Citroën C4 Aircross - jeden z trojlístku

vloženo

Mitsubishi ASX získalo po dvojníku Peugeotu 4008 další derivát v podobě Citroënu C4 Aircross. Sázka na japonský vůz se již jednou Citroënu i Peugeotu vyplatila, tak proč nezkusit štěstí znovu. Nový model Citroënu se na trhu objeví na konci prvního pololetí příštího roku.

Citroën C4 Aircross - jeden z trojlístku Citroën C4 Aircross - jeden z trojlístku

V návaznosti na úspěch nového Citroënu C4, který byl od svého uvedení na trh na podzim roku 2010 vyroben ve více než 100.000 exemplářích, přichází zcela nový model C4 Aircross. Jedná se (stejně jako v minulosti) o převlečený model japonské automobilky Mitsubishi ASX, který ve svém designu také nabízí Peugeot pod označením 4008. Historie se tak opakuje (Mitsubishi Outlander byl dříve vzorem pro Citroën C-Crosser a Peugeot 4007 a nyní tu máme opět trojlístek modelů - Mitsubishi ASX, Citroën C4 Aircross a Peugeot 4008).


Výrazný styl
Příď s horizontálními liniemi je na koncích zvýrazněná odlišně tvarovanými aerodynamickými nasávacími otvory, které podtrhují její kompaktní vzhled. Dynamicky vymodelovaný tvar kapoty, nepřehlédnutelný z místa řidiče, rozšířené podběhy kol a zredukované převisy dveří ještě více podtrhují pocit robustnosti, jež vyvolává tato mimořádná silueta. LED osvětlení zabudované vertikálně v přední části nasávacích otvorů propůjčuje novince typický světelný podpis rozpoznatelný ve dne i v noci. Nadstandardní rozměr 18-ti palcových kol a zpracování zadních světel, jež nalezly inspiraci přímo v konceptu Hypnos, byly propracovány tak, aby zoptimalizovaly proudění vzduchu a umožnily snížit emise CO2. Vůz je vybaven blikači ve zpětných zrcátkách a parkovací kamerou zabudovanou v chromované liště na zádi. Profil podtrhuje linie ve tvaru obrácené žraločí ploutve, která zároveň připomíná nápadný vzhled bočních oken Hypnosu. Navíc je boční část dozdobena chromovaným nápisem potvrzujícím, že vůz patří do rodiny SUV této značky.

Inteligentní vůz s možností výběru pohonu
Díky zabudovanému systému řízení poslední generace nabízí C4 Aircross optimální manipulaci při řízení za všech okolností. Tato technologie především umožňuje jet neustále s pohonem všech kol a poskytuje nejlepší rozložení točivého momentu mezi přední a zadní kola. Podle svých přání a potřeb má řidič k dispozici ovládání umístěné za řadící pákou, které mu umožňuje vybrat si manuálně jeden ze tří režimů řízení: režim pohonu na 2 kola (2WD) pro optimalizaci spotřeby paliva, režim pohonu 4x4 (4WD), který automaticky rozděluje točivý moment mezi přední a zadní nápravu, či režim „lock“, který zvyšuje točivý moment přenášený na zadní kola, aby poskytl maximální trakci v náročných podmínkách.

Technika
Základ pohonných jednotek bude tvořit  zážehová šestnáctistovka o výkonu 85 kW spojená výhradně s pětistupňovou převodovkou a dostupná pouze s pohonem předních kol. Pro trhy mimo Evropu je určen i dvoulitr o výkonu 113 kW, u kterého si zákazníci budou moci volit mezi pětistupňovým manuálem a převodovkou CVT s plynulým převodem. Čtyřválcový dvoulitr bude dostupný ve verzi 4x2 i 4x4. Stejně na tom budou i modely vybavené vznětovou šestnáctistovkou HDi o výkonu 82 kW. Ta bude spojena s manuální šestirychlostní převodovkou a podle všeho bude hlavním prodejním tahákem. Komu 1.6 HDi nepostačí, bude moci sáhnout po japonském dieselu 1.8 HDi o výkonu 110 kW, který bude rovněž vybaven šestirychlostním manuálem.

Technické parametry:
Rozměry: délka 4,34 m; šířka 1,80 m; výška 1,63 m
Průměr otáčení: 10,60 m
Objem kufru: 442 l

Motorizace: 1.6i 1.6 HDi 1.8 HDi 2.0i (mimo Evropu)
Převodovka 5MT 6MT 6MT 5MT/CVT
Max. výkon (kW) 85 82 110 113
Max. toč. moment (Nm) 152 270 300 198
Zdvihový objem (cm3) 1590 1560 1798 1998
Emisní norma Euro 5 Euro 5 Euro 5 Euro 4
Druh pohonu 4x2 4x2 / 4x4 4x2 / 4x4 4x2 / 4x4

Citroën, ps

Vyhledat vozidla v inzerci: Citroen

Fotografie k článku

Fotografie k článku Citroën C4 Aircross - jeden z trojlístku
Nenechte si ujít novinky, které pro Vás připravujeme. Zadejte Váš e-mail:

Sdílet článek

Komentáře k článku:

Další články (posledních 20 z celkem 20)

24.09.2017
Test ojetiny: Ford Fusion - bratr Fiesty je stále v kurzu
20.09.2017
Omlazený Ford Mustang má stále osmiválec a nově 10stupňový automat
18.09.2017
Test: Kia Rio 1.0 T-GDI je univerzálnější, než čekáte
17.09.2017
Nové Audi RS 4 Avant bude rychlé rodinné auto
16.09.2017
Suzuki Swift Sport zhubl a dostal turbomotor
15.09.2017
Citroën C3 Aircross má české ceny, začínají na 309 900 Kč
14.09.2017
Audi Q5 rozšiřuje nabídku motorů o 3.0 V6 TDI
13.09.2017
Nové malé SUV od Fordu se jmenuje EcoSport a může mít pohon všech kol
12.09.2017
Test: BMW 435i xDrive Cabrio - babí léto individuálně
11.09.2017
Hyundai ix20 nekončí, čeští motoristé ho milují
10.09.2017
Kia Picanto X-Line má 100 koní a zvýšený podvozek
09.09.2017
BMW Concept X7 iPerformance - obrovské ledviny a futuristický interiér
08.09.2017
Test ojetiny: Citroën C5 – levný kočár
07.09.2017
Opel Insignia dostane BiTurbo diesel s výkonem 210 koní
06.09.2017
Nový Nissan Leaf se chlubí dojezdem až 378 km na jedno nabití
05.09.2017
Test: Hyundai Santa Fe 2.4 GDi - doopravdy ho chcete?
01.09.2017
Na nové Suzuki Swift čtvrt milionu nestačí, ale může mít pohon 4x4
31.08.2017
Test ojetiny: Hyundai i10 - ve městě jako ryba ve vodě
30.08.2017
Zbrusu nová Dacia Duster bude na oko pořád stejná
27.08.2017
Volkswagen T-Roc – nové SUV s pohonem 4x4 a velkým batohem