Citroën C4 Aircross - jeden z trojlístku

vloženo

Mitsubishi ASX získalo po dvojníku Peugeotu 4008 další derivát v podobě Citroënu C4 Aircross. Sázka na japonský vůz se již jednou Citroënu i Peugeotu vyplatila, tak proč nezkusit štěstí znovu. Nový model Citroënu se na trhu objeví na konci prvního pololetí příštího roku.

Citroën C4 Aircross - jeden z trojlístku V návaznosti na úspěch nového Citroënu C4, který byl od svého uvedení na trh na podzim roku 2010 vyroben ve více než 100.000 exemplářích, přichází zcela nový model C4 Aircross. Jedná se (stejně jako v minulosti) o převlečený model japonské automobilky Mitsubishi ASX, který ve svém designu také nabízí Peugeot pod označením 4008. Historie se tak opakuje (Mitsubishi Outlander byl dříve vzorem pro Citroën C-Crosser a Peugeot 4007 a nyní tu máme opět trojlístek modelů - Mitsubishi ASX, Citroën C4 Aircross a Peugeot 4008).

Výrazný styl
Příď s horizontálními liniemi je na koncích zvýrazněná odlišně tvarovanými aerodynamickými nasávacími otvory, které podtrhují její kompaktní vzhled. Dynamicky vymodelovaný tvar kapoty, nepřehlédnutelný z místa řidiče, rozšířené podběhy kol a zredukované převisy dveří ještě více podtrhují pocit robustnosti, jež vyvolává tato mimořádná silueta. LED osvětlení zabudované vertikálně v přední části nasávacích otvorů propůjčuje novince typický světelný podpis rozpoznatelný ve dne i v noci. Nadstandardní rozměr 18-ti palcových kol a zpracování zadních světel, jež nalezly inspiraci přímo v konceptu Hypnos, byly propracovány tak, aby zoptimalizovaly proudění vzduchu a umožnily snížit emise CO2. Vůz je vybaven blikači ve zpětných zrcátkách a parkovací kamerou zabudovanou v chromované liště na zádi. Profil podtrhuje linie ve tvaru obrácené žraločí ploutve, která zároveň připomíná nápadný vzhled bočních oken Hypnosu. Navíc je boční část dozdobena chromovaným nápisem potvrzujícím, že vůz patří do rodiny SUV této značky.

Inteligentní vůz s možností výběru pohonu
Díky zabudovanému systému řízení poslední generace nabízí C4 Aircross optimální manipulaci při řízení za všech okolností. Tato technologie především umožňuje jet neustále s pohonem všech kol a poskytuje nejlepší rozložení točivého momentu mezi přední a zadní kola. Podle svých přání a potřeb má řidič k dispozici ovládání umístěné za řadící pákou, které mu umožňuje vybrat si manuálně jeden ze tří režimů řízení: režim pohonu na 2 kola (2WD) pro optimalizaci spotřeby paliva, režim pohonu 4x4 (4WD), který automaticky rozděluje točivý moment mezi přední a zadní nápravu, či režim „lock“, který zvyšuje točivý moment přenášený na zadní kola, aby poskytl maximální trakci v náročných podmínkách.

Technika
Základ pohonných jednotek bude tvořit  zážehová šestnáctistovka o výkonu 85 kW spojená výhradně s pětistupňovou převodovkou a dostupná pouze s pohonem předních kol. Pro trhy mimo Evropu je určen i dvoulitr o výkonu 113 kW, u kterého si zákazníci budou moci volit mezi pětistupňovým manuálem a převodovkou CVT s plynulým převodem. Čtyřválcový dvoulitr bude dostupný ve verzi 4x2 i 4x4. Stejně na tom budou i modely vybavené vznětovou šestnáctistovkou HDi o výkonu 82 kW. Ta bude spojena s manuální šestirychlostní převodovkou a podle všeho bude hlavním prodejním tahákem. Komu 1.6 HDi nepostačí, bude moci sáhnout po japonském dieselu 1.8 HDi o výkonu 110 kW, který bude rovněž vybaven šestirychlostním manuálem.

Technické parametry:
Rozměry: délka 4,34 m; šířka 1,80 m; výška 1,63 m
Průměr otáčení: 10,60 m
Objem kufru: 442 l

Motorizace: 1.6i 1.6 HDi 1.8 HDi 2.0i (mimo Evropu)
Převodovka 5MT 6MT 6MT 5MT/CVT
Max. výkon (kW) 85 82 110 113
Max. toč. moment (Nm) 152 270 300 198
Zdvihový objem (cm3) 1590 1560 1798 1998
Emisní norma Euro 5 Euro 5 Euro 5 Euro 4
Druh pohonu 4x2 4x2 / 4x4 4x2 / 4x4 4x2 / 4x4

Citroën, ps

Vyhledat vozidla v inzerci: Citroen

Fotografie k článku

Fotografie k článku Citroën C4 Aircross - jeden z trojlístku
Nenechte si ujít novinky, které pro Vás připravujeme. Zadejte Váš e-mail:

Sdílet článek

Komentáře k článku:

Další články (posledních 20 z celkem 20)

23.02.2017
Kia Rio přijíždí ve čtvrté generaci s cenou od 279 980 Kč
23.02.2017
Test ojetiny: Honda Accord 2.0i ES (5. gen.) – neochvějná legenda
22.02.2017
Modernizace přinesla Škodě Rapid tříválec TSI a internet
22.02.2017
Pagani Huayra Roadster je krásný, ale koupit si ho nemůžete
21.02.2017
Opel Insignia Grand Sport - co bude pod kapotou? podívejte se na kompletní přehled motorů
20.02.2017
Test: Volkswagen Amarok 3.0 TDI V6 – výsměch konvencím
19.02.2017
Peugeot Partner Tepee Electric to je auto pro pět cestujících a zavazadla
18.02.2017
Mercedes-Maybach G 650 Landaulet – špička okázalosti
17.02.2017
Desátá generace Hondy Civic má české ceny
16.02.2017
Přichází poslední samuraj – Ferrari 812 Superfast
16.02.2017
Test ojetiny: Volkswagen Golf Variant 1.6 TDI - nepřítel nových aut
15.02.2017
Smart končí s konvenčními pohony! Zatím v USA...
15.02.2017
Je výhodnější Citroën C-Elysée nebo Peugeot 301?
14.02.2017
Nejprodávanější auto v roce 2016? Corolla ani Golf to není
13.02.2017
Test: Kia Optima SW 1.7 CRDi – typická střední třída
12.02.2017
Čeští motoristé totálně pohořeli v testu inteligence!
12.02.2017
Všechno, co jste chtěli vědět o nové Škodě Octavii a Octavii Combi
11.02.2017
Audi RS 3 Sportback pohání nejvýkonnější sériově vyráběný pětiválec na světě
10.02.2017
Nejhezčí kombi střední třídy? Jednoznačně Opel Insignia Sports Tourer
10.02.2017
Druhá generace Audi Q5 v prodeji, připravte si víc než milion