Citroën C4 prošel modernizací

vloženo

Citroën C4 byl na trh uveden v roce 2010 a doposud se ho v továrně v Mulhouse ve Francii vyrobilo více než 450 000 kusů. Citroën C4 druhé generace, který je ve svém segmentu referencí z hlediska komfortu, se modernizuje a získává nový světelný podpis, užitečné technologie a motory poslední generace.

Citroën C4 prošel modernizací Citroën C4 prošel modernizací

V roce 2015 posiluje svůj statut kompaktního vozu, který se příjemně řídí a dobře se v něm žije. Nabízí elegantní design, výjimečný komfort a jízdní kvality. Přednosti, které prokazují schopnost značky Citroën využít svou kreativitu a technologie ve prospěch pohody těla a ducha.


Vyvážený styl exteriéru s novým světelným podpisem.
Proporce vozu jsou vyvážené a karoserie je umístěna co nejblíže kolům. Přední maska je okamžitě rozpoznatelná díky chromovaným stylizovaným šípům propojujícím světlomety a žebrovité kapotě, která se zaobluje směrem k blatníkům. Pohled vozů nové řady Citroën C4 dostal nové světlomety. Expresívnost světel protažených směrem k bokům je posílena LED diodami, které vytvářejí skutečný světelný podpis. Propracovaný vzhled světlometů se dvěma chromovanými moduly ve 3D, které jsou umístěny na černě lesklém podkladu, posiluje dojem kvality technologických prvků.

Nová zadní světla s 3D efektem zdůrazňují použité technologie a ozvláštňují čistě a volně působící horní část víka zavazadlového prostoru. Zvyšují rovněž elegantní charakter tohoto kompaktního vozu. Přispívá k tomu i přesnost vůle a zarovnání spojů, jednotlivé chromované prvky (přední a zadní nárazník, lišty oken,…) a nová sedmnáctipalcová litá kola Miami.  V nabídce je 9 odstínů karoserie, z toho dva nové: šedá Galet a šedá Platinium a dále velká kola až do průměru 18’’.

Bohatý styl interiéru
Interiér vozů nové řady Citroën C4 nabízí nový vzhled palubní desky, která je díky zabudování dotykového displeje 7’’ moderní a odlehčená. Sedadla přinášejí podporu a komfort. Používají dva nové druhy čalounění jednoduchého elegantního odstínu, jako je Rayados Mistral nebo Libéria Gris. Interiér vozu Citroën C4 působí bohatě. Nabízí materiály na nejlepší úrovni segmentu, jako je povrch „slush“ (technologie zpracování materiálu, který je pružný na dotek), použitý na palubní desce, žerzejový materiál na stropě a chromované prvky umístěné na ovladačích na volantu, u výdechů klimatizace a na řadicí páce.

Jízdní vlastnosti jako zdroj klidu
Citroën C4, to je především klidné řízení díky jízdním vlastnostem, k nimž přispívá pro značku typická jízdní stabilita a přesnost řízení. Vůz je vybaven přední nápravou typu pseudo-McPherson, novou zadní nápravou s deformovatelnou příčkou a hydraulickým řízením s elektrickým čerpadlem, což jsou všechno odzkoušená řešení, díky nimž dokáže Citroën vyhovět očekáváním z hlediska komfortu a nabízet vynikající dynamické vlastnosti.

Pro Citroën C4 je také charakteristické velice dobře zvládnuté příčné kymácení a bezpečné reakce vozu zejména při vyhýbání a nouzových manévrech, takže řidič zřetelně cítí, jak je řízení vozu snadné a přesné. Bezpečné chování na silnici posilují i technologie různých podpůrných prvků řízení jako je elektronický rozdělovač brzdného účinku, systém pro nouzové brzdění a systém ITC (Intelligent Traction Control) spojený s ESP.

Pohoda na palubě
Citroën C4 rovněž představuje příslib pohodlí a uvolnění. K pohodě na palubě přispívají:
- velmi pohodlná sedadla, sedadlo řidiče navíc nabízí masážní funkci bederní oblasti s elektrickým ovládáním;
- velké prosklené plochy pro větší výhled a optimální prosvětlení (čelní sklo s úhlem výhledu směrem nahoru 27°);
- panoramatické střešní okno o ploše 1,3 m² s elektricky ovládanou clonou, které posiluje prosvětlení pro pohodu všech cestujících,
- vrstvené akustické čelní sklo s tlumicí vrstvou, přidání prvků absorbujících vibrace v motorovém prostoru, koncepce odhlučnění vozu zahrnující rámové tlumící prvky karoserie, odhlučnění dveří a vnější odhlučnění;
- výkonný audio systém s technologií rozložení zvuku do prostoru a systém HiFi Denon s digitálním zesilovačem, zadními reproduktory a subwooferem;
- prvky výbavy zajišťující optimální komfort řidiče i posádky: místo řidiče, kde všechny ovladače skvěle padnou do ruky, zásuvka 230 V i 12 V a přenosná samonabíjecí kapesní svítilna v zavazadlovém prostoru.

C4 nabízí především velkou prostornost, díky rozvoru 261 cm a zadní lavici s prostorem ve výši loktů 145 cm. Rozměry vozu se nezměnily: délka 433 cm, šířka 179 cm a výška 149 cm. Zavazadlový prostor o objemu 408 litrů je na trhu stále referencí. Díky svému krychlovému tvaru, nízkému a úzkému nákladovému prahu a vnitřnímu uspořádání se dá 100 % využít. Citroën C4 nabízí řadu odkládacích přihrádek, jako je velká přihrádka před sedadlem spolujezdce, kapsy ve dveřích, do kterých se vepředu vejde láhev o objemu 1,5 litru, zásuvka pod předními sedadly, přihrádka ve středovém panelu, přihrádka pod loketní opěrkou. Vůz si zachoval svou multifunkčnost, zadní lavice je dělená v poměru 2/3 – 1/3, vnitřní přepravní systém umožňuje převážek dlouhé a neskladné předměty.

Intuitivní technologie
Nová řada Citroën C4 využívá nejnovější technologie usnadňující život a zvyšující komfort, jako je nový dotykový displej 7’’. Ten nejenže vizuálně odlehčuje palubní desku, ale spojuje několik funkcí:
- novou dotykovou navigaci umožňující pohled z ptačí perspektivy, zobrazení omezení rychlosti, zohlednění dopravních informací a možnost zvolit si nejúspornější trasu;
- funkce média (digitální rádio, „streaming“ audio, připojení přenosných přístrojů);
- telefon (hands free sada s využitím technologie Bluetooth, přístup do telefonního seznamu a vyřizování druhého hovoru čekajícího na lince);
- nastavení parametrů vozu.

Technologie pro klidné a snadné řízení
Nová řada Citroën C4 využívá inteligentní technologie pro větší pohodu a klid na palubě:
- systém hands free přístupu a startování, který umožňuje vůz otevřít a spustit motor a přitom si ponechat elektronický klíč v kapse;
- Intelligent Traction Control, systém usnadňující jízdu na povrchu se zhoršenou přilnavostí (bláto, sníh, náledí). Tato funkce dokáže zjistit, že se vůz dostal do nepříjemné situace, která by mohla zkomplikovat rozjíždění i jízdu. V této chvíli nahradí ITC protiprokluzový systém ASR, přesune sílu na kolo, které je nejstabilnější, čímž se optimalizuje pohyb vpřed po zvolené dráze;
- asistent pro rozjezd ve svahu (Hill Assist) funguje jako elektronická parkovací brzda. Tato funkce udrží automaticky vůz zabrzděný po dobu 2 vteřin a umožní tak klidné rozjíždění do svahů se sklonem větším než 3 %;
- mlhové světlomety s funkcí přisvícení do zatáček. Tyto světlomety přidávají další světelný paprsek při zatáčení a zvyšují tak viditelnost a bezpečnost v zatáčkách a na křižovatkách. Spouští se dvěma způsoby: zapnutím směrovky nebo otočením volantu o 60°. Mlhové světlo pak může osvětlit až 75° úhel napravo nebo nalevo od vozu.;
- varování před neúmyslným opuštěním jízdního pruhu (AFIL) je jedno z řešení pro překonání snížení bdělosti, které je odpovědné za část dopravních nehod, především na dálnicích. Tento systém „čte“ pomocí infračervených čidel zabudovaných v předním nárazníku plné i přerušované čáry na vozovce a varuje řidiče, pokud se vůz vychýlí z dráhy. Systém funguje při rychlosti nad 80 km/hod a lze jej odpojit. Pokud dojde k vychýlení bez aktivace zapnutí směrového světla, je řidič na toto vychýlení upozorněn vibrací sedáku na straně odpovídající překročení dělící čáry.
- ultrazvukový systém sledování mrtvého úhlu informuje řidiče o přítomnosti vozidla v mrtvých úhlech kolem vozu pomocí oranžové diody v rohu zpětného zrcátka. Systém využívající čtyři čidla umístěná v předním a zadním nárazníku je aktivní v rychlosti od 12 do 140 km/hod. Kontroluje oblast vymezenou vepředu vnějším zpětným zrcátkem a sahající cca 5 m za zadní nárazník a 3,5 m kolem vozu.

Služby mobilního připojení
Služba Citroën Connect Box zahrnuje služby nouzového a asistenčního volání s lokalizací vozu. Tyto dvě bezplatné služby fungují nepřetržitě, 24 hodin denně, 7 dnů v týdnu. Systém používá zabudovanou SIM kartu a v případě nehody nebo poruchy zajistí přesnou lokalizaci vozu a rychlý zásah záchranných složek. Na internetu jsou k dispozici dvě další služby: servisní knížku a výuku ekologického řízení Eco Driving. Řidič je díky nim varován v případě mechanické závady nebo závady zhoršující bezpečnost, je upozorněn na nutnost provedení servisní prohlídky, ale může také sledovat spotřebu paliva a emise CO2.

CITROËN ČESKÁ REPUBLIKA s.r.o.

Vyhledat vozidla v inzerci: Citroen

Fotografie k článku

Fotografie k článku Citroën C4 prošel modernizací Fotografie k článku Citroën C4 prošel modernizací Fotografie k článku Citroën C4 prošel modernizací Fotografie k článku Citroën C4 prošel modernizací Fotografie k článku Citroën C4 prošel modernizací Fotografie k článku Citroën C4 prošel modernizací Fotografie k článku Citroën C4 prošel modernizací Fotografie k článku Citroën C4 prošel modernizací Fotografie k článku Citroën C4 prošel modernizací Fotografie k článku Citroën C4 prošel modernizací Fotografie k článku Citroën C4 prošel modernizací Fotografie k článku Citroën C4 prošel modernizací Fotografie k článku Citroën C4 prošel modernizací
Nenechte si ujít novinky, které pro Vás připravujeme. Zadejte Váš e-mail:

Sdílet článek

Komentáře k článku:

Další články (posledních 20 z celkem 20)

20.09.2017
Omlazený Ford Mustang má stále osmiválec a nově 10stupňový automat
18.09.2017
Test: Kia Rio 1.0 T-GDI je univerzálnější, než čekáte
17.09.2017
Nové Audi RS 4 Avant bude rychlé rodinné auto
16.09.2017
Suzuki Swift Sport zhubl a dostal turbomotor
15.09.2017
Citroën C3 Aircross má české ceny, začínají na 309 900 Kč
14.09.2017
Audi Q5 rozšiřuje nabídku motorů o 3.0 V6 TDI
13.09.2017
Nové malé SUV od Fordu se jmenuje EcoSport a může mít pohon všech kol
12.09.2017
Test: BMW 435i xDrive Cabrio - babí léto individuálně
11.09.2017
Hyundai ix20 nekončí, čeští motoristé ho milují
10.09.2017
Kia Picanto X-Line má 100 koní a zvýšený podvozek
09.09.2017
BMW Concept X7 iPerformance - obrovské ledviny a futuristický interiér
08.09.2017
Test ojetiny: Citroën C5 – levný kočár
07.09.2017
Opel Insignia dostane BiTurbo diesel s výkonem 210 koní
06.09.2017
Nový Nissan Leaf se chlubí dojezdem až 378 km na jedno nabití
05.09.2017
Test: Hyundai Santa Fe 2.4 GDi - doopravdy ho chcete?
01.09.2017
Na nové Suzuki Swift čtvrt milionu nestačí, ale může mít pohon 4x4
31.08.2017
Test ojetiny: Hyundai i10 - ve městě jako ryba ve vodě
30.08.2017
Zbrusu nová Dacia Duster bude na oko pořád stejná
27.08.2017
Volkswagen T-Roc – nové SUV s pohonem 4x4 a velkým batohem
24.08.2017
Test ojetiny: Ford C-Max – větší než si myslíte