Češi na Dakaru - David Pabiška závodil již po desáté

vloženo

David Pabiška se stal na Rallye Dakar 2016 nejlepším českým motorkářem. Letošní ročník dokončil na celkově třicátém místě a stal se nejlepším českým závodníkem v kategorii motocyklů.

Češi na Dakaru - David Pabiška závodil již po desáté Češi na Dakaru - David Pabiška závodil již po desáté

Dakar byl letos nějakej divnej, ze začátku to nebylo dle mých představ a myslím si, že ani ne podle představ všech ostatních“, reaguje na úpravu trasy český závodník. Několik měsíců před začátkem odmítlo pořadatelství Peru, které tak hodně zkomplikovalo život pořadatelům. „Teď se ale na takové věci zapomíná, když už jsem v cíli, a jenom si to užíváme a vládne celková spokojenost v týmu“, zhodnotil náladu v týmu David Pabiška.          


S celkově třicátým místem není úplně spokojen, ale je rád, že je v cíli. „Když se ale člověk ohlédne za problematickými etapami, spousta závodníků odpadla, vzhledem k tomu, co se dělo na tratích, jak se měnily trasy, jak bylo špatné počasí, zima, déšť. Nejsem úplně spokojen, ale jsem v cíli. Musíme se připravit na další závod a bojovat o lepší výsledky“, dodal sebekriticky David Pabiška. K tomuto je nutné podotknout, že je na letošní Rallye Dakar nejlepším českým závodníkem na motorce.

Tím, jestli dojede nebo ne, se vůbec nezabýval. Rallye Dakar je naučený jet ze dne na den. Pro Davida je v průběhu důležitá každodenní precizní příprava, bod za bodem se posouvat směrem do cíle. Poté přijde den, kdy se svým mechanikem zjistí, že už zítra nemusí brzy ráno vstávat a startovat do etapy.

Se všemi členy týmu chystá i přes únavu malou oslavu nebo spíše posezení v klidu i a bez stresu, co je potřeba udělat na další den. „Můj výsledek je práce naprosto všech, celého BARTH Racing týmu a já si toho velmi vážím“, dodal k plánu na večer po poslední etapě.

David Pabiška

Michal Kroupa, mechanik Davida Pabišky, je spokojen s fungováním týmu BARTH Racing. Na letošním Dakaru pro něho byla zajímavá část v Bolívii, kde si při své práci musel zvykat na vysokou nadmořskou výškou. Zásadní problém během Dakaru se servisem motorky neměl. Bylo to hlavně tím, že David Pabiška neměl žádný velký pád a tak ho čekal „pouze“ základní servis motorky. Výhodou byl také nový stroj od značky KTM. „Dakar můžu hodnotit jenom pozitivně, dojeli jsme do cíle, měli jsme štěstí a velkou podporu“, dodal k hodnocení mechanik Davida Pabišky.

Michal Burkoň, manažer týmu BARTH Racing je celkově s druhou účastí týmu BARTH Racing spokojen. Samozřejmě ho velmi mrzí odstoupení motorkáře Rudy Lhotského a také buginy Josefa Macháčka s navigátorem Martinem Plechatým. Oproti předchozímu ročníku to pro něho i celý tým bylo náročnější, přece jenom se tým podstatě rozrostl. „Celkově se týmu dařilo, sbírali jsme zkušenosti, užili jsme si to a jsme rádi, že jsme tady mohli být. Jsem na tým hrdý a na všechny členy jsem pyšný. Každý člen plnil své úkoly perfektně a hlavně je důležité, že jsme si sedli po lidské stránce. Moc to pro mě znamená“, vyjádřil se k výsledku manažer týmu.

Hodně si vážíme podpory fanoušků, kterých bylo opravdu hodně, posouvalo nás to dál a motivovalo k dalším výsledkům. Doufáme, že se podařil splnit jejich očekávání a že si to naši fanoušci užili. Poděkovat bychom chtěli také partnerů a sponzorům, kteří nám pomohli se této finančně náročné akce zúčastnit“, dodal na závěr Michal Burkoň.


Fotografie k článku

Fotografie k článku Češi na Dakaru - David Pabiška závodil již po desáté Fotografie k článku Češi na Dakaru - David Pabiška závodil již po desáté Fotografie k článku Češi na Dakaru - David Pabiška závodil již po desáté Fotografie k článku Češi na Dakaru - David Pabiška závodil již po desáté Fotografie k článku Češi na Dakaru - David Pabiška závodil již po desáté Fotografie k článku Češi na Dakaru - David Pabiška závodil již po desáté Fotografie k článku Češi na Dakaru - David Pabiška závodil již po desáté Fotografie k článku Češi na Dakaru - David Pabiška závodil již po desáté Fotografie k článku Češi na Dakaru - David Pabiška závodil již po desáté
Nenechte si ujít novinky, které pro Vás připravujeme. Zadejte Váš e-mail:

Sdílet článek

Komentáře k článku:

Další články (posledních 20 z celkem 20)

16.10.2018
Test ojetiny: Škoda Fabia – první generace láká cenou
15.10.2018
Nástupce Škody Rapid se bude jmenovat Scala
12.10.2018
Hyundai i40 místo příchodu nové generace prošel modernizací
08.10.2018
Hyundai i30 Fastback N - Nošovický rychlík se představuje
07.10.2018
Zbrusu nová generace BMW řady 3 je tady
06.10.2018
Test: Lexus RX L 450h přináší recept na pohodu
05.10.2018
Test ojetiny: Alfa Romeo Giulietta 1.4T (video)
03.10.2018
Na Škodu Kodiaq RS milion korun rozhodně nestačí
02.10.2018
Test ojetiny: Opel Astra H – stále přitažlivá a za dobrou cenu!
01.10.2018
Platí nová povinná výbava do auta!
29.09.2018
Test: N jako Nejlepší? Hyundai i30 N Performance

28.09.2018
Test ojetiny: Hyundai Atos Prime – levná nákupní taška
27.09.2018
Volvo V60 Cross Country - zvýšené kombi se chystá do terénu
25.09.2018
Test: Toyota GT 86 Black Touch - stárnoucí recept na zábavu
23.09.2018
Nissan uvádí na trh odolnější Navaru OFF-ROADER AT32
21.09.2018
Uhrančivý Peugeot 508 má české ceny
20.09.2018
Kia Sportage po modernizaci přijde minimálně na 514 980 Kč
17.09.2018
Test: Vstříc pohodě! Citroën Grand C4 SpaceTourer 2.0 BlueHDi 163
k
12.09.2018
Ušetřete při koupi nového auta, Peugeot i Toyota budou mít své dny
11.09.2018
Test ojetiny: Volvo S60 – lepší než myslíte