C5 Snow Motion a ocenění pro C5

vloženo

Inteligentní protiprokluzový systém Snow Motion představuje světovou premiéru v oblasti mobility a bezpečnosti.

C5 Snow Motion a ocenění pro C5 C5 Snow Motion a ocenění pro C5

Vývoj systému Snow Motion vychází z myšlenky nabídnout zákazníkům systém, který jim umožní se spolehlivě a jednoduše pohybovat po zasněžených cestách při zachování funkčnosti systému ESP, i když jde jen o několik dnů v roce. Dalším z cílů byla pochopitelně potřeba přijít se systémem, který se bude snadno používat a nebudou s ním spojené žádné vícenáklady, a nabízet ho sériově.

Tato technologie umožní začátečníkovi i zkušenému řidiči jezdit a rozjíždět se na zasněžených a namrzlých cestách bez zvláštních schopností, a to v rámci fyzikálních zákonitostí až do svahu 10 %. Systém Snow Motion zajišťuje i optimální přilnavost vozu za všech okolností pro ještě větší bezpečnost.

Dosažený výsledek pocítíte především u vozu vybaveného zimními pneumatikami, které v těchto podmínkách znamenají skutečné plus, pokud jde o bezpečnost a účinnost. Ovšem ani terénní čtyřkolka ani modely vybavené systémem Snow Motion nejsou schopné zvýšit úroveň podélné přilnavosti (akcelerace a brzdění) nad rámec těchto speciálních příslušenství.

Fungování Snow Motion

Vozy vybavené tradičním protiprokluzovým systémem (ASR) umožňují regulovat prokluzování hnacích kol. V extrémních podmínkách může být tento systém i nevýhodou, protože znemožňuje vozu jet kupředu.

Tento stav napravuje technologie Snow Motion, která představuje dosud nevídané řízení prokluzování a vozu C5 umožňuje rozjíždění a jízdu na namrzlých a zasněžených silnicích.

· Fungování Snow Motion má 3 fáze:
1. fáze: zjištění přání řidiče (zrychlení, zatáčení kol) a analýza vnějších podmínek (svah, přilnavost, tloušťka vrstvy sněhu),
2. fáze: přihlédnutí k přání řidiče, srovnání s realitou v terénu a výpočet pokynů, které počítač odešle systému řízení motoru a brzd,
3. fáze: kontrola a zhodnocení odchylky mezi pokyny a reakcí vozu a následné úpravy, jejichž cílem je sblížit přání řidiče s realitou.

Jízda vozu se skládá ze dvou odlišných fází: rozjíždění a vlastní jízda.
Rozjíždění: tato fáze je aktivní do rychlosti přibližně 4 km/hod a je pro ni charakteristické střídavé řízení 2 hnacích kol. Tato fáze se aktivuje v případě potřeby podle zjištěné hloubky sněhu, přilnavosti a zrychlení vozu.

Jízda vpřed: tato fáze se aktivuje:
· po fázi rozjíždění, když je rychlost vozu vyšší než mezní hodnota stanovená podle sklonu svahu, požadavku řidiče a konkrétní přilnavosti.
· nebo přímo, když se fáze rozjíždění nespustí.
Spočívá v nalezení optimálního bodu fungování pneumatik podle potřeby řidiče a přilnavosti.

Další výhody systému Snow Motion
Snow Motion řídí na mokrých i suchých vozovkách rozložení točivého momentu mezi obě hnací kola. Tím se optimalizuje využití přilnavosti a dosáhne se lepšího řízení.
Například při silné boční akceleraci, pokud nedochází k nedotáčivosti, použije počítač při výpočtu správné rychlosti pro řízení motoru rychlost vnějšího kola. Nedochází k brutálním záškubům motoru, jako tomu bylo v případě tradičního protiprokluzového systému ASR. Pokud se kola nedotáčí, systém rychlost vnějšího kola zapojí do výpočtu referenční rychlosti postupně, a nedotáčivost tak vyřeší přizpůsobenou činností motoru.

A Snow Motion navíc ilustruje „Kreativní technologii“ značky a je pro něj charakteristická:
Lepší pohyblivost za všech okolností,
Vyšší bezpečnost, neboť ESP zůstává zapnuté,
Přirozené řízení,
Úspornost ve srovnání s vozem vybaveným diferenciálem s omezenou svorností při přinejmenším stejných výsledcích, nebo i ve srovnání s vozem typu SUV 4x4 na svazích s rozumným sklonem, kdy systém umožňuje vyřešit 95 % obtížných situací, se kterými se naši zákazníci setkají.


Cena za interiér na Mezinárodním automobilovém festivalu pro Citroën C5

Na 24. Mezinárodním automobilovém festivalu byla 10. února udělena vozu Citroën C5 cena za nejkrásnější interiér.

Cenu předala před Invalidovnou porota, které předsedá architekt Jean-Michel Wilmotte, funkci čestného předsedy v ní zastává Alain Prost a zasedají v ní osobnosti jako je
Chantal Thomass. Cena je udělena za bohatý a promyšlený interiér vozu Citroën C5, jehož styl je konkrétním vyjádřením dynamiky a komfortu, který vyzařuje z jeho exteriéru jak ve verzi sedan, tak Tourer.

Citroën C5 byl během festivalu vystaven společně s nejnovějšími koncepty značky, jež byly představeny na posledním pařížském autosalonu.

Prvním je GtbyCitroën, stylová kopie vozu určeného pro video hru Gran Turismo. Jde o první vůz, který překonal hranici digitálního světa. Výsledkem je silueta plná dynamiky, ostrých tvarů a výrazného rukopisu, což znamená dosud nevídané ztělesnění automobilových závodů. Závodní duch podle Citroënu...

Značka vystavuje i koncept Hypnos. Je to mimořádně distingovaný cross-over, jehož kouzlo umocňuje barevné zpracování interiéru. Toto mimořádné provedení nadstandardního vozu podtrhuje kreativitu značky Citroën.

 




Zdroj: Citroën Česká republika

Vyhledat vozidla v inzerci: Citroen

Fotografie k článku

Fotografie k článku C5 Snow Motion a ocenění pro C5
Nenechte si ujít novinky, které pro Vás připravujeme. Zadejte Váš e-mail:

Sdílet článek

Komentáře k článku:

Další články (posledních 20 z celkem 20)

21.01.2018
Mercedes-AMG CLS 53 je mild hybrid, stovku umí za 4,5 sekundy
19.01.2018
Land Rover Defender přijíždí v limitované edici s pětilitrovým osmiválcem (+ video)
18.01.2018
Toyota Hilux má padesátiny a slaví je speciální edicí Invincible 50 Chrome Edition
16.01.2018
Mercedes Benz třídy G se vrací ve velkém stylu
14.01.2018
Akce 7 dní Peugeot již zítra, ušetříte desetitisíce
12.01.2018
Druhá generace Dacie Duster v prodeji, základ stojí stejně
11.01.2018
Test ojetiny: Golf IV – i po letech má co nabídnout
10.01.2018
Lexus RC 300h F Sport je ostrý hybrid, který vám nezakážou
09.01.2018
Hyundai Nexo představen, na vodík ujede 800 km
07.01.2018
Peugeot 308 má nový diesel 1.5 BlueHDi s cenou od 450 000 Kč
05.01.2018
Auto roku 2018 v ČR se obešlo bez překvapení, je jím Škoda Karoq
28.12.2017
Test: Peugeot 3008 GT Line - druhý pokus vyšel na jedničku
26.12.2017
Nová limitovaná série Škody Fabia přináší nejsilnější motorizaci
22.12.2017
Test: Honda Civic 5D 1.0 Turbo VTEC - Vlčí mládě
19.12.2017
Nový Nissan Leaf přijde minimálně na 850 000 Kč
18.12.2017
Test ojetiny: Seat Cordoba: čtyřdveřová baculka
17.12.2017
Nissan Micra nově pod čtvrt milionu korun
16.12.2017
Audi A8 nově se sportovním paketem pro exteriér a sportovnímí sedadly
15.12.2017
Opel Grandland X dostal silný turbodiesel, osmistupňovou převodovku a novou výbavu
14.12.2017
Alfa Romeo Stelvio Quadrifoglio je rychlé jako supersport