C3 Picasso testy EuroNCAP

vloženo

Citroën C3 Picasso úspěšně otevírá novou bezpečnostní normu Euro NCAP. C3 Picasso získalo v novém, náročnějším hodnocení konsorcia Euro NCAP 4 hvězdičky, což ukazuje, že přijalo velkou výzvu a otevřelo cestu k ještě komplexnější bezpečnosti.

C3 Picasso testy EuroNCAP

Tento nový systém hodnocení totiž zahrnuje pasivní i aktivní bezpečnost, přičemž hodnotí zvlášť čtyři různá kritéria: ochranu cestujících – na jedné straně dospělých, na druhé straně dětí – ochranu chodců a konečně asistenční systémy. Na všechny tyto cíle C3 Picasso reaguje, a potvrzuje tak svou velkou multifunkčnost ve prospěch zajištění pohodlí všech cestujících. C3 Picasso si tak zaslouží 5 hvězdiček v oblasti ochrany dospělých, dětí a chodců.

Obzvlášť posílená struktura
Přední část vozu je osazena nosníky s programově deformovatelnými zónami, na kterých jsou umístěny tlumiče nárazu a vzpěra. Spodní výztuha, která vede pod spodní vanou vozu, a horní výztuha nad poloosami zlepšují chování vozu při čelním nárazu, kdy absorbují energii nárazu a současně omezují agresivní působení předního bloku motoru. Systém absorbování nárazu v případě střetu s chodcem na spodní výztuze má také za cíl omezit zranění nohou. Ve střední části byla pozornost věnována roštu podlahy karoserie a centrálním sloupkům, které jsou vyrobeny z plechu UHLE (s vysokou mezí pružnosti). Zpevňují konstrukci, díky čemuž se z kabiny vozu stane v případě nárazu „buňka pro přežití“. V případě bočního nárazu hraje pro zajištění nárazu hlavní roli oblouková vzpěra. Skládá se z centrálního sloupku, který je v horní části spojen s příčníkem kabiny a leží na podélném nosníku spodní části karosérie. Do tohoto bezpečnostního systému jsou začleněny také přední dveře. Ty jsou vybaveny výztuhami, které ještě zvyšují odolnost celku.

Až 6 airbagů
Místo řidiče vozu C3 Picasso je sériově vybaveno čelním a bočním airbagem a dále zatažitelným sloupkem řízení, který chrání kolena a holeně. Spolucestující na předním sedadle má rovněž k dispozici čelní airbag, který lze vypnout v případě převážení dětské sedačky, a boční airbag. A konečně může být vůz C3 Picasso vybaven dvěma hlavovými airbagy zabudovanými do stropu na ochranu všech cestujících.

Přizpůsobené zádržné prostředky
Všechna místa ve voze C3 Picasso jsou vybavena tříbodovými bezpečnostními pásy. Pásy na předních sedadlech jsou výškově nastavitelné. Sériově jsou opatřeny pyrotechnickými předpínači s navíječem pro lepší přidržení trupu okamžitě po zjištění nárazu a omezovačem přítlaku. U vyšších verzí výbavy je montován i druhý předpínač ve spodní části pásu, který omezuje posun pánve v případě nárazu. Všech pět míst může být vybaveno systémem zapnutí bezpečnostních pásů. Systém řidiče upozorní na nezapnuté bezpečnostní pásy pomocí vizuálních a akustických výstrah. Jde o velice účinný prostředek dohledu zejména v případě, že na zadních sedadlech sedí děti. Vůz C3 Picasso je na zadních bočních sedadlech sériově vybaven tříbodovými úchyty Isofix, které optimalizují upevnění dětských sedaček.

Komplexní elektronické podpůrné systémy řízení
C3 Picasso vykazuje vysokou úroveň aktivní bezpečnosti díky vysoké stabilitě a výkonnému systému brzd. V nebezpečných situacích do hry vstupuje komplexní elektronický systém podpůrných prvků řízení. Do vozu C3 Picasso je sériově montované ABS a elektronický rozdělovač brzdných sil EBD, které doplňuje brzdový asistent pro kritické situace EBA a automatické zapnutí výstražných světel.
V nabídce je i elektronický stabilizační systém ESP, který v případ ztráty přilnavosti automaticky upraví dráhu vozu a díky systému ASR omezí prokluzování kol.


Zdroj: Citroën Česká republika

Vyhledat vozidla v inzerci: Citroen

Nenechte si ujít novinky, které pro Vás připravujeme. Zadejte Váš e-mail:

Sdílet článek

Komentáře k článku:

Další články (posledních 20 z celkem 20)

27.03.2017
Hypersport-GT od McLarenu bude nejaerodynamičtějším vozem lidských dějin!
27.03.2017
Test: BMW X1 2.0d xDrive se přizpůsobilo zákazníkům
26.03.2017
Video k testu: Kia Optima SW GT
25.03.2017
Automobilka Tesla ruší produkci svého Model S 60 a 60 D a půjčuje si u investorů! Má snad málo peněz?
24.03.2017
Na Volkswagen e-Golf stačí milion, nově dojede až 200 km
24.03.2017
Renault Alpine A110 s motorem 1.8 Turbo a výkonem 252 koní
23.03.2017
Seat bude mít dvě nová SUV, Aronu menší než Atecu a také větší sedmimístné SUV
23.03.2017
Test ojetiny: BMW 520i (E60) – rozumný základ
22.03.2017
Nový Golf GTI Performance má 245 koní a cenu 745 900 Kč
21.03.2017
Audi S4 a S4 Avant v prodeji, připravte si minimálně 1,6 milionu
21.03.2017
Jeep Compass se dokáže ve verzi Trailhawk plazit i po zdi
20.03.2017
Test: Kia Optima SW GT - tvrdý oříšek
19.03.2017
3 nejbrutálnější kombi letošní Ženevy s dynamikou supersportů
19.03.2017
Lexus a Porsche jsou nejméně problémové, Fiat naopak propadák
18.03.2017
3 nejzajímavější kombi letošní Ženevy, která vás nezruinují
17.03.2017
Mitsubishi Eclipse Cross bude soupeřit s novou Škodou Yeti
16.03.2017
Test ojetiny: Opel Corsa 1.0 Turbo ecoFLEX – tvrdý hráč, či dámská hračka?
15.03.2017
Žádné překvapení - českým Autem roku 2017 je Škoda Kodiaq
14.03.2017
Bentley Mulsanne Hallmark Series by Mulliner - individuální luxus
14.03.2017
S Nissanem Juke v limitované edici Fun Edition budete zaručeně FUN