Češi berou autobazary útokem a poptávají levné úvěry

vloženo

Nákup ojetého vozu s využitím financování zaznamenává u českých zákazníků rekordní poptávku. Důvodem jsou především nízké sazby RPSN, ochota bank půjčovat na nákup ojetého vozu vyšší částky než tomu bylo v minulosti a také obava českých zákazníků ze zdražování ojetých vozů kvůli slabšímu kurzu koruny.

Češi berou autobazary útokem a poptávají levné úvěry Češi berou autobazary útokem a poptávají levné úvěry

Zatímco v roce 2013 byla průměrná cena financovaného ojetého automobilu 156 609 Kč, v roce 2014 to bylo již 172 870 Kč“, říká Pavel Foltýn, ředitel strategického rozvoje v AutoESA a dodává: „Zároveň se navýšila i průměrná financovaná částka a to z 115 887 Kč v roce 2013 na 126 737 Kč v roce 2014“. Podle Foltýna bude tento trend i nadále pokračovat: „Za první dva měsíce letošního roku činí průměrná financovaná částka již 130 936 Kč“. Statistika autobazaru přináší i další zajímavá čísla: Zatímco v roce 2013 činila například průměrná akontace 27 % z ceny vozu, v roce 2014 to bylo již 29 %, přičemž průměrná doba financování vzrostla z 55 měsíců v roce 2013 na 59 měsíců v roce 2014.


Zajímavostí je také vrůstající počet podnikatelských subjektů, které nákup vozu řeší s využitím finančních produktů“, říká Foltýn a vysvětluje: „V roce 2013 bylo z celkového objemu úvěrovaných vozidel 12 % pro podnikatele, v roce 2014 to bylo již 15 %“. Podle Foltýna stojí za zvýšeným zájmem podnikatelů o úvěrování ojetého vozu především nižší sazby RPSN a také obava, že česká koruna bude i nadále oslabovat a tím prodražovat nejen ojeté vozy dovážené ze zahraničí, ale také nové vozy na českém trhu, což by se mohlo negativně promítnout do cen vozů ojetých.

Statistiky dále ukazují na drobnou změnu v poměru mezi mužskou a ženskou zákaznickou skupinou. V roce 2013 byl tento poměr 76:24 ve prospěch mužů, v roce 2014 to však bylo již 80:20. Věkový průměr zákazníků, kteří úvěrují vozidlo, se meziročně příliš nezměnil. V roce 2013 byl průměrný věk žadatele o úvěr 39,6 roku, v roce 2014 to pak bylo 39,5 let.

Mezi nejčastěji úvěrovaná vozidla patří model ŠKODA Octavia II 2.0 TDI (32 % v roce 2013, 31 % v roce 2014), dále Ford Focus 1.6 TDCi (16 % v roce 2013, 15 % v roce 2014) a Volkswagen Golf 1,9 TDI (11 % v roce 2013 a 11 % v roce 2014)

AutoESA

Nenechte si ujít novinky, které pro Vás připravujeme. Zadejte Váš e-mail:

Sdílet článek

Komentáře k článku:

Další články (posledních 20 z celkem 20)

18.07.2018
Audi Q8 má českou cenu, dva miliony stačí
16.07.2018
Toyota Auris TS Hybrid - Z říše kontrastů
13.07.2018
Test ojetiny: Ford Fiesta – levný a líbivý
12.07.2018
Toyota C-HR a RAV4 nově v edici Prime, ušetříte až 157 tisíc korun
11.07.2018
Test: Suzuki S-Cross 1.0 Booster je nejracionálnější volbou
03.07.2018
Nissan GT-R50 od Italdesignu má 720 koní
02.07.2018
Na nové Audi A6 zatím 1,5 milionu korun nestačí
28.06.2018
Nový Ford KA+ přijíždí na český trh za cenu od 272 990 Kč
28.06.2018
Tipy pro instalaci tažného zařízení
27.06.2018
Test ojetiny: Fiat Panda – pohledná krabička může být i 4x4
25.06.2018
Honda Civic Type R - Nabroušená katana!
20.06.2018
Audi A1 - luxusnější sourozenec Pola je tady
19.06.2018
Omlazený Nissan Juke od 400 600 Kč, verze 2017 od 299 900 Kč
18.06.2018
Test ojetiny: Renault Laguna III – nejlevnější ve své třídě
16.06.2018
Nové BMW řady 8 Coupé je krásné a luxusní
08.06.2018
Test: Honda Jazz 1.5 i-VTEC Dynamic - nejpraktičtější malé auto
08.06.2018
Lexus RX L nabídne sedm míst a stále slušný zavazadelník
07.06.2018
Peugeot 508 SW - radikální změna
06.06.2018
Audi Q8 dostalo 39 jízdních asistentů a půjde startovat pomocí mobilu
05.06.2018
Deset věcí, které nevíte o hybridech