Citroën Berlingo Electric - užitkáč na elektřinu

vloženo

CITROËN představuje sériovou verzi modelu Berlingo Electric. Tento užitkový vůz svědčí o závazku značky v oblasti snižování skleníkových plynů. Model, vycházející z poslední generace modelu CITROËN Berlingo, zachovává si přednosti, které se objevily už u ostatních verzí, a obrací se na profesionální řidiče, kteří hledají příjemné užívání a klidné řízení.

Citroën Berlingo Electric - užitkáč na elektřinu Citroën Berlingo Electric - užitkáč na elektřinu

CITROËN, který se na trhu s elektromobily včetně užitkových (C5, C25 a Berlingo první generace) pohybuje už dvacet let, uvádí na trh v České republice Berlingo Electric v sériové verzi. Příchod této nové verze je dalším důkazem snahy značky snižovat emise skleníkových plynů. CITROËN má v nabídce kromě městského elektromobilu C-ZERO i řadu dalších technologií, které mu k dosažení tohoto cíle pomáhají: mikrohybridní systém e-HDi, hybridní dieselovou verzi u vozu DS5 Hybrid4 nebo poslední generaci benzínových motorů PureTech.


Model Berlingo Electric je určen především pro profesionální řidiče, kteří hledají vůz, jenž jim nabídne příjemné uživatelské funkce a klidné řízení. Berlingo Electric splňuje potřeby této klientely, zejména díky velkému nákladovému prostoru, z hlediska objemu i hmotnosti. Podniky se mohou díky modelu Berlingo Electric představit jako firmy s pozitivní image a ukázat svou vůli chránit životní prostředí. Vůz rovněž reaguje na rostoucí nároky z hlediska mobility v městském prostředí. Nabízí snadné řízení díky automatické převodovce, tichý chod a podpůrné prvky řízení.

Konstrukce využívající nejnovější technologie
Konstrukce, která byla u modelu Berlingo Electric použitá, nasměrovala všechny součásti elektrického pohonu pod přední kapotu na místo klasického motoru a bloky baterií pod podlahu. Baterie ve formě dvou bloků jsou plně zabudovány pod podlahu v zadní části, díky čemuž zůstala plocha nákladového prostoru zcela rovná a nijak se neliší od podlahy verze se spalovacím motorem. Tvoří je 80 článků o napětí 3,75 V seskupených do 5 modulů. Celková kapacita baterií využívajících lithium-iontovou technologii, činí 22,5 kWh. Při homologaci bylo dosaženo dojezdu 170 km, což je nejvíc v tomto segmentu a pro uživatele těchto vozů, kteří většinou najedou za den méně než 100 km, je to zcela dostačující.

Automobil nabízí 2 způsoby nabíjení, pomocí 2 různých zásuvek:

  • Normální nabíjení, za pomoci klasické jednofázové 230 V zásuvky během cca 8,5 hodiny (14 A). Tato doba se může lišit podle intenzity proudu v dané zemi,
  • Rychlé nabíjení, pomocí specifického nabíjecího zařízení napájeného třífázovým 380 V proudem, k nabití na 80 % stačí 35 minut.
Motor na základě elektropohonu, vyvinutý společně se společností Mitsubishi Motors Corporation, je synchronního typu s permanentními magnety. Nabízí maximální výkon 49 kW (67 k) při otáčkách 4 000 – 9 200 ot/min, maximální točivý moment je 200 Nm, který je k dispozici od 0 do 1 500 ot/min. Výkon je přenášen na přední kola přes redukční převodovku. Silný výkon motoru umožňuje i při plném zatížení rozjezd vozu na svazích se sklonem až 25 %. Ve fázích rekuperace (zpomalení a brzdění) funguje elektromotor jako generátor.
 
 „Kreativní technologie“ ve službách Berlingo Electric
Berlingo Electric nabízí klidné řízení, díky akustickému komfortu a automatickému převodu, který tvoří redukční převodovka s jedním redukčním převodem. Maximální rychlost 110 km/hod je pro uživatele zcela dostatečná.

Zachované praktické funkce

Berlingo Electric je stejně jako verze se spalovacím motorem v nabídce ve 2 délkách: normální (438 cm) a prodloužené (463 cm
). Vůz nabízí největší nákladový prostor ve svém segmentu (3,3 m3 u krátké verze a 3,7 m3 u dlouhé verze), užitečná délka u podlahy je 180, resp. 205 cm. Berlingo Electric je vybaveno kabinou s dvěma sedadly spolujezdce umožňující přepravu 3 osob, ale sedadlo lze také po sklopení opěradla prostředního sedadla využít jako mobilní kancelář. Pro převážení objemných předmětů lze boční sedadlo spolujezdce zcela překlopit a získat délku nákladového prostoru 120 cm, s rovnou podlahou a možností převážet cestujícího vpředu. Objem nákladového prostoru se v tom případě zvýší o 0,4 mm3 a dosáhne 3,7, resp. 4,1 m3. Sedadlo spolujezdce lze rovněž sklopit a převážet vpředu vysoké předměty.

Jízdní vlastnosti zaručující bezpečí a klid

Zabudování baterií pod podlahu v zadní části z obou stran zadní nápravy zajišťuje dokonalé rozložení hmotnosti. Nápravový systém prošel specifickým seřízením a je vybaven pneumatikami s posílenou strukturou. Jednotlivé bezpečnostní prvky, které jsou součástí sériové výbavy (
ABS s elektronickým rozdělovačem brzdného účinku, brzdový asistent pro kritické situace, elektronický stabilizační systém ESP spojený s funkcí asistenta pro rozjezd ve svahu), posilují pocit bezpečnosti, který řidič během používání vozu Berlingo Electric získá. Příjemný provoz zvyšuje i ticho, které vládne na palubě vozu, a snadné řízení díky automatické převodovce. Berlingo Electric se stává novou referencí na trhu s elektrododávkami. Montuje se v továrně ve městě Vigo ve Španělsku.

Citroën

Vyhledat vozidla v inzerci: Citroen


Líbí se Vám článek? Nenechte si ujít další. Sledujte nás na Facebooku.

Sdílet článek

Komentáře k článku:


SOUVISEJÍCÍ ČLÁNKY


Všechny články o značce / modelu




NEJNOVĚJŠÍ ČLÁNKY

Šestá generace šestihvězdičkového Subaru Outback představena

Šestá generace šestihvězdičkového Subaru Outback představena

Novou generaci Subaru Outback japonská automobilka odhalila na autosalonu v NewYorku, kde se představila s 2,4litrovým přeplňovaným boxerem pod kapotou. Ten ze sebe doluje 260 koní výkonu. V Evropě se podle všeho..

Mini Clubman má po faceliftu, je pořád stejné

Mini Clubman má po faceliftu, je pořád stejné

Nic zásadní se po modernizaci nezměnilo. Nový je design přední části s nově navrženou maskou chladiče, nové jsou LED..

Audi S6 a S7 poprvé ve verzích TDI s elektricky poháněným dmychadlem

Audi S6 a S7 poprvé ve verzích TDI s elektricky poháněným dmychadlem

Modely S6 Limuzína, S6 Avant a S7 Sportback dostanou dieselový šestiválec TDI s elektricky poháněným dmychadlem a 48V..

Test: Lexus LS500 - alternativa k německé prémii

Test: Lexus LS500 - alternativa k německé prémii

Zabodovat v tvrdé konkurenci nejlepších je těžké. Lexus s vrcholným modelem má po letech prolamování ledu nejblíže k..

Nový Ford Explorer jako hybrid ujede 40 km na elektřinu

Nový Ford Explorer jako hybrid ujede 40 km na elektřinu

Nový Ford Explorer Plug-In Hybrid přijíždí na trh ve dvou jasně odlišených variantách: jako sportovně stylizovaný..