Citroën C-ZERO: Plně elektrický model jde do výroby

vloženo

Nulová spotřeba benzínu, nulové emise, nulový hluk... Citroën s vozem C-ZERO obohacuje svou nabídku v segmentu malých vozů o 100 % elektrické řešení.

Citroën C-ZERO: Plně elektrický model jde do výroby Citroën C-ZERO: Plně elektrický model jde do výroby

Toto nové městské vozítko bylo koncipováno s cílem usnadnit pohyb po městě: jsou pro něj typické malé rozměry, rychlé nabíjení a dojezdová vzdálenost, která stačí pro každodenní cesty po městě. To vše v tichu, při němž zapomenete na městský hluk. Společnost Citroën, která vyrobila více než 5 500 elektrických vozů, má nenahraditelnou zkušenost, díky níž patří mezi hlavní subjekty na trhu, který bude v příštích letech zákonitě narůstat na významu.


Citroën C-ZERO, který se začne prodávat v průběhu posledního čtvrtletí roku 2010, byl vyvinut ve spolupráci s Mitsubishi Motors Corporation (MMC). Jde o druhý elektrický vůz v nabídce Citroënu, po modelu Berlingo First Electrique, který se vyrábí ve spolupráci se značkou Venturi. Na francouzském trhu mají oba tyto modely nárok na vládní bonus 5 000 €.

NABÍDKA ODPOVÍDAJÍCÍ POLITICE ZNAČKY.
Značka Citroën, která se již několik let věnuje politice snižování spotřeby paliva a emisí skleníkových plynů, a patří proto na tomto poli ke světovým lídrům, přidává model C-ZERO ke své již tak bohaté nabídce výrobků šetrných k životnímu prostředí. CITROËN dnes nabízí již: C3 a DS3, které se hned od uvedení na trh nabízejí ve verzích s emisemi 99 g CO2/km, více než 30 % prodávaných vozů má emise nižší něž 120 g CO2/km. V nabídce jsou ještě další technologie: rozšíření systému Stop&Start druhé generace od roku 2010, uvedení vozu full hybrid v roce 2011, u vozu DS5.

100 % ELEKTRICKÝ VŮZ.
Zcela elektrický vůz CITROËN C-ZERO je vybavený synchronním motorem s permanentním magnetem, který zajistí výkon 47 kW nebo 64k CEE při otáčkách 3 000 – 6 000 ot/min. Jeho maximální točivý moment dosahuje 180 Nm, při 0 – 2 000 ot/min. Výkon je přenášen na zadní kola přes jednorychlostní redukční převodovku. Napájení motoru zajišťují baterie poslední generace typu Li-ion, umístěné ve střední části vozu. Tyto baterie tvoří 88 článků o kapacitě 50 Ah (zabudovaná energie 16 kWh), napájení je zajišťováno pod napětím 330 V. Lithium-iontová technologie umožňuje snížit hmotnost baterií oproti tradičním technologiím a přitom zachovat stejné výkony. Baterie netrpí paměťovým efektem, takže se nesnižuje jejich životnost.

SNADNÉ NABÍJENÍ, SNADNÁ ÚDRŽBA.
Baterie vozu Citroën C-ZERO se snadno nabíjejí: stačí připojit napájecí kabel k zásuvce 220 V. Úplné nabití trvá 6 hodin. Baterii je také možné nabít během 30 minut na 80 % připojením k vnější svorce s jednofázovým proudem 125 A / 400 V a výkonem až 50 kW. Používání vozu je snadné: stačí otočit klíčkem v zapalování a zvukový signál potvrdí, že je auto „připravené vyjet“. Citroën C-ZERO se řídí stejně jako jakékoliv auto s automatickou převodovkou. Tradiční měrka paliva je zde nahrazena ukazatelem nabití baterie.

REÁLNÉ MODERNÍ VÝKONY.
Citroën C-ZERO je dokonale přizpůsoben podnikání jakéhokoliv typu – úřady, nejrůznější sdružení, firemní vozové parky pro vymezenou oblast, … - ale hodí se i pro soukromníky, kteří hledají vůz s mimořádně úsporným provozem. Vůz nabízí díky rozvoru 255 cm 4 plnohodnotná místa a zavazadlový prostor o objemu 166 litrů, dále obdivuhodně tichý provoz a je vybaven řadou komfortních a bezpečnostních prvků: mezi nejvýznamnější standardně montované prvky výbavy patří posilovač řízení, ABS, ASR, ESP, elektrické ovládání oken, 6 airbagů, klimatizace či samostatné telematické zařízení umožňující nouzové volání.

MĚSTSKÝ VŮZ, KTERÝ SE HODÍ I PRO CESTY MIMO MĚSTO.
Citroën C-ZERO se díky délce 348 cm a poloměrem otáčení 9 m pohybuje v městském provozu velmi snadno. Jeho výkony (maximální rychlost 130 km/hod, zrychlení z 0 na 100 km/hod za 15 vteřin) a dojezd přibližně 130 km (podle standardizovaného smíšeného cyklu) řidiči umožňují vydat se bez obav za hranice města. Ve Francii je 70 % každodenních cest autem během pracovního týdne kratších než 30 km, celkový průměr je 40 km.

Zdroj: Citroën ČR

Vyhledat vozidla v inzerci: Citroen

Fotografie k článku

Fotografie k článku Citroën C-ZERO: Plně elektrický model jde do výroby
Nenechte si ujít novinky, které pro Vás připravujeme. Zadejte Váš e-mail:

Sdílet článek

Komentáře k článku:

Další články (posledních 20 z celkem 20)

30.04.2017
Video k testu: Honda Civic 5D 1.5 VTEC Turbo - Předzvěst rekordmana?
29.04.2017
Nové BMW M550d xDrive dostalo čtyři turbodmychadla
28.04.2017
Zapomeňte na Škodu Yeti, je tu Škoda Karoq
28.04.2017
Za Peugeot 5008 zaplatíte minimálně půl milionu
27.04.2017
Test: Citroën C3 1.2 PureTech - prcek rád Cactusy
26.04.2017
Nová Škoda Octavia RS - čtyřoká zábava
25.04.2017
Mercedes Benz třídy S - omlazení a mraky nové techniky
24.04.2017
Opel Grandland X - převlečený Peugeot 3008 oficiálně
21.04.2017
Modely ASX a Outlander nově v limitované edici 100 LET
20.04.2017
BMW M4 CS - výkon 460 koní a spotřebu 8,4 litrů
20.04.2017
Test ojetiny: Audi A6 3.0 TDI - s půl milionem do bazaru
19.04.2017
Kia Niro HEV je hybrid na tahání přívěsů
19.04.2017
Nissan Micra má české ceny, čtvrt milionu nestačí
18.04.2017
Test: Subaru Forester 2.0 XT - létající lesník
18.04.2017
Modernizovaná Octavia Scout jezdí komfortně a nezalekne se překážek
17.04.2017
Ford Focus kombi nově za cenu pětidveřového hatchbacku
16.04.2017
Suzuki Ignis - z ošklivé krabice je malé SUV s pohonem 4x4
15.04.2017
Omlazená Škoda Citigo stojí od 218 900 Kč
14.04.2017
Audi R8 Coupé Edition - 200 vozů v barvách Audi Sportu
14.04.2017
Test ojetiny: Opel Insignia Sports Tourer 2.0 CDTI (125kW) AT – překvapivě ve formě