C4 Picasso 5 míst - Nový visiospace s vyhraněným charakterem

08. 01. 2007
Sdílet článek

Po úspěšném uvedení (sedmimístného) modelu Grand C4 Picasso pokračuje Citroën v rozšiřování své řady jednoprostorových vozů a v prvním čtvrtletí roku 2007 přichází s druhým modelem C4 Picasso (pětimístným) specifického tvaru.

Tento nový kompaktní jednoprostorový vůz se na první pohled odlišuje svým dynamickým a atraktivním stylem. Jeho výrazný vzhled je příslibem radosti z řízení při současném využití předností MPV, kterými jsou příkladný objem vnitřního i zavazadlového prostoru či zvýšená pozice řidiče. Nabízí však i výhody dosud nevídané, které přináší koncept „Světla a prostoru“ – výjimečný výhled do stran i vynikající světelné poměry, velice snadnou modularitu, volný vnitřní prostor a vysokou úroveň komfortu na palubě.

Citroën je na trhu kompaktních jednoprostorových vozů jediným výrobcem, který nabízí tři vozy, z nichž každý má svůj vlastní charakter a styl.

Značka vytvořila podobně jako u limuzín skutečnou modelovou řadu MPV s rozlišenými styly a specifikacemi. Řada zahrnuje tři kompaktní jednoprostorové vozy Xsara Picasso, C4 Picasso (pětimístné) a Grand C4 Picasso (sedmimístné) a dále velký jednoprostorový vůz C8.

√ Dynamický a atraktivní styl
Design vozu C4 Picasso se velice jasně vyznačuje svými originálními dynamickými liniemi. Jeho promyšlený styl je současně kompaktní, uvolněný a elegantní. Nový vůz je ze všech úhlů pohledu nesmírně atraktivní a dynamický.

Přední strana dodává novému vozu dynamický výrazný vzhled, a to díky nárazníku s velkými vstupy vzduchu za černou mřížkou, připomínajícími sportovní vozy. Panoramatické širokoúhlé čelní sklo a velká postranní okénka podtrhují jeho příslušnost k rodině visiospace Citroën. Tím, že jsou zadní sloupky schované za zadním okénkem, získává střecha na vzdušnosti a vůz působí dojmem nepřerušeného prosklení.
Ochranný pás karoserie evokuje robustnost, zatímco výklenek ve tvaru vlny přináší boční zadní linii karoserie rytmus a celé karoserii přidává na plynulosti a lehkosti. Dolů splývající střecha, prodloužená spojlerem, přináší vzhledu vozu ještě více elegance.

Zadní část vozu C4 Picasso a jeho zadní světla horizontálního designu ve tvaru hokejky se inspirovala limuzínami. Zdůrazňuje vzhled a šířku vozu a zakotvuje ho ve třídě dynamických vozů.

√ Klady visiospace: výjimečný výhled spojený s velkorysým vnitřním prostorem
Visiospace je kombinací výjimečného výhledu („visio“ – světlo) a velkého vnitřního prostoru („space“ – prostor).

C4 Picasso nabízí
- výjimečný výhled a světelné poměry, které zajišťuje především širokoúhlé panoramatické čelní sklo, velká přední boční okénka vsazená do jemných sloupků a panoramatická prosklená střecha (k dispozici za příplatek);

- ve své kategorii příkladný vnitřní prostor a objem zavazadlového prostoru – od 500 litrů VDA pod zadním platem při běžném použití zavazadlového prostoru za sedadly ve 2. řadě, po maximální objem 1 734 litrů VDA za předními sedadly;

- tři stejná samostatná sedadla ve 2. řadě a rovná podlaha, díky které mají všichni tři cestující v zadní řadě stejný komfort;

- modularita sedadel, jejichž manipulace je obzvlášť snadná a rychlá, kdy se všechny tři zadní sedadla velice snadno přiklopí k podlaze vozu.

√ Skutečná radost z řízení
C4 Picasso drží všechny sliby, plynoucí z jeho dynamického designu, a poskytuje skutečnou radost z řízení.

Od uvedení na trh jsou k dispozici čtyři výkonné motory s nízkou spotřebou, jež jsou navíc šetrné i k životnímu prostředí:

- v benzínové verzi je to motor 1.8i 16V 127 k DIN, spojený s pětistupňovou mechanickou převodovkou a motor 2.0i 16V 143 k DIN nabízený s šestistupňovou pilotovanou převodovkou nebo – podle konkrétního trhu – se čtyřstupňovou automatickou převodovkou;

- v dieselové verzi jsou to dva motory sériově vybavené filtrem pevných částic, tzn. motor HDi 110 FAP, spojený s pětistupňovou mechanickou převodovkou nebo s šestistupňovou manuální pilotovanou převodovkou a motor HDi 138 FAP s šestistupňovou manuální pilotovanou převodovkou nebo šestistupňovou automatickou převodovkou.

Automatickou šestistupňovou pružnou a citlivou převodovku, která může být spojena s motorem HDI 138 FAP, používají již limuzíny C4, C5 a C6. Systém je využit i u vozu Grand C4 Picasso. Vozy vybavené automatickými převodovkami mají stejně jako vozy s šestistupňovou manuální pilotovanou převodovkou inovované místo řidiče se všemi ovládacími prvky (volič a pádla) seskupenými na volantu.

Každodenní řízení usnadňuje automatická elektrická parkovací brzda a pomoc při startování ve svahu (hill assistance), kterými je vůz vybaven sériově.

Jízdní vlastnosti vozu C4 Picasso vozu jsou vynikající za všech situací.

C4 Picasso, který byl vyvinutý na stejné platformě jako Grand C4 Picasso, jež získal v testech EuroNCAP 5 hvězdiček, vyhovuje rovněž nejnáročnějším kritériím, pokud jde o ochranu cestujících v případě nárazu (7 sériových airbagů včetně kolenního airbagu řidiče, inovační zesílená struktura, 4 sedadla Isofix, akustická signalizace nezapnutých bezpečnostních pásů na všech místech, atd.).

√ Výbava usnadňující život na palubě, která je v tomto segmentu vzácná
C4 Picasso je k dispozici s mnoha prvky výbavy, které jsou v tomto segmentu vzácné a přispívají ke komfortu a pohodě na palubě:

- Kromě tradičních odkládacích prostorů jsou vozy s šestistupňovou manuální pilotovanou převodovkou nebo s automatickou převodovkou vybaveny čtyřmi uzavíratelnými přihrádkami v palubní desce, z nichž velká centrální přihrádka je chlazená.

- V zavazadlovém prostoru může mít C4 Picasso navíc uložen nový Modubox, odnímatelný vozík, který usnadňuje rozdělení zavazadlového prostoru nebo manipulaci s nakládanými věcmi mimo vůz.

- Komfort odpružení je na vynikající úrovni, zejména díky pneumatickému odpružení zadní nápravy (k dispozici u všech verzí kromě vozu s motorem 1.8i 16V).

- K vynikajícímu akustickému komfortu přispívají vrstvená boční akusticky izolovaná skla (příplatková výbava), která jsou v tomto segmentu velice vzácná, a akusticky izolované čelní sklo.

- V nabídce jsou užitečné prvky nočního osvětlení jako jsou automatická boční světla zabudovaná pod bočními vnějšími zpětnými zrcátky, přenosná svítilna v zavazadlovém prostoru a lampičky ke čtení v zadní části opěradel předních sedadel. K vytváření útulného prostředí navíc napomáhají i signální proužky světla rozmístěné ve vnitřním prostoru.

- Zvláštní pozornost byla věnována zajištění příjemné atmosféře na palubě, zejména pomocí individuální regulace přívodů vzduchu v zadní řadě a možnosti připlatit si přídavnou klimatizaci (podle konkrétního trhu), a dále díky čidla kvality vzduchu a parfémovaného osvěžovače vzduchu.

- V nabídce je i kompletní hi-fi systém a obrazovky pro video zasunovatelné do opěradel předních sedadel.

Zvláštní pozornost byla dále věnována i kvalitě interiéru, což se projevilo zejména použitím ušlechtilých materiálů příjemných na dotek (použití chrómu a lesklého černého materiálu, laku příjemného na dotyk, jemně zrnité palubní desky a dveřních panelů…).

√ Nejbohatší a nejširší modelová řada MPV v historii Citroënu
Svým unikátním, velice dynamickým a vyhraněným stylem, rozměry (délka 447 cm, šířka 183 cm a výška 166 cm), prvky zpříjemňujícími řízení a zajišťujícími funkci „visiospace“ se C4 Picasso přirozeně řadí do modelové řady kompaktních jednoprostorových vozů Citroën mezi vozy Xsara Picasso a Grand C4 Picasso.

Citroën dnes nabízí díky svým třem kompaktním MPV a velkému MPV C8 nejbohatší a nejširší modelovou řadu ve své historii, se čtyřmi vozy naprosto rozdílného stylu, jejichž specifikace na navzájem doplňují.

Modelová řada MPV                          Citroën délka

- Xsara Picasso                                     427 cm

- C4 Picasso (5 míst)                             447 cm

- Grand C4 Picasso (7 míst)                   459 cm

- C8                                                     472 cm




Nabídka vozidel na prodej

Zobrazit více vozidel

Fotogalerie

Zdroj: Citroën Česká republika s. r. o.

Mohlo by vás zajímat


Nejnovější články


Nejčtenější články měsíce

Top
Nový Ford Mustang v prodeji. Základ za 1,6 milionu korun má osmiválec
Test: MG5 Electric – kombi z Činy, které nahání hrůzu evropským automobilkám Test: Honda ZR-V je miliónové SUV s výborným hybridem a neuvěřitelnou spotřebnou Test: Mazda 3 e-SKYACTIV X 186 - řidičsky zajímavý hatchback napěchovaný elektronikou Test: Kia Stonic 1.2 DPI - moc nejede, ale nic lepšího neseženete

Tipy z autobazarů

Audi A4

Rok výroby 2011

217 777 Kč

BMW Řada 5

Rok výroby 2020

850 000 Kč

Škoda Superb

Rok výroby 2018

549 000 Kč

BMW Řada 3

Rok výroby 2006

145 000 Kč