Cadillac CTS-V Coupe: Kompresorová bestie je na spadnutí...

vloženo

Design jako břitva, maximální rychlost 308 km/h, zrychlení z 0 na 96 km/h za 3,9 vteřiny a pod kapotou kompresorem přeplňovaný osmiválec o objemu 6,2 litru... Ne, tohle není žádná sci-fi studie nebo nějakým šílencem sestrojený dragster, tohle se opravdu bude vyrábět a strašit majitele nejrychlejších bavoráků a mercedesů. A už brzy...

Cadillac CTS-V Coupe: Kompresorová bestie je na spadnutí... Cadillac CTS-V Coupe: Kompresorová bestie je na spadnutí...

Objem ničím nenahradíš. Tohle heslo si dlouhá léta v Detroitu přeříkávali před spaním a celosvětová finanční krize jej paradoxně znovu vzkřísila. Cadillac nutně potřebuje emotivnější auta, schopná prosadit se i na evropském trhu a jedním z taháků a nositelů image se mají stát brutálně silné verze s ohromnými motory. Image značky pro unavené americké obchodníky nadobro končí, nové modely šokují drzým a sebestředným designem a Cadillac se už dokonce neštítí ani na americké poměry relativně „malého“ cca 4,75 m dlouhého kupé s výklopnou zádí, jak dokazuje třetí karosářské varianta modelu CTS (po sedanu a avantgardně tvarovaném kombi).


Základní verze kupé CTS bude osazena přímovstřikovým benzínovým motorem 3,6 DI s výkonem 227 kW a točivým momentem 370 N.m. Nás ale zajímá verze z opačného konce nabídky- tedy CTS-V:

Vidlicový osmiválec s objemem 6162 ccm (vrtání 103,3/ zdvih 92,0 mm) už byl použit u sedanu CTS-V a v trochu jiném výkonovém naladění jej můžeme najít i pod kapotou nejvýkonnějšího Chevroletu Corvette ZR1. Mezi oběma řadami válců je usazen mechanický kompresor Eaton šesté generace s dvojicí čtyřlaločných rotorů, který dopuje velký celohliníkový motor s interním označením LSA tlakem 9 psi (0,52 bar). Pochopitelně je montován mezichladič stlačeného vzduchu, chlazený vodním okruhem. Výkonné olejové čerpadlo má dopravní kapacitu přes 125 litrů oleje za minutu, což zabezpečuje dostatečné mazání motoru i při extrémním zatížení. Olejová vana je vybavena chladičem oleje. Výkon motoru vrcholí hodnotou 415 kW při 6100/min a točivý moment kulminuje při 3800/min naprosto zdrcujícím číslem 747 N.m!

Tento brutální výkon je přenášen pouze na zadní kola, a to buď šestistupňovou manuální převodovkou Tremec TR-6060, schopnou odolávat točivým momentům až do hodnoty 810 N.m. Spojka Luk využívá dvojice menších třecích kotoučů, které mají menší setrvačnost než obvyklý jeden velký a také poskytuje spolehlivější a silnější spojovací sílu.

Alternativně se dodává také robustní elektronicky řízená šestistupňová automatika GM 6L90 s možností řazení pádly pod volantem, která je dokonce konstruována pro točivé momenty dosahující hodnoty až 1200 N.m!!!!

Výrobce udává zrychlení 0- 60 mph (0-96 km/h) za 3,9 sekundy, což zcela drtí konkurenci v podobě BMW M3 (0-100 km/h za 4,8 s) a Mercedes C63 AMG (0-100 km/h za 4,5 s.), přesný údaj 0-100 km/h zatím není znám, ale očekává se 4,1 maximálně 4,2 s. Maximální rychlost má v případě manuální převodovky činit cca 308 km/h, v případě automatu pak těsně pod 290 km/h.

Enormní jízdní výkony by měl zvládnout podvozek vybavený adaptivními tlumiči Magnetic Ride Control, který bude možno přepínat mezi všeříkajícími režimy Tour a Sport. Sériově bude vůz osazen 19“ koly s pneu Michelin Pilot Sport PS2, výkonné brzdy pochází od fy Brembo. Cena by měla být příjemným překvapením, pravděpodobně bude CTS-V Coupe stát něco přes 60 000 dolarů.

V interiéru kupé s uspořádáním 2+2 posádku vpředu obejmou anatomicky tvarovaná sedadla Recaro, nastavitelná elektricky ve 14 směrech, sériový bude i navigační systém s výklopným LCD displejem a pevným diskem s volnou kapacitou 40 GB pro hudbu a mapové podklady.
Výroba Cadillacu CTS-V Coupe se má rozběhnout během letošního léta.


Marek Oborník, foto Cadillac

Vyhledat vozidla v inzerci: Cadillac

Fotografie k článku

Fotografie k článku Cadillac CTS-V Coupe: Kompresorová bestie je na spadnutí... Fotografie k článku Cadillac CTS-V Coupe: Kompresorová bestie je na spadnutí... Fotografie k článku Cadillac CTS-V Coupe: Kompresorová bestie je na spadnutí... Fotografie k článku Cadillac CTS-V Coupe: Kompresorová bestie je na spadnutí... Fotografie k článku Cadillac CTS-V Coupe: Kompresorová bestie je na spadnutí... Fotografie k článku Cadillac CTS-V Coupe: Kompresorová bestie je na spadnutí... Fotografie k článku Cadillac CTS-V Coupe: Kompresorová bestie je na spadnutí... Fotografie k článku Cadillac CTS-V Coupe: Kompresorová bestie je na spadnutí... Fotografie k článku Cadillac CTS-V Coupe: Kompresorová bestie je na spadnutí... Fotografie k článku Cadillac CTS-V Coupe: Kompresorová bestie je na spadnutí... Fotografie k článku Cadillac CTS-V Coupe: Kompresorová bestie je na spadnutí... Fotografie k článku Cadillac CTS-V Coupe: Kompresorová bestie je na spadnutí... Fotografie k článku Cadillac CTS-V Coupe: Kompresorová bestie je na spadnutí... Fotografie k článku Cadillac CTS-V Coupe: Kompresorová bestie je na spadnutí...
Nenechte si ujít novinky, které pro Vás připravujeme. Zadejte Váš e-mail:

Sdílet článek

Komentáře k článku:

Další články (posledních 20 z celkem 20)

20.09.2017
Omlazený Ford Mustang má stále osmiválec a nově 10stupňový automat
18.09.2017
Test: Kia Rio 1.0 T-GDI je univerzálnější, než čekáte
17.09.2017
Nové Audi RS 4 Avant bude rychlé rodinné auto
16.09.2017
Suzuki Swift Sport zhubl a dostal turbomotor
15.09.2017
Citroën C3 Aircross má české ceny, začínají na 309 900 Kč
14.09.2017
Audi Q5 rozšiřuje nabídku motorů o 3.0 V6 TDI
13.09.2017
Nové malé SUV od Fordu se jmenuje EcoSport a může mít pohon všech kol
12.09.2017
Test: BMW 435i xDrive Cabrio - babí léto individuálně
11.09.2017
Hyundai ix20 nekončí, čeští motoristé ho milují
10.09.2017
Kia Picanto X-Line má 100 koní a zvýšený podvozek
09.09.2017
BMW Concept X7 iPerformance - obrovské ledviny a futuristický interiér
08.09.2017
Test ojetiny: Citroën C5 – levný kočár
07.09.2017
Opel Insignia dostane BiTurbo diesel s výkonem 210 koní
06.09.2017
Nový Nissan Leaf se chlubí dojezdem až 378 km na jedno nabití
05.09.2017
Test: Hyundai Santa Fe 2.4 GDi - doopravdy ho chcete?
01.09.2017
Na nové Suzuki Swift čtvrt milionu nestačí, ale může mít pohon 4x4
31.08.2017
Test ojetiny: Hyundai i10 - ve městě jako ryba ve vodě
30.08.2017
Zbrusu nová Dacia Duster bude na oko pořád stejná
27.08.2017
Volkswagen T-Roc – nové SUV s pohonem 4x4 a velkým batohem
24.08.2017
Test ojetiny: Ford C-Max – větší než si myslíte