Češi nechtějí ojeté vozy bez Certifikátu

vloženo

Trend posledních let, kdy velcí čeští prodejci vsadili nejen na certifikaci svých provozoven, ale také na certifikaci jednotlivých vozidel, výrazně ovlivnil chování Čechů v autobazarech.

Češi nechtějí ojeté vozy bez Certifikátu Češi nechtějí ojeté vozy bez Certifikátu

Čeští zákazníci totiž vozy bez Certifikátu již nechtějí a jen za letošní rok tak podle Asociace autobazarů ukončilo činnost více než 50 českých prodejců ojetin. Podle Asociace to byli právě ti prodejci, kteří neměli žádnou certifikaci, a jejichž prodávané vozy neprošly žádnou certifikovanou kontrolou.


„Český trh ojetých vozidel prochází v posledních letech výraznou změnou,“ říká Pavel Foltýn z Auto ESA a vysvětluje: „Čeští zákazníci chtějí mít stejně kvalitní servis i zboží jako mají naši sousedé v západní Evropě.“ Podle Foltýna se požadavky zákazníků na kvalitu a prověření vozů neustále zvyšují, a proto firma začala k prodávaným vozidlům dodávat Certifikát kontroly vozu. Ten je vydáván ve spolupráci společností Cebia a TUV NORD Czech a hodnotí konkrétní vozidlo na škále sedmi hvězdiček.


„Nekontrolujeme pouze technický stav a počet ujetých kilometrů,“ říká Foltýn a vysvětluje: „Soustředíme se také na to, zda vůz není například zatížen exekucí nebo zástavním právem leasingové společnosti.“ Podle Foltýna jsou právě exekuce aktuálně velkým rizikem. „Běžný občan při nákupu na ulici není schopen prověřit, zda vozidlo není v exekucí. V případě, že se v budoucnu ukáže, že na vozidle exekuce vázne, bývá to obvykle dosti zásadní problém, kdy je novému majiteli vozidlo bez náhrady zabaveno,“ varuje Foltýn. Podle něj odmítá společnost Auto ESA vykoupit denně až 50 vozidel právě kvůli nekvalitnímu technickému stavu nebo problémům s exekucí. „V naší nabídce se tak nevyskytuje ani jedno vozidlo, které by mělo v hodnocení méně než pět hvězdiček,“ říká Foltýn.


Doporučení odborníků proto zní - ojeté vozy nakupujte pouze v certifikovaných autobazarech a vždy žádejte k vozidlu takzvaný Certifikát kontroly vozu.


redakce / Auto ESA

Nenechte si ujít novinky, které pro Vás připravujeme. Zadejte Váš e-mail:

Sdílet článek

Komentáře k článku:

Další články (posledních 20 z celkem 20)

21.07.2017
Opel Insignia GSi - nástupce OPC oficiálně
20.07.2017
Test: Mitsubishi ASX - poslední mohykán
19.07.2017
Mercedes-Benz má pick-up, je to převlečená Navara
17.07.2017
Test: Honda Civic 4D - jak jezdí sedan a v čem je lepší?
15.07.2017
Hyundai i30 Fastback je realitou - po krku půjde Octavii
11.07.2017
Nové Audi A8 je tady. Umí jezdit samo
10.07.2017
Test: Volkswagen Golf GTD - když chcete hodně jezdit
07.07.2017
Nový Ford Tourneo Custom rozmazlí až devět osob
06.07.2017
Test ojetiny: Opel Astra GTC 2.0 CDTI - nenápadná krasotinka
05.07.2017
Všechno černé - to jsou nové edice Black Fire určené pro BMW X5 M a X6 M
03.07.2017
Na Škodu Karoq zatím půl milionu korun nestačí
02.07.2017
Kia Optima Sportswagon Plug-in Hybrid stojí dost přes milion
01.07.2017
Škoda Citigo prošla modernizací, stále je nejlevnějším modelem s automatizovanou převodovkou
30.06.2017
Porsche 911 GT2 RS. Známe technická data!
30.06.2017
Hyundai i30 kombi má české ceny, v základu je dražší než Octavie
29.06.2017
Test: Volkswagen Golf GTI - špičkové auto se sterilní zábavou
28.06.2017
Nový Seat Arona je Ibizou na chůdách
27.06.2017
Nové BMW X3 představeno, prošlo dietou a může vonět
26.06.2017
Test: Kia Soul 1.6 T-GDI - odlišný živočich
24.06.2017
Velké překvapení přichystal Peugeot, který nabídne Pick Up