Čeští řidiči jezdí daleko více s novými auty do neautorizovaných servisů

vloženo

V poslední době se projevuje nový trend v oblasti servisu aut. Nejen firmy, ale už i soukromí majitelé pochopili, že i neznačkový servis dokáže nabídnout stejně kvalitní služby jako značkový, ale za méně peněz a bez obav ze ztráty záruky.

Čeští řidiči jezdí daleko více s novými auty do neautorizovaných servisů Čeští řidiči jezdí daleko více s novými auty do neautorizovaných servisů

Značkový, nebo neznačkový servis? Tuto otázku si majitelé aut kladli většinou až po uplynutí záruční lhůty. Do té doby museli platit značné sumy za pravidelné prohlídky autorizovaným servisům, protože aby si udrželi záruku na vůz, nic jiného jim ani nezbývalo. Situace se ale změnila v roce 2010, kdy vešla v platnost tzv. nová Bloková výjimka. A ta přinesla změnu v chování spotřebitelů.


Větší volnost ve výběru servisu
Díky tomuto nařízení Evropské komise mohou běžní lidé i firmy jezdit do neznačkových servisů i s novými automobily, aniž by se museli obávat ztráty záruky. Aby však mohl nezávislý servis provádět pravidelné opravy předepsané výrobcem vozu, musí mít patřičné vybavení a používat originální náhradní díly, resp. díly srovnatelné kvality. Nezávislým opravcům se tak otevřely zcela nové možnosti získat nové zákazníky, kteří byli až doposud zvyklí jezdit s novými vozy výhradně do autorizovaných servisů.

Za opravy můžete ušetřit až polovinu
Byly to právě firmy, které si jako první ve větším uvědomily výhody opravy vozů u neznačkových opravců. „Náklady na servis, které jsou u společnosti ostře sledované, tvoří až desetinu celkových výdajů na provozování služebního automobilu,“ říká Tomáš Kabrhel, vedoucí oddělení služby Elit Car Fleet Service. „Například při provozování dvacítky služebních vozů Škoda Octavia Combi 1.6 TDI, což je jeden z nejčastějších fleetových aut u nás, můžete při správném nastavení podmínek během tří let ušetřit až půl milionu korun,“ vypočítává Tomáš Kabrhel. A to už jsou pořádné peníze.

Nižší náklady na servis lákají nejen firmy
Podle dat společnosti Elit se počet firem využívající službu Elit Car Fleet Service za poslední tři roky zvýšili na dvojnásobek. „Vzrůstající zájem o služby neautorizovaných servisů ale pozorujeme také ze strany soukromých majitelů aut,“ potvrzuje nový trend v oblasti servisu Tomáš Kabrhel. Nárůst sice není tak velký jako v případě firemní klientely, pohybuje se kolem 15 %, nicméně i běžní uživatelé už pochopili, že v neznačkovém servisu mohou ušetřit, a to nikoliv na úkor kvality práce a služeb, resp. bezpečnosti. Ve srovnání s autorizovanými servisy dokáží provést stejné úkony předepsané výrobcem vozidla v průměru o 10 až 20 % levněji, což může přinést úsporu až tisíc korun při každé návštěvě servisu.

Opravit neznamená vyměnit
Nezávislé servisy ale mají i mnohem větší motivaci pracovat, často jsou ochotné dělat i některé nestandardní věci a na rozdíl od autorizovaných servisů u nich neplatí, že opravit rovná se automaticky vyměnit. Hlavně u větších konstrukčních dílů, jako je třeba převodovka, se snaží o opravu, čímž majiteli vozu dokáží ušetřit tisíce korun.

ASPEN.PR s.r.o.

Nenechte si ujít novinky, které pro Vás připravujeme. Zadejte Váš e-mail:

Sdílet článek

Komentáře k článku:

Další články (posledních 20 z celkem 20)

20.09.2017
Omlazený Ford Mustang má stále osmiválec a nově 10stupňový automat
18.09.2017
Test: Kia Rio 1.0 T-GDI je univerzálnější, než čekáte
17.09.2017
Nové Audi RS 4 Avant bude rychlé rodinné auto
16.09.2017
Suzuki Swift Sport zhubl a dostal turbomotor
15.09.2017
Citroën C3 Aircross má české ceny, začínají na 309 900 Kč
14.09.2017
Audi Q5 rozšiřuje nabídku motorů o 3.0 V6 TDI
13.09.2017
Nové malé SUV od Fordu se jmenuje EcoSport a může mít pohon všech kol
12.09.2017
Test: BMW 435i xDrive Cabrio - babí léto individuálně
11.09.2017
Hyundai ix20 nekončí, čeští motoristé ho milují
10.09.2017
Kia Picanto X-Line má 100 koní a zvýšený podvozek
09.09.2017
BMW Concept X7 iPerformance - obrovské ledviny a futuristický interiér
08.09.2017
Test ojetiny: Citroën C5 – levný kočár
07.09.2017
Opel Insignia dostane BiTurbo diesel s výkonem 210 koní
06.09.2017
Nový Nissan Leaf se chlubí dojezdem až 378 km na jedno nabití
05.09.2017
Test: Hyundai Santa Fe 2.4 GDi - doopravdy ho chcete?
01.09.2017
Na nové Suzuki Swift čtvrt milionu nestačí, ale může mít pohon 4x4
31.08.2017
Test ojetiny: Hyundai i10 - ve městě jako ryba ve vodě
30.08.2017
Zbrusu nová Dacia Duster bude na oko pořád stejná
27.08.2017
Volkswagen T-Roc – nové SUV s pohonem 4x4 a velkým batohem
24.08.2017
Test ojetiny: Ford C-Max – větší než si myslíte