Chevrolet vybojoval mistrovský titul WTCC

vloženo

Chevrolet získal druhý titul mistra světa v hodnocení výrobců v seriálu WTCC. Během napínavého závodního víkendu ve Valencii vybojovaly Cruzy a tým RML další skvělý týmový výsledek, když Yvan Muller a Alain Menu obsadili v prvním závodě 1. a 2. místo; ve 2. závodě opanovali Yvan Muller, Rob Huff a Alain Menu kompletně stupně vítězů.

Chevrolet vybojoval mistrovský titul WTCC Chevrolet vybojoval mistrovský titul WTCC

Po dvou vítězstvích ve Španělsku převzal Yvan Muller vedoucí pozici v šampionátu od Roba Huffa a vede před ním o 16 bodů; před Alainem Menu drží náskok 80 bodů. Je jisté, že individuální titul mistra světa nemůže uniknout jednomu z trojice jezdců Chevroletu, ale souboj je stále zcela otevřený. Do konce šampionátu zbývají tří závodní víkendy, tedy šest příležitostí bodovat. Příští podnik seriálu WTCC pořádají Japonci na okruhu Suzuka 22. a 23. října.


V prvním závodě, po souboji s Tarquinim na samotném začátku, zvítězil Yvan Muller před Alainem Menu. Rob Huff skončil pátý, poté co uvízl ve skrumáži v prvních zatáčkách, a získal tak několik cenných bodů. Jezdil i na třetí pozici, ale ztratil ji, když do zadní části jeho auta narazil Alain Menu, do kterého narazil Monteiro. Druhý závod se vyvíjel slibně pro BMW, když tři z nich byly na čele většinu závodu před trojicí Chevroletů Cruze, ale incident Coronella s Villou otevřel cestu Mullerovi a hodiny Michelisze v poslední zatáčce dostaly Huffa a Menu na stupně vítězů. Tým zůstává ve Valencii ještě v pondělí a v úterý, kdy bude testovat, pak se auta vydají na dlouhou zámořskou cestu do Asie, kde se poslední tři kola mistrovství odehrají především ve znamení souboje o titul v hodnocení jezdců.

Řekli po závodě: Yvan Muller (1./1.): „Moje velká pochvala patří především celému týmu za zasloužený zisk druhého titulu v Poháru konstruktérů! Víkend byl pro mě samozřejmě vynikající, vždyť jsem ho začínal s 6 body ztráty na Roba a odcházím se 16bodovým náskokem. Ale rozhodnuto ještě není nic a zůstávám plně koncentrovaný. V 1. závodu se mi podařilo předjet Tarquiniho, který perfektně odstartoval, a vybudovat si dostatečný náskok. Ve 2. závodu jsem držel krok s BMW, ale neměl jsem dobrou pozici na souboj s nimi. Naštěstí se zlikvidovaly mezi sebou a měl jsem to štěstí být v pravý čas na pravém místě. Oba závody byly velmi náročné na pneumatiky a na konci obou závodů jsem již jezdil více na kovu, než na gumě, zejména na levém zadním kole, díky čemuž se mi pár krát v posledních kolech zablokovalo.

Alain Menu (2./3.): „Velmi se těším z výsledku týmu a také z mých výkonů, zejména po neuspokojivé kvalifikaci. Druhé a třetí místo je opravdu dobré, zvláště pokud si uvědomíme, jak k nim došlo. V 1. závodu na začátku do mě zezadu několikrát narazil Monteiro a nedokázal jsem zabránit nárazu do Robova auta. Je mi to líto, ale i televizní záznam ukazuje, že jsem tomu nemohl zabránit. Když mi vysílačkou oznámili, že jsem za to dostal trest průjezdu depem, nemohl jsem uvěřit a velmi mě potěšilo, když to rozhodčí rychle změnili. Ačkoliv to nebývá zvykem, 2. závod byl mnohem tvrdší, snad díky horku, ale auto ke konci závodu jezdilo stále lépe."

Rob Huff (5./2.): „Pro mě tento víkend nebyl z nejlepších, ale nic není ztraceno. Musíme se pohnout vpřed a využít týdny před Japonskem na to, abychom zjistili, proč jsem v posledních 4-5 závodech začal ztrácet na Yvana a zlepšit tak naše výkony. Těším se na tuto výzvu! V 1. závodu jsem byl rád, když jsem skončil 5. - po tom všem, co se odehrálo v 1. kole. Nemám k tomu moc co dodat, můj výkon zničily incidenty, které jsem nevyprovokoval, ale to se stává… 2. závod byl mnohem lepší, dobře jsem odstartoval a pak, podobně jako Yvan, jsem využil problémy našich soupeřů před námi."

Eric Nève: „Vybojovat titul v posledním evropském kole, tři kola před koncem mistrovství, je prostě fantastické. Jsem nadšený Chevroletem, RML a každým členem týmu. Za tímto druhým titulem je obrovské množství práce. Přijali jsme výzvu postavit a nasadit novým motor 1,6 turbo a byli jsme s tím hotovi jako první. Nic nebylo jisté, ale vyplatilo se to!"

Stuart Cowie: „Vynikající výsledek náročného víkendu s vysokými očekáváními. Nyní se musíme soustředit na poslední tři kola v Asii a poskytnout našim jezdcům vozy, s nimiž získají mistrovský titul v hodnocení jezdců."

Pořadí jezdců po 18 z 24 závodů:
1. Muller (Chevrolet), 333 bodů;
2. Huff (Chevrolet), 317;
3. Menu (Chevrolet), 253;
4. Coronel (BMW), 164;
5. Tarquini (SEAT), 155; …
12. O’Young (Chevrolet), 43;
14. Bueno (Chevrolet), 25; ... atd.

Pohár konstruktérů po 18 z 24 závodů:
1. Chevrolet, 734 bodů;
2. BMW, 433;
3. SEAT, 393;
4. Volvo, 126.

Chevrolet/ms

Vyhledat vozidla v inzerci: Chevrolet

Fotografie k článku

Fotografie k článku Chevrolet vybojoval mistrovský titul WTCC
Nenechte si ujít novinky, které pro Vás připravujeme. Zadejte Váš e-mail:

Sdílet článek

Komentáře k článku:

Další články (posledních 20 z celkem 20)

17.08.2017
Honda Civic dostane konečně diesel, ale až od března
16.08.2017
Test: Nissan Micra - roste jako z vody a ohromí interiérem
14.08.2017
Honda Jazz má po faceliftu - dostal patnáctistovku a novou výbavu
10.08.2017
Test: Mazda 6 Wagon - benzínový dvoulitr s manuálem překvapil
09.08.2017
Češi se mohou radovat, do prodeje jde Kia Sportage ve výbavě Cool
08.08.2017
Nový Rolls-Royce Phantom bude nejlepším autem světa
07.08.2017
Mitsubishi Pajero Expedition - cestou necestou
01.08.2017
Toyota Yaris GRMN má českou cenu - je dražší než GT86
31.07.2017
Test ojetiny: Mitsubishi Colt - ďábelský prcek
28.07.2017
Test: Mitsubishi Outlander - přebroušeno k dokonalosti
25.07.2017
Omlazený Nissan Qashqai má české ceny, dostanete slevu
21.07.2017
Opel Insignia GSi - nástupce OPC oficiálně
20.07.2017
Test: Mitsubishi ASX - poslední mohykán
19.07.2017
Mercedes-Benz má pick-up, je to převlečená Navara
17.07.2017
Test: Honda Civic 4D - jak jezdí sedan a v čem je lepší?
15.07.2017
Hyundai i30 Fastback je realitou - po krku půjde Octavii
11.07.2017
Nové Audi A8 je tady. Umí jezdit samo
10.07.2017
Test: Volkswagen Golf GTD - když chcete hodně jezdit
07.07.2017
Nový Ford Tourneo Custom rozmazlí až devět osob
06.07.2017
Test ojetiny: Opel Astra GTC 2.0 CDTI - nenápadná krasotinka