Češi nechtějí ojeté vozy bez Certifikátu

vloženo

Trend posledních let, kdy velcí čeští prodejci vsadili nejen na certifikaci svých provozoven, ale také na certifikaci jednotlivých vozidel, výrazně ovlivnil chování Čechů v autobazarech.

Češi nechtějí ojeté vozy bez Certifikátu Češi nechtějí ojeté vozy bez Certifikátu

Čeští zákazníci totiž vozy bez Certifikátu již nechtějí a jen za letošní rok tak podle Asociace autobazarů ukončilo činnost více než 50 českých prodejců ojetin. Podle Asociace to byli právě ti prodejci, kteří neměli žádnou certifikaci, a jejichž prodávané vozy neprošly žádnou certifikovanou kontrolou.


„Český trh ojetých vozidel prochází v posledních letech výraznou změnou,“ říká Pavel Foltýn z Auto ESA a vysvětluje: „Čeští zákazníci chtějí mít stejně kvalitní servis i zboží jako mají naši sousedé v západní Evropě.“ Podle Foltýna se požadavky zákazníků na kvalitu a prověření vozů neustále zvyšují, a proto firma začala k prodávaným vozidlům dodávat Certifikát kontroly vozu. Ten je vydáván ve spolupráci společností Cebia a TUV NORD Czech a hodnotí konkrétní vozidlo na škále sedmi hvězdiček.


„Nekontrolujeme pouze technický stav a počet ujetých kilometrů,“ říká Foltýn a vysvětluje: „Soustředíme se také na to, zda vůz není například zatížen exekucí nebo zástavním právem leasingové společnosti.“ Podle Foltýna jsou právě exekuce aktuálně velkým rizikem. „Běžný občan při nákupu na ulici není schopen prověřit, zda vozidlo není v exekucí. V případě, že se v budoucnu ukáže, že na vozidle exekuce vázne, bývá to obvykle dosti zásadní problém, kdy je novému majiteli vozidlo bez náhrady zabaveno,“ varuje Foltýn. Podle něj odmítá společnost Auto ESA vykoupit denně až 50 vozidel právě kvůli nekvalitnímu technickému stavu nebo problémům s exekucí. „V naší nabídce se tak nevyskytuje ani jedno vozidlo, které by mělo v hodnocení méně než pět hvězdiček,“ říká Foltýn.


Doporučení odborníků proto zní - ojeté vozy nakupujte pouze v certifikovaných autobazarech a vždy žádejte k vozidlu takzvaný Certifikát kontroly vozu.


redakce / Auto ESA

Nenechte si ujít novinky, které pro Vás připravujeme. Zadejte Váš e-mail:

Sdílet článek

Komentáře k článku:

Další články (posledních 20 z celkem 20)

21.11.2017
Test: Lexus NX300h jde od výstřednosti k originalitě
20.11.2017
Tesla Roadster prý zadupe běžná auta do země
14.11.2017
Test ojetiny: Peugeot Boxer pohodlně odveze pět palet
13.11.2017
Audi A8 - předprodej zahájen, připravte si 2,5 milionu
11.11.2017
Ford Mustang má české ceny, osmiválec nestojí tolik
07.11.2017
Test: Hyundai i30 kombi - je lepší než ostatní?
27.10.2017
BMW X2 - menší než X1, ale více cool a sexy
26.10.2017
Renault Alaskan - převlečenou Navaru koupíte od 892 859 Kč
24.10.2017
Hyundai Kona v prodeji, české ceny má hodně sebevědomé
23.10.2017
Test ojetiny: Citroën C2 – robotu zdar? Spíš nazdar!
21.10.2017
Nové Audi A7 Sportback je hranatější a zatím bez dieselu
20.10.2017
Kia Stinger vstupuje na český trh, milion nestačí
19.10.2017
Test: Hyundai i30 1.4 Turbo - je fakt nejlepší?
16.10.2017
Škoda Kodiaq má lepší výbavu a je praktičtější než Ateca
14.10.2017
Ostrý Hyundai i30 N Performance v prodeji, stojí jako dvě základní i30
12.10.2017
Test: Volkswagen Arteon - lepší Passat?
11.10.2017
Škoda Karoq - vše, co víme o použité technice
10.10.2017
Nissan Leaf s dojezdem 378 km v prodeji, připravte si milion
05.10.2017
Renault Alaskan si můžete koupit již v listopadu
04.10.2017
Volkswagen zahajuje prodej modelu T-Roc od 452 900 Kč