Čistý zisk společnosti Hyundai Motor Co. vzrostl v roce 2005 o 32,6 %

vloženo

V roce 2005 zaznamenala firma Hyundai Motor Co. nárůst prodejů o 1,4 % na 1 701 000 vozů, zatímco tržby ovlivněné posilováním korejského wonu poklesly o zlomek procentního bodu na 27,384 bilionu wonů.

Vyšší náklady na materiál a pracovní sílu představovaly v roce 2005 brzdu výkonnosti firmy. Čistý provozní zisk firmy Hyundai klesl o 30,1 % na 1,384 bilionu wonů a zisk vzrostl o 32,6 % na 2,315 bilionu wonů. Prodeje na korejském trhu představovaly 570 tisíc vozů (meziroční růst o 3,4 %) a dodávky na zámořské trhy dosáhly 1 131 000 vozů (meziroční růst o 0,4 %).


Silný růst prodejů byl zaznamenán v Západní Evropě, kde firma prodala o sedm procent vozů více (387 tisíc), Východní Evropě s meziročním růstem 6,6 % na 64 tisíc vozů, Blízkém Východě s meziročním růstem 44,3 % na 153 tisíc vozů a všech ostatních trzích, které vykázaly růst o 22,5 % na 235 tisíc vozů. Celková aktiva firmy Hyundai vzrostla v roce 2005 o 2,14 bilionu wonů na 26,561 bilionu a společnost zaznamenala vylepšení o 120 miliard wonů v oblasti hotovosti a hotovostních ekvivalentů na hodnotu 6,006 bilionu wonů. Závazky vzrostly pouze o 272 miliard wonů na 11,608 bilionu wonů.

Předpověď na rok 2006

Korejské aktivity firmy Hyundai by měly zaznamenat růst v oblasti prodeje vozů o 3,9% na 1 767 000 jednotek. Celosvětově firma usiluje o růst prodejů o 15,1% na 2 689 000 jednotek (a to včetně 922 tisíc vozů vyrobených zámořskými závody v Číně, Turecku, Indii a Spojených státech amerických). V oblasti tržeb očekává firma Hyundai Motor Co. růst o 9,7 % na 30 bilionů wonů (vyjma zámořských závodů). Tržby zámořských závodů by měly růst o 51,6 % na 11,4 bilionu wonů a přivést tak celkový cíl globálních tržeb společnosti na hranici 41,4 bilionu wonů (což by znamenalo růst o 18,8 % v porovnání s rokem 2005).


Zdroj: HYUNDAI Motor CZ s. r. o.

Vyhledat vozidla v inzerci: Hyundai


Líbí se Vám článek? Nenechte si ujít další. Sledujte nás na Facebooku.

Sdílet článek

Komentáře k článku:


SOUVISEJÍCÍ ČLÁNKY


Všechny články o značce / modelu




NEJNOVĚJŠÍ ČLÁNKY

Šestá generace šestihvězdičkového Subaru Outback představena

Šestá generace šestihvězdičkového Subaru Outback představena

Novou generaci Subaru Outback japonská automobilka odhalila na autosalonu v NewYorku, kde se představila s 2,4litrovým přeplňovaným boxerem pod kapotou. Ten ze sebe doluje 260 koní výkonu. V Evropě se podle všeho..

Mini Clubman má po faceliftu, je pořád stejné

Mini Clubman má po faceliftu, je pořád stejné

Nic zásadní se po modernizaci nezměnilo. Nový je design přední části s nově navrženou maskou chladiče, nové jsou LED..

Audi S6 a S7 poprvé ve verzích TDI s elektricky poháněným dmychadlem

Audi S6 a S7 poprvé ve verzích TDI s elektricky poháněným dmychadlem

Modely S6 Limuzína, S6 Avant a S7 Sportback dostanou dieselový šestiválec TDI s elektricky poháněným dmychadlem a 48V..

Test: Lexus LS500 - alternativa k německé prémii

Test: Lexus LS500 - alternativa k německé prémii

Zabodovat v tvrdé konkurenci nejlepších je těžké. Lexus s vrcholným modelem má po letech prolamování ledu nejblíže k..

Nový Ford Explorer jako hybrid ujede 40 km na elektřinu

Nový Ford Explorer jako hybrid ujede 40 km na elektřinu

Nový Ford Explorer Plug-In Hybrid přijíždí na trh ve dvou jasně odlišených variantách: jako sportovně stylizovaný..