C5 Snow Motion a ocenění pro C5

vloženo

Inteligentní protiprokluzový systém Snow Motion představuje světovou premiéru v oblasti mobility a bezpečnosti.

C5 Snow Motion a ocenění pro C5 C5 Snow Motion a ocenění pro C5

Vývoj systému Snow Motion vychází z myšlenky nabídnout zákazníkům systém, který jim umožní se spolehlivě a jednoduše pohybovat po zasněžených cestách při zachování funkčnosti systému ESP, i když jde jen o několik dnů v roce. Dalším z cílů byla pochopitelně potřeba přijít se systémem, který se bude snadno používat a nebudou s ním spojené žádné vícenáklady, a nabízet ho sériově.

Tato technologie umožní začátečníkovi i zkušenému řidiči jezdit a rozjíždět se na zasněžených a namrzlých cestách bez zvláštních schopností, a to v rámci fyzikálních zákonitostí až do svahu 10 %. Systém Snow Motion zajišťuje i optimální přilnavost vozu za všech okolností pro ještě větší bezpečnost.

Dosažený výsledek pocítíte především u vozu vybaveného zimními pneumatikami, které v těchto podmínkách znamenají skutečné plus, pokud jde o bezpečnost a účinnost. Ovšem ani terénní čtyřkolka ani modely vybavené systémem Snow Motion nejsou schopné zvýšit úroveň podélné přilnavosti (akcelerace a brzdění) nad rámec těchto speciálních příslušenství.

Fungování Snow Motion

Vozy vybavené tradičním protiprokluzovým systémem (ASR) umožňují regulovat prokluzování hnacích kol. V extrémních podmínkách může být tento systém i nevýhodou, protože znemožňuje vozu jet kupředu.

Tento stav napravuje technologie Snow Motion, která představuje dosud nevídané řízení prokluzování a vozu C5 umožňuje rozjíždění a jízdu na namrzlých a zasněžených silnicích.

· Fungování Snow Motion má 3 fáze:
1. fáze: zjištění přání řidiče (zrychlení, zatáčení kol) a analýza vnějších podmínek (svah, přilnavost, tloušťka vrstvy sněhu),
2. fáze: přihlédnutí k přání řidiče, srovnání s realitou v terénu a výpočet pokynů, které počítač odešle systému řízení motoru a brzd,
3. fáze: kontrola a zhodnocení odchylky mezi pokyny a reakcí vozu a následné úpravy, jejichž cílem je sblížit přání řidiče s realitou.

Jízda vozu se skládá ze dvou odlišných fází: rozjíždění a vlastní jízda.
Rozjíždění: tato fáze je aktivní do rychlosti přibližně 4 km/hod a je pro ni charakteristické střídavé řízení 2 hnacích kol. Tato fáze se aktivuje v případě potřeby podle zjištěné hloubky sněhu, přilnavosti a zrychlení vozu.

Jízda vpřed: tato fáze se aktivuje:
· po fázi rozjíždění, když je rychlost vozu vyšší než mezní hodnota stanovená podle sklonu svahu, požadavku řidiče a konkrétní přilnavosti.
· nebo přímo, když se fáze rozjíždění nespustí.
Spočívá v nalezení optimálního bodu fungování pneumatik podle potřeby řidiče a přilnavosti.

Další výhody systému Snow Motion
Snow Motion řídí na mokrých i suchých vozovkách rozložení točivého momentu mezi obě hnací kola. Tím se optimalizuje využití přilnavosti a dosáhne se lepšího řízení.
Například při silné boční akceleraci, pokud nedochází k nedotáčivosti, použije počítač při výpočtu správné rychlosti pro řízení motoru rychlost vnějšího kola. Nedochází k brutálním záškubům motoru, jako tomu bylo v případě tradičního protiprokluzového systému ASR. Pokud se kola nedotáčí, systém rychlost vnějšího kola zapojí do výpočtu referenční rychlosti postupně, a nedotáčivost tak vyřeší přizpůsobenou činností motoru.

A Snow Motion navíc ilustruje „Kreativní technologii“ značky a je pro něj charakteristická:
Lepší pohyblivost za všech okolností,
Vyšší bezpečnost, neboť ESP zůstává zapnuté,
Přirozené řízení,
Úspornost ve srovnání s vozem vybaveným diferenciálem s omezenou svorností při přinejmenším stejných výsledcích, nebo i ve srovnání s vozem typu SUV 4x4 na svazích s rozumným sklonem, kdy systém umožňuje vyřešit 95 % obtížných situací, se kterými se naši zákazníci setkají.


Cena za interiér na Mezinárodním automobilovém festivalu pro Citroën C5

Na 24. Mezinárodním automobilovém festivalu byla 10. února udělena vozu Citroën C5 cena za nejkrásnější interiér.

Cenu předala před Invalidovnou porota, které předsedá architekt Jean-Michel Wilmotte, funkci čestného předsedy v ní zastává Alain Prost a zasedají v ní osobnosti jako je
Chantal Thomass. Cena je udělena za bohatý a promyšlený interiér vozu Citroën C5, jehož styl je konkrétním vyjádřením dynamiky a komfortu, který vyzařuje z jeho exteriéru jak ve verzi sedan, tak Tourer.

Citroën C5 byl během festivalu vystaven společně s nejnovějšími koncepty značky, jež byly představeny na posledním pařížském autosalonu.

Prvním je GtbyCitroën, stylová kopie vozu určeného pro video hru Gran Turismo. Jde o první vůz, který překonal hranici digitálního světa. Výsledkem je silueta plná dynamiky, ostrých tvarů a výrazného rukopisu, což znamená dosud nevídané ztělesnění automobilových závodů. Závodní duch podle Citroënu...

Značka vystavuje i koncept Hypnos. Je to mimořádně distingovaný cross-over, jehož kouzlo umocňuje barevné zpracování interiéru. Toto mimořádné provedení nadstandardního vozu podtrhuje kreativitu značky Citroën.

 




Zdroj: Citroën Česká republika

Vyhledat vozidla v inzerci: Citroen

Fotografie k článku

Fotografie k článku C5 Snow Motion a ocenění pro C5
Nenechte si ujít novinky, které pro Vás připravujeme. Zadejte Váš e-mail:

Sdílet článek

Komentáře k článku:

Další články (posledních 20 z celkem 20)

20.09.2017
Omlazený Ford Mustang má stále osmiválec a nově 10stupňový automat
18.09.2017
Test: Kia Rio 1.0 T-GDI je univerzálnější, než čekáte
17.09.2017
Nové Audi RS 4 Avant bude rychlé rodinné auto
16.09.2017
Suzuki Swift Sport zhubl a dostal turbomotor
15.09.2017
Citroën C3 Aircross má české ceny, začínají na 309 900 Kč
14.09.2017
Audi Q5 rozšiřuje nabídku motorů o 3.0 V6 TDI
13.09.2017
Nové malé SUV od Fordu se jmenuje EcoSport a může mít pohon všech kol
12.09.2017
Test: BMW 435i xDrive Cabrio - babí léto individuálně
11.09.2017
Hyundai ix20 nekončí, čeští motoristé ho milují
10.09.2017
Kia Picanto X-Line má 100 koní a zvýšený podvozek
09.09.2017
BMW Concept X7 iPerformance - obrovské ledviny a futuristický interiér
08.09.2017
Test ojetiny: Citroën C5 – levný kočár
07.09.2017
Opel Insignia dostane BiTurbo diesel s výkonem 210 koní
06.09.2017
Nový Nissan Leaf se chlubí dojezdem až 378 km na jedno nabití
05.09.2017
Test: Hyundai Santa Fe 2.4 GDi - doopravdy ho chcete?
01.09.2017
Na nové Suzuki Swift čtvrt milionu nestačí, ale může mít pohon 4x4
31.08.2017
Test ojetiny: Hyundai i10 - ve městě jako ryba ve vodě
30.08.2017
Zbrusu nová Dacia Duster bude na oko pořád stejná
27.08.2017
Volkswagen T-Roc – nové SUV s pohonem 4x4 a velkým batohem
24.08.2017
Test ojetiny: Ford C-Max – větší než si myslíte