Citroën C-ZERO: Plně elektrický model jde do výroby

vloženo

Nulová spotřeba benzínu, nulové emise, nulový hluk... Citroën s vozem C-ZERO obohacuje svou nabídku v segmentu malých vozů o 100 % elektrické řešení.

Citroën C-ZERO: Plně elektrický model jde do výroby Toto nové městské vozítko bylo koncipováno s cílem usnadnit pohyb po městě: jsou pro něj typické malé rozměry, rychlé nabíjení a dojezdová vzdálenost, která stačí pro každodenní cesty po městě. To vše v tichu, při němž zapomenete na městský hluk. Společnost Citroën, která vyrobila více než 5 500 elektrických vozů, má nenahraditelnou zkušenost, díky níž patří mezi hlavní subjekty na trhu, který bude v příštích letech zákonitě narůstat na významu.

Citroën C-ZERO, který se začne prodávat v průběhu posledního čtvrtletí roku 2010, byl vyvinut ve spolupráci s Mitsubishi Motors Corporation (MMC). Jde o druhý elektrický vůz v nabídce Citroënu, po modelu Berlingo First Electrique, který se vyrábí ve spolupráci se značkou Venturi. Na francouzském trhu mají oba tyto modely nárok na vládní bonus 5 000 €.

NABÍDKA ODPOVÍDAJÍCÍ POLITICE ZNAČKY.
Značka Citroën, která se již několik let věnuje politice snižování spotřeby paliva a emisí skleníkových plynů, a patří proto na tomto poli ke světovým lídrům, přidává model C-ZERO ke své již tak bohaté nabídce výrobků šetrných k životnímu prostředí. CITROËN dnes nabízí již: C3 a DS3, které se hned od uvedení na trh nabízejí ve verzích s emisemi 99 g CO2/km, více než 30 % prodávaných vozů má emise nižší něž 120 g CO2/km. V nabídce jsou ještě další technologie: rozšíření systému Stop&Start druhé generace od roku 2010, uvedení vozu full hybrid v roce 2011, u vozu DS5.

100 % ELEKTRICKÝ VŮZ.
Zcela elektrický vůz CITROËN C-ZERO je vybavený synchronním motorem s permanentním magnetem, který zajistí výkon 47 kW nebo 64k CEE při otáčkách 3 000 – 6 000 ot/min. Jeho maximální točivý moment dosahuje 180 Nm, při 0 – 2 000 ot/min. Výkon je přenášen na zadní kola přes jednorychlostní redukční převodovku. Napájení motoru zajišťují baterie poslední generace typu Li-ion, umístěné ve střední části vozu. Tyto baterie tvoří 88 článků o kapacitě 50 Ah (zabudovaná energie 16 kWh), napájení je zajišťováno pod napětím 330 V. Lithium-iontová technologie umožňuje snížit hmotnost baterií oproti tradičním technologiím a přitom zachovat stejné výkony. Baterie netrpí paměťovým efektem, takže se nesnižuje jejich životnost.

SNADNÉ NABÍJENÍ, SNADNÁ ÚDRŽBA.
Baterie vozu Citroën C-ZERO se snadno nabíjejí: stačí připojit napájecí kabel k zásuvce 220 V. Úplné nabití trvá 6 hodin. Baterii je také možné nabít během 30 minut na 80 % připojením k vnější svorce s jednofázovým proudem 125 A / 400 V a výkonem až 50 kW. Používání vozu je snadné: stačí otočit klíčkem v zapalování a zvukový signál potvrdí, že je auto „připravené vyjet“. Citroën C-ZERO se řídí stejně jako jakékoliv auto s automatickou převodovkou. Tradiční měrka paliva je zde nahrazena ukazatelem nabití baterie.

REÁLNÉ MODERNÍ VÝKONY.
Citroën C-ZERO je dokonale přizpůsoben podnikání jakéhokoliv typu – úřady, nejrůznější sdružení, firemní vozové parky pro vymezenou oblast, … - ale hodí se i pro soukromníky, kteří hledají vůz s mimořádně úsporným provozem. Vůz nabízí díky rozvoru 255 cm 4 plnohodnotná místa a zavazadlový prostor o objemu 166 litrů, dále obdivuhodně tichý provoz a je vybaven řadou komfortních a bezpečnostních prvků: mezi nejvýznamnější standardně montované prvky výbavy patří posilovač řízení, ABS, ASR, ESP, elektrické ovládání oken, 6 airbagů, klimatizace či samostatné telematické zařízení umožňující nouzové volání.

MĚSTSKÝ VŮZ, KTERÝ SE HODÍ I PRO CESTY MIMO MĚSTO.
Citroën C-ZERO se díky délce 348 cm a poloměrem otáčení 9 m pohybuje v městském provozu velmi snadno. Jeho výkony (maximální rychlost 130 km/hod, zrychlení z 0 na 100 km/hod za 15 vteřin) a dojezd přibližně 130 km (podle standardizovaného smíšeného cyklu) řidiči umožňují vydat se bez obav za hranice města. Ve Francii je 70 % každodenních cest autem během pracovního týdne kratších než 30 km, celkový průměr je 40 km.

Zdroj: Citroën ČR

Vyhledat vozidla v inzerci: Citroen

Fotografie k článku

Fotografie k článku Citroën C-ZERO: Plně elektrický model jde do výroby
Nenechte si ujít novinky, které pro Vás připravujeme. Zadejte Váš e-mail:

Sdílet článek

Komentáře k článku:

Další články (posledních 20 z celkem 20)

29.03.2017
Škoda Vision E - předobraz elektrického a autonomního Kodiaqu Coupé?
27.03.2017
Hypersport-GT od McLarenu bude nejaerodynamičtějším vozem lidských dějin!
27.03.2017
Test: BMW X1 2.0d xDrive se přizpůsobilo zákazníkům
26.03.2017
Video k testu: Kia Optima SW GT
25.03.2017
Automobilka Tesla ruší produkci svého Model S 60 a 60 D a půjčuje si u investorů! Má snad málo peněz?
24.03.2017
Na Volkswagen e-Golf stačí milion, nově dojede až 200 km
24.03.2017
Renault Alpine A110 s motorem 1.8 Turbo a výkonem 252 koní
23.03.2017
Seat bude mít dvě nová SUV, Aronu menší než Atecu a také větší sedmimístné SUV
23.03.2017
Test ojetiny: BMW 520i (E60) – rozumný základ
22.03.2017
Nový Golf GTI Performance má 245 koní a cenu 745 900 Kč
21.03.2017
Audi S4 a S4 Avant v prodeji, připravte si minimálně 1,6 milionu
21.03.2017
Jeep Compass se dokáže ve verzi Trailhawk plazit i po zdi
20.03.2017
Test: Kia Optima SW GT - tvrdý oříšek
19.03.2017
3 nejbrutálnější kombi letošní Ženevy s dynamikou supersportů
19.03.2017
Lexus a Porsche jsou nejméně problémové, Fiat naopak propadák
18.03.2017
3 nejzajímavější kombi letošní Ženevy, která vás nezruinují
17.03.2017
Mitsubishi Eclipse Cross bude soupeřit s novou Škodou Yeti
16.03.2017
Test ojetiny: Opel Corsa 1.0 Turbo ecoFLEX – tvrdý hráč, či dámská hračka?
15.03.2017
Žádné překvapení - českým Autem roku 2017 je Škoda Kodiaq
14.03.2017
Bentley Mulsanne Hallmark Series by Mulliner - individuální luxus