Citroën C-ZERO: Plně elektrický model jde do výroby

vloženo

Nulová spotřeba benzínu, nulové emise, nulový hluk... Citroën s vozem C-ZERO obohacuje svou nabídku v segmentu malých vozů o 100 % elektrické řešení.

Citroën C-ZERO: Plně elektrický model jde do výroby Toto nové městské vozítko bylo koncipováno s cílem usnadnit pohyb po městě: jsou pro něj typické malé rozměry, rychlé nabíjení a dojezdová vzdálenost, která stačí pro každodenní cesty po městě. To vše v tichu, při němž zapomenete na městský hluk. Společnost Citroën, která vyrobila více než 5 500 elektrických vozů, má nenahraditelnou zkušenost, díky níž patří mezi hlavní subjekty na trhu, který bude v příštích letech zákonitě narůstat na významu.

Citroën C-ZERO, který se začne prodávat v průběhu posledního čtvrtletí roku 2010, byl vyvinut ve spolupráci s Mitsubishi Motors Corporation (MMC). Jde o druhý elektrický vůz v nabídce Citroënu, po modelu Berlingo First Electrique, který se vyrábí ve spolupráci se značkou Venturi. Na francouzském trhu mají oba tyto modely nárok na vládní bonus 5 000 €.

NABÍDKA ODPOVÍDAJÍCÍ POLITICE ZNAČKY.
Značka Citroën, která se již několik let věnuje politice snižování spotřeby paliva a emisí skleníkových plynů, a patří proto na tomto poli ke světovým lídrům, přidává model C-ZERO ke své již tak bohaté nabídce výrobků šetrných k životnímu prostředí. CITROËN dnes nabízí již: C3 a DS3, které se hned od uvedení na trh nabízejí ve verzích s emisemi 99 g CO2/km, více než 30 % prodávaných vozů má emise nižší něž 120 g CO2/km. V nabídce jsou ještě další technologie: rozšíření systému Stop&Start druhé generace od roku 2010, uvedení vozu full hybrid v roce 2011, u vozu DS5.

100 % ELEKTRICKÝ VŮZ.
Zcela elektrický vůz CITROËN C-ZERO je vybavený synchronním motorem s permanentním magnetem, který zajistí výkon 47 kW nebo 64k CEE při otáčkách 3 000 – 6 000 ot/min. Jeho maximální točivý moment dosahuje 180 Nm, při 0 – 2 000 ot/min. Výkon je přenášen na zadní kola přes jednorychlostní redukční převodovku. Napájení motoru zajišťují baterie poslední generace typu Li-ion, umístěné ve střední části vozu. Tyto baterie tvoří 88 článků o kapacitě 50 Ah (zabudovaná energie 16 kWh), napájení je zajišťováno pod napětím 330 V. Lithium-iontová technologie umožňuje snížit hmotnost baterií oproti tradičním technologiím a přitom zachovat stejné výkony. Baterie netrpí paměťovým efektem, takže se nesnižuje jejich životnost.

SNADNÉ NABÍJENÍ, SNADNÁ ÚDRŽBA.
Baterie vozu Citroën C-ZERO se snadno nabíjejí: stačí připojit napájecí kabel k zásuvce 220 V. Úplné nabití trvá 6 hodin. Baterii je také možné nabít během 30 minut na 80 % připojením k vnější svorce s jednofázovým proudem 125 A / 400 V a výkonem až 50 kW. Používání vozu je snadné: stačí otočit klíčkem v zapalování a zvukový signál potvrdí, že je auto „připravené vyjet“. Citroën C-ZERO se řídí stejně jako jakékoliv auto s automatickou převodovkou. Tradiční měrka paliva je zde nahrazena ukazatelem nabití baterie.

REÁLNÉ MODERNÍ VÝKONY.
Citroën C-ZERO je dokonale přizpůsoben podnikání jakéhokoliv typu – úřady, nejrůznější sdružení, firemní vozové parky pro vymezenou oblast, … - ale hodí se i pro soukromníky, kteří hledají vůz s mimořádně úsporným provozem. Vůz nabízí díky rozvoru 255 cm 4 plnohodnotná místa a zavazadlový prostor o objemu 166 litrů, dále obdivuhodně tichý provoz a je vybaven řadou komfortních a bezpečnostních prvků: mezi nejvýznamnější standardně montované prvky výbavy patří posilovač řízení, ABS, ASR, ESP, elektrické ovládání oken, 6 airbagů, klimatizace či samostatné telematické zařízení umožňující nouzové volání.

MĚSTSKÝ VŮZ, KTERÝ SE HODÍ I PRO CESTY MIMO MĚSTO.
Citroën C-ZERO se díky délce 348 cm a poloměrem otáčení 9 m pohybuje v městském provozu velmi snadno. Jeho výkony (maximální rychlost 130 km/hod, zrychlení z 0 na 100 km/hod za 15 vteřin) a dojezd přibližně 130 km (podle standardizovaného smíšeného cyklu) řidiči umožňují vydat se bez obav za hranice města. Ve Francii je 70 % každodenních cest autem během pracovního týdne kratších než 30 km, celkový průměr je 40 km.

Zdroj: Citroën ČR

Vyhledat vozidla v inzerci: Citroen

Fotografie k článku

Fotografie k článku Citroën C-ZERO: Plně elektrický model jde do výroby
Nenechte si ujít novinky, které pro Vás připravujeme. Zadejte Váš e-mail:

Sdílet článek

Komentáře k článku:

Další články (posledních 20 z celkem 20)

16.01.2017
Test: Škoda Octavia 1.0 TSI – lepší, než myslíte (+video)
15.01.2017
Škoda Muzeum se chlubí rekordní návštěvností, už jste tam byli?
14.01.2017
Renault Megane GrandCoupe - limuzína za cenu Škody Rapid
13.01.2017
Auto ESA spouští akci „SLEVA TÝDNE“
13.01.2017
Nové Audi SQ5 ve znamení návratu benzínového šestiválce
12.01.2017
Nová generace Hyundai i30 je tady, na trh vstupuje v limitované výbavě
12.01.2017
Test: Honda HR-V 1.5 i-VTEC CVT – třetí do party
11.01.2017
Škoda Octavia má nový vzhled, ale původní techniku. Nové motory až v létě
11.01.2017
Bentley Continental Supersports je králem čtyřmístných kupé
10.01.2017
Lexus LS 2018 - luxusní limuzína s desetistupňovým automatem
09.01.2017
Kia Stinger bude zadokolka a půjde po krku prémiovým konkurentům
09.01.2017
Test ojetiny: Volkswagen Passat 3,6 FSI 4Motion - pan Tajemný
08.01.2017
Nová auta budou ještě bezpečnější. Povinně!
07.01.2017
Nejprodávanější modely: Škoda Octavia, Fabia, Rapid a Superb
06.01.2017
Kolik stojí vlastnit BMW M3? (+video)
06.01.2017
Nová auta jdou na dračku - přehled nejprodávanějších
05.01.2017
U Fordu neujde elektrifikaci Mustang ani legendární F-150
05.01.2017
Test: Alfa Romeo Giulietta – jak jezdí v dieselu s automatem?
04.01.2017
Nová Kia Picanto úplně odhalena, máme oficiální fotografie
04.01.2017
Audi rozšiřuje nabídku modelové řady A3 o tři nové verze