Češi nechtějí ojeté vozy bez Certifikátu

vloženo

Trend posledních let, kdy velcí čeští prodejci vsadili nejen na certifikaci svých provozoven, ale také na certifikaci jednotlivých vozidel, výrazně ovlivnil chování Čechů v autobazarech.

Češi nechtějí ojeté vozy bez Certifikátu Češi nechtějí ojeté vozy bez Certifikátu

Čeští zákazníci totiž vozy bez Certifikátu již nechtějí a jen za letošní rok tak podle Asociace autobazarů ukončilo činnost více než 50 českých prodejců ojetin. Podle Asociace to byli právě ti prodejci, kteří neměli žádnou certifikaci, a jejichž prodávané vozy neprošly žádnou certifikovanou kontrolou.


„Český trh ojetých vozidel prochází v posledních letech výraznou změnou,“ říká Pavel Foltýn z Auto ESA a vysvětluje: „Čeští zákazníci chtějí mít stejně kvalitní servis i zboží jako mají naši sousedé v západní Evropě.“ Podle Foltýna se požadavky zákazníků na kvalitu a prověření vozů neustále zvyšují, a proto firma začala k prodávaným vozidlům dodávat Certifikát kontroly vozu. Ten je vydáván ve spolupráci společností Cebia a TUV NORD Czech a hodnotí konkrétní vozidlo na škále sedmi hvězdiček.


„Nekontrolujeme pouze technický stav a počet ujetých kilometrů,“ říká Foltýn a vysvětluje: „Soustředíme se také na to, zda vůz není například zatížen exekucí nebo zástavním právem leasingové společnosti.“ Podle Foltýna jsou právě exekuce aktuálně velkým rizikem. „Běžný občan při nákupu na ulici není schopen prověřit, zda vozidlo není v exekucí. V případě, že se v budoucnu ukáže, že na vozidle exekuce vázne, bývá to obvykle dosti zásadní problém, kdy je novému majiteli vozidlo bez náhrady zabaveno,“ varuje Foltýn. Podle něj odmítá společnost Auto ESA vykoupit denně až 50 vozidel právě kvůli nekvalitnímu technickému stavu nebo problémům s exekucí. „V naší nabídce se tak nevyskytuje ani jedno vozidlo, které by mělo v hodnocení méně než pět hvězdiček,“ říká Foltýn.


Doporučení odborníků proto zní - ojeté vozy nakupujte pouze v certifikovaných autobazarech a vždy žádejte k vozidlu takzvaný Certifikát kontroly vozu.


redakce / Auto ESA

Nenechte si ujít novinky, které pro Vás připravujeme. Zadejte Váš e-mail:

Sdílet článek

Komentáře k článku:

Další články (posledních 20 z celkem 20)

20.09.2017
Omlazený Ford Mustang má stále osmiválec a nově 10stupňový automat
18.09.2017
Test: Kia Rio 1.0 T-GDI je univerzálnější, než čekáte
17.09.2017
Nové Audi RS 4 Avant bude rychlé rodinné auto
16.09.2017
Suzuki Swift Sport zhubl a dostal turbomotor
15.09.2017
Citroën C3 Aircross má české ceny, začínají na 309 900 Kč
14.09.2017
Audi Q5 rozšiřuje nabídku motorů o 3.0 V6 TDI
13.09.2017
Nové malé SUV od Fordu se jmenuje EcoSport a může mít pohon všech kol
12.09.2017
Test: BMW 435i xDrive Cabrio - babí léto individuálně
11.09.2017
Hyundai ix20 nekončí, čeští motoristé ho milují
10.09.2017
Kia Picanto X-Line má 100 koní a zvýšený podvozek
09.09.2017
BMW Concept X7 iPerformance - obrovské ledviny a futuristický interiér
08.09.2017
Test ojetiny: Citroën C5 – levný kočár
07.09.2017
Opel Insignia dostane BiTurbo diesel s výkonem 210 koní
06.09.2017
Nový Nissan Leaf se chlubí dojezdem až 378 km na jedno nabití
05.09.2017
Test: Hyundai Santa Fe 2.4 GDi - doopravdy ho chcete?
01.09.2017
Na nové Suzuki Swift čtvrt milionu nestačí, ale může mít pohon 4x4
31.08.2017
Test ojetiny: Hyundai i10 - ve městě jako ryba ve vodě
30.08.2017
Zbrusu nová Dacia Duster bude na oko pořád stejná
27.08.2017
Volkswagen T-Roc – nové SUV s pohonem 4x4 a velkým batohem
24.08.2017
Test ojetiny: Ford C-Max – větší než si myslíte