Češi nechtějí ojeté vozy bez Certifikátu

vloženo

Trend posledních let, kdy velcí čeští prodejci vsadili nejen na certifikaci svých provozoven, ale také na certifikaci jednotlivých vozidel, výrazně ovlivnil chování Čechů v autobazarech.

Češi nechtějí ojeté vozy bez Certifikátu Češi nechtějí ojeté vozy bez Certifikátu

Čeští zákazníci totiž vozy bez Certifikátu již nechtějí a jen za letošní rok tak podle Asociace autobazarů ukončilo činnost více než 50 českých prodejců ojetin. Podle Asociace to byli právě ti prodejci, kteří neměli žádnou certifikaci, a jejichž prodávané vozy neprošly žádnou certifikovanou kontrolou.


„Český trh ojetých vozidel prochází v posledních letech výraznou změnou,“ říká Pavel Foltýn z Auto ESA a vysvětluje: „Čeští zákazníci chtějí mít stejně kvalitní servis i zboží jako mají naši sousedé v západní Evropě.“ Podle Foltýna se požadavky zákazníků na kvalitu a prověření vozů neustále zvyšují, a proto firma začala k prodávaným vozidlům dodávat Certifikát kontroly vozu. Ten je vydáván ve spolupráci společností Cebia a TUV NORD Czech a hodnotí konkrétní vozidlo na škále sedmi hvězdiček.


„Nekontrolujeme pouze technický stav a počet ujetých kilometrů,“ říká Foltýn a vysvětluje: „Soustředíme se také na to, zda vůz není například zatížen exekucí nebo zástavním právem leasingové společnosti.“ Podle Foltýna jsou právě exekuce aktuálně velkým rizikem. „Běžný občan při nákupu na ulici není schopen prověřit, zda vozidlo není v exekucí. V případě, že se v budoucnu ukáže, že na vozidle exekuce vázne, bývá to obvykle dosti zásadní problém, kdy je novému majiteli vozidlo bez náhrady zabaveno,“ varuje Foltýn. Podle něj odmítá společnost Auto ESA vykoupit denně až 50 vozidel právě kvůli nekvalitnímu technickému stavu nebo problémům s exekucí. „V naší nabídce se tak nevyskytuje ani jedno vozidlo, které by mělo v hodnocení méně než pět hvězdiček,“ říká Foltýn.


Doporučení odborníků proto zní - ojeté vozy nakupujte pouze v certifikovaných autobazarech a vždy žádejte k vozidlu takzvaný Certifikát kontroly vozu.


redakce / Auto ESA


Líbí se Vám článek? Nenechte si ujít další. Sledujte nás na Facebooku.

Sdílet článek

Komentáře k článku:

Další články (posledních 20 z celkem 20)

18.02.2019
Test: BMW 540d xDrive - zapomeňte na SUV
14.02.2019
BMW přestavilo modely X3 a X4 ve verzi M Competition
11.02.2019
Test ojetiny: Renault Mégane – než přišel pád
10.02.2019
Jedna reflexní vesta nemusí ve voze stačit
08.02.2019
Test: Peugeot 508 GT - bude z krasavce bestseller?
07.02.2019
Volkswagen Passat po faceliftu dostal nový diesel
06.02.2019
Interiér Škody Kamiq odhalen, vládne mu plovoucí displej
05.02.2019
Modernizovaný Ford Mondeo je tady, dokonce jako hybrid
04.02.2019
Přijíždí nový Renault Megane R.S. ve verzi Trophy
31.01.2019
Test ojetiny: Peugeot 207 – často přehlížené lvíče
30.01.2019
Nový Renault Clio je tady, mrkněte na fotky
29.01.2019
Test: Kia Sportage 2.0 CRDi SCR MHEV 4x4 8AT GT Line
28.01.2019
Na Kiu ProCeed Shooting brake půl milionu nestačí
23.01.2019
Volkswagen Touareg dostal nové motory, V6 TSI a V8 TDI
20.01.2019
Škoda Scala v prodeji, připravte si alespoň 369 900 Kč
14.01.2019
Toyota GR Supra - legenda se vrací a my o ní víme vše podstatné
11.01.2019
Test: Mitsubishi Space Star - jednoduchý a levný
10.01.2019
Peugeot 2008 slaví milion vyrobených kusů
08.01.2019
Suzuki Swift Sport je tady a nestojí ani půl milionu
07.01.2019
Test ojetiny: Volkswagen Golf V – pátá generace úspěchu