Chevrolety vládnou seriálu WTCC

vloženo

Mistrovství světa cestovních vozů WTCC kralují v polovině sezóny vozy Chevrolet Cruze. Trojice pilotů Robert Huff, Yvan Muller a Alain Menu opanuje po 14 z celkových 24 závodů zcela suverénně čelo šampionátu. V zatím posledním podniku v anglickém Donington Parku dominoval především Muller, když mu úspěšně sekundovali týmoví kolegové Huff a Menu. Teprve za nimi bojovali o další místa piloti BMW a Seatu.

Chevrolety vládnou seriálu WTCC Chevrolety vládnou seriálu WTCC

Závody šampionátu WTCC se jezdí dvoukolově, v Doningtonu v obou zvítězil Yvan Muller před lídrem seriálu Huffem. Menu po třetím místě v prvním závodě umožnil vystoupit na stupně vítězů konkurenčnímu pilotu BMW, když dojel na pátém místě. V obou závodech přerušovaně pršelo, trať proto byla na některých úsecích vlhká, což způsobilo závodníkům mnoho problémů. Nevyhnuli se jim ani Muller a Huff, kteří měli kontakt na začátku 2. závodu. Rozhodčí ho zkoumali a rozhodli, že to byl běžný incident. Nakonec nezabránil Cruzům v závodě zvítězit. Chevrolet získal maximum bodů do hodnocení výrobců a zvýšil svůj náskok v tomto hodnocení před závodem WTCC v Německu, posledním před letní přestávkou.


Řekli po závodě:
Yvan Muller (1. / 1.): „Pro mě to byl perfektní víkend: pole position a dvě vítězství, potvrdil jsem, že v Doningtonu jsem byl nejrychlejším závodníkem. Auto bylo fantastické, výborně vyvážené a tak obavu vzbuzoval jen déšť. Na konci 1. závodu byla trať kluzká, během 2. závodu byla ok. Pokud jde o kontakt s Robem ve 2. závodě, myslím si, že to byla jenom smůla a takové závodní incidenty jsou běžné v mnoha závodech. Pokročil jsem v hodnocení mistrovství a jsem odhodlán v tomto trendu pokračovat!"

Rob Huff (2. / 2.): „Určitě to byl napínavý víkend. Přestože jsem nezvítězil před domácími fanoušky, nemůžu být nespokojený se dvěma druhými místy, jsou dobré pro hodnocení mistrovství a neztratil jsem příliš na Yvana. Zlobí mě jen kontakt s Yvanem v 2. závodech, stále si myslím, že mi měl umožnit předjetí, ale takové věci se v automobilových závodech stávají."

Alain Menu (3. / 5.): „Jsem spokojený s třetím místem v 1. závodě: když jsem se zbavil Tarquiniho, dobře jsem se rozjel, ale Yvan a Rob se mezitím vzdálili. Když později začalo pršet, už jsem neriskoval. Naopak, ve 2. závodě jsem mohl být mnohem lepší, byl jsem na pozici, z níž bylo možné bojovat o vítězství, ale zpomalil mě kontakt s Villou, kterého se dotknul Tarquini a to zničilo moje šance. Opět jsem jistý čas musel bojovat s Tarquinim a když jsem ho předjel, byl jsem od čela závodu příliš daleko."

Eric Nève: „Byl to další dobrý víkend pro Chevrolety, tím více, že v blízkosti základny týmu RML. Je to během této sezóny páté vítězství způsobem 1.-2.-3. a páté 1.-2.; těžko můžeme chtít víc, ale zůstáváme v plném nasazení, protože naši konkurenti se výrazně zlepšují."
Donington, výsledky 1. závodu:
 1.  Y. Muller  Chevrolet Cruze  13 kol za 21 min21, 521 s
 2.  R. Huff  Chevrolet Cruze  + 1,136 s
 3.  A. Menu  Chevrolet Cruze  + 3,903 s
 4.  T. Coronel  BMW 320 TC  + 8,708 s
 5.  G. Tarquini  SEAT León 1.6T  + 9,299 s
Donington, výsledky 2. závodu:
 1.  Y. Muller  Chevrolet Cruze  11 kol za 21 min 33,182 s
 2.  R. Huff  Chevrolet Cruze  + 0,957
 3.  F. Engstler  BMW 320 TC  + 2,719
 4.  T. Coronel  BMW 320 TC  + 4,826
 5.  A. Menu  Chevrolet Cruze  + 8,392
 6. D. OYoung  Chevrolet Cruze  +13,031

Pořadí jezdců po 14 z 24 závodů:
1. R. Huff (Chevrolet), 263 bodů; 2. Y. Muller (Chevrolet), 248; 3. A. Menu (Chevrolet), 192; 4. T. Coronel (BMW), 124; 5. G. Tarquini (SEAT), 115; ... 11. D. OYoung (Chevrolet), 43; 14. C. Bueno (Chevrolet), 25.

Pořadí výrobců po 14 z 24 závodů:
1. Chevrolet 577 bodů; 2. BMW 328 bodů; 3. SEAT 313; 4. Volvo 92.

Příští závod: 8. kolo, Race of Germany, Oschersleben, 30.-31. července 2011.

(ms)

Vyhledat vozidla v inzerci: Chevrolet

Fotografie k článku

Fotografie k článku Chevrolety vládnou seriálu WTCC
Nenechte si ujít novinky, které pro Vás připravujeme. Zadejte Váš e-mail:

Sdílet článek

Komentáře k článku:

Další články (posledních 20 z celkem 20)

16.10.2018
Test ojetiny: Škoda Fabia – první generace láká cenou
15.10.2018
Nástupce Škody Rapid se bude jmenovat Scala
12.10.2018
Hyundai i40 místo příchodu nové generace prošel modernizací
08.10.2018
Hyundai i30 Fastback N - Nošovický rychlík se představuje
07.10.2018
Zbrusu nová generace BMW řady 3 je tady
06.10.2018
Test: Lexus RX L 450h přináší recept na pohodu
05.10.2018
Test ojetiny: Alfa Romeo Giulietta 1.4T (video)
03.10.2018
Na Škodu Kodiaq RS milion korun rozhodně nestačí
02.10.2018
Test ojetiny: Opel Astra H – stále přitažlivá a za dobrou cenu!
01.10.2018
Platí nová povinná výbava do auta!
29.09.2018
Test: N jako Nejlepší? Hyundai i30 N Performance

28.09.2018
Test ojetiny: Hyundai Atos Prime – levná nákupní taška
27.09.2018
Volvo V60 Cross Country - zvýšené kombi se chystá do terénu
25.09.2018
Test: Toyota GT 86 Black Touch - stárnoucí recept na zábavu
23.09.2018
Nissan uvádí na trh odolnější Navaru OFF-ROADER AT32
21.09.2018
Uhrančivý Peugeot 508 má české ceny
20.09.2018
Kia Sportage po modernizaci přijde minimálně na 514 980 Kč
17.09.2018
Test: Vstříc pohodě! Citroën Grand C4 SpaceTourer 2.0 BlueHDi 163
k
12.09.2018
Ušetřete při koupi nového auta, Peugeot i Toyota budou mít své dny
11.09.2018
Test ojetiny: Volvo S60 – lepší než myslíte