Čistý zisk společnosti Hyundai Motor Co. vzrostl v roce 2005 o 32,6 %

vloženo

V roce 2005 zaznamenala firma Hyundai Motor Co. nárůst prodejů o 1,4 % na 1 701 000 vozů, zatímco tržby ovlivněné posilováním korejského wonu poklesly o zlomek procentního bodu na 27,384 bilionu wonů.

Vyšší náklady na materiál a pracovní sílu představovaly v roce 2005 brzdu výkonnosti firmy. Čistý provozní zisk firmy Hyundai klesl o 30,1 % na 1,384 bilionu wonů a zisk vzrostl o 32,6 % na 2,315 bilionu wonů. Prodeje na korejském trhu představovaly 570 tisíc vozů (meziroční růst o 3,4 %) a dodávky na zámořské trhy dosáhly 1 131 000 vozů (meziroční růst o 0,4 %).


Silný růst prodejů byl zaznamenán v Západní Evropě, kde firma prodala o sedm procent vozů více (387 tisíc), Východní Evropě s meziročním růstem 6,6 % na 64 tisíc vozů, Blízkém Východě s meziročním růstem 44,3 % na 153 tisíc vozů a všech ostatních trzích, které vykázaly růst o 22,5 % na 235 tisíc vozů. Celková aktiva firmy Hyundai vzrostla v roce 2005 o 2,14 bilionu wonů na 26,561 bilionu a společnost zaznamenala vylepšení o 120 miliard wonů v oblasti hotovosti a hotovostních ekvivalentů na hodnotu 6,006 bilionu wonů. Závazky vzrostly pouze o 272 miliard wonů na 11,608 bilionu wonů.

Předpověď na rok 2006

Korejské aktivity firmy Hyundai by měly zaznamenat růst v oblasti prodeje vozů o 3,9% na 1 767 000 jednotek. Celosvětově firma usiluje o růst prodejů o 15,1% na 2 689 000 jednotek (a to včetně 922 tisíc vozů vyrobených zámořskými závody v Číně, Turecku, Indii a Spojených státech amerických). V oblasti tržeb očekává firma Hyundai Motor Co. růst o 9,7 % na 30 bilionů wonů (vyjma zámořských závodů). Tržby zámořských závodů by měly růst o 51,6 % na 11,4 bilionu wonů a přivést tak celkový cíl globálních tržeb společnosti na hranici 41,4 bilionu wonů (což by znamenalo růst o 18,8 % v porovnání s rokem 2005).


Zdroj: HYUNDAI Motor CZ s. r. o.

Vyhledat vozidla v inzerci: Hyundai

Nenechte si ujít novinky, které pro Vás připravujeme. Zadejte Váš e-mail:

Sdílet článek

Komentáře k článku:

Další články (posledních 20 z celkem 20)

20.07.2017
Test: Mitsubishi ASX - poslední mohykán
19.07.2017
Mercedes-Benz má pick-up, je to převlečená Navara
17.07.2017
Test: Honda Civic 4D - jak jezdí sedan a v čem je lepší?
15.07.2017
Hyundai i30 Fastback je realitou - po krku půjde Octavii
11.07.2017
Nové Audi A8 je tady. Umí jezdit samo
10.07.2017
Test: Volkswagen Golf GTD - když chcete hodně jezdit
07.07.2017
Nový Ford Tourneo Custom rozmazlí až devět osob
06.07.2017
Test ojetiny: Opel Astra GTC 2.0 CDTI - nenápadná krasotinka
05.07.2017
Všechno černé - to jsou nové edice Black Fire určené pro BMW X5 M a X6 M
03.07.2017
Na Škodu Karoq zatím půl milionu korun nestačí
02.07.2017
Kia Optima Sportswagon Plug-in Hybrid stojí dost přes milion
01.07.2017
Škoda Citigo prošla modernizací, stále je nejlevnějším modelem s automatizovanou převodovkou
30.06.2017
Porsche 911 GT2 RS. Známe technická data!
30.06.2017
Hyundai i30 kombi má české ceny, v základu je dražší než Octavie
29.06.2017
Test: Volkswagen Golf GTI - špičkové auto se sterilní zábavou
28.06.2017
Nový Seat Arona je Ibizou na chůdách
27.06.2017
Nové BMW X3 představeno, prošlo dietou a může vonět
26.06.2017
Test: Kia Soul 1.6 T-GDI - odlišný živočich
24.06.2017
Velké překvapení přichystal Peugeot, který nabídne Pick Up
22.06.2017
Test ojetiny: Volvo XC60 D5 - odvěký hrdina