C3 Picasso testy EuroNCAP

vloženo

Citroën C3 Picasso úspěšně otevírá novou bezpečnostní normu Euro NCAP. C3 Picasso získalo v novém, náročnějším hodnocení konsorcia Euro NCAP 4 hvězdičky, což ukazuje, že přijalo velkou výzvu a otevřelo cestu k ještě komplexnější bezpečnosti.

C3 Picasso testy EuroNCAP C3 Picasso testy EuroNCAP

Tento nový systém hodnocení totiž zahrnuje pasivní i aktivní bezpečnost, přičemž hodnotí zvlášť čtyři různá kritéria: ochranu cestujících – na jedné straně dospělých, na druhé straně dětí – ochranu chodců a konečně asistenční systémy. Na všechny tyto cíle C3 Picasso reaguje, a potvrzuje tak svou velkou multifunkčnost ve prospěch zajištění pohodlí všech cestujících. C3 Picasso si tak zaslouží 5 hvězdiček v oblasti ochrany dospělých, dětí a chodců.


Obzvlášť posílená struktura
Přední část vozu je osazena nosníky s programově deformovatelnými zónami, na kterých jsou umístěny tlumiče nárazu a vzpěra. Spodní výztuha, která vede pod spodní vanou vozu, a horní výztuha nad poloosami zlepšují chování vozu při čelním nárazu, kdy absorbují energii nárazu a současně omezují agresivní působení předního bloku motoru. Systém absorbování nárazu v případě střetu s chodcem na spodní výztuze má také za cíl omezit zranění nohou. Ve střední části byla pozornost věnována roštu podlahy karoserie a centrálním sloupkům, které jsou vyrobeny z plechu UHLE (s vysokou mezí pružnosti). Zpevňují konstrukci, díky čemuž se z kabiny vozu stane v případě nárazu „buňka pro přežití“. V případě bočního nárazu hraje pro zajištění nárazu hlavní roli oblouková vzpěra. Skládá se z centrálního sloupku, který je v horní části spojen s příčníkem kabiny a leží na podélném nosníku spodní části karosérie. Do tohoto bezpečnostního systému jsou začleněny také přední dveře. Ty jsou vybaveny výztuhami, které ještě zvyšují odolnost celku.

Až 6 airbagů
Místo řidiče vozu C3 Picasso je sériově vybaveno čelním a bočním airbagem a dále zatažitelným sloupkem řízení, který chrání kolena a holeně. Spolucestující na předním sedadle má rovněž k dispozici čelní airbag, který lze vypnout v případě převážení dětské sedačky, a boční airbag. A konečně může být vůz C3 Picasso vybaven dvěma hlavovými airbagy zabudovanými do stropu na ochranu všech cestujících.

Přizpůsobené zádržné prostředky
Všechna místa ve voze C3 Picasso jsou vybavena tříbodovými bezpečnostními pásy. Pásy na předních sedadlech jsou výškově nastavitelné. Sériově jsou opatřeny pyrotechnickými předpínači s navíječem pro lepší přidržení trupu okamžitě po zjištění nárazu a omezovačem přítlaku. U vyšších verzí výbavy je montován i druhý předpínač ve spodní části pásu, který omezuje posun pánve v případě nárazu. Všech pět míst může být vybaveno systémem zapnutí bezpečnostních pásů. Systém řidiče upozorní na nezapnuté bezpečnostní pásy pomocí vizuálních a akustických výstrah. Jde o velice účinný prostředek dohledu zejména v případě, že na zadních sedadlech sedí děti. Vůz C3 Picasso je na zadních bočních sedadlech sériově vybaven tříbodovými úchyty Isofix, které optimalizují upevnění dětských sedaček.

Komplexní elektronické podpůrné systémy řízení
C3 Picasso vykazuje vysokou úroveň aktivní bezpečnosti díky vysoké stabilitě a výkonnému systému brzd. V nebezpečných situacích do hry vstupuje komplexní elektronický systém podpůrných prvků řízení. Do vozu C3 Picasso je sériově montované ABS a elektronický rozdělovač brzdných sil EBD, které doplňuje brzdový asistent pro kritické situace EBA a automatické zapnutí výstražných světel.
V nabídce je i elektronický stabilizační systém ESP, který v případ ztráty přilnavosti automaticky upraví dráhu vozu a díky systému ASR omezí prokluzování kol.


Zdroj: Citroën Česká republika

Vyhledat vozidla v inzerci: Citroen

Nenechte si ujít novinky, které pro Vás připravujeme. Zadejte Váš e-mail:

Sdílet článek

Komentáře k článku:

Další články (posledních 20 z celkem 20)

24.06.2017
Velké překvapení přichystal Peugeot, který nabídne Pick Up
22.06.2017
Test ojetiny: Volvo XC60 D5 - odvěký hrdina
22.06.2017
Toyota Yaris nemusí být nudná - je tu nová edice Selection Gold
21.06.2017
Nový crossover Kia Stonic bude možné koupit již v říjnu
20.06.2017
Audi R8 Spyder V10 Plus - stíhačka na léto
19.06.2017
Test: Škoda Octavia 1.8 TSI - čtyřoká volba rozumu
18.06.2017
Místo nové generace prošel Lexus CT 200h lehkou modernizací
17.06.2017
Volkswagen představil nové Polo, bude i GTI
16.06.2017
Malé SUV Hyundai Kona kompletně odhaleno, máme nové fotografie a informace
15.06.2017
BMW 330i - potomek atmosferických šestiválců
14.06.2017
Nástupce BMW 5 GT je tady, je to model 6 Gran Turismo
13.06.2017
Test ojetiny: Škoda Octavia Kombi RS 2.0 TSI - praktická ďáblice
12.06.2017
Volkswagen Arteon a jeho čtyři moderní vychytávky
10.06.2017
Kdo nejvíc škodí ovzduší: auto, letadlo, nebo sopka?
09.06.2017
Porsche 911 Turbo S Exclusive Series - jen 500 ks, cena 7 mil. Kč
09.06.2017
Škoda Kodiaq 1.4 TSI 4x4 6MT - cestou do školky
08.06.2017
Omlazený Fiat 500L je pořád stejný, má ale 40 % nových dílů
07.06.2017
Malý crossover Kia Stonic bude v prodeji ještě letos
06.06.2017
Škoda Octavia RS 245 - rychlík z Mladé Boleslavi se kompletně představuje
05.06.2017
Peugeot 308 po faceliftu - máme nové fotografie a informace