Cayman GT4 na střeše Evropy!

vloženo

V rubrice Auto & Život se na palubě Porsche Cayman GT4 přeneseme do nádherných končin jihovýchodní Francie, kde mezi alpskými velikány leží nejvýše položená silnice Evropy, Col de la Bonette

Cayman GT4 na střeše Evropy! Cayman GT4 na střeše Evropy!

Britský youtuber Tim Burton vyrazí krátce před prodejem svého Porsche na dost možná nejlepší projížďku loňského roku.


Model Cayman GT4 platí totiž za jedno z nejlepších řidičských aut poslední dekády a co může být lepší, než s takovým strojem vyrazit právě do Alp?

Tim v úvodu videa krátce uvede plán poslední cesty a za doprovodu atmosférického šestiválce vyráží. Hned v zápětí uvádí dva základní důvody, proč je právě Col de la Bonette tou nejvhodnější silnicí k poslední projížďce.



„V první řadě jde o dechberoucí scenérie, které dovolují pořídit opravdu nádherné snímky. Daleko podstatnější však je, že kvůli řídnoucímu vzduchu ztratí motor v průměru 1% výkonu na každých 100 výškových metrů. Při použití správného paliva se tak ale vůbec dít nemusí a právě tomu se chci dnes přiučit," sděluje Tim. (1:50)

Kocháme se záběry fantastických panoramat a nádherných klikatic, které Tim se svým GT4 zdolává.

„Právě jsme přesáhli hranici 2 000 metrů nad mořem a do cíle nám zbývá zhruba ještě 800 výškových metrů. Zajímavostí ovšem je, že se silnice Col de la Bonette skládá technicky ze dvou částí. Col de la Bonette, hlavní silnice, která vede napříč horským pasem a stoupá v podstatě jen do výšky 2 715 nad mořem, a samotné Cime de la Bonette, která vás doveze až k výšce 2 802 metrů nad mořem, těsně pod vrchol, který se tyčí do výšky 2 862 metrů nad mořem. Na samotný vrchol, kam se musí pěšky, samozřejmě také půjdeme.
Proč ale jedeme právě modelem GT4? (V době, kdy Tim video natáčel, vlastnil 6 vozů.) No předně kvůli zvuku. Cayman můžete vytočit a nechat jej, aby si krásně zakřičel. Zní neskutečně! A pak je to právě kvůli jeho charakteru, fenomenální manuální převodovce a skvělému vyvážení. Nevím, je to vážně těžko popsatelné… Je to prostě perfektní auto na tento typ cesty, při kterém si kromě samotného řízení užijete také dokonalost scenérie všude okolo!“ ​
(3:39)



Dále sledujeme pár krásných záběrů, ve kterých nechybí zvuk „GT4-ky“, a po opětovném přesunutí na palubu jede Tim přímo za legendární verzí Porsche 911 (997) GT3 RS 4.0, která aktuálně 4 roky po svém uvedení patří mezi nejcennější sběratelské kousky (cena nejde pod 10 miliónů Kč).

Věřili byste tomu? Právě jedeme za GT3 RS 4.0, což rozhodně není obvyklé auto!“ (5:57)

Následují chvíle nadšení, které je snad i škoda překládat a nádherné jízdní záběry. Po chvilce se ale Tim opět vrací ke slovu: „Vůbec poprvé se díváme na vrchol Cime de la Bonette. Stále nám chybí zhruba 200 výškových metrů, ale již se to blíží. Sakra, miluji ten zvuk motoru podél skal!“

„Tak, a je to tady. Přijíždíme na vrchol Col de la Bonette, který se ve výšce 2 715 metrů nad mořem nachází právě zde vlevo, kam pak silnice pokračuje. My ale pojedeme rovně, abychom si nejvyšší vrchol, kolem kterého leží cesta Cime de la Bonette, pořádně prohlédli. Neuvěřitelné, cesta jako kdyby stoupala až ke slunci.“
(8:03)

„A jsme tu. Toto je nejvyšší bod v Evropě s vyasfaltovanou silnicí. 2 802 metrů nad mořem. Honem ven, pořádně se rozhlédnout! Jsme na vrcholu, toto je La Bonette a je zde i památník s cedulí, který nám o silnici poví víc. Možná francouzsky čtete lépe než já, takže jen v kostce. Silnice byla vybudována v roce 1860 Napoleonem III. a nyní slouží veřejnosti jako nejvýše položená komunikace v Evropě.
Ale… Jen se podívejte do toho fantastického údolí. Ten výhled a ta silnice, která přímo vybízí k tomu, abyste se po ní svezli. Fantazie. No, nic. Jelikož ještě nejsme úplně na vrcholu, necháme zde auto a vystoupáme posledních 60 výškových metrů po vlastních.“
(9:10)



„A je to! Pořádně jsem se zadýchal, možná bych si měl zlepšit fyzičku. Ale co… 2 862 metrů nad mořem a jeden z nejlepších výhledů. Ale podívejte, je až k neuvěření, jaký zde panuje klid. Žádný vítr, hluk ani nic podobného.“


Po nabrání dechu se Tim rozhlíží po vrcholu, ukazuje, kterým směrem leží francouzská města, a krátkým pohledem prostuduje i mapu na samotném vrcholu. Kocháme se ještě pár krásnými záběry a na samotném konci nám Tim ukazuje i parádní zvuk svého Porsche… To byla jízda!


Martin Müller (text), Tim Burton (video)

Vyhledat vozidla v inzerci: Porsche

Nenechte si ujít novinky, které pro Vás připravujeme. Zadejte Váš e-mail:

Sdílet článek

Komentáře k článku:

Další články (posledních 20 z celkem 20)

10.12.2017
Nový Jeep Wrangler miluje terén i moderní vychytávky
09.12.2017
Nového Fordu Transit Connect a Courier se dočkáme až v druhé polovině příštího roku
08.12.2017
Subaru XV - druhá generace již v lednu
07.12.2017
Lamborghini Urus - pekelné SUV je realitou, stovku umí za 3,6 s
06.12.2017
Mitsubishi Eclipse Cross je dražší než Karoq, má ale silnější motor a bohatší výbavu
04.12.2017
Test: BMW 218d Xdrive - rodinný vůz s geny sportovce
03.12.2017
Nejhezčí Škodovka všech dob slaví šedesátiny
02.12.2017
Lexus RX L - když běžná velikost nestačí
01.12.2017
Jak poznat kradené auto a stočený tachometr?
30.11.2017
Test ojetiny: Chevrolet Spark - nákupní vozík stále v kurzu
29.11.2017
Největší Subaru historie je tady, jmenuje se Ascent
28.11.2017
Kia Picanto v outdoorovém provedení X-Line dostalo turbomotor
24.11.2017
Šest hlavních rozdílů v řízení před 60 lety a v současnosti
21.11.2017
Test: Lexus NX300h jde od výstřednosti k originalitě
20.11.2017
Tesla Roadster prý zadupe běžná auta do země
14.11.2017
Test ojetiny: Peugeot Boxer pohodlně odveze pět palet
13.11.2017
Audi A8 - předprodej zahájen, připravte si 2,5 milionu
11.11.2017
Ford Mustang má české ceny, osmiválec nestojí tolik
07.11.2017
Test: Hyundai i30 kombi - je lepší než ostatní?
27.10.2017
BMW X2 - menší než X1, ale více cool a sexy