Citroën DS 7 Crossback bude číst povrch vozovky

vloženo

Luxusní odnož skupiny PSA se snaží vzdálit od Citroënu. Nejnovějším důkazem je model DS 7 Crossback, který klade důraz na kvalitní materiály, nejnovější technologie a řemeslnost.

Citroën DS 7 Crossback bude číst povrch vozovky Citroën DS 7 Crossback bude číst povrch vozovky

Na hydropneumatické pérování musíme zapomenout, odkazem na něj mají být adaptivní tlumiče, které se ve spojení s kamerou snímající nerovnosti starají o komfortní svezení. Chybět nebude hybridní plug-in verze, přičemž novinka si svou premiéru odbude na ženevském autosalonu.


Nový model DS 7 Crossback dosahuje délky 4,57 m, výšky1,62 m a šířky 1,89 m. Díky těmto proporcím se jedná o crossover velikosti nového Peugeotu 5008. Design DS 7 Crossback navazuje na to, co známe z ostatních modelů a přidává punc luxusu. Nechybí adaptivní diodové světlomety nebo výrazně tvarované lité disky (jejich velikost se bude pohybovat v rozmezí 17 až 20 palců).

Přístrojovou desku z velké části tvoří dvojice displejů s uhlopříčkou 12 palců. Displej umístěný uprostřed palubní desky slouží infotainmentu s možností zrcadlit displeje externích zařízení, kdežto obrazovka před řidičem supluje klasický přístrojový štít s možností přizpůsobení. Vše umocňuje zajímavě prohnutý volič automatické převodovky, který známe z Peugeotu 3008. Vrchol přístrojové desky zdobí luxusní hodinky B.R.M. R180, které odhalí svůj ciferník po nastartování.

Ve Francii nešetřili na čalounění - k dostání bude Alcantara, kůže Nappa nebo obložení dřevem. Vybrat si budete moci ze  čtyř různých variant interiéru - Bastille, Rivoli, Opera a Performance Line (sportovně laděná varianta, něco jako M paket u BMW).

Pod kapotu bude možné volit celkem z šesti pohonných jednotek. Vrchol nabídky od roku 2019 vytvoří provedení E-Tense, které kombinuje zážehový motor THP a dva elektromotory. Spalovací agregát bude disponovat výkonem 147 kW (200 koní), každý z elektromotorů jej doplní osmdesáti kilowatty. Kombinovaný výkon soustavy se tak vyšplhá na 221 kW. Pod zadními sedadly nalezne své místo navíc akumulátor s kapacitou 13 kWh, který vystačí na zhruba 60 kilometrů pro jízdu čistě na elektřinu. V praxi půjde o plug-in hybrid, který z běžné domácí sítě nabijete za 4,5 hodiny, případně za 2,5 hodiny s využitím 6,6 kWh nabíječky a 32A zásuvky. Zajímavostí je osmistupňový automat EAT8, který se v rámci koncernu PSA objeví poprvé.

Na druhé straně nabídky poslouží za základ tříválec 1.2 PureTech 130 (96 kW). Silnější alternativou pak bude přeplňovaný čtyřválec s objemem 1,6 l naladěný na 132 kW (180 k) a 165 kW (225 k). V případě vznětových agregátů dostanete na výběr mezi motory 1.6 BlueHDi s výkonem 96 kW (130 k) a 2.0 BlueHDi (132 kW/180 k). S výjimkou hybridu budou všechny ostatní motorizace využívat pouze pohon přední nápravy. DS 7 Crossback dostane víceprvkovou zadní nápravu a velmi komfortní odpružení. To má být odkazem na v tomto směru vynikající hydropneumatické pérování, které automobilka již dříve opustila. Moderní náhradou jsou adaptivní tlumiče a kamera snímající nerovnosti na silnici (čtyři čidla světlé výšky a tři akcelerometry zkoumají reakce vozu a v reálném čase předávají tyto údaje počítači, který působí samostatně na každé kolo. Podle informací, které dostane, neustále zpevňuje nebo uvolňuje odpružení.


Petr Šikl

Vyhledat vozidla v inzerci: Citroen

Fotografie k článku

Fotografie k článku Citroën DS 7 Crossback bude číst povrch vozovky Fotografie k článku Citroën DS 7 Crossback bude číst povrch vozovky Fotografie k článku Citroën DS 7 Crossback bude číst povrch vozovky Fotografie k článku Citroën DS 7 Crossback bude číst povrch vozovky Fotografie k článku Citroën DS 7 Crossback bude číst povrch vozovky Fotografie k článku Citroën DS 7 Crossback bude číst povrch vozovky Fotografie k článku Citroën DS 7 Crossback bude číst povrch vozovky Fotografie k článku Citroën DS 7 Crossback bude číst povrch vozovky Fotografie k článku Citroën DS 7 Crossback bude číst povrch vozovky Fotografie k článku Citroën DS 7 Crossback bude číst povrch vozovky Fotografie k článku Citroën DS 7 Crossback bude číst povrch vozovky Fotografie k článku Citroën DS 7 Crossback bude číst povrch vozovky
Nenechte si ujít novinky, které pro Vás připravujeme. Zadejte Váš e-mail:

Sdílet článek

Komentáře k článku:

Další články (posledních 20 z celkem 20)

18.10.2018
Jaká auta jsou nejspolehlivější? Podle britů to jsou vozy z Japonska
17.10.2018
Luxusní BMW X7 představeno! Je obrovské a bude mít minimálně šestiválec
16.10.2018
Test ojetiny: Škoda Fabia – první generace láká cenou
15.10.2018
Nástupce Škody Rapid se bude jmenovat Scala
12.10.2018
Hyundai i40 místo příchodu nové generace prošel modernizací
08.10.2018
Hyundai i30 Fastback N - Nošovický rychlík se představuje
07.10.2018
Zbrusu nová generace BMW řady 3 je tady
06.10.2018
Test: Lexus RX L 450h přináší recept na pohodu
05.10.2018
Test ojetiny: Alfa Romeo Giulietta 1.4T (video)
03.10.2018
Na Škodu Kodiaq RS milion korun rozhodně nestačí
02.10.2018
Test ojetiny: Opel Astra H – stále přitažlivá a za dobrou cenu!
01.10.2018
Platí nová povinná výbava do auta!
29.09.2018
Test: N jako Nejlepší? Hyundai i30 N Performance

28.09.2018
Test ojetiny: Hyundai Atos Prime – levná nákupní taška
27.09.2018
Volvo V60 Cross Country - zvýšené kombi se chystá do terénu
25.09.2018
Test: Toyota GT 86 Black Touch - stárnoucí recept na zábavu
23.09.2018
Nissan uvádí na trh odolnější Navaru OFF-ROADER AT32
21.09.2018
Uhrančivý Peugeot 508 má české ceny
20.09.2018
Kia Sportage po modernizaci přijde minimálně na 514 980 Kč
17.09.2018
Test: Vstříc pohodě! Citroën Grand C4 SpaceTourer 2.0 BlueHDi 163
k