Citroën Berlingo v novém, nechybí užitková ani elektrická verze

20. 02. 2015
Sdílet článek

Nové Berlingo bude k vidění na blížícím se ženevském autosalonu, kde se představí nejen v osobní verzi Multispace, ale také v užitkové variantě a také jako užitkový elektromobil. Nově bude k dispozici sedmipalcový displej, systém Active City Brake zabraňující nárazu nebo modernizované pohonné jednotky.

Model Citroën Berlingo, který byl prvním zástupcem segmentu „ludospace“, vždy přinášel moderní a praktickou odpověď na očekávání svých zákazníků. O tomto úspěchu svědčí 2,9 milionů prodaných vozů od roku 1996. Citroën Berlingo má výraznou osobnost, jde o prostorný, víceúčelový funkční vůz. Je ideálním partnerem do všech situací, jak pro rodiny ve osobní verzi Multispace, tak pro profesionály ve verzi užitkového vozu.


Robustní a uživatelsky přívětivý nový Citroën Berlingo potvrzuje svůj expresivní a neagresivní charakter jak u verze Multispace, tak u užitkové verze. Jeho design se vyvíjí, přední maska je energičtější, zcela přepracovaná, což vozu dodává moderní a dynamický charakter, který dokonale odpovídá duchu značky Citroën.

Zabudování každého prvku (nárazník, mřížka chladiče, denní světlomety, ...) bylo pečlivě vymyšleno tak, aby byla výsledkem homogenní, střízlivá a současně moderní přední maska. Její osobitost posiluje i nový nárazník protažený po obou stranách nové masky chladiče. Ta je nyní nižší a širší a strukturuje a posiluje robustnost vozu nový Citroën Berlingo. Denní světlomety s LED diodami, které jsou k dispozici za příplatek od výbavy Feel v osobní verzi Multispace, jsou umístěny níž, aby vyvolávaly pocit větší síly. Nový vzhled získaly i stylizované šípy značky, které jsou umístěny mezi dvěma plochami a jejich horizontální linie sahá až ke světlometům a přispívá k výrazné identitě značky Citroën.

Nárazník vozu Nový Citroën Berlingo je nabízen ve čtyřech variantách, aby dokázal uspokojit všechny potřeby a zdůraznily se rozdíly mezi jednotlivými verzemi výbavy:
- Výbava Live: jednotná přední maska pro verzi Multispace a pro užitkovou verzi upřednostňující robustnost a ochranu v oblastech potenciálního kontaktu za použití nárazníku v černé barvě.
- Výbava Feel: přední maska s nárazníkem v barvě karoserie
- Výbava Shine: přední maska charakteristická pásem v barvě karoserie. Vystupující černé pláty, do kterých jsou zabudována světla tvořená světlomety pro denní svícení s LED diodami a mlhovými světlomety, vizuálně protahují tvar vozu Nový Citroën Berlingo.
- Výbava XTR: přední maska stejná jako u verze výbavy Shine, ale opatřená černým pásem v odstínu Onyx umístěným pod stylizovanými šípy a ozdobeným hliníkově šedým klínem.

Citroën Berlingo nabízí rovněž dva nové odstíny karoserie – šedá Acier a hnědá Moka. Nový Citroën Berlingo Multispace není velký (délka 438 cm, šířka bez zpětných zrcátek 181 cm a rozvor 273 cm), ale nabízí rekordní prostornost a víceúčelovost, která je v segmentu vozů typu ludospace zcela příkladná. Prostornost: prostorný interiér, který poskytuje i vynikající prostor pro kolena cestujících na zadních sedadlech (24,5 cm), a velkorysý zavazadlový prostor o objemu 675 l, který je možné po vyjmutí sedadel ve 2. řadě zvětšit na 3000 l.

Víceúčelovost & praktičnost: Berlingo Multispace nabízí velkou modularitu sedadel, ve 2. řadě jsou tři samostatná sedadla, která lze z vozu vyjmout. Vůz nabízí velké odkládací přihrádky a zejména praktický prosvětlený odkládací střešní prostor Modutop® nebo odnímatelnou středovou konzoli. Užitečné a důvtipné prostory, které okouzlují již od první chvíle, co se objevily, a jejich objem může podle verze výbavy dosahovat až 170 litrů.

Vůz je praktický zevnitř i zvenku, nabízí řadu výhodných kombinací a umí se přizpůsobit všem možným typům využití: 1 nebo 2 boční posuvné dveře, víko zavazadlového prostoru s otvíracím oknem umožňujícím snadný přístup do zavazadlového prostoru a do systému Modutop®, aniž by bylo nutné otevírat víko zavazadlového prostoru, nebo asymetrické zadní dvoukřídlé dveře umožňující například převážení dlouhých předmětů.

Atmosféra interiéru: komfort vytváří i zpracování vnitřního prostoru, díky němuž se mohou všichni cestující cítit dobře. Nový Citroën Berlingo Multispace za tímto účelem nabízí nové druhy čalounění:
– šedá látka Quad u výbavy Feel nahrazující látku Quad modré barvy. Nový odstín podtrhuje i tyrkysově modré prošití, které dokonale ladí s lištou palubní desky;
– nová látka Liberia u verzí výbavy XTR a Shine, ozdobená okrovým prošitím pro modernější a grafičtější vzhled.

Místo řidiče si v tomto novém interiéru ponechává své vynikající ergonomické vlastnosti, s funkční kvalitní palubní deskou, díky níž je každá jízda pro řidiče potěšením. Řadicí páka je integrována do palubní desky, sedadlo je výškově nastavitelné, volant je nastavitelný výškově i podélně. Multispace poskytuje vzhledem ke své výšce 180 cm velkou prosklenou plochu 4,35 m2 pro vynikající viditelnost (velké panoramatické čelní sklo, boční okna a zadní postranní okénka). Vůz nabízí i vyšší polohu při řízení.

Pohodlná jízda: optimální komfort jízdy jak ve verzi Multispace, tak ve verzi užitkového vozu, a to bez ohledu na stav silnice. Přispívají k tomu především nápravy pseudo-McPherson, které byly použity u vozu Citroën C4 Picasso, kde se již dokonale osvědčily, a díky nimž se Nové Berlingo může pochlubit vynikající přesností držení jízdní stopy při zachování pohodlné jízdy.

Akustický komfort na palubě, kde jsou stěžejními vlastnostmi klid a pohoda: design vnějších dílů a jejich dokonalé smontování umožnily vozu Nové Berlingo optimalizovat aerodynamiku a minimalizovat nadbytečný hluk (motor je akusticky izolován, podlaha je vybavena krytem proti odletujícímu štěrku a kabině nescházejí četné absorpční prvky).

Technologická inteligence pro klidnější řízení
Již vůz Citroën Berlingo je vybaven četnými prvky výbavy usnadňujícími řízení, jako je zadní parkovací asistent, omezovač rychlosti a tempomat nebo automatické rozsvěcování světel (v rámci paketu Výhled), asistent pro rozjezd do svahu nebo systém Grip Control, pokročilý protiprokluzový systém optimalizující pohyblivost předních kol podle typu terénu.

V roce 2015 bude Nový Citroën Berlingo vybaven novými technologiemi:
– Active City Brake: (listopad 2015) jde o systém automatického brzdění, který snižuje riziko srážky v nízké rychlosti. Laserové čidlo s dosahem na malou vzdálenost umístěné na čelním skle je schopno detekovat překážky, jako je auto jedoucí ve stejném směru nebo stojící auto. Při jízdě do 30 km/hod. zjistí případné riziko a přímo komunikuje s počítačem brzdění, aniž by řidič musel sešlapávat brzdový pedál, aby nedošlo ke kolizi nebo aby se díky snížení rychlosti zmírnily její důsledky. Automatické brzdění může vést k úplnému zastavení vozu, pokud si to situace vyžaduje. V tom případě dojde k dočasnému zastavení vozu (na přibližně 1,5 vteřiny), aby řidič mohl opět převzít kontrolu nad vozem a sešlápnout brzdový pedál. Systém před spuštěním automatického brzdění a pokud zjistí rizikovou situaci, předem naplní hydraulický brzdový systém a přiblíží k sobě brzdové destičky (funkce PREFILL, zásah, který řidič nepocítí).
– Přední parkovací asistent doplňuje zadní parkovací asistent, který již v nabídce existuje. Tyto dvě doplňkové prvky výbavy ve všech situacích výrazně usnadňují manévry.
– Zpětná parkovací kamera: Nový Citroën Berlingo je nyní opatřen zpětnou parkovací kamerou usnadňující každodenní parkování. Kamera zachytí po zařazení zpátečky situaci za vozem a promítá ji na nový dotykový displej 7’’. Pro usnadnění parkování se na obrazovce zobrazí barevné čáry, které vymezují půdorys vozu a jeho dráhu.

Technologická inteligence pro snadné používání
Nový Citroën Berlingo se modernizuje a získává poslední technologie značky pro snazší a komfortnější používání, jako je nový dotykový displej 7’’. Zjednodušuje a odlehčuje palubní desku a nabízí více funkcí než předchozí generace:
– nová dotyková navigace, umožňující pohled z ptačí perspektivy, zobrazení omezení rychlosti, zohlednění podmínek dopravy a možnost vybrat si nejúspornější trasu;
– funkce média (rádio, „streaming“ audio, připojení mobilních přístrojů);
– telefon (funkce hands free prostřednictvím připojení Bluetooth, přístup k telefonnímu seznamu a přijímání druhého příchozího hovoru);
– nastavení parametrů vozu.

Tento nový dotykový displej umožňuje rovněž díky technologii Mirror Screen používat zcela bezpečně aplikace uložené v chytrém telefonu a také replikovat třetí aplikace jako je Coyote, webová rádia atd. ať už pomocí kabelu, nebo bez něj (k dispozici od listopadu 2015).

Citroën Berlingo je rovněž vybaven technologií umožňující využívat funkci hlasového rozpoznávání chytrého telefonu pro volání, výběr a pouštění hudby, čtení a psaní textových zpráv, a to vše v naprostém bezpečí, aniž by musel spustit silnici z očí. Tato funkce se spouští pomocí ovladače zabudovaného do místa řidiče a vyžaduje kompatibilní telefon připojený k vozu pomocí technologie Bluetoooth.

Technologická inteligence s úspornými motory
S příchodem vozu Nový Citroën Berlingo se již tak široká nabídka motorů, které jsou k dispozici od začátku jeho uvedení na trh, obohacuje zejména o řadu dieselových motorů BlueHDi. Nová generace motorů, které Citroën nabízí od konce roku 2013, umožňuje drasticky snížit emise oxidu dusíku (NOx) a současně snížit emise CO2 (až o 4 %). Díky motorům BlueHDi již značka disponuje technologií splňující budoucí normy Euro 6. V případě motoru BlueHDi 120 S&S je Citroën Berlingo poprvé vybaven manuální šestistupňovou převodovkou pro ještě pohodlnější řízení při všech možných cestách.

Jednotlivé dieselové motory, kterými je nyní vybaven Nový Citroën Berlingo, dosahují následující spotřeby a emisí CO2:
• motor BlueHDi 75 s manuální převodovkou: 4,3 l/100 km a 113 g CO2
• motor BlueHDi 100 s manuální převodovkou: 4,3 l/100 km a 113 g CO2
• motor BlueHDi 100 S&S s manuální převodovkou: 4,1 l/100 km a 109 g CO2
• motor BlueHDi 100 S&S s pilotovanou šestistupňovou převodovkou ETG6: 4,2 l/100 km a 109 g CO2
• motor BlueHDi 120 S&S s manuální šestistupňovou převodovkou: 4,3 l/100 km a 113 g CO2

Tyto motory vycházejí z motorů HDi Euro 5, u kterých byly provedeny dvě zásadní změny:
zlepšení vnitřní účinnosti motoru a omezení mechanických ztrát způsobovaných třením.
Díky svému inovativnímu výfukovému potrubí splňují normu Euro 6. Toto potrubí tvoří:
– oxidační katalyzátor zabudovaný při výstupu z motoru, který odstraňuje uhlovodíky (HC) a oxid uhelnatý (CO), jež jsou výsledkem spalování paliva,
– modul SCR (Selective Catalytic Reduction), zabudovaný před filtrem pevných částic, jenž po vstříknutí látky Adblue®*(močovina) přemění až 90 % oxidů dusíku (NOx) na vodní páru (H2P) a dusík (N2), které jsou neškodné.,
– filtr pevných částic s aditivem, který skupina PSA Peugeot Citroën uvedla ve světové předpremiéře v roce 2000, likviduje až 99,9 % pevných částic.

Inovativní jedinečná architektura výfukového vedení s přesným uspořádáním technologií: katalyzátor SCR umístěný před filtrem pevných částic s aditivem je jediný systém následného zpracování výfukových plynů, který dokáže snížit emise NOx až o 90 % a současně o 4 % snížit emise CO2. Látka Adblue® je uložena v 17litrové nádrži v zadní části vozu. Tento objem vydrží na 20 000 km. Doplnění se provádí zcela jednoduše, hrdlem dostupným zvenku vozu, vedle hrdla palivové nádrže.

NOVÝ CITROËN BERLINGO V UŽITKOVÉ VERZI
Citroën přináší také odpověď na potřeby řidičů z povolání, kterým nabízí vůz Nový Citroën Berlingo v užitkové verzi: komplexní nabídku tvarů, motorů a výbavy pro každé použití. Nový Citroën Berlingo je vždy k dispozici ve dvou různých délkách, L1 (až 370 cm) a L2 (až 410 cm), maximální nákladový prostor 4,1 m3 umožňuje naložení dvou europalet. Díky inteligentnímu přístupu přes boční posuvné nebo zadní asymetrické dvoukřídlé dveřem, které se otevírají v úhlu 180°, je manipulace s nákladem snadná a bezpečná.

Profesionální řidiči si mohou rozšířit možnosti využití vozu a splnit si maximum svých požadavků díky modulovatelné kabině Extenso®, která přináší řadu výhod:

– umožňuje přepravu až 3 osob na předních sedadlech díky přídavnému středovému sedadlu. Rychle a bez velké námahy se tak přizpůsobí nejrůznějším potřebám uživatelů.
– boční sedadlo lze složit a vytvořit rovnou plochu umožňující převážet předměty o délce až 3 metry. Poměr „délky vnitřního zavazadlového prostoru“ a „vnější délky vozu“ (438 cm) je v tomto segmentu nevídaný. Opěradlo sklopeného sedadla spolujezdce je z plechu, aby dokázalo uvézt až 50 kg zátěže.
– sedadlo spolujezdce lze také složit do svislé polohy, kdy je sedák rovnoběžný s opěradlem, a ve voze je pak možné převážet vysoké předměty.
– kabina Extenso® umožňuje nabídnout přídavný objem 0,4 m3, takže celkový objem dosahuje v krátké verzi 3,7 m3 a v dlouhé verzi 4,1m3.

Nový Citroën Berlingo v užitkové verzi je opatřen stejnými moderními a účinnými technologiemi jako verze Multispace. Jeho spotřeba a emise CO2 pak činí:
• BlueHDi 75 k s manuální převodovkou od 110 g/km CO2
• BlueHDi 100 k s manuální převodovkou od 110 g/km CO2
• BlueHDi 100 k S&S s manuální převodovkou od 108g/km CO2
• BlueHDi 100 k S&S s pilotovanou šestistupňovou převodovkou ETG6 od 106 g/km CO2
• BlueHDi 120 k S&S s manuální šestistupňovou převodovkou od 112 g/km CO2

Užitková verze vozu Berlinga je také k dispozici s následujícími motory Euro 5: benzínová verze VTi 95 s manuální převodovkou, dieselové verze HDi 75 s manuální převodovkou, e-HDi 75 s manuální převodovkou, HDi 90 s manuální převodovkou, e-HDi 90 ETG6 a HDi 115 s manuální převodovkou.

Tuto řadu doplňuje verze vozu Nový Citroën Berlingo s elektromotorem, která se stala referencí v segmentu dodávek s elektromotorem. Nový Citroën Berlingo Electric určený pro nový způsob jízdy po městě má dojezd 170 km a jeho baterie je schopná se automaticky dobíjet při zpomalování a brzdění, čímž se šetří cenný čas nutný k jejímu dobíjení. Výkonnost je 67 k, točivý moment zůstává při všech otáčkách prakticky stejný (200 Nm při 0 až 150 ot/min). Nový Citroën Berlingo nabízí slušnou akceleraci a dokáže vyvinout rychlost až 110 km/hod, takže se bez problémů zařadí do běžného provozu.

Nabídka vozidel na prodej

Zobrazit více vozidel

Fotogalerie

CITROËN ČESKÁ REPUBLIKA s.r.o.

Mohlo by vás zajímat


Nejnovější články


Nejčtenější články měsíce

Top
Peugeot 3008 má české ceny. Hybrid koupíte za cenu základního Karoqu
Chcete novou Škodu Octavii s dobrou výbavou výhodně? Právě teď máte šanci Neplaťte za elektronickou dálniční známku víc, než musíte Test: MG5 Electric – kombi z Činy, které nahání hrůzu evropským automobilkám Test: Mazda 3 e-SKYACTIV X 186 - řidičsky zajímavý hatchback napěchovaný elektronikou

Tipy z autobazarů

Mercedes-Benz Třídy S

Rok výroby 2017

999 000 Kč

Peugeot 308

Rok výroby 2024

567 999 Kč

Nissan Navara

Rok výroby 2018

499 900 Kč

Volkswagen Golf

Rok výroby 2017

319 000 Kč