Citroën DS 7 Crossback bude číst povrch vozovky

vloženo

Luxusní odnož skupiny PSA se snaží vzdálit od Citroënu. Nejnovějším důkazem je model DS 7 Crossback, který klade důraz na kvalitní materiály, nejnovější technologie a řemeslnost.

Citroën DS 7 Crossback bude číst povrch vozovky Citroën DS 7 Crossback bude číst povrch vozovky

Na hydropneumatické pérování musíme zapomenout, odkazem na něj mají být adaptivní tlumiče, které se ve spojení s kamerou snímající nerovnosti starají o komfortní svezení. Chybět nebude hybridní plug-in verze, přičemž novinka si svou premiéru odbude na ženevském autosalonu.


Nový model DS 7 Crossback dosahuje délky 4,57 m, výšky1,62 m a šířky 1,89 m. Díky těmto proporcím se jedná o crossover velikosti nového Peugeotu 5008. Design DS 7 Crossback navazuje na to, co známe z ostatních modelů a přidává punc luxusu. Nechybí adaptivní diodové světlomety nebo výrazně tvarované lité disky (jejich velikost se bude pohybovat v rozmezí 17 až 20 palců).

Přístrojovou desku z velké části tvoří dvojice displejů s uhlopříčkou 12 palců. Displej umístěný uprostřed palubní desky slouží infotainmentu s možností zrcadlit displeje externích zařízení, kdežto obrazovka před řidičem supluje klasický přístrojový štít s možností přizpůsobení. Vše umocňuje zajímavě prohnutý volič automatické převodovky, který známe z Peugeotu 3008. Vrchol přístrojové desky zdobí luxusní hodinky B.R.M. R180, které odhalí svůj ciferník po nastartování.

Ve Francii nešetřili na čalounění - k dostání bude Alcantara, kůže Nappa nebo obložení dřevem. Vybrat si budete moci ze  čtyř různých variant interiéru - Bastille, Rivoli, Opera a Performance Line (sportovně laděná varianta, něco jako M paket u BMW).

Pod kapotu bude možné volit celkem z šesti pohonných jednotek. Vrchol nabídky od roku 2019 vytvoří provedení E-Tense, které kombinuje zážehový motor THP a dva elektromotory. Spalovací agregát bude disponovat výkonem 147 kW (200 koní), každý z elektromotorů jej doplní osmdesáti kilowatty. Kombinovaný výkon soustavy se tak vyšplhá na 221 kW. Pod zadními sedadly nalezne své místo navíc akumulátor s kapacitou 13 kWh, který vystačí na zhruba 60 kilometrů pro jízdu čistě na elektřinu. V praxi půjde o plug-in hybrid, který z běžné domácí sítě nabijete za 4,5 hodiny, případně za 2,5 hodiny s využitím 6,6 kWh nabíječky a 32A zásuvky. Zajímavostí je osmistupňový automat EAT8, který se v rámci koncernu PSA objeví poprvé.

Na druhé straně nabídky poslouží za základ tříválec 1.2 PureTech 130 (96 kW). Silnější alternativou pak bude přeplňovaný čtyřválec s objemem 1,6 l naladěný na 132 kW (180 k) a 165 kW (225 k). V případě vznětových agregátů dostanete na výběr mezi motory 1.6 BlueHDi s výkonem 96 kW (130 k) a 2.0 BlueHDi (132 kW/180 k). S výjimkou hybridu budou všechny ostatní motorizace využívat pouze pohon přední nápravy. DS 7 Crossback dostane víceprvkovou zadní nápravu a velmi komfortní odpružení. To má být odkazem na v tomto směru vynikající hydropneumatické pérování, které automobilka již dříve opustila. Moderní náhradou jsou adaptivní tlumiče a kamera snímající nerovnosti na silnici (čtyři čidla světlé výšky a tři akcelerometry zkoumají reakce vozu a v reálném čase předávají tyto údaje počítači, který působí samostatně na každé kolo. Podle informací, které dostane, neustále zpevňuje nebo uvolňuje odpružení.


Petr Šikl

Vyhledat vozidla v inzerci: Citroen

Fotografie k článku

Fotografie k článku Citroën DS 7 Crossback bude číst povrch vozovky Fotografie k článku Citroën DS 7 Crossback bude číst povrch vozovky Fotografie k článku Citroën DS 7 Crossback bude číst povrch vozovky Fotografie k článku Citroën DS 7 Crossback bude číst povrch vozovky Fotografie k článku Citroën DS 7 Crossback bude číst povrch vozovky Fotografie k článku Citroën DS 7 Crossback bude číst povrch vozovky Fotografie k článku Citroën DS 7 Crossback bude číst povrch vozovky Fotografie k článku Citroën DS 7 Crossback bude číst povrch vozovky Fotografie k článku Citroën DS 7 Crossback bude číst povrch vozovky Fotografie k článku Citroën DS 7 Crossback bude číst povrch vozovky Fotografie k článku Citroën DS 7 Crossback bude číst povrch vozovky Fotografie k článku Citroën DS 7 Crossback bude číst povrch vozovky
Nenechte si ujít novinky, které pro Vás připravujeme. Zadejte Váš e-mail:

Sdílet článek

Komentáře k článku:

Další články (posledních 20 z celkem 20)

17.08.2018
Mitsubishi Outlander PHEV prošel modernizací a je po všech stránkách lepší
15.08.2018
Volkswagen Grand California je revolučním kempingovým vozem s koupelnou
14.08.2018
Honda HR-V má po faceliftu a dostane nové motory
12.08.2018
Test ojetiny: Mitsubishi ASX 1.6 DI-D 4WD (video)
10.08.2018
Test ojetiny: Peugeot 307 – řada variant a příznivé ceny
07.08.2018
Test: Mitsubishi ASX Black Edition - když chcete víc za málo
06.08.2018
Na nový Peugeot Rifter stačí 390 000 Kč
04.08.2018
Na omlazený model Škoda Fabia čtvrt milionu korun nestačí
03.08.2018
Nová Honda CR-V má české ceny, konkurenci zatápí bohatou výbavou
02.08.2018
Škoda Karoq se rychle rozmnožuje - dnes tu máme verzi Sportline
01.08.2018
Škoda Karoq Scout je tady a vypadá skvěle
31.07.2018
BMW X2 25d xDrive - Více stylu, méně BMW
30.07.2018
Přijíždí Hyundai Kona v limitované edici Iron Man
29.07.2018
Falešný poplach: dieselové motory jsou v ČR stále v hledáčku kupujících
29.07.2018
Test ojetiny: Kia Sportage 1.7 CRDi 85 kW 2WD (video)
26.07.2018
Test ojetiny: Audi A6 – ve hře díky nadčasovým tvarům
25.07.2018
Druhá generace Audi Q3 je tady, vypadá jako zmenšená Q8
23.07.2018
Volkswagen Amarok V6 zvládá terén dobře
20.07.2018
Rain Man s mobilem: Jsem výborný řidič
18.07.2018
Audi Q8 má českou cenu, dva miliony stačí