Češi na Dakaru - David Pabiška závodil již po desáté

vloženo

David Pabiška se stal na Rallye Dakar 2016 nejlepším českým motorkářem. Letošní ročník dokončil na celkově třicátém místě a stal se nejlepším českým závodníkem v kategorii motocyklů.

Češi na Dakaru - David Pabiška závodil již po desáté Češi na Dakaru - David Pabiška závodil již po desáté

Dakar byl letos nějakej divnej, ze začátku to nebylo dle mých představ a myslím si, že ani ne podle představ všech ostatních“, reaguje na úpravu trasy český závodník. Několik měsíců před začátkem odmítlo pořadatelství Peru, které tak hodně zkomplikovalo život pořadatelům. „Teď se ale na takové věci zapomíná, když už jsem v cíli, a jenom si to užíváme a vládne celková spokojenost v týmu“, zhodnotil náladu v týmu David Pabiška.          


S celkově třicátým místem není úplně spokojen, ale je rád, že je v cíli. „Když se ale člověk ohlédne za problematickými etapami, spousta závodníků odpadla, vzhledem k tomu, co se dělo na tratích, jak se měnily trasy, jak bylo špatné počasí, zima, déšť. Nejsem úplně spokojen, ale jsem v cíli. Musíme se připravit na další závod a bojovat o lepší výsledky“, dodal sebekriticky David Pabiška. K tomuto je nutné podotknout, že je na letošní Rallye Dakar nejlepším českým závodníkem na motorce.

Tím, jestli dojede nebo ne, se vůbec nezabýval. Rallye Dakar je naučený jet ze dne na den. Pro Davida je v průběhu důležitá každodenní precizní příprava, bod za bodem se posouvat směrem do cíle. Poté přijde den, kdy se svým mechanikem zjistí, že už zítra nemusí brzy ráno vstávat a startovat do etapy.

Se všemi členy týmu chystá i přes únavu malou oslavu nebo spíše posezení v klidu i a bez stresu, co je potřeba udělat na další den. „Můj výsledek je práce naprosto všech, celého BARTH Racing týmu a já si toho velmi vážím“, dodal k plánu na večer po poslední etapě.

David Pabiška

Michal Kroupa, mechanik Davida Pabišky, je spokojen s fungováním týmu BARTH Racing. Na letošním Dakaru pro něho byla zajímavá část v Bolívii, kde si při své práci musel zvykat na vysokou nadmořskou výškou. Zásadní problém během Dakaru se servisem motorky neměl. Bylo to hlavně tím, že David Pabiška neměl žádný velký pád a tak ho čekal „pouze“ základní servis motorky. Výhodou byl také nový stroj od značky KTM. „Dakar můžu hodnotit jenom pozitivně, dojeli jsme do cíle, měli jsme štěstí a velkou podporu“, dodal k hodnocení mechanik Davida Pabišky.

Michal Burkoň, manažer týmu BARTH Racing je celkově s druhou účastí týmu BARTH Racing spokojen. Samozřejmě ho velmi mrzí odstoupení motorkáře Rudy Lhotského a také buginy Josefa Macháčka s navigátorem Martinem Plechatým. Oproti předchozímu ročníku to pro něho i celý tým bylo náročnější, přece jenom se tým podstatě rozrostl. „Celkově se týmu dařilo, sbírali jsme zkušenosti, užili jsme si to a jsme rádi, že jsme tady mohli být. Jsem na tým hrdý a na všechny členy jsem pyšný. Každý člen plnil své úkoly perfektně a hlavně je důležité, že jsme si sedli po lidské stránce. Moc to pro mě znamená“, vyjádřil se k výsledku manažer týmu.

Hodně si vážíme podpory fanoušků, kterých bylo opravdu hodně, posouvalo nás to dál a motivovalo k dalším výsledkům. Doufáme, že se podařil splnit jejich očekávání a že si to naši fanoušci užili. Poděkovat bychom chtěli také partnerů a sponzorům, kteří nám pomohli se této finančně náročné akce zúčastnit“, dodal na závěr Michal Burkoň.


Fotografie k článku

Fotografie k článku Češi na Dakaru - David Pabiška závodil již po desáté Fotografie k článku Češi na Dakaru - David Pabiška závodil již po desáté Fotografie k článku Češi na Dakaru - David Pabiška závodil již po desáté Fotografie k článku Češi na Dakaru - David Pabiška závodil již po desáté Fotografie k článku Češi na Dakaru - David Pabiška závodil již po desáté Fotografie k článku Češi na Dakaru - David Pabiška závodil již po desáté Fotografie k článku Češi na Dakaru - David Pabiška závodil již po desáté Fotografie k článku Češi na Dakaru - David Pabiška závodil již po desáté Fotografie k článku Češi na Dakaru - David Pabiška závodil již po desáté
Nenechte si ujít novinky, které pro Vás připravujeme. Zadejte Váš e-mail:

Sdílet článek

Komentáře k článku:

Další články (posledních 20 z celkem 20)

14.11.2017
Test ojetiny: Peugeot Boxer pohodlně odveze pět palet
13.11.2017
Audi A8 - předprodej zahájen, připravte si 2,5 milionu
11.11.2017
Ford Mustang má české ceny, osmiválec nestojí tolik
07.11.2017
Test: Hyundai i30 kombi - je lepší než ostatní?
27.10.2017
BMW X2 - menší než X1, ale více cool a sexy
26.10.2017
Renault Alaskan - převlečenou Navaru koupíte od 892 859 Kč
24.10.2017
Hyundai Kona v prodeji, české ceny má hodně sebevědomé
23.10.2017
Test ojetiny: Citroën C2 – robotu zdar? Spíš nazdar!
21.10.2017
Nové Audi A7 Sportback je hranatější a zatím bez dieselu
20.10.2017
Kia Stinger vstupuje na český trh, milion nestačí
19.10.2017
Test: Hyundai i30 1.4 Turbo - je fakt nejlepší?
16.10.2017
Škoda Kodiaq má lepší výbavu a je praktičtější než Ateca
14.10.2017
Ostrý Hyundai i30 N Performance v prodeji, stojí jako dvě základní i30
12.10.2017
Test: Volkswagen Arteon - lepší Passat?
11.10.2017
Škoda Karoq - vše, co víme o použité technice
10.10.2017
Nissan Leaf s dojezdem 378 km v prodeji, připravte si milion
05.10.2017
Renault Alaskan si můžete koupit již v listopadu
04.10.2017
Volkswagen zahajuje prodej modelu T-Roc od 452 900 Kč
30.09.2017
Na nové Volvo XC40 si připravte minimálně milion
26.09.2017
Kia Stonic má české ceny, startují na částce 349 980 Kč