Citroën C1 není cizinec, je to české auto

vloženo

V současné době již běží standardní sériová výroba v kolínském závodě TPCA, kde přichází na svět také benjamínek modelové řady značky Citroën – Citroën C1. „Cé jednička“ je „českým“ vozem, rodí se v České republice a odtud jej pak francouzská společnost Gefco dopravuje kamiony a vlaky do celé Evropy, tak aby v den „D“ – den plánovaného uvedení na trh, byla zastoupení značky všude plně připravena a zásobena novými vozy pro čekající zákazníky.

Společnost Gefco vybudovala nedaleko kolínské továrny zbrusu nové překladiště a veškeré zázemí, aby mohla co nejlépe zajistit logistiku transportu vozů z Kolína pro skupinu PSA Peugeot Citroën. Mezi země, kam míří první vyrobené vozy, a které jsou v těchto dnech zásobovány přednostně, patří Francie (cca 60 % současné výroby C1) a Německo a Španělsko (každá 10 % výroby C1).


Ovšem ani Česká republika nepřijde zkrátka, vozům pro Brněnský autosalon, kde Citroën Česká republika plánuje představit vůz české veřejnosti je v těchto dnech věnována mimořádná pozornost. A další vozy, které jsou určeny už pro prodej českým zákazníkům, budou vyrobeny v nejbližších dnech. Citroën C1 není cizinec nejen tím, že vzniká v továrně v Čechách, ale i tím že tato továrna zaměstnává mnohé dodavatele u nás nebo v nejbližším okolí naší země. Odhaduje se, že přímo v kolínské továrně najde při plném náběhu výroby uplatnění cca 3 500 pracovníků a dalších min. 10 000 pracovních míst továrna vytvoří nepřímo v rámci potřeby dodávek dílů a komponentů.

Politiku nákupu v TPCA má na starosti skupina PSA Peugeot Citroën, dodavatelé však byli vybráni tak, aby splňovali zásady nákupní politiky obou členských skupin konsorcia, které jsou založeny na principu poctivé konkurence. Mezi vybranými dodavateli najdeme pravidelné dodavatele obou skupin, k nimž přistoupili dodavatelé z řad českých podniků. Provedeme-li srovnání s běžným panelem dodavatelů, PSA Peugeot Citroën se rozhodl pro 15 % nových dodavatelů (z nichž většina pochází z dodavatelského panelu Toyoty).

PSA Peugeot Citroën nakupuje veškeré komponenty pro kolínské vozy s výjimkou spojovacího materiálu a původních dílů převzatých od Toyota Motor Company. Toyota Motor Company zajišťuje pro automobilku TPCA nákup investic.

Zdroj: Citroën Česká republika, s. r. o.

Vyhledat vozidla v inzerci: Citroen

Nenechte si ujít novinky, které pro Vás připravujeme. Zadejte Váš e-mail:

Sdílet článek

Komentáře k článku:

Další články (posledních 20 z celkem 20)

20.01.2019
Škoda Scala v prodeji, připravte si alespoň 369 900 Kč
14.01.2019
Toyota GR Supra - legenda se vrací a my o ní víme vše podstatné
11.01.2019
Test: Mitsubishi Space Star - jednoduchý a levný
10.01.2019
Peugeot 2008 slaví milion vyrobených kusů
08.01.2019
Suzuki Swift Sport je tady a nestojí ani půl milionu
07.01.2019
Test ojetiny: Volkswagen Golf V – pátá generace úspěchu
04.01.2019
BMW Individual M850i xDrive Coupé Night Sky - krása vesmírná
29.12.2018
Test ojetiny: Citroën C4 – auto dvou tváří
22.12.2018
Volkswagen Golf GTI TCR přichází na český trh
20.12.2018
Test: Mazda 2 není malé auto jen pro ženy
07.12.2018
Škoda Scala má po oficiální premiéře
06.12.2018
Renault Captur má nový motor 1,3 TCe
04.12.2018
Seat Tarraco v prodeji, české ceny začínají na 762 900 Kč
03.12.2018
Test ojetiny: Chevrolet Kalos – levný konkurent Fabie
20.11.2018
Kia ProCeed: Shooting brake ze Žiliny začal sjíždět z výrobních linek
17.11.2018
Omlazená Kia Optima startuje na 719 980 Kč, elektrifikovaná verze stojí přes milion
16.11.2018
Rodina Toyota Corolla se rozšiřuje o nový sedan
15.11.2018
Test ojetiny: Ford Focus – král zatáček se stále líbí
15.11.2018
Lexus ES 300h míří do Česka. Předprodej nového modelu zahájen
14.11.2018
Buďte vidět, české silnice se noří do tmy