Citroën C5: Nové spojenectví v technologii, komfortu a stylu

vloženo

Řada motorů s nejvyspělejší technologií Nový turbodiesel HDi 173 FAP se staví na vrchol řady vznětových motorů, které jsou určeny pro model C5. Mezi ně patří 1,6 HDi o výkonu 110 koní a 2,0 HDi, který produkuje výkon 138 koní. Posledně zmíněný motor je k dostání se šestistupňovou manuální nebo automatickou převodovkou o stejném počtu stupňů.

Řadu C5 lze také pořídit se třemi zážehovými motory: 1,8 16V o výkonu 127 koní, dvoulitrový šestnáctiventilový čtyřválec produkující 143 koní a 3,0 V6 24V. Šestiválec se chlubí variabilním časováním ventilů a výkonem 210 koní, spojený je se šestistupňovou automatickou převodovkou.


Nejnovější technologie slouží pohodlí a bezpečnosti

Spolu s motory využívajícími nejnovější technologie se řada C5 vyznačuje praktickými doplňky přinášejícími účelnější a snadnější ovládání vozu. 

-         Bixenonové světlomety s funkcí natáčení do zatáček přinášejí dokonalejší osvětlení ve směru, do kterého je natočen volant.

-         Přední i zadní parkovací senzory zobrazují na displeji umístěném v přístrojové desce situaci před a za vozem.

-         Tempomat a omezovač rychlosti přinášejí řidiči snadnější a bezpečnější řízení.

-         Systém varování před neúmyslným opuštěním jízdního pruhu (AFIL) monitoruje nezamýšlené přejetí jízdního pruhu, zejména na rychlostních silnicích a dálnicích, a to při rychlostech nad 80 km/h - pokud není aktivováno vypnutí tohoto systému tlačítkem na přístrojové desce. Do bočních částí sedadla řidiče je začleněn vibrační mechanismus, který se spouští na té straně, na které bylo neúmyslně překročeno značení na silnici. Varovný systém tak unaveného nebo nepozorného řidiče probudí k větší bdělosti.

-         Nová generace ESP s preciznější korekcí směru jízdy, sedm airbagů zahrnující i kolenní, přinášejí zvýšenou míru aktivní i pasivní bezpečnosti. Posádce dále slouží předpínače a omezovače tahu bezpečnostních pásů, v případě spolujezdce dokonce s dvojitým předpínačem.

  Co více si přát, než skvělý výsledek v testech EuroNCAP se ziskem 36 bodů ze 37 možných.

Pohodlí a provedení na úrovni

Model C5 není jen výjimečně bezpečný, ale také komfortní. Mimořádně prostorný interiér, spojený s výborným odhlučněním a tlumením vibrací, přispívá k vytvoření pohodové atmosféry pro posádku.

-         k silným stránkám modelu C5 patří odhlučnění prostoru pro posádku od aerodynamického hluku, vibrací motoru a zvuku od kol.

-         C5 může být také vybavena vrstvenými bočními okny, které kromě větší odolnosti proti nárazu také více tlumí pronikání hluku do interiéru.

-         Pneumatické odpružení podvozku Hydractive 3 zaručuje stálou světlou výšku bez ohledu na zatížení vozu. Systém je k dostání v závislosti na motoru. Zahrnuje dva způsoby pro komfortní nebo sportovní jízdu podle kvality vozovky a stylu jízdy.

Pro motor HDi 173 FAP je tento prvek součástí standardního vybavení.            
Vytváří optimální rovnováhu mezi jízdním komfortem, stabilitou podvozku a tuhostí zavěšení.

-         Komfortně laděným odpružením a jízdním chováním model C5 dominuje své kategorii.

Styl modelu střední třídy

Řada C5 prošla v roce 2004 faceliftem vnějšího i vnitřního vzhledu, vyjádřeným dynamickými a plynulými liniemi.

-         Světlomety s bumerangovým tvarem, zvýrazňující dynamický tvar kapoty a motoru a mřížky chladiče s logem Citroënu, dávají přídi vozu energický a osobitý vzhled.

-         Harmonické linie rozměrného Breaku s ladným profilem napovídají o štědrém prostoru pro posádku.

-         Sportovně dynamické linie zádě vozu jsou v případě pětidveřové verze vyjádřeny bumerangovými sdruženými světly podobnými těm předním, Break používá svislé svítilny jako součást zadního sloupku.

-         Chromové doplňky ve spodní části karoserie a na náraznících dávají C5 elegantní a prestižní vzhled.

-         Ozdobná lišta podtrhuje moderní ráz přístrojové desky, která se na středové konzole oplývá množstvím ovládacích prvků. Mezi ně patří například dvouzónová automatická klimatizace a hi-fi systém vynikající kvality.



Zdroj: Citroën Česká republika, s. r. o

Vyhledat vozidla v inzerci: Citroen

Nenechte si ujít novinky, které pro Vás připravujeme. Zadejte Váš e-mail:

Sdílet článek

Komentáře k článku:

Další články (posledních 20 z celkem 20)

24.11.2017
Šest hlavních rozdílů v řízení před 60 lety a v současnosti
21.11.2017
Test: Lexus NX300h jde od výstřednosti k originalitě
20.11.2017
Tesla Roadster prý zadupe běžná auta do země
14.11.2017
Test ojetiny: Peugeot Boxer pohodlně odveze pět palet
13.11.2017
Audi A8 - předprodej zahájen, připravte si 2,5 milionu
11.11.2017
Ford Mustang má české ceny, osmiválec nestojí tolik
07.11.2017
Test: Hyundai i30 kombi - je lepší než ostatní?
27.10.2017
BMW X2 - menší než X1, ale více cool a sexy
26.10.2017
Renault Alaskan - převlečenou Navaru koupíte od 892 859 Kč
24.10.2017
Hyundai Kona v prodeji, české ceny má hodně sebevědomé
23.10.2017
Test ojetiny: Citroën C2 – robotu zdar? Spíš nazdar!
21.10.2017
Nové Audi A7 Sportback je hranatější a zatím bez dieselu
20.10.2017
Kia Stinger vstupuje na český trh, milion nestačí
19.10.2017
Test: Hyundai i30 1.4 Turbo - je fakt nejlepší?
16.10.2017
Škoda Kodiaq má lepší výbavu a je praktičtější než Ateca
14.10.2017
Ostrý Hyundai i30 N Performance v prodeji, stojí jako dvě základní i30
12.10.2017
Test: Volkswagen Arteon - lepší Passat?
11.10.2017
Škoda Karoq - vše, co víme o použité technice
10.10.2017
Nissan Leaf s dojezdem 378 km v prodeji, připravte si milion
05.10.2017
Renault Alaskan si můžete koupit již v listopadu