Citroën C-ZERO: Plně elektrický model jde do výroby

vloženo

Nulová spotřeba benzínu, nulové emise, nulový hluk... Citroën s vozem C-ZERO obohacuje svou nabídku v segmentu malých vozů o 100 % elektrické řešení.

Citroën C-ZERO: Plně elektrický model jde do výroby Toto nové městské vozítko bylo koncipováno s cílem usnadnit pohyb po městě: jsou pro něj typické malé rozměry, rychlé nabíjení a dojezdová vzdálenost, která stačí pro každodenní cesty po městě. To vše v tichu, při němž zapomenete na městský hluk. Společnost Citroën, která vyrobila více než 5 500 elektrických vozů, má nenahraditelnou zkušenost, díky níž patří mezi hlavní subjekty na trhu, který bude v příštích letech zákonitě narůstat na významu.

Citroën C-ZERO, který se začne prodávat v průběhu posledního čtvrtletí roku 2010, byl vyvinut ve spolupráci s Mitsubishi Motors Corporation (MMC). Jde o druhý elektrický vůz v nabídce Citroënu, po modelu Berlingo First Electrique, který se vyrábí ve spolupráci se značkou Venturi. Na francouzském trhu mají oba tyto modely nárok na vládní bonus 5 000 €.

NABÍDKA ODPOVÍDAJÍCÍ POLITICE ZNAČKY.
Značka Citroën, která se již několik let věnuje politice snižování spotřeby paliva a emisí skleníkových plynů, a patří proto na tomto poli ke světovým lídrům, přidává model C-ZERO ke své již tak bohaté nabídce výrobků šetrných k životnímu prostředí. CITROËN dnes nabízí již: C3 a DS3, které se hned od uvedení na trh nabízejí ve verzích s emisemi 99 g CO2/km, více než 30 % prodávaných vozů má emise nižší něž 120 g CO2/km. V nabídce jsou ještě další technologie: rozšíření systému Stop&Start druhé generace od roku 2010, uvedení vozu full hybrid v roce 2011, u vozu DS5.

100 % ELEKTRICKÝ VŮZ.
Zcela elektrický vůz CITROËN C-ZERO je vybavený synchronním motorem s permanentním magnetem, který zajistí výkon 47 kW nebo 64k CEE při otáčkách 3 000 – 6 000 ot/min. Jeho maximální točivý moment dosahuje 180 Nm, při 0 – 2 000 ot/min. Výkon je přenášen na zadní kola přes jednorychlostní redukční převodovku. Napájení motoru zajišťují baterie poslední generace typu Li-ion, umístěné ve střední části vozu. Tyto baterie tvoří 88 článků o kapacitě 50 Ah (zabudovaná energie 16 kWh), napájení je zajišťováno pod napětím 330 V. Lithium-iontová technologie umožňuje snížit hmotnost baterií oproti tradičním technologiím a přitom zachovat stejné výkony. Baterie netrpí paměťovým efektem, takže se nesnižuje jejich životnost.

SNADNÉ NABÍJENÍ, SNADNÁ ÚDRŽBA.
Baterie vozu Citroën C-ZERO se snadno nabíjejí: stačí připojit napájecí kabel k zásuvce 220 V. Úplné nabití trvá 6 hodin. Baterii je také možné nabít během 30 minut na 80 % připojením k vnější svorce s jednofázovým proudem 125 A / 400 V a výkonem až 50 kW. Používání vozu je snadné: stačí otočit klíčkem v zapalování a zvukový signál potvrdí, že je auto „připravené vyjet“. Citroën C-ZERO se řídí stejně jako jakékoliv auto s automatickou převodovkou. Tradiční měrka paliva je zde nahrazena ukazatelem nabití baterie.

REÁLNÉ MODERNÍ VÝKONY.
Citroën C-ZERO je dokonale přizpůsoben podnikání jakéhokoliv typu – úřady, nejrůznější sdružení, firemní vozové parky pro vymezenou oblast, … - ale hodí se i pro soukromníky, kteří hledají vůz s mimořádně úsporným provozem. Vůz nabízí díky rozvoru 255 cm 4 plnohodnotná místa a zavazadlový prostor o objemu 166 litrů, dále obdivuhodně tichý provoz a je vybaven řadou komfortních a bezpečnostních prvků: mezi nejvýznamnější standardně montované prvky výbavy patří posilovač řízení, ABS, ASR, ESP, elektrické ovládání oken, 6 airbagů, klimatizace či samostatné telematické zařízení umožňující nouzové volání.

MĚSTSKÝ VŮZ, KTERÝ SE HODÍ I PRO CESTY MIMO MĚSTO.
Citroën C-ZERO se díky délce 348 cm a poloměrem otáčení 9 m pohybuje v městském provozu velmi snadno. Jeho výkony (maximální rychlost 130 km/hod, zrychlení z 0 na 100 km/hod za 15 vteřin) a dojezd přibližně 130 km (podle standardizovaného smíšeného cyklu) řidiči umožňují vydat se bez obav za hranice města. Ve Francii je 70 % každodenních cest autem během pracovního týdne kratších než 30 km, celkový průměr je 40 km.

Zdroj: Citroën ČR

Vyhledat vozidla v inzerci: Citroen

Fotografie k článku

Fotografie k článku Citroën C-ZERO: Plně elektrický model jde do výroby
Nenechte si ujít novinky, které pro Vás připravujeme. Zadejte Váš e-mail:

Sdílet článek

Komentáře k článku:

Další články (posledních 20 z celkem 20)

04.12.2016
Lexus GS F a RC F nově standardně se systémem adaptivního variabilního odpružení
03.12.2016
Nový Hyundai i10 bez klimatizace a rádia za 219 990 Kč
02.12.2016
Mikuláš bude v AAA AUTO nadělovat fotbalovým fanouškům
02.12.2016
Ford Fiesta nové generace přijíždí rovnou ve čtyřech různých verzích
01.12.2016
Test ojetiny: Audi A8 4.2 TDI - přitažlivá kasička
30.11.2016
Na novou Škodu Octavia si připravte minimálně 407 900 Kč
29.11.2016
Modernizovaná Kia Carens od 454 980 Kč
28.11.2016
Prémiový fastback Volkswagen Arteon se představí v Ženevě
27.11.2016
Seat Leon po modernizaci - s 1.2 TSI přijde na 339 900 Kč
26.11.2016
Video: Nový Volkswagen Golf bude udávat reálnou spotřebu
25.11.2016
Nissan X-Trail posiluje nabídku motorů o dvoulitrový diesel
23.11.2016
Test: Dacia Sandero Stepway 0.9 TCe Easy-R – průkopník
22.11.2016
Na Nissan GT-R Nismo si připravte dvojnásobek běžného GT-R
21.11.2016
Nový Volkswagen e-Golf se chlubí dvojnásobným dojezdem a vyšším výkonem
20.11.2016
Hyundai IONIQ Hybrid a IONIQ Eletric přichází na český trh
19.11.2016
Citroën C-Elysée dostal nový nos a zadní světla s 3D efektem
18.11.2016
Test ojetiny: BMW 330i xDrive e92 – emotivní loučení
17.11.2016
Sedm dostupných ojetin, které poslouží početnějším rodinám
16.11.2016
Kia Niro - na hybridný crossover si připravte minimálně 599 980 Kč
15.11.2016
Test: Citroën SpaceTourer 2.0 BlueHDi 150 S&S – Multivane, hlásím problém!