Češi berou autobazary útokem a poptávají levné úvěry

vloženo

Nákup ojetého vozu s využitím financování zaznamenává u českých zákazníků rekordní poptávku. Důvodem jsou především nízké sazby RPSN, ochota bank půjčovat na nákup ojetého vozu vyšší částky než tomu bylo v minulosti a také obava českých zákazníků ze zdražování ojetých vozů kvůli slabšímu kurzu koruny.

Češi berou autobazary útokem a poptávají levné úvěry Zatímco v roce 2013 byla průměrná cena financovaného ojetého automobilu 156 609 Kč, v roce 2014 to bylo již 172 870 Kč“, říká Pavel Foltýn, ředitel strategického rozvoje v AutoESA a dodává: „Zároveň se navýšila i průměrná financovaná částka a to z 115 887 Kč v roce 2013 na 126 737 Kč v roce 2014“. Podle Foltýna bude tento trend i nadále pokračovat: „Za první dva měsíce letošního roku činí průměrná financovaná částka již 130 936 Kč“. Statistika autobazaru přináší i další zajímavá čísla: Zatímco v roce 2013 činila například průměrná akontace 27 % z ceny vozu, v roce 2014 to bylo již 29 %, přičemž průměrná doba financování vzrostla z 55 měsíců v roce 2013 na 59 měsíců v roce 2014.

Zajímavostí je také vrůstající počet podnikatelských subjektů, které nákup vozu řeší s využitím finančních produktů“, říká Foltýn a vysvětluje: „V roce 2013 bylo z celkového objemu úvěrovaných vozidel 12 % pro podnikatele, v roce 2014 to bylo již 15 %“. Podle Foltýna stojí za zvýšeným zájmem podnikatelů o úvěrování ojetého vozu především nižší sazby RPSN a také obava, že česká koruna bude i nadále oslabovat a tím prodražovat nejen ojeté vozy dovážené ze zahraničí, ale také nové vozy na českém trhu, což by se mohlo negativně promítnout do cen vozů ojetých.

Statistiky dále ukazují na drobnou změnu v poměru mezi mužskou a ženskou zákaznickou skupinou. V roce 2013 byl tento poměr 76:24 ve prospěch mužů, v roce 2014 to však bylo již 80:20. Věkový průměr zákazníků, kteří úvěrují vozidlo, se meziročně příliš nezměnil. V roce 2013 byl průměrný věk žadatele o úvěr 39,6 roku, v roce 2014 to pak bylo 39,5 let.

Mezi nejčastěji úvěrovaná vozidla patří model ŠKODA Octavia II 2.0 TDI (32 % v roce 2013, 31 % v roce 2014), dále Ford Focus 1.6 TDCi (16 % v roce 2013, 15 % v roce 2014) a Volkswagen Golf 1,9 TDI (11 % v roce 2013 a 11 % v roce 2014)

AutoESA

Nenechte si ujít novinky, které pro Vás připravujeme. Zadejte Váš e-mail:

Sdílet článek

Komentáře k článku:

Další články (posledních 20 z celkem 20)

21.01.2017
Nissan Navara přijíždí v exkluzivní limitované edici Trek-1°
20.01.2017
Opel Meriva vyklidí pole nástupci Crossland X
19.01.2017
Test: Audi SQ7 4.0 biTDI – Světová extratřída! (+video)
18.01.2017
Chcete koupit Toyotu nebo Peugeot? Od soboty ušetříte desetitisíce
17.01.2017
Kolik Simply Clever prvků má nová Octavia? Podívejte se!
16.01.2017
Test: Škoda Octavia 1.0 TSI – lepší, než myslíte (+video)
15.01.2017
Škoda Muzeum se chlubí rekordní návštěvností, už jste tam byli?
14.01.2017
Renault Megane GrandCoupe - limuzína za cenu Škody Rapid
13.01.2017
Auto ESA spouští akci „SLEVA TÝDNE“
13.01.2017
Nové Audi SQ5 ve znamení návratu benzínového šestiválce
12.01.2017
Nová generace Hyundai i30 je tady, na trh vstupuje v limitované výbavě
12.01.2017
Test: Honda HR-V 1.5 i-VTEC CVT – třetí do party
11.01.2017
Škoda Octavia má nový vzhled, ale původní techniku. Nové motory až v létě
11.01.2017
Bentley Continental Supersports je králem čtyřmístných kupé
10.01.2017
Lexus LS 2018 - luxusní limuzína s desetistupňovým automatem
09.01.2017
Kia Stinger bude zadokolka a půjde po krku prémiovým konkurentům
09.01.2017
Test ojetiny: Volkswagen Passat 3,6 FSI 4Motion - pan Tajemný
08.01.2017
Nová auta budou ještě bezpečnější. Povinně!
07.01.2017
Nejprodávanější modely: Škoda Octavia, Fabia, Rapid a Superb
06.01.2017
Kolik stojí vlastnit BMW M3? (+video)