Chevrolety vládnou seriálu WTCC

vloženo

Mistrovství světa cestovních vozů WTCC kralují v polovině sezóny vozy Chevrolet Cruze. Trojice pilotů Robert Huff, Yvan Muller a Alain Menu opanuje po 14 z celkových 24 závodů zcela suverénně čelo šampionátu. V zatím posledním podniku v anglickém Donington Parku dominoval především Muller, když mu úspěšně sekundovali týmoví kolegové Huff a Menu. Teprve za nimi bojovali o další místa piloti BMW a Seatu.

Chevrolety vládnou seriálu WTCC Chevrolety vládnou seriálu WTCC

Závody šampionátu WTCC se jezdí dvoukolově, v Doningtonu v obou zvítězil Yvan Muller před lídrem seriálu Huffem. Menu po třetím místě v prvním závodě umožnil vystoupit na stupně vítězů konkurenčnímu pilotu BMW, když dojel na pátém místě. V obou závodech přerušovaně pršelo, trať proto byla na některých úsecích vlhká, což způsobilo závodníkům mnoho problémů. Nevyhnuli se jim ani Muller a Huff, kteří měli kontakt na začátku 2. závodu. Rozhodčí ho zkoumali a rozhodli, že to byl běžný incident. Nakonec nezabránil Cruzům v závodě zvítězit. Chevrolet získal maximum bodů do hodnocení výrobců a zvýšil svůj náskok v tomto hodnocení před závodem WTCC v Německu, posledním před letní přestávkou.


Řekli po závodě:
Yvan Muller (1. / 1.): „Pro mě to byl perfektní víkend: pole position a dvě vítězství, potvrdil jsem, že v Doningtonu jsem byl nejrychlejším závodníkem. Auto bylo fantastické, výborně vyvážené a tak obavu vzbuzoval jen déšť. Na konci 1. závodu byla trať kluzká, během 2. závodu byla ok. Pokud jde o kontakt s Robem ve 2. závodě, myslím si, že to byla jenom smůla a takové závodní incidenty jsou běžné v mnoha závodech. Pokročil jsem v hodnocení mistrovství a jsem odhodlán v tomto trendu pokračovat!"

Rob Huff (2. / 2.): „Určitě to byl napínavý víkend. Přestože jsem nezvítězil před domácími fanoušky, nemůžu být nespokojený se dvěma druhými místy, jsou dobré pro hodnocení mistrovství a neztratil jsem příliš na Yvana. Zlobí mě jen kontakt s Yvanem v 2. závodech, stále si myslím, že mi měl umožnit předjetí, ale takové věci se v automobilových závodech stávají."

Alain Menu (3. / 5.): „Jsem spokojený s třetím místem v 1. závodě: když jsem se zbavil Tarquiniho, dobře jsem se rozjel, ale Yvan a Rob se mezitím vzdálili. Když později začalo pršet, už jsem neriskoval. Naopak, ve 2. závodě jsem mohl být mnohem lepší, byl jsem na pozici, z níž bylo možné bojovat o vítězství, ale zpomalil mě kontakt s Villou, kterého se dotknul Tarquini a to zničilo moje šance. Opět jsem jistý čas musel bojovat s Tarquinim a když jsem ho předjel, byl jsem od čela závodu příliš daleko."

Eric Nève: „Byl to další dobrý víkend pro Chevrolety, tím více, že v blízkosti základny týmu RML. Je to během této sezóny páté vítězství způsobem 1.-2.-3. a páté 1.-2.; těžko můžeme chtít víc, ale zůstáváme v plném nasazení, protože naši konkurenti se výrazně zlepšují."
Donington, výsledky 1. závodu:
 1.  Y. Muller  Chevrolet Cruze  13 kol za 21 min21, 521 s
 2.  R. Huff  Chevrolet Cruze  + 1,136 s
 3.  A. Menu  Chevrolet Cruze  + 3,903 s
 4.  T. Coronel  BMW 320 TC  + 8,708 s
 5.  G. Tarquini  SEAT León 1.6T  + 9,299 s
Donington, výsledky 2. závodu:
 1.  Y. Muller  Chevrolet Cruze  11 kol za 21 min 33,182 s
 2.  R. Huff  Chevrolet Cruze  + 0,957
 3.  F. Engstler  BMW 320 TC  + 2,719
 4.  T. Coronel  BMW 320 TC  + 4,826
 5.  A. Menu  Chevrolet Cruze  + 8,392
 6. D. OYoung  Chevrolet Cruze  +13,031

Pořadí jezdců po 14 z 24 závodů:
1. R. Huff (Chevrolet), 263 bodů; 2. Y. Muller (Chevrolet), 248; 3. A. Menu (Chevrolet), 192; 4. T. Coronel (BMW), 124; 5. G. Tarquini (SEAT), 115; ... 11. D. OYoung (Chevrolet), 43; 14. C. Bueno (Chevrolet), 25.

Pořadí výrobců po 14 z 24 závodů:
1. Chevrolet 577 bodů; 2. BMW 328 bodů; 3. SEAT 313; 4. Volvo 92.

Příští závod: 8. kolo, Race of Germany, Oschersleben, 30.-31. července 2011.

(ms)

Vyhledat vozidla v inzerci: Chevrolet

Fotografie k článku

Fotografie k článku Chevrolety vládnou seriálu WTCC
Nenechte si ujít novinky, které pro Vás připravujeme. Zadejte Váš e-mail:

Sdílet článek

Komentáře k článku:

Další články (posledních 20 z celkem 20)

15.08.2018
Volkswagen Grand California je revolučním kempingovým vozem s koupelnou
14.08.2018
Honda HR-V má po faceliftu a dostane nové motory
12.08.2018
Test ojetiny: Mitsubishi ASX 1.6 DI-D 4WD (video)
10.08.2018
Test ojetiny: Peugeot 307 – řada variant a příznivé ceny
07.08.2018
Test: Mitsubishi ASX Black Edition - když chcete víc za málo
06.08.2018
Na nový Peugeot Rifter stačí 390 000 Kč
04.08.2018
Na omlazený model Škoda Fabia čtvrt milionu korun nestačí
03.08.2018
Nová Honda CR-V má české ceny, konkurenci zatápí bohatou výbavou
02.08.2018
Škoda Karoq se rychle rozmnožuje - dnes tu máme verzi Sportline
01.08.2018
Škoda Karoq Scout je tady a vypadá skvěle
31.07.2018
BMW X2 25d xDrive - Více stylu, méně BMW
30.07.2018
Přijíždí Hyundai Kona v limitované edici Iron Man
29.07.2018
Falešný poplach: dieselové motory jsou v ČR stále v hledáčku kupujících
29.07.2018
Test ojetiny: Kia Sportage 1.7 CRDi 85 kW 2WD (video)
26.07.2018
Test ojetiny: Audi A6 – ve hře díky nadčasovým tvarům
25.07.2018
Druhá generace Audi Q3 je tady, vypadá jako zmenšená Q8
23.07.2018
Volkswagen Amarok V6 zvládá terén dobře
20.07.2018
Rain Man s mobilem: Jsem výborný řidič
18.07.2018
Audi Q8 má českou cenu, dva miliony stačí
16.07.2018
Toyota Auris TS Hybrid - Z říše kontrastů