Citroën C1 není cizinec, je to české auto

vloženo

V současné době již běží standardní sériová výroba v kolínském závodě TPCA, kde přichází na svět také benjamínek modelové řady značky Citroën – Citroën C1. „Cé jednička“ je „českým“ vozem, rodí se v České republice a odtud jej pak francouzská společnost Gefco dopravuje kamiony a vlaky do celé Evropy, tak aby v den „D“ – den plánovaného uvedení na trh, byla zastoupení značky všude plně připravena a zásobena novými vozy pro čekající zákazníky.

Společnost Gefco vybudovala nedaleko kolínské továrny zbrusu nové překladiště a veškeré zázemí, aby mohla co nejlépe zajistit logistiku transportu vozů z Kolína pro skupinu PSA Peugeot Citroën. Mezi země, kam míří první vyrobené vozy, a které jsou v těchto dnech zásobovány přednostně, patří Francie (cca 60 % současné výroby C1) a Německo a Španělsko (každá 10 % výroby C1).


Ovšem ani Česká republika nepřijde zkrátka, vozům pro Brněnský autosalon, kde Citroën Česká republika plánuje představit vůz české veřejnosti je v těchto dnech věnována mimořádná pozornost. A další vozy, které jsou určeny už pro prodej českým zákazníkům, budou vyrobeny v nejbližších dnech. Citroën C1 není cizinec nejen tím, že vzniká v továrně v Čechách, ale i tím že tato továrna zaměstnává mnohé dodavatele u nás nebo v nejbližším okolí naší země. Odhaduje se, že přímo v kolínské továrně najde při plném náběhu výroby uplatnění cca 3 500 pracovníků a dalších min. 10 000 pracovních míst továrna vytvoří nepřímo v rámci potřeby dodávek dílů a komponentů.

Politiku nákupu v TPCA má na starosti skupina PSA Peugeot Citroën, dodavatelé však byli vybráni tak, aby splňovali zásady nákupní politiky obou členských skupin konsorcia, které jsou založeny na principu poctivé konkurence. Mezi vybranými dodavateli najdeme pravidelné dodavatele obou skupin, k nimž přistoupili dodavatelé z řad českých podniků. Provedeme-li srovnání s běžným panelem dodavatelů, PSA Peugeot Citroën se rozhodl pro 15 % nových dodavatelů (z nichž většina pochází z dodavatelského panelu Toyoty).

PSA Peugeot Citroën nakupuje veškeré komponenty pro kolínské vozy s výjimkou spojovacího materiálu a původních dílů převzatých od Toyota Motor Company. Toyota Motor Company zajišťuje pro automobilku TPCA nákup investic.

Zdroj: Citroën Česká republika, s. r. o.

Vyhledat vozidla v inzerci: Citroen

Nenechte si ujít novinky, které pro Vás připravujeme. Zadejte Váš e-mail:

Sdílet článek

Komentáře k článku:

Další články (posledních 20 z celkem 20)

25.05.2017
Range Rover Velar v Česku, připravte si něj 3 miliony
24.05.2017
Hyundai Ioniq Plug-in Hybrid ujede 63 km na baterie, v prodeji v létě
23.05.2017
Volkswagen up! GTI je realitou, pojede 197 km/h
22.05.2017
Test: Citroën C3 1.6 BlueHDi (2017) - atraktivní design, originalita a komfort
21.05.2017
Pro Evropu je určeno jen 1500 ks limitované edice Nissanu Navara Trek-1°
20.05.2017
Renault Trafic SpaceClass - luxus pro 9 pasažérů
18.05.2017
Škoda Karoq kompletně odhalena, je to zmenšený Kodiaq
18.05.2017
Nové BMW M5 dostalo pohon všech kol, který lze rozpojit a driftovat
18.05.2017
Test ojetiny: Volvo V60 D5 - zastánce rodinných pravidel
17.05.2017
KIA Soul EV nově s dojezdem až 250 km stojí 870 tisíc korun
16.05.2017
Test: Renault Talisman Grandtour - top elegán klame tělem
14.05.2017
Připravte se na léto - BMW 2 Coupé a Cabrio jsou tady
13.05.2017
Nástupce Škody Yeti se odhaluje - Karoq na nových fotografiích
12.05.2017
BMW řady 1 prošlo faceliftem a má stále pohon zadních kol
11.05.2017
Test ojetiny: Mercedes-Benz SLK 200 - Čirý nesmysl? Ani ne!
11.05.2017
Audi RS 5 Coupé v prodeji, za 450 koní zaplatíte 2,3 milionu
11.05.2017
O víkendu slibuje Toyota své modely se slevou až 120 000 Kč
10.05.2017
Citroën C-Elysée je i po zdražení stále levnější než Škoda Rapid
09.05.2017
Omlazená Škoda Rapid Spaceback je levnější, ceny začínají na 299 900 Kč
08.05.2017
Omlazený Peugeot 308 dostal osmistupňový automat a nový diesel