Cadillac CTS-V Coupe: Kompresorová bestie je na spadnutí...

vloženo

Design jako břitva, maximální rychlost 308 km/h, zrychlení z 0 na 96 km/h za 3,9 vteřiny a pod kapotou kompresorem přeplňovaný osmiválec o objemu 6,2 litru... Ne, tohle není žádná sci-fi studie nebo nějakým šílencem sestrojený dragster, tohle se opravdu bude vyrábět a strašit majitele nejrychlejších bavoráků a mercedesů. A už brzy...

Cadillac CTS-V Coupe: Kompresorová bestie je na spadnutí... Objem ničím nenahradíš. Tohle heslo si dlouhá léta v Detroitu přeříkávali před spaním a celosvětová finanční krize jej paradoxně znovu vzkřísila. Cadillac nutně potřebuje emotivnější auta, schopná prosadit se i na evropském trhu a jedním z taháků a nositelů image se mají stát brutálně silné verze s ohromnými motory. Image značky pro unavené americké obchodníky nadobro končí, nové modely šokují drzým a sebestředným designem a Cadillac se už dokonce neštítí ani na americké poměry relativně „malého“ cca 4,75 m dlouhého kupé s výklopnou zádí, jak dokazuje třetí karosářské varianta modelu CTS (po sedanu a avantgardně tvarovaném kombi).

Základní verze kupé CTS bude osazena přímovstřikovým benzínovým motorem 3,6 DI s výkonem 227 kW a točivým momentem 370 N.m. Nás ale zajímá verze z opačného konce nabídky- tedy CTS-V:

Vidlicový osmiválec s objemem 6162 ccm (vrtání 103,3/ zdvih 92,0 mm) už byl použit u sedanu CTS-V a v trochu jiném výkonovém naladění jej můžeme najít i pod kapotou nejvýkonnějšího Chevroletu Corvette ZR1. Mezi oběma řadami válců je usazen mechanický kompresor Eaton šesté generace s dvojicí čtyřlaločných rotorů, který dopuje velký celohliníkový motor s interním označením LSA tlakem 9 psi (0,52 bar). Pochopitelně je montován mezichladič stlačeného vzduchu, chlazený vodním okruhem. Výkonné olejové čerpadlo má dopravní kapacitu přes 125 litrů oleje za minutu, což zabezpečuje dostatečné mazání motoru i při extrémním zatížení. Olejová vana je vybavena chladičem oleje. Výkon motoru vrcholí hodnotou 415 kW při 6100/min a točivý moment kulminuje při 3800/min naprosto zdrcujícím číslem 747 N.m!

Tento brutální výkon je přenášen pouze na zadní kola, a to buď šestistupňovou manuální převodovkou Tremec TR-6060, schopnou odolávat točivým momentům až do hodnoty 810 N.m. Spojka Luk využívá dvojice menších třecích kotoučů, které mají menší setrvačnost než obvyklý jeden velký a také poskytuje spolehlivější a silnější spojovací sílu.

Alternativně se dodává také robustní elektronicky řízená šestistupňová automatika GM 6L90 s možností řazení pádly pod volantem, která je dokonce konstruována pro točivé momenty dosahující hodnoty až 1200 N.m!!!!

Výrobce udává zrychlení 0- 60 mph (0-96 km/h) za 3,9 sekundy, což zcela drtí konkurenci v podobě BMW M3 (0-100 km/h za 4,8 s) a Mercedes C63 AMG (0-100 km/h za 4,5 s.), přesný údaj 0-100 km/h zatím není znám, ale očekává se 4,1 maximálně 4,2 s. Maximální rychlost má v případě manuální převodovky činit cca 308 km/h, v případě automatu pak těsně pod 290 km/h.

Enormní jízdní výkony by měl zvládnout podvozek vybavený adaptivními tlumiči Magnetic Ride Control, který bude možno přepínat mezi všeříkajícími režimy Tour a Sport. Sériově bude vůz osazen 19“ koly s pneu Michelin Pilot Sport PS2, výkonné brzdy pochází od fy Brembo. Cena by měla být příjemným překvapením, pravděpodobně bude CTS-V Coupe stát něco přes 60 000 dolarů.

V interiéru kupé s uspořádáním 2+2 posádku vpředu obejmou anatomicky tvarovaná sedadla Recaro, nastavitelná elektricky ve 14 směrech, sériový bude i navigační systém s výklopným LCD displejem a pevným diskem s volnou kapacitou 40 GB pro hudbu a mapové podklady.
Výroba Cadillacu CTS-V Coupe se má rozběhnout během letošního léta.


Marek Oborník, foto Cadillac

Vyhledat vozidla v inzerci: Cadillac

Fotografie k článku

Fotografie k článku Cadillac CTS-V Coupe: Kompresorová bestie je na spadnutí... Fotografie k článku Cadillac CTS-V Coupe: Kompresorová bestie je na spadnutí... Fotografie k článku Cadillac CTS-V Coupe: Kompresorová bestie je na spadnutí... Fotografie k článku Cadillac CTS-V Coupe: Kompresorová bestie je na spadnutí... Fotografie k článku Cadillac CTS-V Coupe: Kompresorová bestie je na spadnutí... Fotografie k článku Cadillac CTS-V Coupe: Kompresorová bestie je na spadnutí... Fotografie k článku Cadillac CTS-V Coupe: Kompresorová bestie je na spadnutí... Fotografie k článku Cadillac CTS-V Coupe: Kompresorová bestie je na spadnutí... Fotografie k článku Cadillac CTS-V Coupe: Kompresorová bestie je na spadnutí... Fotografie k článku Cadillac CTS-V Coupe: Kompresorová bestie je na spadnutí... Fotografie k článku Cadillac CTS-V Coupe: Kompresorová bestie je na spadnutí... Fotografie k článku Cadillac CTS-V Coupe: Kompresorová bestie je na spadnutí... Fotografie k článku Cadillac CTS-V Coupe: Kompresorová bestie je na spadnutí... Fotografie k článku Cadillac CTS-V Coupe: Kompresorová bestie je na spadnutí...
Nenechte si ujít novinky, které pro Vás připravujeme. Zadejte Váš e-mail:

Sdílet článek

Komentáře k článku:

Další články (posledních 20 z celkem 20)

25.03.2017
Automobilka Tesla ruší produkci svého Model S 60 a 60 D a půjčuje si u investorů! Má snad málo peněz?
24.03.2017
Na Volkswagen e-Golf stačí milion, nově dojede až 200 km
24.03.2017
Renault Alpine A110 s motorem 1.8 Turbo a výkonem 252 koní
23.03.2017
Seat bude mít dvě nová SUV, Aronu menší než Atecu a také větší sedmimístné SUV
23.03.2017
Test ojetiny: BMW 520i (E60) – rozumný základ
22.03.2017
Nový Golf GTI Performance má 245 koní a cenu 745 900 Kč
21.03.2017
Audi S4 a S4 Avant v prodeji, připravte si minimálně 1,6 milionu
21.03.2017
Jeep Compass se dokáže ve verzi Trailhawk plazit i po zdi
20.03.2017
Test: Kia Optima SW GT - tvrdý oříšek
19.03.2017
3 nejbrutálnější kombi letošní Ženevy s dynamikou supersportů
19.03.2017
Lexus a Porsche jsou nejméně problémové, Fiat naopak propadák
18.03.2017
3 nejzajímavější kombi letošní Ženevy, která vás nezruinují
17.03.2017
Mitsubishi Eclipse Cross bude soupeřit s novou Škodou Yeti
16.03.2017
Test ojetiny: Opel Corsa 1.0 Turbo ecoFLEX – tvrdý hráč, či dámská hračka?
15.03.2017
Žádné překvapení - českým Autem roku 2017 je Škoda Kodiaq
14.03.2017
Bentley Mulsanne Hallmark Series by Mulliner - individuální luxus
14.03.2017
S Nissanem Juke v limitované edici Fun Edition budete zaručeně FUN
13.03.2017
Máte rádi modrou barvu? BMW na Vás myslí a přichystalo pro řadu 6 limitovanou edici M Sport
13.03.2017
Test: Peugeot 3008 GT - otestovali jsme auto roku 2017, je vážně dobré
12.03.2017
Suzuki Swift nové generace může zatopit Škodě Fabii, předpoklady pro to má