Cadillac CTS-V Coupe: Kompresorová bestie je na spadnutí...

vloženo

Design jako břitva, maximální rychlost 308 km/h, zrychlení z 0 na 96 km/h za 3,9 vteřiny a pod kapotou kompresorem přeplňovaný osmiválec o objemu 6,2 litru... Ne, tohle není žádná sci-fi studie nebo nějakým šílencem sestrojený dragster, tohle se opravdu bude vyrábět a strašit majitele nejrychlejších bavoráků a mercedesů. A už brzy...

Cadillac CTS-V Coupe: Kompresorová bestie je na spadnutí... Objem ničím nenahradíš. Tohle heslo si dlouhá léta v Detroitu přeříkávali před spaním a celosvětová finanční krize jej paradoxně znovu vzkřísila. Cadillac nutně potřebuje emotivnější auta, schopná prosadit se i na evropském trhu a jedním z taháků a nositelů image se mají stát brutálně silné verze s ohromnými motory. Image značky pro unavené americké obchodníky nadobro končí, nové modely šokují drzým a sebestředným designem a Cadillac se už dokonce neštítí ani na americké poměry relativně „malého“ cca 4,75 m dlouhého kupé s výklopnou zádí, jak dokazuje třetí karosářské varianta modelu CTS (po sedanu a avantgardně tvarovaném kombi).

Základní verze kupé CTS bude osazena přímovstřikovým benzínovým motorem 3,6 DI s výkonem 227 kW a točivým momentem 370 N.m. Nás ale zajímá verze z opačného konce nabídky- tedy CTS-V:

Vidlicový osmiválec s objemem 6162 ccm (vrtání 103,3/ zdvih 92,0 mm) už byl použit u sedanu CTS-V a v trochu jiném výkonovém naladění jej můžeme najít i pod kapotou nejvýkonnějšího Chevroletu Corvette ZR1. Mezi oběma řadami válců je usazen mechanický kompresor Eaton šesté generace s dvojicí čtyřlaločných rotorů, který dopuje velký celohliníkový motor s interním označením LSA tlakem 9 psi (0,52 bar). Pochopitelně je montován mezichladič stlačeného vzduchu, chlazený vodním okruhem. Výkonné olejové čerpadlo má dopravní kapacitu přes 125 litrů oleje za minutu, což zabezpečuje dostatečné mazání motoru i při extrémním zatížení. Olejová vana je vybavena chladičem oleje. Výkon motoru vrcholí hodnotou 415 kW při 6100/min a točivý moment kulminuje při 3800/min naprosto zdrcujícím číslem 747 N.m!

Tento brutální výkon je přenášen pouze na zadní kola, a to buď šestistupňovou manuální převodovkou Tremec TR-6060, schopnou odolávat točivým momentům až do hodnoty 810 N.m. Spojka Luk využívá dvojice menších třecích kotoučů, které mají menší setrvačnost než obvyklý jeden velký a také poskytuje spolehlivější a silnější spojovací sílu.

Alternativně se dodává také robustní elektronicky řízená šestistupňová automatika GM 6L90 s možností řazení pádly pod volantem, která je dokonce konstruována pro točivé momenty dosahující hodnoty až 1200 N.m!!!!

Výrobce udává zrychlení 0- 60 mph (0-96 km/h) za 3,9 sekundy, což zcela drtí konkurenci v podobě BMW M3 (0-100 km/h za 4,8 s) a Mercedes C63 AMG (0-100 km/h za 4,5 s.), přesný údaj 0-100 km/h zatím není znám, ale očekává se 4,1 maximálně 4,2 s. Maximální rychlost má v případě manuální převodovky činit cca 308 km/h, v případě automatu pak těsně pod 290 km/h.

Enormní jízdní výkony by měl zvládnout podvozek vybavený adaptivními tlumiči Magnetic Ride Control, který bude možno přepínat mezi všeříkajícími režimy Tour a Sport. Sériově bude vůz osazen 19“ koly s pneu Michelin Pilot Sport PS2, výkonné brzdy pochází od fy Brembo. Cena by měla být příjemným překvapením, pravděpodobně bude CTS-V Coupe stát něco přes 60 000 dolarů.

V interiéru kupé s uspořádáním 2+2 posádku vpředu obejmou anatomicky tvarovaná sedadla Recaro, nastavitelná elektricky ve 14 směrech, sériový bude i navigační systém s výklopným LCD displejem a pevným diskem s volnou kapacitou 40 GB pro hudbu a mapové podklady.
Výroba Cadillacu CTS-V Coupe se má rozběhnout během letošního léta.


Marek Oborník, foto Cadillac

Vyhledat vozidla v inzerci: Cadillac

Fotografie k článku

Fotografie k článku Cadillac CTS-V Coupe: Kompresorová bestie je na spadnutí... Fotografie k článku Cadillac CTS-V Coupe: Kompresorová bestie je na spadnutí... Fotografie k článku Cadillac CTS-V Coupe: Kompresorová bestie je na spadnutí... Fotografie k článku Cadillac CTS-V Coupe: Kompresorová bestie je na spadnutí... Fotografie k článku Cadillac CTS-V Coupe: Kompresorová bestie je na spadnutí... Fotografie k článku Cadillac CTS-V Coupe: Kompresorová bestie je na spadnutí... Fotografie k článku Cadillac CTS-V Coupe: Kompresorová bestie je na spadnutí... Fotografie k článku Cadillac CTS-V Coupe: Kompresorová bestie je na spadnutí... Fotografie k článku Cadillac CTS-V Coupe: Kompresorová bestie je na spadnutí... Fotografie k článku Cadillac CTS-V Coupe: Kompresorová bestie je na spadnutí... Fotografie k článku Cadillac CTS-V Coupe: Kompresorová bestie je na spadnutí... Fotografie k článku Cadillac CTS-V Coupe: Kompresorová bestie je na spadnutí... Fotografie k článku Cadillac CTS-V Coupe: Kompresorová bestie je na spadnutí... Fotografie k článku Cadillac CTS-V Coupe: Kompresorová bestie je na spadnutí...
Nenechte si ujít novinky, které pro Vás připravujeme. Zadejte Váš e-mail:

Sdílet článek

Komentáře k článku:

Další články (posledních 20 z celkem 20)

25.02.2017
Seat Leon Cupra 300 - tři karoserie, více síly a moderní techniky
24.02.2017
Hyundai i30 kombi jde po krku Octavii, nabídne 602 litrů velký zavazadlový prostor
23.02.2017
Kia Rio přijíždí ve čtvrté generaci s cenou od 279 980 Kč
23.02.2017
Test ojetiny: Honda Accord 2.0i ES (5. gen.) – neochvějná legenda
22.02.2017
Modernizace přinesla Škodě Rapid tříválec TSI a internet
22.02.2017
Pagani Huayra Roadster je krásný, ale koupit si ho nemůžete
21.02.2017
Opel Insignia Grand Sport - co bude pod kapotou? podívejte se na kompletní přehled motorů
20.02.2017
Test: Volkswagen Amarok 3.0 TDI V6 – výsměch konvencím
19.02.2017
Peugeot Partner Tepee Electric to je auto pro pět cestujících a zavazadla
18.02.2017
Mercedes-Maybach G 650 Landaulet – špička okázalosti
17.02.2017
Desátá generace Hondy Civic má české ceny
16.02.2017
Přichází poslední samuraj – Ferrari 812 Superfast
16.02.2017
Test ojetiny: Volkswagen Golf Variant 1.6 TDI - nepřítel nových aut
15.02.2017
Smart končí s konvenčními pohony! Zatím v USA...
15.02.2017
Je výhodnější Citroën C-Elysée nebo Peugeot 301?
14.02.2017
Nejprodávanější auto v roce 2016? Corolla ani Golf to není
13.02.2017
Test: Kia Optima SW 1.7 CRDi – typická střední třída
12.02.2017
Čeští motoristé totálně pohořeli v testu inteligence!
12.02.2017
Všechno, co jste chtěli vědět o nové Škodě Octavii a Octavii Combi
11.02.2017
Audi RS 3 Sportback pohání nejvýkonnější sériově vyráběný pětiválec na světě