C3 Picasso testy EuroNCAP

vloženo

Citroën C3 Picasso úspěšně otevírá novou bezpečnostní normu Euro NCAP. C3 Picasso získalo v novém, náročnějším hodnocení konsorcia Euro NCAP 4 hvězdičky, což ukazuje, že přijalo velkou výzvu a otevřelo cestu k ještě komplexnější bezpečnosti.

C3 Picasso testy EuroNCAP C3 Picasso testy EuroNCAP

Tento nový systém hodnocení totiž zahrnuje pasivní i aktivní bezpečnost, přičemž hodnotí zvlášť čtyři různá kritéria: ochranu cestujících – na jedné straně dospělých, na druhé straně dětí – ochranu chodců a konečně asistenční systémy. Na všechny tyto cíle C3 Picasso reaguje, a potvrzuje tak svou velkou multifunkčnost ve prospěch zajištění pohodlí všech cestujících. C3 Picasso si tak zaslouží 5 hvězdiček v oblasti ochrany dospělých, dětí a chodců.


Obzvlášť posílená struktura
Přední část vozu je osazena nosníky s programově deformovatelnými zónami, na kterých jsou umístěny tlumiče nárazu a vzpěra. Spodní výztuha, která vede pod spodní vanou vozu, a horní výztuha nad poloosami zlepšují chování vozu při čelním nárazu, kdy absorbují energii nárazu a současně omezují agresivní působení předního bloku motoru. Systém absorbování nárazu v případě střetu s chodcem na spodní výztuze má také za cíl omezit zranění nohou. Ve střední části byla pozornost věnována roštu podlahy karoserie a centrálním sloupkům, které jsou vyrobeny z plechu UHLE (s vysokou mezí pružnosti). Zpevňují konstrukci, díky čemuž se z kabiny vozu stane v případě nárazu „buňka pro přežití“. V případě bočního nárazu hraje pro zajištění nárazu hlavní roli oblouková vzpěra. Skládá se z centrálního sloupku, který je v horní části spojen s příčníkem kabiny a leží na podélném nosníku spodní části karosérie. Do tohoto bezpečnostního systému jsou začleněny také přední dveře. Ty jsou vybaveny výztuhami, které ještě zvyšují odolnost celku.

Až 6 airbagů
Místo řidiče vozu C3 Picasso je sériově vybaveno čelním a bočním airbagem a dále zatažitelným sloupkem řízení, který chrání kolena a holeně. Spolucestující na předním sedadle má rovněž k dispozici čelní airbag, který lze vypnout v případě převážení dětské sedačky, a boční airbag. A konečně může být vůz C3 Picasso vybaven dvěma hlavovými airbagy zabudovanými do stropu na ochranu všech cestujících.

Přizpůsobené zádržné prostředky
Všechna místa ve voze C3 Picasso jsou vybavena tříbodovými bezpečnostními pásy. Pásy na předních sedadlech jsou výškově nastavitelné. Sériově jsou opatřeny pyrotechnickými předpínači s navíječem pro lepší přidržení trupu okamžitě po zjištění nárazu a omezovačem přítlaku. U vyšších verzí výbavy je montován i druhý předpínač ve spodní části pásu, který omezuje posun pánve v případě nárazu. Všech pět míst může být vybaveno systémem zapnutí bezpečnostních pásů. Systém řidiče upozorní na nezapnuté bezpečnostní pásy pomocí vizuálních a akustických výstrah. Jde o velice účinný prostředek dohledu zejména v případě, že na zadních sedadlech sedí děti. Vůz C3 Picasso je na zadních bočních sedadlech sériově vybaven tříbodovými úchyty Isofix, které optimalizují upevnění dětských sedaček.

Komplexní elektronické podpůrné systémy řízení
C3 Picasso vykazuje vysokou úroveň aktivní bezpečnosti díky vysoké stabilitě a výkonnému systému brzd. V nebezpečných situacích do hry vstupuje komplexní elektronický systém podpůrných prvků řízení. Do vozu C3 Picasso je sériově montované ABS a elektronický rozdělovač brzdných sil EBD, které doplňuje brzdový asistent pro kritické situace EBA a automatické zapnutí výstražných světel.
V nabídce je i elektronický stabilizační systém ESP, který v případ ztráty přilnavosti automaticky upraví dráhu vozu a díky systému ASR omezí prokluzování kol.


Zdroj: Citroën Česká republika

Vyhledat vozidla v inzerci: Citroen

Nenechte si ujít novinky, které pro Vás připravujeme. Zadejte Váš e-mail:

Sdílet článek

Komentáře k článku:

Další články (posledních 20 z celkem 20)

20.01.2019
Škoda Scala v prodeji, připravte si alespoň 369 900 Kč
14.01.2019
Toyota GR Supra - legenda se vrací a my o ní víme vše podstatné
11.01.2019
Test: Mitsubishi Space Star - jednoduchý a levný
10.01.2019
Peugeot 2008 slaví milion vyrobených kusů
08.01.2019
Suzuki Swift Sport je tady a nestojí ani půl milionu
07.01.2019
Test ojetiny: Volkswagen Golf V – pátá generace úspěchu
04.01.2019
BMW Individual M850i xDrive Coupé Night Sky - krása vesmírná
29.12.2018
Test ojetiny: Citroën C4 – auto dvou tváří
22.12.2018
Volkswagen Golf GTI TCR přichází na český trh
20.12.2018
Test: Mazda 2 není malé auto jen pro ženy
07.12.2018
Škoda Scala má po oficiální premiéře
06.12.2018
Renault Captur má nový motor 1,3 TCe
04.12.2018
Seat Tarraco v prodeji, české ceny začínají na 762 900 Kč
03.12.2018
Test ojetiny: Chevrolet Kalos – levný konkurent Fabie
20.11.2018
Kia ProCeed: Shooting brake ze Žiliny začal sjíždět z výrobních linek
17.11.2018
Omlazená Kia Optima startuje na 719 980 Kč, elektrifikovaná verze stojí přes milion
16.11.2018
Rodina Toyota Corolla se rozšiřuje o nový sedan
15.11.2018
Test ojetiny: Ford Focus – král zatáček se stále líbí
15.11.2018
Lexus ES 300h míří do Česka. Předprodej nového modelu zahájen
14.11.2018
Buďte vidět, české silnice se noří do tmy