Češi na Dakaru - David Pabiška závodil již po desáté

vloženo

David Pabiška se stal na Rallye Dakar 2016 nejlepším českým motorkářem. Letošní ročník dokončil na celkově třicátém místě a stal se nejlepším českým závodníkem v kategorii motocyklů.

Češi na Dakaru - David Pabiška závodil již po desáté Češi na Dakaru - David Pabiška závodil již po desáté

Dakar byl letos nějakej divnej, ze začátku to nebylo dle mých představ a myslím si, že ani ne podle představ všech ostatních“, reaguje na úpravu trasy český závodník. Několik měsíců před začátkem odmítlo pořadatelství Peru, které tak hodně zkomplikovalo život pořadatelům. „Teď se ale na takové věci zapomíná, když už jsem v cíli, a jenom si to užíváme a vládne celková spokojenost v týmu“, zhodnotil náladu v týmu David Pabiška.          


S celkově třicátým místem není úplně spokojen, ale je rád, že je v cíli. „Když se ale člověk ohlédne za problematickými etapami, spousta závodníků odpadla, vzhledem k tomu, co se dělo na tratích, jak se měnily trasy, jak bylo špatné počasí, zima, déšť. Nejsem úplně spokojen, ale jsem v cíli. Musíme se připravit na další závod a bojovat o lepší výsledky“, dodal sebekriticky David Pabiška. K tomuto je nutné podotknout, že je na letošní Rallye Dakar nejlepším českým závodníkem na motorce.

Tím, jestli dojede nebo ne, se vůbec nezabýval. Rallye Dakar je naučený jet ze dne na den. Pro Davida je v průběhu důležitá každodenní precizní příprava, bod za bodem se posouvat směrem do cíle. Poté přijde den, kdy se svým mechanikem zjistí, že už zítra nemusí brzy ráno vstávat a startovat do etapy.

Se všemi členy týmu chystá i přes únavu malou oslavu nebo spíše posezení v klidu i a bez stresu, co je potřeba udělat na další den. „Můj výsledek je práce naprosto všech, celého BARTH Racing týmu a já si toho velmi vážím“, dodal k plánu na večer po poslední etapě.

David Pabiška

Michal Kroupa, mechanik Davida Pabišky, je spokojen s fungováním týmu BARTH Racing. Na letošním Dakaru pro něho byla zajímavá část v Bolívii, kde si při své práci musel zvykat na vysokou nadmořskou výškou. Zásadní problém během Dakaru se servisem motorky neměl. Bylo to hlavně tím, že David Pabiška neměl žádný velký pád a tak ho čekal „pouze“ základní servis motorky. Výhodou byl také nový stroj od značky KTM. „Dakar můžu hodnotit jenom pozitivně, dojeli jsme do cíle, měli jsme štěstí a velkou podporu“, dodal k hodnocení mechanik Davida Pabišky.

Michal Burkoň, manažer týmu BARTH Racing je celkově s druhou účastí týmu BARTH Racing spokojen. Samozřejmě ho velmi mrzí odstoupení motorkáře Rudy Lhotského a také buginy Josefa Macháčka s navigátorem Martinem Plechatým. Oproti předchozímu ročníku to pro něho i celý tým bylo náročnější, přece jenom se tým podstatě rozrostl. „Celkově se týmu dařilo, sbírali jsme zkušenosti, užili jsme si to a jsme rádi, že jsme tady mohli být. Jsem na tým hrdý a na všechny členy jsem pyšný. Každý člen plnil své úkoly perfektně a hlavně je důležité, že jsme si sedli po lidské stránce. Moc to pro mě znamená“, vyjádřil se k výsledku manažer týmu.

Hodně si vážíme podpory fanoušků, kterých bylo opravdu hodně, posouvalo nás to dál a motivovalo k dalším výsledkům. Doufáme, že se podařil splnit jejich očekávání a že si to naši fanoušci užili. Poděkovat bychom chtěli také partnerů a sponzorům, kteří nám pomohli se této finančně náročné akce zúčastnit“, dodal na závěr Michal Burkoň.


Fotografie k článku

Fotografie k článku Češi na Dakaru - David Pabiška závodil již po desáté Fotografie k článku Češi na Dakaru - David Pabiška závodil již po desáté Fotografie k článku Češi na Dakaru - David Pabiška závodil již po desáté Fotografie k článku Češi na Dakaru - David Pabiška závodil již po desáté Fotografie k článku Češi na Dakaru - David Pabiška závodil již po desáté Fotografie k článku Češi na Dakaru - David Pabiška závodil již po desáté Fotografie k článku Češi na Dakaru - David Pabiška závodil již po desáté Fotografie k článku Češi na Dakaru - David Pabiška závodil již po desáté Fotografie k článku Češi na Dakaru - David Pabiška závodil již po desáté

Líbí se Vám článek? Nenechte si ujít další. Sledujte nás na Facebooku.

Sdílet článek

Komentáře k článku:

Další články (posledních 20 z celkem 20)

14.02.2019
BMW přestavilo modely X3 a X4 ve verzi M Competition
11.02.2019
Test ojetiny: Renault Mégane – než přišel pád
10.02.2019
Jedna reflexní vesta nemusí ve voze stačit
08.02.2019
Test: Peugeot 508 GT - bude z krasavce bestseller?
07.02.2019
Volkswagen Passat po faceliftu dostal nový diesel
06.02.2019
Interiér Škody Kamiq odhalen, vládne mu plovoucí displej
05.02.2019
Modernizovaný Ford Mondeo je tady, dokonce jako hybrid
04.02.2019
Přijíždí nový Renault Megane R.S. ve verzi Trophy
31.01.2019
Test ojetiny: Peugeot 207 – často přehlížené lvíče
30.01.2019
Nový Renault Clio je tady, mrkněte na fotky
29.01.2019
Test: Kia Sportage 2.0 CRDi SCR MHEV 4x4 8AT GT Line
28.01.2019
Na Kiu ProCeed Shooting brake půl milionu nestačí
23.01.2019
Volkswagen Touareg dostal nové motory, V6 TSI a V8 TDI
20.01.2019
Škoda Scala v prodeji, připravte si alespoň 369 900 Kč
14.01.2019
Toyota GR Supra - legenda se vrací a my o ní víme vše podstatné
11.01.2019
Test: Mitsubishi Space Star - jednoduchý a levný
10.01.2019
Peugeot 2008 slaví milion vyrobených kusů
08.01.2019
Suzuki Swift Sport je tady a nestojí ani půl milionu
07.01.2019
Test ojetiny: Volkswagen Golf V – pátá generace úspěchu
04.01.2019
BMW Individual M850i xDrive Coupé Night Sky - krása vesmírná