Čeští řidiči jezdí daleko více s novými auty do neautorizovaných servisů

vloženo

V poslední době se projevuje nový trend v oblasti servisu aut. Nejen firmy, ale už i soukromí majitelé pochopili, že i neznačkový servis dokáže nabídnout stejně kvalitní služby jako značkový, ale za méně peněz a bez obav ze ztráty záruky.

Čeští řidiči jezdí daleko více s novými auty do neautorizovaných servisů Značkový, nebo neznačkový servis? Tuto otázku si majitelé aut kladli většinou až po uplynutí záruční lhůty. Do té doby museli platit značné sumy za pravidelné prohlídky autorizovaným servisům, protože aby si udrželi záruku na vůz, nic jiného jim ani nezbývalo. Situace se ale změnila v roce 2010, kdy vešla v platnost tzv. nová Bloková výjimka. A ta přinesla změnu v chování spotřebitelů.

Větší volnost ve výběru servisu
Díky tomuto nařízení Evropské komise mohou běžní lidé i firmy jezdit do neznačkových servisů i s novými automobily, aniž by se museli obávat ztráty záruky. Aby však mohl nezávislý servis provádět pravidelné opravy předepsané výrobcem vozu, musí mít patřičné vybavení a používat originální náhradní díly, resp. díly srovnatelné kvality. Nezávislým opravcům se tak otevřely zcela nové možnosti získat nové zákazníky, kteří byli až doposud zvyklí jezdit s novými vozy výhradně do autorizovaných servisů.

Za opravy můžete ušetřit až polovinu
Byly to právě firmy, které si jako první ve větším uvědomily výhody opravy vozů u neznačkových opravců. „Náklady na servis, které jsou u společnosti ostře sledované, tvoří až desetinu celkových výdajů na provozování služebního automobilu,“ říká Tomáš Kabrhel, vedoucí oddělení služby Elit Car Fleet Service. „Například při provozování dvacítky služebních vozů Škoda Octavia Combi 1.6 TDI, což je jeden z nejčastějších fleetových aut u nás, můžete při správném nastavení podmínek během tří let ušetřit až půl milionu korun,“ vypočítává Tomáš Kabrhel. A to už jsou pořádné peníze.

Nižší náklady na servis lákají nejen firmy
Podle dat společnosti Elit se počet firem využívající službu Elit Car Fleet Service za poslední tři roky zvýšili na dvojnásobek. „Vzrůstající zájem o služby neautorizovaných servisů ale pozorujeme také ze strany soukromých majitelů aut,“ potvrzuje nový trend v oblasti servisu Tomáš Kabrhel. Nárůst sice není tak velký jako v případě firemní klientely, pohybuje se kolem 15 %, nicméně i běžní uživatelé už pochopili, že v neznačkovém servisu mohou ušetřit, a to nikoliv na úkor kvality práce a služeb, resp. bezpečnosti. Ve srovnání s autorizovanými servisy dokáží provést stejné úkony předepsané výrobcem vozidla v průměru o 10 až 20 % levněji, což může přinést úsporu až tisíc korun při každé návštěvě servisu.

Opravit neznamená vyměnit
Nezávislé servisy ale mají i mnohem větší motivaci pracovat, často jsou ochotné dělat i některé nestandardní věci a na rozdíl od autorizovaných servisů u nich neplatí, že opravit rovná se automaticky vyměnit. Hlavně u větších konstrukčních dílů, jako je třeba převodovka, se snaží o opravu, čímž majiteli vozu dokáží ušetřit tisíce korun.

ASPEN.PR s.r.o.

Nenechte si ujít novinky, které pro Vás připravujeme. Zadejte Váš e-mail:

Sdílet článek

Komentáře k článku:

Další články (posledních 20 z celkem 20)

27.02.2017
Test: Opel Mokka X 1.4 Turbo je skvělá, kdyby tolik nežrala
25.02.2017
Seat Leon Cupra 300 - tři karoserie, více síly a moderní techniky
24.02.2017
Hyundai i30 kombi jde po krku Octavii, nabídne 602 litrů velký zavazadlový prostor
23.02.2017
Kia Rio přijíždí ve čtvrté generaci s cenou od 279 980 Kč
23.02.2017
Test ojetiny: Honda Accord 2.0i ES (5. gen.) – neochvějná legenda
22.02.2017
Modernizace přinesla Škodě Rapid tříválec TSI a internet
22.02.2017
Pagani Huayra Roadster je krásný, ale koupit si ho nemůžete
21.02.2017
Opel Insignia Grand Sport - co bude pod kapotou? podívejte se na kompletní přehled motorů
20.02.2017
Test: Volkswagen Amarok 3.0 TDI V6 – výsměch konvencím
19.02.2017
Peugeot Partner Tepee Electric to je auto pro pět cestujících a zavazadla
18.02.2017
Mercedes-Maybach G 650 Landaulet – špička okázalosti
17.02.2017
Desátá generace Hondy Civic má české ceny
16.02.2017
Přichází poslední samuraj – Ferrari 812 Superfast
16.02.2017
Test ojetiny: Volkswagen Golf Variant 1.6 TDI - nepřítel nových aut
15.02.2017
Smart končí s konvenčními pohony! Zatím v USA...
15.02.2017
Je výhodnější Citroën C-Elysée nebo Peugeot 301?
14.02.2017
Nejprodávanější auto v roce 2016? Corolla ani Golf to není
13.02.2017
Test: Kia Optima SW 1.7 CRDi – typická střední třída
12.02.2017
Čeští motoristé totálně pohořeli v testu inteligence!
12.02.2017
Všechno, co jste chtěli vědět o nové Škodě Octavii a Octavii Combi