Citroën Berlingo Electric - užitkáč na elektřinu

vloženo

CITROËN představuje sériovou verzi modelu Berlingo Electric. Tento užitkový vůz svědčí o závazku značky v oblasti snižování skleníkových plynů. Model, vycházející z poslední generace modelu CITROËN Berlingo, zachovává si přednosti, které se objevily už u ostatních verzí, a obrací se na profesionální řidiče, kteří hledají příjemné užívání a klidné řízení.

Citroën Berlingo Electric - užitkáč na elektřinu Citroën Berlingo Electric - užitkáč na elektřinu

CITROËN, který se na trhu s elektromobily včetně užitkových (C5, C25 a Berlingo první generace) pohybuje už dvacet let, uvádí na trh v České republice Berlingo Electric v sériové verzi. Příchod této nové verze je dalším důkazem snahy značky snižovat emise skleníkových plynů. CITROËN má v nabídce kromě městského elektromobilu C-ZERO i řadu dalších technologií, které mu k dosažení tohoto cíle pomáhají: mikrohybridní systém e-HDi, hybridní dieselovou verzi u vozu DS5 Hybrid4 nebo poslední generaci benzínových motorů PureTech.


Model Berlingo Electric je určen především pro profesionální řidiče, kteří hledají vůz, jenž jim nabídne příjemné uživatelské funkce a klidné řízení. Berlingo Electric splňuje potřeby této klientely, zejména díky velkému nákladovému prostoru, z hlediska objemu i hmotnosti. Podniky se mohou díky modelu Berlingo Electric představit jako firmy s pozitivní image a ukázat svou vůli chránit životní prostředí. Vůz rovněž reaguje na rostoucí nároky z hlediska mobility v městském prostředí. Nabízí snadné řízení díky automatické převodovce, tichý chod a podpůrné prvky řízení.

Konstrukce využívající nejnovější technologie
Konstrukce, která byla u modelu Berlingo Electric použitá, nasměrovala všechny součásti elektrického pohonu pod přední kapotu na místo klasického motoru a bloky baterií pod podlahu. Baterie ve formě dvou bloků jsou plně zabudovány pod podlahu v zadní části, díky čemuž zůstala plocha nákladového prostoru zcela rovná a nijak se neliší od podlahy verze se spalovacím motorem. Tvoří je 80 článků o napětí 3,75 V seskupených do 5 modulů. Celková kapacita baterií využívajících lithium-iontovou technologii, činí 22,5 kWh. Při homologaci bylo dosaženo dojezdu 170 km, což je nejvíc v tomto segmentu a pro uživatele těchto vozů, kteří většinou najedou za den méně než 100 km, je to zcela dostačující.

Automobil nabízí 2 způsoby nabíjení, pomocí 2 různých zásuvek:

  • Normální nabíjení, za pomoci klasické jednofázové 230 V zásuvky během cca 8,5 hodiny (14 A). Tato doba se může lišit podle intenzity proudu v dané zemi,
  • Rychlé nabíjení, pomocí specifického nabíjecího zařízení napájeného třífázovým 380 V proudem, k nabití na 80 % stačí 35 minut.
Motor na základě elektropohonu, vyvinutý společně se společností Mitsubishi Motors Corporation, je synchronního typu s permanentními magnety. Nabízí maximální výkon 49 kW (67 k) při otáčkách 4 000 – 9 200 ot/min, maximální točivý moment je 200 Nm, který je k dispozici od 0 do 1 500 ot/min. Výkon je přenášen na přední kola přes redukční převodovku. Silný výkon motoru umožňuje i při plném zatížení rozjezd vozu na svazích se sklonem až 25 %. Ve fázích rekuperace (zpomalení a brzdění) funguje elektromotor jako generátor.
 
 „Kreativní technologie“ ve službách Berlingo Electric
Berlingo Electric nabízí klidné řízení, díky akustickému komfortu a automatickému převodu, který tvoří redukční převodovka s jedním redukčním převodem. Maximální rychlost 110 km/hod je pro uživatele zcela dostatečná.

Zachované praktické funkce

Berlingo Electric je stejně jako verze se spalovacím motorem v nabídce ve 2 délkách: normální (438 cm) a prodloužené (463 cm
). Vůz nabízí největší nákladový prostor ve svém segmentu (3,3 m3 u krátké verze a 3,7 m3 u dlouhé verze), užitečná délka u podlahy je 180, resp. 205 cm. Berlingo Electric je vybaveno kabinou s dvěma sedadly spolujezdce umožňující přepravu 3 osob, ale sedadlo lze také po sklopení opěradla prostředního sedadla využít jako mobilní kancelář. Pro převážení objemných předmětů lze boční sedadlo spolujezdce zcela překlopit a získat délku nákladového prostoru 120 cm, s rovnou podlahou a možností převážet cestujícího vpředu. Objem nákladového prostoru se v tom případě zvýší o 0,4 mm3 a dosáhne 3,7, resp. 4,1 m3. Sedadlo spolujezdce lze rovněž sklopit a převážet vpředu vysoké předměty.

Jízdní vlastnosti zaručující bezpečí a klid

Zabudování baterií pod podlahu v zadní části z obou stran zadní nápravy zajišťuje dokonalé rozložení hmotnosti. Nápravový systém prošel specifickým seřízením a je vybaven pneumatikami s posílenou strukturou. Jednotlivé bezpečnostní prvky, které jsou součástí sériové výbavy (
ABS s elektronickým rozdělovačem brzdného účinku, brzdový asistent pro kritické situace, elektronický stabilizační systém ESP spojený s funkcí asistenta pro rozjezd ve svahu), posilují pocit bezpečnosti, který řidič během používání vozu Berlingo Electric získá. Příjemný provoz zvyšuje i ticho, které vládne na palubě vozu, a snadné řízení díky automatické převodovce. Berlingo Electric se stává novou referencí na trhu s elektrododávkami. Montuje se v továrně ve městě Vigo ve Španělsku.

Citroën

Vyhledat vozidla v inzerci: Citroen


Líbí se Vám článek? Nenechte si ujít další. Sledujte nás na Facebooku.

Sdílet článek

Komentáře k článku:


SOUVISEJÍCÍ ČLÁNKY


Všechny články o značce / modelu




NEJNOVĚJŠÍ ČLÁNKY

Test: Kia Sorento 2.2 CRDi 4x4 8AT GT Line je tajným tipem

Test: Kia Sorento 2.2 CRDi 4x4 8AT GT Line je tajným tipem

Rádi byste se viděli za volantem Audi Q7 nebo Volkswagenu Touareg, přičemž rodinný rozpočet nestačí pokrýt pořizovací náklady a ojetých kusů se bojíte? Nebojte, svůj sen velkého SUV si můžete splnit. Existuje totiž Kia..

Citroën slaví 100 let výbavou Celebration

Citroën slaví 100 let výbavou Celebration

100. výročí založení: značka Citroën otevírá rok oslav 100. výročí svého založení výjimečnou obchodní nabídkou..

Test ojetiny: Škoda Octavia – sen českého chataře

Test ojetiny: Škoda Octavia – sen českého chataře

První generace novodobé Škody Octavia se dodnes za své prodeje nemusí stydět. Na trhu ojetin stále funguje mezi levnými..

Test: BMW 540d xDrive - zapomeňte na SUV

Test: BMW 540d xDrive - zapomeňte na SUV

Móda vozů kategorie SUV nezná mezí a tak trochu se zapomíná na modely klasické koncepce. A je to podle nás škoda,..

BMW přestavilo modely X3 a X4 ve verzi M Competition

BMW přestavilo modely X3 a X4 ve verzi M Competition

Je to tady, zájemci o šestiválcová BMW se dočkaly. Mnichovská automobilka představuje modely BMW X3 M a BMW X4 M a..