabrio - sázka na originalitu Fotografie k článku Citroën DS3 Cabrio - sázka na originalitu Fotografie k článku Citroën DS3 Cabrio - sázka na originalitu Fotografie k článku Citroën DS3 Cabrio - sázka na originalitu Fotografie k článku Citroën DS3 Cabrio - sázka na originalitu Fotografie k článku Citroën DS3 Cabrio - sázka na originalitu Fotografie k článku Citroën DS3 Cabrio - sázka na originalitu Fotografie k článku Citroën DS3 Cabrio - sázka na originalitu Fotografie k článku Citroën DS3 Cabrio - sázka na originalitu Fotografie k článku Citroën DS3 Cabrio - sázka na originalitu
Nenechte si ujít novinky, které pro Vás připravujeme. Zadejte Váš e-mail:

Sdílet článek

Komentáře k článku:

Další články (posledních 20 z celkem 20)

27.02.2017
Test: Opel Mokka X 1.4 Turbo je skvělá, kdyby tolik nežrala
25.02.2017
Seat Leon Cupra 300 - tři karoserie, více síly a moderní techniky
24.02.2017
Hyundai i30 kombi jde po krku Octavii, nabídne 602 litrů velký zavazadlový prostor
23.02.2017
Kia Rio přijíždí ve čtvrté generaci s cenou od 279 980 Kč
23.02.2017
Test ojetiny: Honda Accord 2.0i ES (5. gen.) – neochvějná legenda
22.02.2017
Modernizace přinesla Škodě Rapid tříválec TSI a internet
22.02.2017
Pagani Huayra Roadster je krásný, ale koupit si ho nemůžete
21.02.2017
Opel Insignia Grand Sport - co bude pod kapotou? podívejte se na kompletní přehled motorů
20.02.2017
Test: Volkswagen Amarok 3.0 TDI V6 – výsměch konvencím
19.02.2017
Peugeot Partner Tepee Electric to je auto pro pět cestujících a zavazadla
18.02.2017
Mercedes-Maybach G 650 Landaulet – špička okázalosti
17.02.2017
Desátá generace Hondy Civic má české ceny
16.02.2017
Přichází poslední samuraj – Ferrari 812 Superfast
16.02.2017
Test ojetiny: Volkswagen Golf Variant 1.6 TDI - nepřítel nových aut
15.02.2017
Smart končí s konvenčními pohony! Zatím v USA...
15.02.2017
Je výhodnější Citroën C-Elysée nebo Peugeot 301?
14.02.2017
Nejprodávanější auto v roce 2016? Corolla ani Golf to není
13.02.2017
Test: Kia Optima SW 1.7 CRDi – typická střední třída
12.02.2017
Čeští motoristé totálně pohořeli v testu inteligence!
12.02.2017
Všechno, co jste chtěli vědět o nové Škodě Octavii a Octavii Combi