Češi trumfli Brity!!! Patnáct zemí za 1440 minut v C4 Coupé VTS!!!

vloženo

Rekordy nejrůznějšího druhu jsou od toho, aby se překonávaly. A jestliže v polovině roku 2003 evropským tiskem proběhla zpráva, že Britové Simon Heptinstall a Adrian Sherratt prosvištěli během 24 hodin autem Evropou a navštívili 12 zemí, což v historii motorismu nemá obdobu, a bylo jen otázkou času, kdy někdo zvedne „hozenou rukavici“.

Tento čas přišel na počátku května 2005. V té době totiž čeští motorističtí novináři Petr Minařík a Petr Dufek s vozem Citroën C4 VTS odjeli do holandského Maastrichtu, odkud vyrazili napříč naším kontinentem s cílem pokusit se pokořit výkon Britů. Během své čtyřiadvacetihodinové cesty projeli s nejsportovnější verzí „Cé-čtyřky“ s motorem 2,0i o výkonu 180 k kromě Nizozemska také Belgií, Lucemburskem, Francií, Německem, Švýcarskem, Lichtenštejnskem, Rakouskem, Itálií, Slovinskem, Chorvatskem, Maďarskem, Slovenskem, Českou republikou a Polskem a ujeli při tom 2062,6 km.


V každé zemi pro potvrzení svého pobytu tankovali a uskutečnili hovor z mobilního telefonu. Na každou projetou zemi tak existuje důkaz se záznamem času a místa ve formě tankovacího účtu a výpisu z účtu z mobilního telefonu. Po ukrutné době za volantem sice byli oba rekordmani stejně unaveni jako horolezci či jejich britští kolegové, kteří už po necelých 20 hodinách odmítli navštívit 13. stát (Srbsko), nicméně po dvou krizových momentech stačili ještě absolvovat při cestě do Polska dramatické finále s polskými úředníky na česko-polské hranici.
Díky tomuto heroickému výkonu se laťka, stanovená za volantem pohodlného i rychlého citroënu, který se osvědčil nejen na dálnicích či rovných silnicích v maďarských pustách, ale i na úzkých horských silničkách, dnes posunula skutečně dost vysoko. Najdou se zase někdy další vyzyvatelé??? A největší problémy při tomto pozoruhodném výkonu? Nejspíš krize v okolí Curychu, spousta promarněného času v kolonách na úzkých alpských cestách a mnohakilometrové dálniční i tunelové uzavírky, které jsou před sezónou s oblibou prováděny snad ve všech evropských státech.

Projetá trasa
: Maastricht (NL) – Liege (B) – Luxembourg (Lux.) – Méty (F) – Strassbourg (F) – Freiburg (D) – Basilej (CH) – Curych (CH) – Vaduz (FL) – St. Anton (A) – Innsbruck (A) – Brenner (I) – Brunico (I) – Linz (A) – Graz (A) – Maribor (SLO) – Varaždin (HR) – Nagykanizsa (H) – Szombathely (H) – Bratislava (SL) – Žilina (SL) – Čadca (SL) – Třinec (ČR) – Český Těšín (ČR) – Cieszyn (PL).

Zdroj: Citroën Česká republika

Vyhledat vozidla v inzerci: Citroen

Nenechte si ujít novinky, které pro Vás připravujeme. Zadejte Váš e-mail:

Sdílet článek

Komentáře k článku:

Další články (posledních 20 z celkem 20)

18.08.2017
Bude takto vypadat nové BMW Z4? Koncept je dost dobrý
17.08.2017
Honda Civic dostane konečně diesel, ale až od března
16.08.2017
Test: Nissan Micra - roste jako z vody a ohromí interiérem
14.08.2017
Honda Jazz má po faceliftu - dostal patnáctistovku a novou výbavu
10.08.2017
Test: Mazda 6 Wagon - benzínový dvoulitr s manuálem překvapil
09.08.2017
Češi se mohou radovat, do prodeje jde Kia Sportage ve výbavě Cool
08.08.2017
Nový Rolls-Royce Phantom bude nejlepším autem světa
07.08.2017
Mitsubishi Pajero Expedition - cestou necestou
01.08.2017
Toyota Yaris GRMN má českou cenu - je dražší než GT86
31.07.2017
Test ojetiny: Mitsubishi Colt - ďábelský prcek
28.07.2017
Test: Mitsubishi Outlander - přebroušeno k dokonalosti
25.07.2017
Omlazený Nissan Qashqai má české ceny, dostanete slevu
21.07.2017
Opel Insignia GSi - nástupce OPC oficiálně
20.07.2017
Test: Mitsubishi ASX - poslední mohykán
19.07.2017
Mercedes-Benz má pick-up, je to převlečená Navara
17.07.2017
Test: Honda Civic 4D - jak jezdí sedan a v čem je lepší?
15.07.2017
Hyundai i30 Fastback je realitou - po krku půjde Octavii
11.07.2017
Nové Audi A8 je tady. Umí jezdit samo
10.07.2017
Test: Volkswagen Golf GTD - když chcete hodně jezdit
07.07.2017
Nový Ford Tourneo Custom rozmazlí až devět osob