Citroën C1 není cizinec, je to české auto

vloženo

V současné době již běží standardní sériová výroba v kolínském závodě TPCA, kde přichází na svět také benjamínek modelové řady značky Citroën – Citroën C1. „Cé jednička“ je „českým“ vozem, rodí se v České republice a odtud jej pak francouzská společnost Gefco dopravuje kamiony a vlaky do celé Evropy, tak aby v den „D“ – den plánovaného uvedení na trh, byla zastoupení značky všude plně připravena a zásobena novými vozy pro čekající zákazníky.

Společnost Gefco vybudovala nedaleko kolínské továrny zbrusu nové překladiště a veškeré zázemí, aby mohla co nejlépe zajistit logistiku transportu vozů z Kolína pro skupinu PSA Peugeot Citroën. Mezi země, kam míří první vyrobené vozy, a které jsou v těchto dnech zásobovány přednostně, patří Francie (cca 60 % současné výroby C1) a Německo a Španělsko (každá 10 % výroby C1).


Ovšem ani Česká republika nepřijde zkrátka, vozům pro Brněnský autosalon, kde Citroën Česká republika plánuje představit vůz české veřejnosti je v těchto dnech věnována mimořádná pozornost. A další vozy, které jsou určeny už pro prodej českým zákazníkům, budou vyrobeny v nejbližších dnech. Citroën C1 není cizinec nejen tím, že vzniká v továrně v Čechách, ale i tím že tato továrna zaměstnává mnohé dodavatele u nás nebo v nejbližším okolí naší země. Odhaduje se, že přímo v kolínské továrně najde při plném náběhu výroby uplatnění cca 3 500 pracovníků a dalších min. 10 000 pracovních míst továrna vytvoří nepřímo v rámci potřeby dodávek dílů a komponentů.

Politiku nákupu v TPCA má na starosti skupina PSA Peugeot Citroën, dodavatelé však byli vybráni tak, aby splňovali zásady nákupní politiky obou členských skupin konsorcia, které jsou založeny na principu poctivé konkurence. Mezi vybranými dodavateli najdeme pravidelné dodavatele obou skupin, k nimž přistoupili dodavatelé z řad českých podniků. Provedeme-li srovnání s běžným panelem dodavatelů, PSA Peugeot Citroën se rozhodl pro 15 % nových dodavatelů (z nichž většina pochází z dodavatelského panelu Toyoty).

PSA Peugeot Citroën nakupuje veškeré komponenty pro kolínské vozy s výjimkou spojovacího materiálu a původních dílů převzatých od Toyota Motor Company. Toyota Motor Company zajišťuje pro automobilku TPCA nákup investic.

Zdroj: Citroën Česká republika, s. r. o.

Vyhledat vozidla v inzerci: Citroen

Nenechte si ujít novinky, které pro Vás připravujeme. Zadejte Váš e-mail:

Sdílet článek

Komentáře k článku:

Další články (posledních 20 z celkem 20)

14.11.2018
Buďte vidět, české silnice se noří do tmy
13.11.2018
Test ojetiny: Peugeot 407 – elegantní kabát s lákavou cenovkou
12.11.2018
Víte, co všechno dnes umí nejlepší autokamera?
11.11.2018
Test ojetiny: Ford Fusion 1.4i (video)
08.11.2018
Mitsubishi Space Star má české ceny, v základu přijde na 239 850 Kč
07.11.2018
Jak bude vypadat interiér Škody Scala a jak velký bude mít kufr?
04.11.2018
Nový Peugeot Partner je tady, ceny od 390 000 Kč
01.11.2018
Připravte si 1,2 milionu korun, Cupra Ateca je tady!
31.10.2018
Test ojetiny: Renault Modus – vzácný návštěvník bazaru
30.10.2018
Jak nejlépe připravit auto na zimu a tuhé mrazy?
25.10.2018
Model T-Cross představen, je to nejmenší SUV Volkswagenu
23.10.2018
Seat Terraco je třetím SUV do party
23.10.2018
Škoda Fabia Combi Scoutline představena, oplastování není levné
22.10.2018
Nissan Qashqai dostal nový motor a dvouspojkovou převodovku
18.10.2018
Jaká auta jsou nejspolehlivější? Podle britů to jsou vozy z Japonska
17.10.2018
Luxusní BMW X7 představeno! Je obrovské a bude mít minimálně šestiválec
16.10.2018
Test ojetiny: Škoda Fabia – první generace láká cenou
15.10.2018
Nástupce Škody Rapid se bude jmenovat Scala
12.10.2018
Hyundai i40 místo příchodu nové generace prošel modernizací
08.10.2018
Hyundai i30 Fastback N - Nošovický rychlík se představuje