Cadillac CTS-V Coupe: Kompresorová bestie je na spadnutí...

vloženo

Design jako břitva, maximální rychlost 308 km/h, zrychlení z 0 na 96 km/h za 3,9 vteřiny a pod kapotou kompresorem přeplňovaný osmiválec o objemu 6,2 litru... Ne, tohle není žádná sci-fi studie nebo nějakým šílencem sestrojený dragster, tohle se opravdu bude vyrábět a strašit majitele nejrychlejších bavoráků a mercedesů. A už brzy...

Cadillac CTS-V Coupe: Kompresorová bestie je na spadnutí... Cadillac CTS-V Coupe: Kompresorová bestie je na spadnutí...

Objem ničím nenahradíš. Tohle heslo si dlouhá léta v Detroitu přeříkávali před spaním a celosvětová finanční krize jej paradoxně znovu vzkřísila. Cadillac nutně potřebuje emotivnější auta, schopná prosadit se i na evropském trhu a jedním z taháků a nositelů image se mají stát brutálně silné verze s ohromnými motory. Image značky pro unavené americké obchodníky nadobro končí, nové modely šokují drzým a sebestředným designem a Cadillac se už dokonce neštítí ani na americké poměry relativně „malého“ cca 4,75 m dlouhého kupé s výklopnou zádí, jak dokazuje třetí karosářské varianta modelu CTS (po sedanu a avantgardně tvarovaném kombi).


Základní verze kupé CTS bude osazena přímovstřikovým benzínovým motorem 3,6 DI s výkonem 227 kW a točivým momentem 370 N.m. Nás ale zajímá verze z opačného konce nabídky- tedy CTS-V:

Vidlicový osmiválec s objemem 6162 ccm (vrtání 103,3/ zdvih 92,0 mm) už byl použit u sedanu CTS-V a v trochu jiném výkonovém naladění jej můžeme najít i pod kapotou nejvýkonnějšího Chevroletu Corvette ZR1. Mezi oběma řadami válců je usazen mechanický kompresor Eaton šesté generace s dvojicí čtyřlaločných rotorů, který dopuje velký celohliníkový motor s interním označením LSA tlakem 9 psi (0,52 bar). Pochopitelně je montován mezichladič stlačeného vzduchu, chlazený vodním okruhem. Výkonné olejové čerpadlo má dopravní kapacitu přes 125 litrů oleje za minutu, což zabezpečuje dostatečné mazání motoru i při extrémním zatížení. Olejová vana je vybavena chladičem oleje. Výkon motoru vrcholí hodnotou 415 kW při 6100/min a točivý moment kulminuje při 3800/min naprosto zdrcujícím číslem 747 N.m!

Tento brutální výkon je přenášen pouze na zadní kola, a to buď šestistupňovou manuální převodovkou Tremec TR-6060, schopnou odolávat točivým momentům až do hodnoty 810 N.m. Spojka Luk využívá dvojice menších třecích kotoučů, které mají menší setrvačnost než obvyklý jeden velký a také poskytuje spolehlivější a silnější spojovací sílu.

Alternativně se dodává také robustní elektronicky řízená šestistupňová automatika GM 6L90 s možností řazení pádly pod volantem, která je dokonce konstruována pro točivé momenty dosahující hodnoty až 1200 N.m!!!!

Výrobce udává zrychlení 0- 60 mph (0-96 km/h) za 3,9 sekundy, což zcela drtí konkurenci v podobě BMW M3 (0-100 km/h za 4,8 s) a Mercedes C63 AMG (0-100 km/h za 4,5 s.), přesný údaj 0-100 km/h zatím není znám, ale očekává se 4,1 maximálně 4,2 s. Maximální rychlost má v případě manuální převodovky činit cca 308 km/h, v případě automatu pak těsně pod 290 km/h.

Enormní jízdní výkony by měl zvládnout podvozek vybavený adaptivními tlumiči Magnetic Ride Control, který bude možno přepínat mezi všeříkajícími režimy Tour a Sport. Sériově bude vůz osazen 19“ koly s pneu Michelin Pilot Sport PS2, výkonné brzdy pochází od fy Brembo. Cena by měla být příjemným překvapením, pravděpodobně bude CTS-V Coupe stát něco přes 60 000 dolarů.

V interiéru kupé s uspořádáním 2+2 posádku vpředu obejmou anatomicky tvarovaná sedadla Recaro, nastavitelná elektricky ve 14 směrech, sériový bude i navigační systém s výklopným LCD displejem a pevným diskem s volnou kapacitou 40 GB pro hudbu a mapové podklady.
Výroba Cadillacu CTS-V Coupe se má rozběhnout během letošního léta.


Marek Oborník, foto Cadillac

Vyhledat vozidla v inzerci: Cadillac

Fotografie k článku

Fotografie k článku Cadillac CTS-V Coupe: Kompresorová bestie je na spadnutí... Fotografie k článku Cadillac CTS-V Coupe: Kompresorová bestie je na spadnutí... Fotografie k článku Cadillac CTS-V Coupe: Kompresorová bestie je na spadnutí... Fotografie k článku Cadillac CTS-V Coupe: Kompresorová bestie je na spadnutí... Fotografie k článku Cadillac CTS-V Coupe: Kompresorová bestie je na spadnutí... Fotografie k článku Cadillac CTS-V Coupe: Kompresorová bestie je na spadnutí... Fotografie k článku Cadillac CTS-V Coupe: Kompresorová bestie je na spadnutí... Fotografie k článku Cadillac CTS-V Coupe: Kompresorová bestie je na spadnutí... Fotografie k článku Cadillac CTS-V Coupe: Kompresorová bestie je na spadnutí... Fotografie k článku Cadillac CTS-V Coupe: Kompresorová bestie je na spadnutí... Fotografie k článku Cadillac CTS-V Coupe: Kompresorová bestie je na spadnutí... Fotografie k článku Cadillac CTS-V Coupe: Kompresorová bestie je na spadnutí... Fotografie k článku Cadillac CTS-V Coupe: Kompresorová bestie je na spadnutí... Fotografie k článku Cadillac CTS-V Coupe: Kompresorová bestie je na spadnutí...
Nenechte si ujít novinky, které pro Vás připravujeme. Zadejte Váš e-mail:

Sdílet článek

Komentáře k článku:

Další články (posledních 20 z celkem 20)

14.01.2018
Akce 7 dní Peugeot již zítra, ušetříte desetitisíce
12.01.2018
Druhá generace Dacie Duster v prodeji, základ stojí stejně
11.01.2018
Test ojetiny: Golf IV – i po letech má co nabídnout
10.01.2018
Lexus RC 300h F Sport je ostrý hybrid, který vám nezakážou
09.01.2018
Hyundai Nexo představen, na vodík ujede 800 km
07.01.2018
Peugeot 308 má nový diesel 1.5 BlueHDi s cenou od 450 000 Kč
05.01.2018
Auto roku 2018 v ČR se obešlo bez překvapení, je jím Škoda Karoq
28.12.2017
Test: Peugeot 3008 GT Line - druhý pokus vyšel na jedničku
26.12.2017
Nová limitovaná série Škody Fabia přináší nejsilnější motorizaci
22.12.2017
Test: Honda Civic 5D 1.0 Turbo VTEC - Vlčí mládě
19.12.2017
Nový Nissan Leaf přijde minimálně na 850 000 Kč
18.12.2017
Test ojetiny: Seat Cordoba: čtyřdveřová baculka
17.12.2017
Nissan Micra nově pod čtvrt milionu korun
16.12.2017
Audi A8 nově se sportovním paketem pro exteriér a sportovnímí sedadly
15.12.2017
Opel Grandland X dostal silný turbodiesel, osmistupňovou převodovku a novou výbavu
14.12.2017
Alfa Romeo Stelvio Quadrifoglio je rychlé jako supersport
13.12.2017
Test: Nissan Qashqai - bestseller po faceliftu je ještě lepší
12.12.2017
Na novou generaci Mercedesu Benz CLS si připravte 1,7 milionu
10.12.2017
Nový Jeep Wrangler miluje terén i moderní vychytávky
09.12.2017
Nového Fordu Transit Connect a Courier se dočkáme až v druhé polovině příštího roku