Citroën C5: Nové spojenectví v technologii, komfortu a stylu

vloženo

Řada motorů s nejvyspělejší technologií Nový turbodiesel HDi 173 FAP se staví na vrchol řady vznětových motorů, které jsou určeny pro model C5. Mezi ně patří 1,6 HDi o výkonu 110 koní a 2,0 HDi, který produkuje výkon 138 koní. Posledně zmíněný motor je k dostání se šestistupňovou manuální nebo automatickou převodovkou o stejném počtu stupňů.

Ilustrační foto k článku Citroën C5: Nové spojenectví v technologii, komfortu a stylu Silnou stránku HDi motorů, známých vysokou ohleduplností vůči životnímu prostředí, dále tvoří filtr pevných částic (FAP).

Řadu C5 lze také pořídit se třemi zážehovými motory: 1,8 16V o výkonu 127 koní, dvoulitrový šestnáctiventilový čtyřválec produkující 143 koní a 3,0 V6 24V. Šestiválec se chlubí variabilním časováním ventilů a výkonem 210 koní, spojený je se šestistupňovou automatickou převodovkou.

Nejnovější technologie slouží pohodlí a bezpečnosti

Spolu s motory využívajícími nejnovější technologie se řada C5 vyznačuje praktickými doplňky přinášejícími účelnější a snadnější ovládání vozu. 

-         Bixenonové světlomety s funkcí natáčení do zatáček přinášejí dokonalejší osvětlení ve směru, do kterého je natočen volant.

-         Přední i zadní parkovací senzory zobrazují na displeji umístěném v přístrojové desce situaci před a za vozem.

-         Tempomat a omezovač rychlosti přinášejí řidiči snadnější a bezpečnější řízení.

-         Systém varování před neúmyslným opuštěním jízdního pruhu (AFIL) monitoruje nezamýšlené přejetí jízdního pruhu, zejména na rychlostních silnicích a dálnicích, a to při rychlostech nad 80 km/h - pokud není aktivováno vypnutí tohoto systému tlačítkem na přístrojové desce. Do bočních částí sedadla řidiče je začleněn vibrační mechanismus, který se spouští na té straně, na které bylo neúmyslně překročeno značení na silnici. Varovný systém tak unaveného nebo nepozorného řidiče probudí k větší bdělosti.

-         Nová generace ESP s preciznější korekcí směru jízdy, sedm airbagů zahrnující i kolenní, přinášejí zvýšenou míru aktivní i pasivní bezpečnosti. Posádce dále slouží předpínače a omezovače tahu bezpečnostních pásů, v případě spolujezdce dokonce s dvojitým předpínačem.

  Co více si přát, než skvělý výsledek v testech EuroNCAP se ziskem 36 bodů ze 37 možných.

Pohodlí a provedení na úrovni

Model C5 není jen výjimečně bezpečný, ale také komfortní. Mimořádně prostorný interiér, spojený s výborným odhlučněním a tlumením vibrací, přispívá k vytvoření pohodové atmosféry pro posádku.

-         k silným stránkám modelu C5 patří odhlučnění prostoru pro posádku od aerodynamického hluku, vibrací motoru a zvuku od kol.

-         C5 může být také vybavena vrstvenými bočními okny, které kromě větší odolnosti proti nárazu také více tlumí pronikání hluku do interiéru.

-         Pneumatické odpružení podvozku Hydractive 3 zaručuje stálou světlou výšku bez ohledu na zatížení vozu. Systém je k dostání v závislosti na motoru. Zahrnuje dva způsoby pro komfortní nebo sportovní jízdu podle kvality vozovky a stylu jízdy.

Pro motor HDi 173 FAP je tento prvek součástí standardního vybavení.            
Vytváří optimální rovnováhu mezi jízdním komfortem, stabilitou podvozku a tuhostí zavěšení.

-         Komfortně laděným odpružením a jízdním chováním model C5 dominuje své kategorii.

Styl modelu střední třídy

Řada C5 prošla v roce 2004 faceliftem vnějšího i vnitřního vzhledu, vyjádřeným dynamickými a plynulými liniemi.

-         Světlomety s bumerangovým tvarem, zvýrazňující dynamický tvar kapoty a motoru a mřížky chladiče s logem Citroënu, dávají přídi vozu energický a osobitý vzhled.

-         Harmonické linie rozměrného Breaku s ladným profilem napovídají o štědrém prostoru pro posádku.

-         Sportovně dynamické linie zádě vozu jsou v případě pětidveřové verze vyjádřeny bumerangovými sdruženými světly podobnými těm předním, Break používá svislé svítilny jako součást zadního sloupku.

-         Chromové doplňky ve spodní části karoserie a na náraznících dávají C5 elegantní a prestižní vzhled.

-         Ozdobná lišta podtrhuje moderní ráz přístrojové desky, která se na středové konzole oplývá množstvím ovládacích prvků. Mezi ně patří například dvouzónová automatická klimatizace a hi-fi systém vynikající kvality.



Zdroj: Citroën Česká republika, s. r. o

Vyhledat vozidla v inzerci: Citroen

Nenechte si ujít novinky, které pro Vás připravujeme. Zadejte Váš e-mail:

Sdílet článek

Komentáře k článku:

Další články (posledních 20 z celkem 20)

05.12.2016
Nový Seat Leon Cupra dostal 300 koní a pohon všech kol
05.12.2016
Dacia hlásí rekordní rok a na její modely se čeká déle, než půl roku
04.12.2016
Lexus GS F a RC F nově standardně se systémem adaptivního variabilního odpružení
03.12.2016
Nový Hyundai i10 bez klimatizace a rádia za 219 990 Kč
02.12.2016
Mikuláš bude v AAA AUTO nadělovat fotbalovým fanouškům
02.12.2016
Ford Fiesta nové generace přijíždí rovnou ve čtyřech různých verzích
01.12.2016
Test ojetiny: Audi A8 4.2 TDI - přitažlivá kasička
30.11.2016
Na novou Škodu Octavia si připravte minimálně 407 900 Kč
28.11.2016
Prémiový fastback Volkswagen Arteon se představí v Ženevě
27.11.2016
Seat Leon po modernizaci - s 1.2 TSI přijde na 339 900 Kč
26.11.2016
Video: Nový Volkswagen Golf bude udávat reálnou spotřebu
25.11.2016
Nissan X-Trail posiluje nabídku motorů o dvoulitrový diesel
23.11.2016
Test: Dacia Sandero Stepway 0.9 TCe Easy-R – průkopník
22.11.2016
Na Nissan GT-R Nismo si připravte dvojnásobek běžného GT-R
21.11.2016
Nový Volkswagen e-Golf se chlubí dvojnásobným dojezdem a vyšším výkonem
20.11.2016
Hyundai IONIQ Hybrid a IONIQ Eletric přichází na český trh
19.11.2016
Citroën C-Elysée dostal nový nos a zadní světla s 3D efektem
18.11.2016
Test ojetiny: BMW 330i xDrive e92 – emotivní loučení
17.11.2016
Sedm dostupných ojetin, které poslouží početnějším rodinám
16.11.2016
Kia Niro - na hybridný crossover si připravte minimálně 599 980 Kč