Citroën C4 Aircross - jeden z trojlístku

vloženo

Mitsubishi ASX získalo po dvojníku Peugeotu 4008 další derivát v podobě Citroënu C4 Aircross. Sázka na japonský vůz se již jednou Citroënu i Peugeotu vyplatila, tak proč nezkusit štěstí znovu. Nový model Citroënu se na trhu objeví na konci prvního pololetí příštího roku.

Citroën C4 Aircross - jeden z trojlístku V návaznosti na úspěch nového Citroënu C4, který byl od svého uvedení na trh na podzim roku 2010 vyroben ve více než 100.000 exemplářích, přichází zcela nový model C4 Aircross. Jedná se (stejně jako v minulosti) o převlečený model japonské automobilky Mitsubishi ASX, který ve svém designu také nabízí Peugeot pod označením 4008. Historie se tak opakuje (Mitsubishi Outlander byl dříve vzorem pro Citroën C-Crosser a Peugeot 4007 a nyní tu máme opět trojlístek modelů - Mitsubishi ASX, Citroën C4 Aircross a Peugeot 4008).

Výrazný styl
Příď s horizontálními liniemi je na koncích zvýrazněná odlišně tvarovanými aerodynamickými nasávacími otvory, které podtrhují její kompaktní vzhled. Dynamicky vymodelovaný tvar kapoty, nepřehlédnutelný z místa řidiče, rozšířené podběhy kol a zredukované převisy dveří ještě více podtrhují pocit robustnosti, jež vyvolává tato mimořádná silueta. LED osvětlení zabudované vertikálně v přední části nasávacích otvorů propůjčuje novince typický světelný podpis rozpoznatelný ve dne i v noci. Nadstandardní rozměr 18-ti palcových kol a zpracování zadních světel, jež nalezly inspiraci přímo v konceptu Hypnos, byly propracovány tak, aby zoptimalizovaly proudění vzduchu a umožnily snížit emise CO2. Vůz je vybaven blikači ve zpětných zrcátkách a parkovací kamerou zabudovanou v chromované liště na zádi. Profil podtrhuje linie ve tvaru obrácené žraločí ploutve, která zároveň připomíná nápadný vzhled bočních oken Hypnosu. Navíc je boční část dozdobena chromovaným nápisem potvrzujícím, že vůz patří do rodiny SUV této značky.

Inteligentní vůz s možností výběru pohonu
Díky zabudovanému systému řízení poslední generace nabízí C4 Aircross optimální manipulaci při řízení za všech okolností. Tato technologie především umožňuje jet neustále s pohonem všech kol a poskytuje nejlepší rozložení točivého momentu mezi přední a zadní kola. Podle svých přání a potřeb má řidič k dispozici ovládání umístěné za řadící pákou, které mu umožňuje vybrat si manuálně jeden ze tří režimů řízení: režim pohonu na 2 kola (2WD) pro optimalizaci spotřeby paliva, režim pohonu 4x4 (4WD), který automaticky rozděluje točivý moment mezi přední a zadní nápravu, či režim „lock“, který zvyšuje točivý moment přenášený na zadní kola, aby poskytl maximální trakci v náročných podmínkách.

Technika
Základ pohonných jednotek bude tvořit  zážehová šestnáctistovka o výkonu 85 kW spojená výhradně s pětistupňovou převodovkou a dostupná pouze s pohonem předních kol. Pro trhy mimo Evropu je určen i dvoulitr o výkonu 113 kW, u kterého si zákazníci budou moci volit mezi pětistupňovým manuálem a převodovkou CVT s plynulým převodem. Čtyřválcový dvoulitr bude dostupný ve verzi 4x2 i 4x4. Stejně na tom budou i modely vybavené vznětovou šestnáctistovkou HDi o výkonu 82 kW. Ta bude spojena s manuální šestirychlostní převodovkou a podle všeho bude hlavním prodejním tahákem. Komu 1.6 HDi nepostačí, bude moci sáhnout po japonském dieselu 1.8 HDi o výkonu 110 kW, který bude rovněž vybaven šestirychlostním manuálem.

Technické parametry:
Rozměry: délka 4,34 m; šířka 1,80 m; výška 1,63 m
Průměr otáčení: 10,60 m
Objem kufru: 442 l

Motorizace: 1.6i 1.6 HDi 1.8 HDi 2.0i (mimo Evropu)
Převodovka 5MT 6MT 6MT 5MT/CVT
Max. výkon (kW) 85 82 110 113
Max. toč. moment (Nm) 152 270 300 198
Zdvihový objem (cm3) 1590 1560 1798 1998
Emisní norma Euro 5 Euro 5 Euro 5 Euro 4
Druh pohonu 4x2 4x2 / 4x4 4x2 / 4x4 4x2 / 4x4

Citroën, ps

Vyhledat vozidla v inzerci: Citroen

Fotografie k článku

Fotografie k článku Citroën C4 Aircross - jeden z trojlístku
Nenechte si ujít novinky, které pro Vás připravujeme. Zadejte Váš e-mail:

Sdílet článek

Komentáře k článku:

Další články (posledních 20 z celkem 20)

24.03.2017
Na Volkswagen e-Golf stačí milion, nově dojede až 200 km
24.03.2017
Renault Alpine A110 s motorem 1.8 Turbo a výkonem 252 koní
23.03.2017
Seat bude mít dvě nová SUV, Aronu menší než Atecu a také větší sedmimístné SUV
23.03.2017
Test ojetiny: BMW 520i (E60) – rozumný základ
22.03.2017
Nový Golf GTI Performance má 245 koní a cenu 745 900 Kč
21.03.2017
Audi S4 a S4 Avant v prodeji, připravte si minimálně 1,6 milionu
21.03.2017
Jeep Compass se dokáže ve verzi Trailhawk plazit i po zdi
20.03.2017
Test: Kia Optima SW GT - tvrdý oříšek
19.03.2017
3 nejbrutálnější kombi letošní Ženevy s dynamikou supersportů
19.03.2017
Lexus a Porsche jsou nejméně problémové, Fiat naopak propadák
18.03.2017
3 nejzajímavější kombi letošní Ženevy, která vás nezruinují
17.03.2017
Mitsubishi Eclipse Cross bude soupeřit s novou Škodou Yeti
16.03.2017
Test ojetiny: Opel Corsa 1.0 Turbo ecoFLEX – tvrdý hráč, či dámská hračka?
15.03.2017
Žádné překvapení - českým Autem roku 2017 je Škoda Kodiaq
14.03.2017
Bentley Mulsanne Hallmark Series by Mulliner - individuální luxus
14.03.2017
S Nissanem Juke v limitované edici Fun Edition budete zaručeně FUN
13.03.2017
Máte rádi modrou barvu? BMW na Vás myslí a přichystalo pro řadu 6 limitovanou edici M Sport
13.03.2017
Test: Peugeot 3008 GT - otestovali jsme auto roku 2017, je vážně dobré
12.03.2017
Suzuki Swift nové generace může zatopit Škodě Fabii, předpoklady pro to má
11.03.2017
BMW řady 5 Touring - víme, kolik za něj musíte zaplatit