C5 Snow Motion a ocenění pro C5

vloženo

Inteligentní protiprokluzový systém Snow Motion představuje světovou premiéru v oblasti mobility a bezpečnosti.

C5 Snow Motion a ocenění pro C5

Vývoj systému Snow Motion vychází z myšlenky nabídnout zákazníkům systém, který jim umožní se spolehlivě a jednoduše pohybovat po zasněžených cestách při zachování funkčnosti systému ESP, i když jde jen o několik dnů v roce. Dalším z cílů byla pochopitelně potřeba přijít se systémem, který se bude snadno používat a nebudou s ním spojené žádné vícenáklady, a nabízet ho sériově.

Tato technologie umožní začátečníkovi i zkušenému řidiči jezdit a rozjíždět se na zasněžených a namrzlých cestách bez zvláštních schopností, a to v rámci fyzikálních zákonitostí až do svahu 10 %. Systém Snow Motion zajišťuje i optimální přilnavost vozu za všech okolností pro ještě větší bezpečnost.

Dosažený výsledek pocítíte především u vozu vybaveného zimními pneumatikami, které v těchto podmínkách znamenají skutečné plus, pokud jde o bezpečnost a účinnost. Ovšem ani terénní čtyřkolka ani modely vybavené systémem Snow Motion nejsou schopné zvýšit úroveň podélné přilnavosti (akcelerace a brzdění) nad rámec těchto speciálních příslušenství.

Fungování Snow Motion

Vozy vybavené tradičním protiprokluzovým systémem (ASR) umožňují regulovat prokluzování hnacích kol. V extrémních podmínkách může být tento systém i nevýhodou, protože znemožňuje vozu jet kupředu.

Tento stav napravuje technologie Snow Motion, která představuje dosud nevídané řízení prokluzování a vozu C5 umožňuje rozjíždění a jízdu na namrzlých a zasněžených silnicích.

· Fungování Snow Motion má 3 fáze:
1. fáze: zjištění přání řidiče (zrychlení, zatáčení kol) a analýza vnějších podmínek (svah, přilnavost, tloušťka vrstvy sněhu),
2. fáze: přihlédnutí k přání řidiče, srovnání s realitou v terénu a výpočet pokynů, které počítač odešle systému řízení motoru a brzd,
3. fáze: kontrola a zhodnocení odchylky mezi pokyny a reakcí vozu a následné úpravy, jejichž cílem je sblížit přání řidiče s realitou.

Jízda vozu se skládá ze dvou odlišných fází: rozjíždění a vlastní jízda.
Rozjíždění: tato fáze je aktivní do rychlosti přibližně 4 km/hod a je pro ni charakteristické střídavé řízení 2 hnacích kol. Tato fáze se aktivuje v případě potřeby podle zjištěné hloubky sněhu, přilnavosti a zrychlení vozu.

Jízda vpřed: tato fáze se aktivuje:
· po fázi rozjíždění, když je rychlost vozu vyšší než mezní hodnota stanovená podle sklonu svahu, požadavku řidiče a konkrétní přilnavosti.
· nebo přímo, když se fáze rozjíždění nespustí.
Spočívá v nalezení optimálního bodu fungování pneumatik podle potřeby řidiče a přilnavosti.

Další výhody systému Snow Motion
Snow Motion řídí na mokrých i suchých vozovkách rozložení točivého momentu mezi obě hnací kola. Tím se optimalizuje využití přilnavosti a dosáhne se lepšího řízení.
Například při silné boční akceleraci, pokud nedochází k nedotáčivosti, použije počítač při výpočtu správné rychlosti pro řízení motoru rychlost vnějšího kola. Nedochází k brutálním záškubům motoru, jako tomu bylo v případě tradičního protiprokluzového systému ASR. Pokud se kola nedotáčí, systém rychlost vnějšího kola zapojí do výpočtu referenční rychlosti postupně, a nedotáčivost tak vyřeší přizpůsobenou činností motoru.

A Snow Motion navíc ilustruje „Kreativní technologii“ značky a je pro něj charakteristická:
Lepší pohyblivost za všech okolností,
Vyšší bezpečnost, neboť ESP zůstává zapnuté,
Přirozené řízení,
Úspornost ve srovnání s vozem vybaveným diferenciálem s omezenou svorností při přinejmenším stejných výsledcích, nebo i ve srovnání s vozem typu SUV 4x4 na svazích s rozumným sklonem, kdy systém umožňuje vyřešit 95 % obtížných situací, se kterými se naši zákazníci setkají.

Cena za interiér na Mezinárodním automobilovém festivalu pro Citroën C5

Na 24. Mezinárodním automobilovém festivalu byla 10. února udělena vozu Citroën C5 cena za nejkrásnější interiér.

Cenu předala před Invalidovnou porota, které předsedá architekt Jean-Michel Wilmotte, funkci čestného předsedy v ní zastává Alain Prost a zasedají v ní osobnosti jako je
Chantal Thomass. Cena je udělena za bohatý a promyšlený interiér vozu Citroën C5, jehož styl je konkrétním vyjádřením dynamiky a komfortu, který vyzařuje z jeho exteriéru jak ve verzi sedan, tak Tourer.

Citroën C5 byl během festivalu vystaven společně s nejnovějšími koncepty značky, jež byly představeny na posledním pařížském autosalonu.

Prvním je GtbyCitroën, stylová kopie vozu určeného pro video hru Gran Turismo. Jde o první vůz, který překonal hranici digitálního světa. Výsledkem je silueta plná dynamiky, ostrých tvarů a výrazného rukopisu, což znamená dosud nevídané ztělesnění automobilových závodů. Závodní duch podle Citroënu...

Značka vystavuje i koncept Hypnos. Je to mimořádně distingovaný cross-over, jehož kouzlo umocňuje barevné zpracování interiéru. Toto mimořádné provedení nadstandardního vozu podtrhuje kreativitu značky Citroën.

 




Zdroj: Citroën Česká republika

Vyhledat vozidla v inzerci: Citroen

Fotografie k článku

Fotografie k článku C5 Snow Motion a ocenění pro C5
Nenechte si ujít novinky, které pro Vás připravujeme. Zadejte Váš e-mail:

Sdílet článek

Komentáře k článku:

Další články (posledních 20 z celkem 20)

25.03.2017
Automobilka Tesla ruší produkci svého Model S 60 a 60 D a půjčuje si u investorů! Má snad málo peněz?
24.03.2017
Na Volkswagen e-Golf stačí milion, nově dojede až 200 km
24.03.2017
Renault Alpine A110 s motorem 1.8 Turbo a výkonem 252 koní
23.03.2017
Seat bude mít dvě nová SUV, Aronu menší než Atecu a také větší sedmimístné SUV
23.03.2017
Test ojetiny: BMW 520i (E60) – rozumný základ
22.03.2017
Nový Golf GTI Performance má 245 koní a cenu 745 900 Kč
21.03.2017
Audi S4 a S4 Avant v prodeji, připravte si minimálně 1,6 milionu
21.03.2017
Jeep Compass se dokáže ve verzi Trailhawk plazit i po zdi
20.03.2017
Test: Kia Optima SW GT - tvrdý oříšek
19.03.2017
3 nejbrutálnější kombi letošní Ženevy s dynamikou supersportů
19.03.2017
Lexus a Porsche jsou nejméně problémové, Fiat naopak propadák
18.03.2017
3 nejzajímavější kombi letošní Ženevy, která vás nezruinují
17.03.2017
Mitsubishi Eclipse Cross bude soupeřit s novou Škodou Yeti
16.03.2017
Test ojetiny: Opel Corsa 1.0 Turbo ecoFLEX – tvrdý hráč, či dámská hračka?
15.03.2017
Žádné překvapení - českým Autem roku 2017 je Škoda Kodiaq
14.03.2017
Bentley Mulsanne Hallmark Series by Mulliner - individuální luxus
14.03.2017
S Nissanem Juke v limitované edici Fun Edition budete zaručeně FUN
13.03.2017
Máte rádi modrou barvu? BMW na Vás myslí a přichystalo pro řadu 6 limitovanou edici M Sport
13.03.2017
Test: Peugeot 3008 GT - otestovali jsme auto roku 2017, je vážně dobré
12.03.2017
Suzuki Swift nové generace může zatopit Škodě Fabii, předpoklady pro to má