Citroën C5: Nové spojenectví v technologii, komfortu a stylu

vloženo

Řada motorů s nejvyspělejší technologií Nový turbodiesel HDi 173 FAP se staví na vrchol řady vznětových motorů, které jsou určeny pro model C5. Mezi ně patří 1,6 HDi o výkonu 110 koní a 2,0 HDi, který produkuje výkon 138 koní. Posledně zmíněný motor je k dostání se šestistupňovou manuální nebo automatickou převodovkou o stejném počtu stupňů.

Řadu C5 lze také pořídit se třemi zážehovými motory: 1,8 16V o výkonu 127 koní, dvoulitrový šestnáctiventilový čtyřválec produkující 143 koní a 3,0 V6 24V. Šestiválec se chlubí variabilním časováním ventilů a výkonem 210 koní, spojený je se šestistupňovou automatickou převodovkou.


Nejnovější technologie slouží pohodlí a bezpečnosti

Spolu s motory využívajícími nejnovější technologie se řada C5 vyznačuje praktickými doplňky přinášejícími účelnější a snadnější ovládání vozu. 

-         Bixenonové světlomety s funkcí natáčení do zatáček přinášejí dokonalejší osvětlení ve směru, do kterého je natočen volant.

-         Přední i zadní parkovací senzory zobrazují na displeji umístěném v přístrojové desce situaci před a za vozem.

-         Tempomat a omezovač rychlosti přinášejí řidiči snadnější a bezpečnější řízení.

-         Systém varování před neúmyslným opuštěním jízdního pruhu (AFIL) monitoruje nezamýšlené přejetí jízdního pruhu, zejména na rychlostních silnicích a dálnicích, a to při rychlostech nad 80 km/h - pokud není aktivováno vypnutí tohoto systému tlačítkem na přístrojové desce. Do bočních částí sedadla řidiče je začleněn vibrační mechanismus, který se spouští na té straně, na které bylo neúmyslně překročeno značení na silnici. Varovný systém tak unaveného nebo nepozorného řidiče probudí k větší bdělosti.

-         Nová generace ESP s preciznější korekcí směru jízdy, sedm airbagů zahrnující i kolenní, přinášejí zvýšenou míru aktivní i pasivní bezpečnosti. Posádce dále slouží předpínače a omezovače tahu bezpečnostních pásů, v případě spolujezdce dokonce s dvojitým předpínačem.

  Co více si přát, než skvělý výsledek v testech EuroNCAP se ziskem 36 bodů ze 37 možných.

Pohodlí a provedení na úrovni

Model C5 není jen výjimečně bezpečný, ale také komfortní. Mimořádně prostorný interiér, spojený s výborným odhlučněním a tlumením vibrací, přispívá k vytvoření pohodové atmosféry pro posádku.

-         k silným stránkám modelu C5 patří odhlučnění prostoru pro posádku od aerodynamického hluku, vibrací motoru a zvuku od kol.

-         C5 může být také vybavena vrstvenými bočními okny, které kromě větší odolnosti proti nárazu také více tlumí pronikání hluku do interiéru.

-         Pneumatické odpružení podvozku Hydractive 3 zaručuje stálou světlou výšku bez ohledu na zatížení vozu. Systém je k dostání v závislosti na motoru. Zahrnuje dva způsoby pro komfortní nebo sportovní jízdu podle kvality vozovky a stylu jízdy.

Pro motor HDi 173 FAP je tento prvek součástí standardního vybavení.            
Vytváří optimální rovnováhu mezi jízdním komfortem, stabilitou podvozku a tuhostí zavěšení.

-         Komfortně laděným odpružením a jízdním chováním model C5 dominuje své kategorii.

Styl modelu střední třídy

Řada C5 prošla v roce 2004 faceliftem vnějšího i vnitřního vzhledu, vyjádřeným dynamickými a plynulými liniemi.

-         Světlomety s bumerangovým tvarem, zvýrazňující dynamický tvar kapoty a motoru a mřížky chladiče s logem Citroënu, dávají přídi vozu energický a osobitý vzhled.

-         Harmonické linie rozměrného Breaku s ladným profilem napovídají o štědrém prostoru pro posádku.

-         Sportovně dynamické linie zádě vozu jsou v případě pětidveřové verze vyjádřeny bumerangovými sdruženými světly podobnými těm předním, Break používá svislé svítilny jako součást zadního sloupku.

-         Chromové doplňky ve spodní části karoserie a na náraznících dávají C5 elegantní a prestižní vzhled.

-         Ozdobná lišta podtrhuje moderní ráz přístrojové desky, která se na středové konzole oplývá množstvím ovládacích prvků. Mezi ně patří například dvouzónová automatická klimatizace a hi-fi systém vynikající kvality.



Zdroj: Citroën Česká republika, s. r. o

Vyhledat vozidla v inzerci: Citroen

Nenechte si ujít novinky, které pro Vás připravujeme. Zadejte Váš e-mail:

Sdílet článek

Komentáře k článku:

Další články (posledních 20 z celkem 20)

14.01.2019
Toyota GR Supra - legenda se vrací a my o ní víme vše podstatné
11.01.2019
Test: Mitsubishi Space Star - jednoduchý a levný
10.01.2019
Peugeot 2008 slaví milion vyrobených kusů
08.01.2019
Suzuki Swift Sport je tady a nestojí ani půl milionu
07.01.2019
Test ojetiny: Volkswagen Golf V – pátá generace úspěchu
04.01.2019
BMW Individual M850i xDrive Coupé Night Sky - krása vesmírná
29.12.2018
Test ojetiny: Citroën C4 – auto dvou tváří
22.12.2018
Volkswagen Golf GTI TCR přichází na český trh
20.12.2018
Test: Mazda 2 není malé auto jen pro ženy
07.12.2018
Škoda Scala má po oficiální premiéře
06.12.2018
Renault Captur má nový motor 1,3 TCe
04.12.2018
Seat Tarraco v prodeji, české ceny začínají na 762 900 Kč
03.12.2018
Test ojetiny: Chevrolet Kalos – levný konkurent Fabie
20.11.2018
Kia ProCeed: Shooting brake ze Žiliny začal sjíždět z výrobních linek
17.11.2018
Omlazená Kia Optima startuje na 719 980 Kč, elektrifikovaná verze stojí přes milion
16.11.2018
Rodina Toyota Corolla se rozšiřuje o nový sedan
15.11.2018
Test ojetiny: Ford Focus – král zatáček se stále líbí
15.11.2018
Lexus ES 300h míří do Česka. Předprodej nového modelu zahájen
14.11.2018
Buďte vidět, české silnice se noří do tmy
13.11.2018
Test ojetiny: Peugeot 407 – elegantní kabát s lákavou cenovkou