Čeští řidiči jezdí daleko více s novými auty do neautorizovaných servisů

07. 06. 2015
Sdílet článek

V poslední době se projevuje nový trend v oblasti servisu aut. Nejen firmy, ale už i soukromí majitelé pochopili, že i neznačkový servis dokáže nabídnout stejně kvalitní služby jako značkový, ale za méně peněz a bez obav ze ztráty záruky.

Značkový, nebo neznačkový servis? Tuto otázku si majitelé aut kladli většinou až po uplynutí záruční lhůty. Do té doby museli platit značné sumy za pravidelné prohlídky autorizovaným servisům, protože aby si udrželi záruku na vůz, nic jiného jim ani nezbývalo. Situace se ale změnila v roce 2010, kdy vešla v platnost tzv. nová Bloková výjimka. A ta přinesla změnu v chování spotřebitelů.


Větší volnost ve výběru servisu
Díky tomuto nařízení Evropské komise mohou běžní lidé i firmy jezdit do neznačkových servisů i s novými automobily, aniž by se museli obávat ztráty záruky. Aby však mohl nezávislý servis provádět pravidelné opravy předepsané výrobcem vozu, musí mít patřičné vybavení a používat originální náhradní díly, resp. díly srovnatelné kvality. Nezávislým opravcům se tak otevřely zcela nové možnosti získat nové zákazníky, kteří byli až doposud zvyklí jezdit s novými vozy výhradně do autorizovaných servisů.

Za opravy můžete ušetřit až polovinu
Byly to právě firmy, které si jako první ve větším uvědomily výhody opravy vozů u neznačkových opravců. „Náklady na servis, které jsou u společnosti ostře sledované, tvoří až desetinu celkových výdajů na provozování služebního automobilu,“ říká Tomáš Kabrhel, vedoucí oddělení služby Elit Car Fleet Service. „Například při provozování dvacítky služebních vozů Škoda Octavia Combi 1.6 TDI, což je jeden z nejčastějších fleetových aut u nás, můžete při správném nastavení podmínek během tří let ušetřit až půl milionu korun,“ vypočítává Tomáš Kabrhel. A to už jsou pořádné peníze.

Nižší náklady na servis lákají nejen firmy
Podle dat společnosti Elit se počet firem využívající službu Elit Car Fleet Service za poslední tři roky zvýšili na dvojnásobek. „Vzrůstající zájem o služby neautorizovaných servisů ale pozorujeme také ze strany soukromých majitelů aut,“ potvrzuje nový trend v oblasti servisu Tomáš Kabrhel. Nárůst sice není tak velký jako v případě firemní klientely, pohybuje se kolem 15 %, nicméně i běžní uživatelé už pochopili, že v neznačkovém servisu mohou ušetřit, a to nikoliv na úkor kvality práce a služeb, resp. bezpečnosti. Ve srovnání s autorizovanými servisy dokáží provést stejné úkony předepsané výrobcem vozidla v průměru o 10 až 20 % levněji, což může přinést úsporu až tisíc korun při každé návštěvě servisu.

Opravit neznamená vyměnit
Nezávislé servisy ale mají i mnohem větší motivaci pracovat, často jsou ochotné dělat i některé nestandardní věci a na rozdíl od autorizovaných servisů u nich neplatí, že opravit rovná se automaticky vyměnit. Hlavně u větších konstrukčních dílů, jako je třeba převodovka, se snaží o opravu, čímž majiteli vozu dokáží ušetřit tisíce korun.

Nabídka vozidel na prodej

Zobrazit více vozidel


Mohlo by vás zajímat


Nejnovější články


Nejčtenější články měsíce

Top
Peugeot 3008 má české ceny. Hybrid koupíte za cenu základního Karoqu
Chcete novou Škodu Octavii s dobrou výbavou výhodně? Právě teď máte šanci Neplaťte za elektronickou dálniční známku víc, než musíte Test: MG5 Electric – kombi z Činy, které nahání hrůzu evropským automobilkám Test: Mazda 3 e-SKYACTIV X 186 - řidičsky zajímavý hatchback napěchovaný elektronikou

Tipy z autobazarů

Audi A4

Rok výroby 2011

265 777 Kč

Peugeot 308

Rok výroby 2024

549 999 Kč

Mercedes-Benz Třídy S

Rok výroby 2017

899 000 Kč

Citroën C3

Rok výroby 2016

145 000 Kč