C4 Picasso: zcela nový styl velkoprostorového vozu

vloženo

Značka Citroën představí svůj nový model C4 Picasso ve světové premiéře na podzimním pařížském autosalonu.

C4 Picasso: zcela nový styl velkoprostorového vozu C4 Picasso: zcela nový styl velkoprostorového vozu

Na trhu MPV většina výrobců vozidel nabízí buď jeden tvar karoserie vozu s variabilním počtem sedadel nebo dvě stejné siluety lišící se pouze svou délkou. Toto ale není případ dvojice C4 Picasso a Xsara Picasso, se kterými Citroën nabízí v tomto segmentu dva zcela rozdílné vozy - jak stylem tak jejich vlastnostmi.  


Design, styl, rozměry, prostor, variabilita interiéru a jedinečné rysy modelu C4 Picasso přirozeně rozvinuly citroëny řady MPV, a to vytvořením tří modelů zcela odlišných a vzájemně se doplňujících: Xsara Picasso, C4 Picasso a velké MPV C8. Ladný a vyvážený profil C4 Picasso má všechny hlavní rysy Citroënu. Pokračuje v tendenci dané nejnovějšími modely značky a navíc se nové MPV chlubí jedinečnými rysy, které činí život posádce na palubě jednodušší a radostnější.
 

Vynikající výhled z vozu a prosvětlení interiéru 

C4 Picasso nabízí vynikající výhled z vozu díky:
·        standardnímu širokoúhlému panoramatickému přednímu sklu, jež zdvojnásobuje výhled z vozu vpřed. Vertikální výhled činí 70 º na rozdíl od  pouhých 35º u běžného MPV.
·        velkým bočním trojúhelníkovým okénkům, která navazují na čelní sklo a úzkým postranním sloupkům předního skla, které posunují úroveň výhledu do tří stran v celém segmentu MPV o obrovský skok  

Výhled a prosvětlení v přední části vozu jsou zcela výjimečné, nicméně taktéž prostor pro cestující je velmi světlý a vzdušný díky velkým postranním oknům. Průchod světla může být ještě umocněn panoramatickým střešním oknem ( 1,04 m2). C4 Picasso se honosí největší zasklenou plochou na trhu kompaktních MPV, tato dosahuje s panoramatickým skleněným střešním oknem plných 6,4 m².  

Prostor pro cestující zůstává stejně tak vlídný a oduševnělý i v noci díky originálním zdrojům světla jako jsou světelná vodítka pod přední čelní plochou, ve výplních dveří a na stropě. Ta rozptylují jemné, něžné světlo uvnitř vozu. Osvětlení na přístrojové desce se může přizpůsobovat ve dne i v noci vkusu uživatele výběrem barvy, ukazatelé ventilace umístěné na obou koncích přístrojové desky jsou osvětleny žlutě. Cestující mohou použít praktická světla na čtení zabudovaná do zadní části předních opěradel. Pro snadné nalezení věcí v úložných prostorech v předních dveřích stačí, aby k nim cestující přiblížili ruku a světélko se okamžitě rozsvítí. Navíc příruční baterka nacházející se v zavazadlovém prostoru se automaticky dobíjí během jízdy.  

Přepracovaný prostor vpředu 

Vnitřní prostorové řešení bylo přeorganizováno, aby se vytvořila spousta místa vpředu a zvýšil se pocit pohody a prostornosti na palubě. Proměna vnitřku zahrnuje následující atributy:
-          Hlavní změnou na novém pracovišti řidiče je uvolnění prostoru tzv. „sloní nohy“ s tradiční řadicí pákou, která je pro vozy typu MPV charakteristická, a nahrazení volným prostorem díky odstranění řadicí páky z její obvyklé pozice. Toto originální uspořádání je kombinováno buď se šestistupňovou manuální pilotovanou nebo s plně automatickou převodovkou. Ovládání převodovky je umístěno za volantem, změna převodových stupňů se provádí páčkami pod volantem. -          Kontrolky klimatizace jsou umístěny na obou koncích přístrojové desky ve snadném dosahu cestujících.
-          Volant s pevným středem sdružuje ovladače přispívající ke komfortu jízdy, ty jsou tak opět ve velmi snadném dosahu řidiče.
-          Elektrická parkovací brzda taktéž umístěná na přístrojové desce umožnila odstranění ruční brzdy mezi předními sedadly.

Reorganizace vnitřního prostoru vytvořila dostatek místa pro čtyři velké uzavřené odkládací schránky v přístrojové desce, z nichž ta centrální je vybavena chlazením a pojme jednu 1,5 litrovou a dvě 0,5 litrové láhve.  
  

Uspořádání vnitřního prostoru  

C4 Picasso je výjimečně prostorný vůz. Jeho architektura a rozměry ( 4,59 m délka, 1,83 m šířka a 1,66 m výška) vytváří mimořádně prostorný interiér. Na tři řady sedadel se pohodlně usadí až sedm cestujících:
-          C4 Picasso nabízí ve své třídě největší prostor v oblasti loktů ve všech třech řadách sedadel.
-          Mezi předními sedadly je více místa než v kterémkoliv jiném voze tohoto segmentu. Tento prostor navíc zjednodušuje komunikaci mezi cestujícími vpředu a vzadu a rovněž poskytuje lepší viditelnost cestujícímu ve středu druhé řady, který se může kochat výhledem skrze velkoryse pojaté panoramatické přední okno. -          Všechna tři sedadla druhé řady jsou stejně široká a vybavená úchyty pro dětskou sedačku Isofix. Stejně jako ve Xsaře Picasso i zde je podlaha rovná pro bezproblémový pohyb a pohodlné usazení cestujícího na prostředním sedadle druhé řady.
-          Ve druhé řadě je bohatě dimenzováno místo pro nohy cestujících. Jde o největší prostor pro nohy ve své třídě.
-          Na třetí řadu sedadel se může pohodlně a bezpečně usadit dvojice dospělých cestujících, protože i zde je prostor pro nohy komfortní.

Největší zavazadlový prostor ve své kategorii  

C4 Picasso nabízí výjimečně pohodlný interiér, aniž by došlo k omezení velikosti úložného prostoru. Velikost zavazadlového prostoru závisí na vnitřním řešení. -          V nejběžnější konfiguraci, kdy jsou sedadla ve třetí řadě složena do podlahy a sedadla druhé řady posunuta zcela vzad, velikost zavazadlového prostoru pod kryt za zadními sedadly činí 576 litrů podle metodiky VDA. To je největší objem ve své kategorii,vzdálenost mezi podběhy kol dosahuje značných 1,17 m. -          Navíc díky samostatnému otvírání okna výklopné zádě může být zavazadlový prostor pohodlně naložen až ke stropu a je jednoduše přístupný i v případě, když za vozem parkuje v těsné blízkosti další auto.
-          V sedmimístném uspořádání je zavazadlový prostor zvětšen hlubokým, uzavřeným prostorem pod sedadly třetí řady.
-         Při složených zadních sedadlech činí maximální objem pro zavazadla 1951 litrů podle VDA. 

Rychlá a jednoduchá přestavba  

Modulární koncepce C4 Picassa umožňuje, aby vnitřní uspořádání bylo rychle a jednoduše přestavěno, aniž by se sedadla musela z vozu vyjímat.
-          Druhou řadu sedadel lze složit jednoduchým pohybem bez nutnosti vytažení hlavových opěrek.
-          Třetí řada sedadel se jednoduše složí pod podlahu vozu opět bez vytažení podpěrek hlavy.
-          Když jsou zadní sedadla složena vzniká zcela rovná ložná plocha až k opěradlům předních sedadel.
-          Originální systém skládání sedadel umožňují jednoduchý přístup ke třetí řadě. Sedáky postraních sedadlech druhé řady se automaticky zvednou směrem k opěradlům - podobně jako v sedadla v kině - stlačením ovladače. Sedadla se potom posunou k opěradlům předních sedadel jedním jednoduchým pohybem.  

Jedinečné pohodlí cestujících  

Důkladná pozornost byla věnována podvozku C4 Picassa, zvláště pak komfortnímu zavěšení – což je stálá priorita Citroënu. Pneumatické odpružení zadní nápravy poskytuje mnoho výhod:
-         Zvýšený komfort pro všechny pasažéry.
-         Stabilní výška vozidla nezávisle na nákladu.
-         Plynulejší a bezpečnější řízení bez ohledu na naložení.
-         Možnost snížit či zvýšit nákladovou hranu za použití kontrolky uvnitř zavazadlového prostoru pro usnadnění nakládání těžkých nebo velkých věcí.  

Zvláštní pozornost byla také věnována pohodlí na palubě vozu. Velké úsilí bylo věnováno zabezpečení příjemného interiéru s mimořádným tepelným, zvukovým i pachovým komfortem. Toho bylo dosaženo díky:
-         automatické čtyřzónové klimatizaci s nezávislým ovládáním proudění vzduchu ve druhé řadě napravo i nalevo,
-         druhému klimatizačnímu systému (pouze pro některé trhy), který přivádí vzduch nejen do druhé, ale i třetí řady a rovněž do zavazadlového prostoru,
-         odhlučněným vrstveným postranním oknům,
-         senzoru kvality vzduchu, který zabraňuje přístupu znečištěného vzduchu do vozu,
-         parfémovanému osvěžovači vzduchu,
-         video obrazovkám zabudovaným do opěradel přední řady sedadel s IR sluchátky a DVD přehrávačem,
-         hi-fi systému s osmi reproduktory a MP3 přehrávačem.  

Značná pozornost byla věnována kvalitě. Prestižní vnitřní materiály jsou příjemné na dotek; chromování a lesklá černé materiály jsou oku lahodící; lak je hladký; povrchová struktura přístrojové desky a výplně dveří jsou výjimečně jemné.  
 

Jedinečný zážitek z řízení

Útulný interiér je kombinován s výjimečným ovládáním vozu. C4 Picasso disponuje novou manuální šestistupňovou pilotovanou převodovkou spojenou s dvoulitrovým benzínovým motorem o výkonu 143 koní nebo vznětovými pohonnými jednotkami 1,6 HDi/110 k a 2,0 HDi/138 k, obě s filtrem pevných částic.

Rychlé a přesné řazení manuální pilotované převodovky podává vynikající výkon a je jedním z nejplynulejších ve své kategorii. Tato převodovka také napomáhá snížení spotřeby paliva o 4 až 5 procent a CO2 emise o 5 g/km.    
  

Pomocníci pro každodenní život  

C4Picasso je uživatelsky velmi přátelský, k tomu kromě jiného přispívá elektrická parkovací brzda (s automatickou aktivací a deaktivací), hill-assistent (pomocník pro rozjezd do kopce), parkovací asistent a automatické otevírání víka palivové nádrže.  

Nabitý novými jedinečnými prvky s výjimečně intuitivním ovládáním je model C4 Picasso průkopníkem nových dimenzí na trhu s vozy MPV.  

Třemi ve všech směrech originálními MPV (Xsara Picasso, C4 Picasso a C8) značka Citroën pokračuje v další obnově a rozšiřování své modelové řady, která je tak nyní ještě kompletnější a různorodější než kdykoli ve své historii.

Zdroj: Citroën Česká republika, s. r. o.


Zdroj: Citroën Česká republika, s. r. o.

Vyhledat vozidla v inzerci: Citroen

Fotografie k článku

Fotografie k článku C4 Picasso: zcela nový styl velkoprostorového vozu Fotografie k článku C4 Picasso: zcela nový styl velkoprostorového vozu Fotografie k článku C4 Picasso: zcela nový styl velkoprostorového vozu
Nenechte si ujít novinky, které pro Vás připravujeme. Zadejte Váš e-mail:

Sdílet článek

Komentáře k článku:

Další články (posledních 20 z celkem 20)

24.09.2017
Test ojetiny: Ford Fusion - bratr Fiesty je stále v kurzu
20.09.2017
Omlazený Ford Mustang má stále osmiválec a nově 10stupňový automat
18.09.2017
Test: Kia Rio 1.0 T-GDI je univerzálnější, než čekáte
17.09.2017
Nové Audi RS 4 Avant bude rychlé rodinné auto
16.09.2017
Suzuki Swift Sport zhubl a dostal turbomotor
15.09.2017
Citroën C3 Aircross má české ceny, začínají na 309 900 Kč
14.09.2017
Audi Q5 rozšiřuje nabídku motorů o 3.0 V6 TDI
13.09.2017
Nové malé SUV od Fordu se jmenuje EcoSport a může mít pohon všech kol
12.09.2017
Test: BMW 435i xDrive Cabrio - babí léto individuálně
11.09.2017
Hyundai ix20 nekončí, čeští motoristé ho milují
10.09.2017
Kia Picanto X-Line má 100 koní a zvýšený podvozek
09.09.2017
BMW Concept X7 iPerformance - obrovské ledviny a futuristický interiér
08.09.2017
Test ojetiny: Citroën C5 – levný kočár
07.09.2017
Opel Insignia dostane BiTurbo diesel s výkonem 210 koní
06.09.2017
Nový Nissan Leaf se chlubí dojezdem až 378 km na jedno nabití
05.09.2017
Test: Hyundai Santa Fe 2.4 GDi - doopravdy ho chcete?
01.09.2017
Na nové Suzuki Swift čtvrt milionu nestačí, ale může mít pohon 4x4
31.08.2017
Test ojetiny: Hyundai i10 - ve městě jako ryba ve vodě
30.08.2017
Zbrusu nová Dacia Duster bude na oko pořád stejná
27.08.2017
Volkswagen T-Roc – nové SUV s pohonem 4x4 a velkým batohem