Chevrolety vládnou seriálu WTCC

vloženo

Mistrovství světa cestovních vozů WTCC kralují v polovině sezóny vozy Chevrolet Cruze. Trojice pilotů Robert Huff, Yvan Muller a Alain Menu opanuje po 14 z celkových 24 závodů zcela suverénně čelo šampionátu. V zatím posledním podniku v anglickém Donington Parku dominoval především Muller, když mu úspěšně sekundovali týmoví kolegové Huff a Menu. Teprve za nimi bojovali o další místa piloti BMW a Seatu.

Chevrolety vládnou seriálu WTCC Chevrolety vládnou seriálu WTCC

Závody šampionátu WTCC se jezdí dvoukolově, v Doningtonu v obou zvítězil Yvan Muller před lídrem seriálu Huffem. Menu po třetím místě v prvním závodě umožnil vystoupit na stupně vítězů konkurenčnímu pilotu BMW, když dojel na pátém místě. V obou závodech přerušovaně pršelo, trať proto byla na některých úsecích vlhká, což způsobilo závodníkům mnoho problémů. Nevyhnuli se jim ani Muller a Huff, kteří měli kontakt na začátku 2. závodu. Rozhodčí ho zkoumali a rozhodli, že to byl běžný incident. Nakonec nezabránil Cruzům v závodě zvítězit. Chevrolet získal maximum bodů do hodnocení výrobců a zvýšil svůj náskok v tomto hodnocení před závodem WTCC v Německu, posledním před letní přestávkou.


Řekli po závodě:
Yvan Muller (1. / 1.): „Pro mě to byl perfektní víkend: pole position a dvě vítězství, potvrdil jsem, že v Doningtonu jsem byl nejrychlejším závodníkem. Auto bylo fantastické, výborně vyvážené a tak obavu vzbuzoval jen déšť. Na konci 1. závodu byla trať kluzká, během 2. závodu byla ok. Pokud jde o kontakt s Robem ve 2. závodě, myslím si, že to byla jenom smůla a takové závodní incidenty jsou běžné v mnoha závodech. Pokročil jsem v hodnocení mistrovství a jsem odhodlán v tomto trendu pokračovat!"

Rob Huff (2. / 2.): „Určitě to byl napínavý víkend. Přestože jsem nezvítězil před domácími fanoušky, nemůžu být nespokojený se dvěma druhými místy, jsou dobré pro hodnocení mistrovství a neztratil jsem příliš na Yvana. Zlobí mě jen kontakt s Yvanem v 2. závodech, stále si myslím, že mi měl umožnit předjetí, ale takové věci se v automobilových závodech stávají."

Alain Menu (3. / 5.): „Jsem spokojený s třetím místem v 1. závodě: když jsem se zbavil Tarquiniho, dobře jsem se rozjel, ale Yvan a Rob se mezitím vzdálili. Když později začalo pršet, už jsem neriskoval. Naopak, ve 2. závodě jsem mohl být mnohem lepší, byl jsem na pozici, z níž bylo možné bojovat o vítězství, ale zpomalil mě kontakt s Villou, kterého se dotknul Tarquini a to zničilo moje šance. Opět jsem jistý čas musel bojovat s Tarquinim a když jsem ho předjel, byl jsem od čela závodu příliš daleko."

Eric Nève: „Byl to další dobrý víkend pro Chevrolety, tím více, že v blízkosti základny týmu RML. Je to během této sezóny páté vítězství způsobem 1.-2.-3. a páté 1.-2.; těžko můžeme chtít víc, ale zůstáváme v plném nasazení, protože naši konkurenti se výrazně zlepšují."
Donington, výsledky 1. závodu:
 1.  Y. Muller  Chevrolet Cruze  13 kol za 21 min21, 521 s
 2.  R. Huff  Chevrolet Cruze  + 1,136 s
 3.  A. Menu  Chevrolet Cruze  + 3,903 s
 4.  T. Coronel  BMW 320 TC  + 8,708 s
 5.  G. Tarquini  SEAT León 1.6T  + 9,299 s
Donington, výsledky 2. závodu:
 1.  Y. Muller  Chevrolet Cruze  11 kol za 21 min 33,182 s
 2.  R. Huff  Chevrolet Cruze  + 0,957
 3.  F. Engstler  BMW 320 TC  + 2,719
 4.  T. Coronel  BMW 320 TC  + 4,826
 5.  A. Menu  Chevrolet Cruze  + 8,392
 6. D. OYoung  Chevrolet Cruze  +13,031

Pořadí jezdců po 14 z 24 závodů:
1. R. Huff (Chevrolet), 263 bodů; 2. Y. Muller (Chevrolet), 248; 3. A. Menu (Chevrolet), 192; 4. T. Coronel (BMW), 124; 5. G. Tarquini (SEAT), 115; ... 11. D. OYoung (Chevrolet), 43; 14. C. Bueno (Chevrolet), 25.

Pořadí výrobců po 14 z 24 závodů:
1. Chevrolet 577 bodů; 2. BMW 328 bodů; 3. SEAT 313; 4. Volvo 92.

Příští závod: 8. kolo, Race of Germany, Oschersleben, 30.-31. července 2011.

(ms)

Vyhledat vozidla v inzerci: Chevrolet

Fotografie k článku

Fotografie k článku Chevrolety vládnou seriálu WTCC
Nenechte si ujít novinky, které pro Vás připravujeme. Zadejte Váš e-mail:

Sdílet článek

Komentáře k článku:

Další články (posledních 20 z celkem 20)

28.04.2017
Zapomeňte na Škodu Yeti, je tu Škoda Karoq
28.04.2017
Za Peugeot 5008 zaplatíte minimálně půl milionu
27.04.2017
Test: Citroën C3 1.2 PureTech - prcek rád Cactusy
26.04.2017
Nová Škoda Octavia RS - čtyřoká zábava
25.04.2017
Mercedes Benz třídy S - omlazení a mraky nové techniky
24.04.2017
Opel Grandland X - převlečený Peugeot 3008 oficiálně
21.04.2017
Modely ASX a Outlander nově v limitované edici 100 LET
20.04.2017
BMW M4 CS - výkon 460 koní a spotřebu 8,4 litrů
20.04.2017
Test ojetiny: Audi A6 3.0 TDI - s půl milionem do bazaru
19.04.2017
Kia Niro HEV je hybrid na tahání přívěsů
19.04.2017
Nissan Micra má české ceny, čtvrt milionu nestačí
18.04.2017
Test: Subaru Forester 2.0 XT - létající lesník
18.04.2017
Modernizovaná Octavia Scout jezdí komfortně a nezalekne se překážek
17.04.2017
Ford Focus kombi nově za cenu pětidveřového hatchbacku
16.04.2017
Suzuki Ignis - z ošklivé krabice je malé SUV s pohonem 4x4
15.04.2017
Omlazená Škoda Citigo stojí od 218 900 Kč
14.04.2017
Audi R8 Coupé Edition - 200 vozů v barvách Audi Sportu
14.04.2017
Test ojetiny: Opel Insignia Sports Tourer 2.0 CDTI (125kW) AT – překvapivě ve formě
13.04.2017
Jeep Grand Cherokee Trackhawk - znáte rychlejší SUV?
12.04.2017
Test: Subaru WRX STi Sport - sedan, co má koule