Citroën C4 Aircross - jeden z trojlístku

vloženo

Mitsubishi ASX získalo po dvojníku Peugeotu 4008 další derivát v podobě Citroënu C4 Aircross. Sázka na japonský vůz se již jednou Citroënu i Peugeotu vyplatila, tak proč nezkusit štěstí znovu. Nový model Citroënu se na trhu objeví na konci prvního pololetí příštího roku.

Citroën C4 Aircross - jeden z trojlístku Citroën C4 Aircross - jeden z trojlístku

V návaznosti na úspěch nového Citroënu C4, který byl od svého uvedení na trh na podzim roku 2010 vyroben ve více než 100.000 exemplářích, přichází zcela nový model C4 Aircross. Jedná se (stejně jako v minulosti) o převlečený model japonské automobilky Mitsubishi ASX, který ve svém designu také nabízí Peugeot pod označením 4008. Historie se tak opakuje (Mitsubishi Outlander byl dříve vzorem pro Citroën C-Crosser a Peugeot 4007 a nyní tu máme opět trojlístek modelů - Mitsubishi ASX, Citroën C4 Aircross a Peugeot 4008).


Výrazný styl
Příď s horizontálními liniemi je na koncích zvýrazněná odlišně tvarovanými aerodynamickými nasávacími otvory, které podtrhují její kompaktní vzhled. Dynamicky vymodelovaný tvar kapoty, nepřehlédnutelný z místa řidiče, rozšířené podběhy kol a zredukované převisy dveří ještě více podtrhují pocit robustnosti, jež vyvolává tato mimořádná silueta. LED osvětlení zabudované vertikálně v přední části nasávacích otvorů propůjčuje novince typický světelný podpis rozpoznatelný ve dne i v noci. Nadstandardní rozměr 18-ti palcových kol a zpracování zadních světel, jež nalezly inspiraci přímo v konceptu Hypnos, byly propracovány tak, aby zoptimalizovaly proudění vzduchu a umožnily snížit emise CO2. Vůz je vybaven blikači ve zpětných zrcátkách a parkovací kamerou zabudovanou v chromované liště na zádi. Profil podtrhuje linie ve tvaru obrácené žraločí ploutve, která zároveň připomíná nápadný vzhled bočních oken Hypnosu. Navíc je boční část dozdobena chromovaným nápisem potvrzujícím, že vůz patří do rodiny SUV této značky.

Inteligentní vůz s možností výběru pohonu
Díky zabudovanému systému řízení poslední generace nabízí C4 Aircross optimální manipulaci při řízení za všech okolností. Tato technologie především umožňuje jet neustále s pohonem všech kol a poskytuje nejlepší rozložení točivého momentu mezi přední a zadní kola. Podle svých přání a potřeb má řidič k dispozici ovládání umístěné za řadící pákou, které mu umožňuje vybrat si manuálně jeden ze tří režimů řízení: režim pohonu na 2 kola (2WD) pro optimalizaci spotřeby paliva, režim pohonu 4x4 (4WD), který automaticky rozděluje točivý moment mezi přední a zadní nápravu, či režim „lock“, který zvyšuje točivý moment přenášený na zadní kola, aby poskytl maximální trakci v náročných podmínkách.

Technika
Základ pohonných jednotek bude tvořit  zážehová šestnáctistovka o výkonu 85 kW spojená výhradně s pětistupňovou převodovkou a dostupná pouze s pohonem předních kol. Pro trhy mimo Evropu je určen i dvoulitr o výkonu 113 kW, u kterého si zákazníci budou moci volit mezi pětistupňovým manuálem a převodovkou CVT s plynulým převodem. Čtyřválcový dvoulitr bude dostupný ve verzi 4x2 i 4x4. Stejně na tom budou i modely vybavené vznětovou šestnáctistovkou HDi o výkonu 82 kW. Ta bude spojena s manuální šestirychlostní převodovkou a podle všeho bude hlavním prodejním tahákem. Komu 1.6 HDi nepostačí, bude moci sáhnout po japonském dieselu 1.8 HDi o výkonu 110 kW, který bude rovněž vybaven šestirychlostním manuálem.

Technické parametry:
Rozměry: délka 4,34 m; šířka 1,80 m; výška 1,63 m
Průměr otáčení: 10,60 m
Objem kufru: 442 l

Motorizace: 1.6i 1.6 HDi 1.8 HDi 2.0i (mimo Evropu)
Převodovka 5MT 6MT 6MT 5MT/CVT
Max. výkon (kW) 85 82 110 113
Max. toč. moment (Nm) 152 270 300 198
Zdvihový objem (cm3) 1590 1560 1798 1998
Emisní norma Euro 5 Euro 5 Euro 5 Euro 4
Druh pohonu 4x2 4x2 / 4x4 4x2 / 4x4 4x2 / 4x4

Citroën, ps

Vyhledat vozidla v inzerci: Citroen

Fotografie k článku

Fotografie k článku Citroën C4 Aircross - jeden z trojlístku
Nenechte si ujít novinky, které pro Vás připravujeme. Zadejte Váš e-mail:

Sdílet článek

Komentáře k článku:

Další články (posledních 20 z celkem 20)

14.11.2017
Test ojetiny: Peugeot Boxer pohodlně odveze pět palet
13.11.2017
Audi A8 - předprodej zahájen, připravte si 2,5 milionu
11.11.2017
Ford Mustang má české ceny, osmiválec nestojí tolik
07.11.2017
Test: Hyundai i30 kombi - je lepší než ostatní?
27.10.2017
BMW X2 - menší než X1, ale více cool a sexy
26.10.2017
Renault Alaskan - převlečenou Navaru koupíte od 892 859 Kč
24.10.2017
Hyundai Kona v prodeji, české ceny má hodně sebevědomé
23.10.2017
Test ojetiny: Citroën C2 – robotu zdar? Spíš nazdar!
21.10.2017
Nové Audi A7 Sportback je hranatější a zatím bez dieselu
20.10.2017
Kia Stinger vstupuje na český trh, milion nestačí
19.10.2017
Test: Hyundai i30 1.4 Turbo - je fakt nejlepší?
16.10.2017
Škoda Kodiaq má lepší výbavu a je praktičtější než Ateca
14.10.2017
Ostrý Hyundai i30 N Performance v prodeji, stojí jako dvě základní i30
12.10.2017
Test: Volkswagen Arteon - lepší Passat?
11.10.2017
Škoda Karoq - vše, co víme o použité technice
10.10.2017
Nissan Leaf s dojezdem 378 km v prodeji, připravte si milion
05.10.2017
Renault Alaskan si můžete koupit již v listopadu
04.10.2017
Volkswagen zahajuje prodej modelu T-Roc od 452 900 Kč
30.09.2017
Na nové Volvo XC40 si připravte minimálně milion
26.09.2017
Kia Stonic má české ceny, startují na částce 349 980 Kč