Češi berou autobazary útokem a poptávají levné úvěry

vloženo

Nákup ojetého vozu s využitím financování zaznamenává u českých zákazníků rekordní poptávku. Důvodem jsou především nízké sazby RPSN, ochota bank půjčovat na nákup ojetého vozu vyšší částky než tomu bylo v minulosti a také obava českých zákazníků ze zdražování ojetých vozů kvůli slabšímu kurzu koruny.

Češi berou autobazary útokem a poptávají levné úvěry Zatímco v roce 2013 byla průměrná cena financovaného ojetého automobilu 156 609 Kč, v roce 2014 to bylo již 172 870 Kč“, říká Pavel Foltýn, ředitel strategického rozvoje v AutoESA a dodává: „Zároveň se navýšila i průměrná financovaná částka a to z 115 887 Kč v roce 2013 na 126 737 Kč v roce 2014“. Podle Foltýna bude tento trend i nadále pokračovat: „Za první dva měsíce letošního roku činí průměrná financovaná částka již 130 936 Kč“. Statistika autobazaru přináší i další zajímavá čísla: Zatímco v roce 2013 činila například průměrná akontace 27 % z ceny vozu, v roce 2014 to bylo již 29 %, přičemž průměrná doba financování vzrostla z 55 měsíců v roce 2013 na 59 měsíců v roce 2014.

Zajímavostí je také vrůstající počet podnikatelských subjektů, které nákup vozu řeší s využitím finančních produktů“, říká Foltýn a vysvětluje: „V roce 2013 bylo z celkového objemu úvěrovaných vozidel 12 % pro podnikatele, v roce 2014 to bylo již 15 %“. Podle Foltýna stojí za zvýšeným zájmem podnikatelů o úvěrování ojetého vozu především nižší sazby RPSN a také obava, že česká koruna bude i nadále oslabovat a tím prodražovat nejen ojeté vozy dovážené ze zahraničí, ale také nové vozy na českém trhu, což by se mohlo negativně promítnout do cen vozů ojetých.

Statistiky dále ukazují na drobnou změnu v poměru mezi mužskou a ženskou zákaznickou skupinou. V roce 2013 byl tento poměr 76:24 ve prospěch mužů, v roce 2014 to však bylo již 80:20. Věkový průměr zákazníků, kteří úvěrují vozidlo, se meziročně příliš nezměnil. V roce 2013 byl průměrný věk žadatele o úvěr 39,6 roku, v roce 2014 to pak bylo 39,5 let.

Mezi nejčastěji úvěrovaná vozidla patří model ŠKODA Octavia II 2.0 TDI (32 % v roce 2013, 31 % v roce 2014), dále Ford Focus 1.6 TDCi (16 % v roce 2013, 15 % v roce 2014) a Volkswagen Golf 1,9 TDI (11 % v roce 2013 a 11 % v roce 2014)

AutoESA

Nenechte si ujít novinky, které pro Vás připravujeme. Zadejte Váš e-mail:

Sdílet článek

Komentáře k článku:

Další články (posledních 20 z celkem 20)

24.02.2017
Hyundai i30 kombi jde po krku Octavii, nabídne 602 litrů velký zavazadlový prostor
23.02.2017
Kia Rio přijíždí ve čtvrté generaci s cenou od 279 980 Kč
23.02.2017
Test ojetiny: Honda Accord 2.0i ES (5. gen.) – neochvějná legenda
22.02.2017
Modernizace přinesla Škodě Rapid tříválec TSI a internet
22.02.2017
Pagani Huayra Roadster je krásný, ale koupit si ho nemůžete
21.02.2017
Opel Insignia Grand Sport - co bude pod kapotou? podívejte se na kompletní přehled motorů
20.02.2017
Test: Volkswagen Amarok 3.0 TDI V6 – výsměch konvencím
19.02.2017
Peugeot Partner Tepee Electric to je auto pro pět cestujících a zavazadla
18.02.2017
Mercedes-Maybach G 650 Landaulet – špička okázalosti
17.02.2017
Desátá generace Hondy Civic má české ceny
16.02.2017
Přichází poslední samuraj – Ferrari 812 Superfast
16.02.2017
Test ojetiny: Volkswagen Golf Variant 1.6 TDI - nepřítel nových aut
15.02.2017
Smart končí s konvenčními pohony! Zatím v USA...
15.02.2017
Je výhodnější Citroën C-Elysée nebo Peugeot 301?
14.02.2017
Nejprodávanější auto v roce 2016? Corolla ani Golf to není
13.02.2017
Test: Kia Optima SW 1.7 CRDi – typická střední třída
12.02.2017
Čeští motoristé totálně pohořeli v testu inteligence!
12.02.2017
Všechno, co jste chtěli vědět o nové Škodě Octavii a Octavii Combi
11.02.2017
Audi RS 3 Sportback pohání nejvýkonnější sériově vyráběný pětiválec na světě
10.02.2017
Nejhezčí kombi střední třídy? Jednoznačně Opel Insignia Sports Tourer