Citroën DS3 Cabrio - sázka na originalitu

vloženo

Citroën ještě před pařížským autosalonem představuje nový model DS3 Cabrio, který vznikl na základě úspěšného modelu DS3. Novinka sází na eleganci a široké možnosti přizpůsobení vozu svým představám. Novinka nabídne pět plnohodnotých míst a bude těžší jen o 25 kg než klasická DS3.

Citroën DS3 Cabrio - sázka na originalitu Model DS3, který je na trhu pouhé dva roky, dosáhl nesporného úspěchu, protože se ho prodalo téměř 180.000 kusů. Model DS3, který přišel s koncepcí osobních úprav na míru pomocí několika různých verzí střechy a který se představil ve verzích Racing, Ultra Prestige a Just Mat, se značným způsobem podílí na proslulosti a úspěchu řady DS, jež už dosáhla více než 250.000 prodaných kusů.

DS3 Cabrio, které se vyrábí ve francouzské továrně v Poissy, se na trh dostane na začátku roku 2013 a od počátku bude mít v nabídce verzi s emisemi pouhých 99 g CO2/km. Model DS3 Cabrio zdědil od sedanu výraznou osobnost. S délkou 395 cm, šířkou 171 cm a výškou 146 cm si zachovává kompaktní proporce. Nabízí všechny prvky výrazného stylu základní verze: „plovoucí“ dvoubarevnou střechu, žraločí ploutev dodávající dynamiku linii bočních oken, boční mřížky sání zdůrazňující denní světlomety s LED diodami, jež jsou typickým rysem čelní strany. DS3 Cabrio má plátno, které je možné si vybrat dle vlastního vkusu, zcela nová zadní světla 3D s LED diodami a chromovanou kliku elegantně podtrhující horní část víka zavazadlového prostoru.

Vůz umožňuje neuvěřitelně různorodé úpravy na míru u střechy, karoserie, vnějších zpětných zrcátek či kol. Již sedan má v nabídce celkem 10 verzí střechy. DS3 Cabrio se nabízí se 3 odstíny plátna: černou, modrou Infini a Monogram DS. Efekt plovoucí střechy, který je pro DS3 typický, byl zachován díky černým zadním bočním panelům a použití barvy plátna v horní části boků karoserie, na přední příčné liště a na zadním spojleru. S odstíny karoserie a plátna ladí rovněž lišty na palubní desce, lišty kolem větráků a hlavice řadicí páky. K dispozici je 5 variant: šedá, leskle černá, bílá, Carbotech, modrá Infini a šedá Moondust.

DS3 Cabrio nabízí trojrozměrný světelný podpis využívající zcela novou technologii: zadní 3D světla s LED diodami. Jejich linie se inspirují od zadních světel koncepčních vozů Revolte a Survolt. Středovou část světla tvoří obdélníková opálová lišta tvořená 31 LED diodami a sada zrcadel a skel rozdělujících paprsky, která opakuje obraz světelné lišty do nekonečna. Tento 3D modul se rozsvítí v noci při rozsvícení světel a ve dne při zabrzdění. 3D modul je zvýrazněn horní lištou tvořenou 15 LED diodami. Tato lišta zajišťuje funkci parkovacích, brzdových a bočních obrysových světel. Péče o detail je dovedena k dokonalosti: toto 3D světlo je ozdobeno chromovaným logem DS zasazeným do příčně použitého rastru DS, jako klenot ve šperkovnici.

Většina kabrioletů váží přibližně o sto kg víc než příslušný sedan, ale u vozu DS3 Cabrio došlo k optimalizaci architektury (hmotnost jen o 25 g vyšší než u sedanu), což není nikterak na úkor živého a mrštného chování původní DS3. Inženýrům značky Citroën se podařilo zajistit modelu DS3 Cabrio pevnost srovnatelnou s pevností sedanu. Využili zejména boční stavbu sedanu a přidali výztuže kolem zavazadlového prostoru. Vozu, který podělil technický základ sedanu (prvky struktury a nápravový systém), se podařilo udržet si energické chování, díky němuž velmi dobře reaguje a přitom nabízí vysokou úroveň ovladatelnosti a bezpečnosti. Řidič se za volantem vozu DS3 Cabrio cítí blízko vozovce a může snadno vybírat zatáčky.

Úplné uzavření střechy zabere jen 16 vteřin a tuto operaci je možné provést až do rychlosti 120 km/hod. Otevírání a zavírání střechy se ovládá tlačítkem ve stropní konzole. Tento ovladač nabízí 3 polohy střechy: střední, horizontální otevření a úplné otevření. DS3 Cabrio nabízí 5 plnohodnotných míst a největší objem zavazadlového prostoru v této kategorii (245 l). Stejně jako u klasické DS3 byla i u Cabria zachovánamodularita zadní lavice (sklopitelné a dělené v poměru 2/3 – 1/3). Velmi originální je způsob otevírání okna víka zavazadlového prostoru (kruhové otevírání) umožňující úplné otevření zavazadlového prostoru bez ohledu na místo, které je za vozem k dispozici (především při parkování u zdi).

Citroën

Vyhledat vozidla v inzerci: Citroen

Fotografie k článku

Fotografie k článku Citroën DS3 Cabrio - sázka na originalitu Fotografie k článku Citroën DS3 Cabrio - sázka na originalitu Fotografie k článku Citroën DS3 Cabrio - sázka na originalitu Fotografie k článku Citroën DS3 Cabrio - sázka na originalitu Fotografie k článku Citroën DS3 Cabrio - sázka na originalitu Fotografie k článku Citroën DS3 Cabrio - sázka na originalitu Fotografie k článku Citroën DS3 Cabrio - sázka na originalitu Fotografie k článku Citroën DS3 Cabrio - sázka na originalitu Fotografie k článku Citroën DS3 Cabrio - sázka na originalitu Fotografie k článku Citroën DS3 Cabrio - sázka na originalitu Fotografie k článku Citroën DS3 Cabrio - sázka na originalitu Fotografie k článku Citroën DS3 Cabrio - sázka na originalitu Fotografie k článku Citroën DS3 Cabrio - sázka na originalitu Fotografie k článku Citroën DS3 Cabrio - sázka na originalitu Fotografie k článku Citroën DS3 Cabrio - sázka na originalitu Fotografie k článku Citroën DS3 Cabrio - sázka na originalitu Fotografie k článku Citroën DS3 Cabrio - sázka na originalitu Fotografie k článku Citroën DS3 Cabrio - sázka na originalitu Fotografie k článku Citroën DS3 Cabrio - sázka na originalitu
Nenechte si ujít novinky, které pro Vás připravujeme. Zadejte Váš e-mail:

Sdílet článek

Komentáře k článku:

Další články (posledních 20 z celkem 20)

27.03.2017
Hypersport-GT od McLarenu bude nejaerodynamičtějším vozem lidských dějin!
27.03.2017
Test: BMW X1 2.0d xDrive se přizpůsobilo zákazníkům
26.03.2017
Video k testu: Kia Optima SW GT
25.03.2017
Automobilka Tesla ruší produkci svého Model S 60 a 60 D a půjčuje si u investorů! Má snad málo peněz?
24.03.2017
Na Volkswagen e-Golf stačí milion, nově dojede až 200 km
24.03.2017
Renault Alpine A110 s motorem 1.8 Turbo a výkonem 252 koní
23.03.2017
Seat bude mít dvě nová SUV, Aronu menší než Atecu a také větší sedmimístné SUV
23.03.2017
Test ojetiny: BMW 520i (E60) – rozumný základ
22.03.2017
Nový Golf GTI Performance má 245 koní a cenu 745 900 Kč
21.03.2017
Audi S4 a S4 Avant v prodeji, připravte si minimálně 1,6 milionu
21.03.2017
Jeep Compass se dokáže ve verzi Trailhawk plazit i po zdi
20.03.2017
Test: Kia Optima SW GT - tvrdý oříšek
19.03.2017
3 nejbrutálnější kombi letošní Ženevy s dynamikou supersportů
19.03.2017
Lexus a Porsche jsou nejméně problémové, Fiat naopak propadák
18.03.2017
3 nejzajímavější kombi letošní Ženevy, která vás nezruinují
17.03.2017
Mitsubishi Eclipse Cross bude soupeřit s novou Škodou Yeti
16.03.2017
Test ojetiny: Opel Corsa 1.0 Turbo ecoFLEX – tvrdý hráč, či dámská hračka?
15.03.2017
Žádné překvapení - českým Autem roku 2017 je Škoda Kodiaq
14.03.2017
Bentley Mulsanne Hallmark Series by Mulliner - individuální luxus
14.03.2017
S Nissanem Juke v limitované edici Fun Edition budete zaručeně FUN