Citroën DS 7 Crossback bude číst povrch vozovky

vloženo

Luxusní odnož skupiny PSA se snaží vzdálit od Citroënu. Nejnovějším důkazem je model DS 7 Crossback, který klade důraz na kvalitní materiály, nejnovější technologie a řemeslnost.

Citroën DS 7 Crossback bude číst povrch vozovky Citroën DS 7 Crossback bude číst povrch vozovky

Na hydropneumatické pérování musíme zapomenout, odkazem na něj mají být adaptivní tlumiče, které se ve spojení s kamerou snímající nerovnosti starají o komfortní svezení. Chybět nebude hybridní plug-in verze, přičemž novinka si svou premiéru odbude na ženevském autosalonu.


Nový model DS 7 Crossback dosahuje délky 4,57 m, výšky1,62 m a šířky 1,89 m. Díky těmto proporcím se jedná o crossover velikosti nového Peugeotu 5008. Design DS 7 Crossback navazuje na to, co známe z ostatních modelů a přidává punc luxusu. Nechybí adaptivní diodové světlomety nebo výrazně tvarované lité disky (jejich velikost se bude pohybovat v rozmezí 17 až 20 palců).

Přístrojovou desku z velké části tvoří dvojice displejů s uhlopříčkou 12 palců. Displej umístěný uprostřed palubní desky slouží infotainmentu s možností zrcadlit displeje externích zařízení, kdežto obrazovka před řidičem supluje klasický přístrojový štít s možností přizpůsobení. Vše umocňuje zajímavě prohnutý volič automatické převodovky, který známe z Peugeotu 3008. Vrchol přístrojové desky zdobí luxusní hodinky B.R.M. R180, které odhalí svůj ciferník po nastartování.

Ve Francii nešetřili na čalounění - k dostání bude Alcantara, kůže Nappa nebo obložení dřevem. Vybrat si budete moci ze  čtyř různých variant interiéru - Bastille, Rivoli, Opera a Performance Line (sportovně laděná varianta, něco jako M paket u BMW).

Pod kapotu bude možné volit celkem z šesti pohonných jednotek. Vrchol nabídky od roku 2019 vytvoří provedení E-Tense, které kombinuje zážehový motor THP a dva elektromotory. Spalovací agregát bude disponovat výkonem 147 kW (200 koní), každý z elektromotorů jej doplní osmdesáti kilowatty. Kombinovaný výkon soustavy se tak vyšplhá na 221 kW. Pod zadními sedadly nalezne své místo navíc akumulátor s kapacitou 13 kWh, který vystačí na zhruba 60 kilometrů pro jízdu čistě na elektřinu. V praxi půjde o plug-in hybrid, který z běžné domácí sítě nabijete za 4,5 hodiny, případně za 2,5 hodiny s využitím 6,6 kWh nabíječky a 32A zásuvky. Zajímavostí je osmistupňový automat EAT8, který se v rámci koncernu PSA objeví poprvé.

Na druhé straně nabídky poslouží za základ tříválec 1.2 PureTech 130 (96 kW). Silnější alternativou pak bude přeplňovaný čtyřválec s objemem 1,6 l naladěný na 132 kW (180 k) a 165 kW (225 k). V případě vznětových agregátů dostanete na výběr mezi motory 1.6 BlueHDi s výkonem 96 kW (130 k) a 2.0 BlueHDi (132 kW/180 k). S výjimkou hybridu budou všechny ostatní motorizace využívat pouze pohon přední nápravy. DS 7 Crossback dostane víceprvkovou zadní nápravu a velmi komfortní odpružení. To má být odkazem na v tomto směru vynikající hydropneumatické pérování, které automobilka již dříve opustila. Moderní náhradou jsou adaptivní tlumiče a kamera snímající nerovnosti na silnici (čtyři čidla světlé výšky a tři akcelerometry zkoumají reakce vozu a v reálném čase předávají tyto údaje počítači, který působí samostatně na každé kolo. Podle informací, které dostane, neustále zpevňuje nebo uvolňuje odpružení.


Petr Šikl

Vyhledat vozidla v inzerci: Citroen

Fotografie k článku

Fotografie k článku Citroën DS 7 Crossback bude číst povrch vozovky Fotografie k článku Citroën DS 7 Crossback bude číst povrch vozovky Fotografie k článku Citroën DS 7 Crossback bude číst povrch vozovky Fotografie k článku Citroën DS 7 Crossback bude číst povrch vozovky Fotografie k článku Citroën DS 7 Crossback bude číst povrch vozovky Fotografie k článku Citroën DS 7 Crossback bude číst povrch vozovky Fotografie k článku Citroën DS 7 Crossback bude číst povrch vozovky Fotografie k článku Citroën DS 7 Crossback bude číst povrch vozovky Fotografie k článku Citroën DS 7 Crossback bude číst povrch vozovky Fotografie k článku Citroën DS 7 Crossback bude číst povrch vozovky Fotografie k článku Citroën DS 7 Crossback bude číst povrch vozovky Fotografie k článku Citroën DS 7 Crossback bude číst povrch vozovky
Nenechte si ujít novinky, které pro Vás připravujeme. Zadejte Váš e-mail:

Sdílet článek

Komentáře k článku:

Další články (posledních 20 z celkem 20)

20.01.2019
Škoda Scala v prodeji, připravte si alespoň 369 900 Kč
14.01.2019
Toyota GR Supra - legenda se vrací a my o ní víme vše podstatné
11.01.2019
Test: Mitsubishi Space Star - jednoduchý a levný
10.01.2019
Peugeot 2008 slaví milion vyrobených kusů
08.01.2019
Suzuki Swift Sport je tady a nestojí ani půl milionu
07.01.2019
Test ojetiny: Volkswagen Golf V – pátá generace úspěchu
04.01.2019
BMW Individual M850i xDrive Coupé Night Sky - krása vesmírná
29.12.2018
Test ojetiny: Citroën C4 – auto dvou tváří
22.12.2018
Volkswagen Golf GTI TCR přichází na český trh
20.12.2018
Test: Mazda 2 není malé auto jen pro ženy
07.12.2018
Škoda Scala má po oficiální premiéře
06.12.2018
Renault Captur má nový motor 1,3 TCe
04.12.2018
Seat Tarraco v prodeji, české ceny začínají na 762 900 Kč
03.12.2018
Test ojetiny: Chevrolet Kalos – levný konkurent Fabie
20.11.2018
Kia ProCeed: Shooting brake ze Žiliny začal sjíždět z výrobních linek
17.11.2018
Omlazená Kia Optima startuje na 719 980 Kč, elektrifikovaná verze stojí přes milion
16.11.2018
Rodina Toyota Corolla se rozšiřuje o nový sedan
15.11.2018
Test ojetiny: Ford Focus – král zatáček se stále líbí
15.11.2018
Lexus ES 300h míří do Česka. Předprodej nového modelu zahájen
14.11.2018
Buďte vidět, české silnice se noří do tmy