C2 a C3 Stop & Start

vloženo

Pádná odpověď na požadavky týkající se snižování spotřeby paliva a ochrany životního prostředí Společnost Automobiles Citroën rozšiřuje řadu svých malých « hybridních » vozidel a po typu C3 Stop & Start uvádí na trh typ C2 Stop & Start. Tato verze C2 nabízí stejné výhody jako Citroën C3 Stop & Start, a přispívá tak ke zlepšení kvality životního prostředí ve městech.

C2 a C3 Stop & Start Spotřeba paliva a emise CO2 jsou v městském provozu nižší o deset procent. Jakmile vozidlo zastaví, je absolutně nehlučné. Technologie Stop & Start se vyznačuje zastavením motoru v případě stání vozidla (dopravní zácpy, světelné křižovatky apod.). Motor se automaticky znova uvede do chodu okamžitě po uvolnění brzdového pedálu, když si řidič přeje pokračovat v jízdě. Citroën C2 Stop & Start, nabízený s motorem 1.4i 16V o výkonu 90 koní, mechanickou robotizovanou převodovkou SensoDrive a elektronicky řízeným reverzním alternátorem, dokonale zapadá do již velmi bohaté řady kompaktních vozidel Citroën.
Vůz, který jde s dobou

Vývoj této uživatelsky jednoduché a efektivní technologie svědčí o tom, že automobilka Citroën trvale uplatňuje strategii zaměřenou na inovace a ochranu životního prostředí. Čistý styl a výrazná osobitost modelu C2 působí dynamicky. Jeho linie jsou půvabné, přitom si však zachovávají energický temperament. Jsou u něj uplatněny poslední vývojové změny, zejména na palubní desce. Zvnějšku se C2 Stop & Start vyznačuje robustním předním a zadním nárazníkem, maskou chladiče a bočními lištami lakovanými v barvě karoseriere, stříbrnými klikami dveří a okrasnými kryty kol z lehké slitiny s průmerem ráfků 15 palců. Tak jako u typu C3 je vozidlo opatřeno monogramem « Stop & Start », umístěným v horní části zadních výklopných dveří. Interiér C2 Stop & Start poskytuje řidičům jednoduše zařízené, ale přitom vytříbené prostředí. Čalounění sedadel a panelů dveří v modré barvě přispívají k vytvoření moderního a pohodlného interiéru. Typ C2 Stop & Start, vyráběný na základě modelu s výbavou Paket Ambiance, nabízí početné prvky doplňkové výbavy, jako jsou omezovač rychlosti spojený s tempomatem, automaticky regulovaná klimatizace, přední mlhové světlomety a automatické stěrače čelního skla.
Technologie Stop & Start
Snížení spotřeby paliva a emisí CO2
Snížení spotřeby paliva a emisí CO2 je velkou předností verze Stop & Start obou modelů C2 a C3. V současnosti používaná technologie reverzního alternátoru spolu s elektronickým řízením vstřikování paliva umožňuje v městském provozu dosáhnout úsporu přibližně deset procent paliva, což odpovídá hodnotě 14 gramů CO2/ km. V normalizovaném kombinovaném cyklu se snížení spotřeby paliva pohybuje kolem šesti procent. Použití technologie Stop & Start ve spojení s převodovkou SensoDrive a motorem 1.4i 16V umožňuje dosáhnout nízkých úrovní spotřeby, konkrétně hodnoty 5,6 l / 100 km v normalizovaném kombinovaném cyklu.
Příznivý vliv bezprostředně pociťovaný cestujícími
C2 Stop & Start, stejně jako tato verze modelu C3, přináší uživateli významné a okamžité výhody přispívající ke klidnější a uvolněnější jízdě, zejména při dočasném zastavení motoru:
• akustický komfort pro cestující a respektování ostatních osob mimo vozidlo,
• akustický komfort rovněž při okamžitém uvedení motoru do chodu, které cestující ve vozidle nijak neruší,
• fyzický komfort dosažený potlačením vibrací, a to včetně opětovného spouštění motoru. Pohodlí jízdy je opravdu reálné, protože je dosaženo jednoduchou technologií, která uživateli nikterak neomezuje jeho jízdní návyky a řidič se s ní snadno a rychle sžije.
Jednoduchá a účinná technologie

Při brzdění vedoucím k zastavení vozidla se motor dočasně zastaví těsně před úplným zastavením vozidla (rychlost nižší než 6 km/h) a na displeji sdruženého přístroje se rozsvítí zelená kontrolka « ECO ». Spojka je přitom vypnutá. Motor zůstane dočasně zastaven tak dlouho, dokud je brzdový pedál sešlápnutý, a to i mírně. Při uvolnění brzdového pedálu se motor automaticky a okamžitě uvede do činnosti, přičemž zelená kontrolka « ECO » zhasne. Když je znova stlačen pedál akcelerace, spojka se postupně sepne (převodovka SensoDrive). Řidič může systém « Stop & Start » kdykoliv vyřadit z činnosti stisknutím ovládacího tlačítka « ECO OFF », umístěného na středovém panelu. Systém prostřednictvím počítače ověřuje, zda jsou splněny podmínky pro dočasné zastavení motoru nebo pro jeho udržení v zastaveném (pohotovostním) stavu. Motor se znova automaticky uvede do chodu při požadavku řidiče na rozjezd vozidla. Uvedení motoru do chodu se neuskuteční při výskytu některých zvláštních podmínek:
• teplota motoru,
• úroveň nabití akumulátoru,
• extrémní hodnoty venkovní teploty (méně než – 10 °C, více než + 30 °C), když je v činnosti klimatizace,
• příliš velký rozdíl mezi požadovanou teplotou interiéru a teplotou okolí,
• aktivované odmlžování / odmrazování čelního skla,
• zařazení zpětného chodu. Hlavními prvky systému jsou:
• Reverzní alternátor o výkonu 2 kW, který plní funkce startéru a alternátoru (dodává elektrickou energii do palubní sítě) a je namontován místo klasického alternátoru. Výhoda startování prostřednictvím alternátoru spočívá v nehlučné činnosti a v rychlosti spuštění motoru (400 ms proti 800 ms u klasického startéru).
• Elektronická jednotka, která zajišťuje úplné řízení alternátoru a také spojení s počítačem motoru a inteligentní řídící jednotkou (BSI). Systém Stop & Start je doplněn speciálním akumulátorem, řemenem a napínákem. Uvedením těchto dvou modelů vybavených technologií Stop & Start automobilka Citroën znovu projevuje svůj trvalý vstřícný přístup k životnímu prostředí.
Technické údaje a provozní vlastnosti
C2 Stop & Start 1.4i 16V 90 koní Motor
Zdvihový objem: 1 360 cm3
Největší výkon: 65 kW (90 k DIN) při 5 250 ot/min
Největší točivý moment: 133 Nm při 3 250 ot/min Převodovka: SensoDrive (5-ti stupňová manuální elektronicky řízená) Nejvyšší rychlost: 181 km/h Zrychlení (pouze řidič)
0 - 100 km/h: 13 s
0 - 400 m: 18,7 s
0 –1 000 m 34 s Spotřeba paliva
Město: 6,8 l/100 km
Mimo město: 4,8 l/100 km
Kombinovaná: 5,6 l/100 km
CO2: 133 g/km Ceník
Model C2 Stop & Start je na francouzském trhu nabízen za cenu 14 750 Euro včetně DPH. Je k dispozici ve verzi C2 Paket Ambiance a nabízí doplňkovou výbavu jako:
• paket automatická klimatizace (automatická klimatizace, elektrická vyhřívaná zpětná zrcátka, automatické zapínání světel a dešťový senzor),
• mlhové světlomety,
• tempomat spojený s omezovačem rychlosti,
• paket « Look » (nárazníky, maska chladiče a boční lišty lakované v barvě karoserie).
Výbava typu C2 Stop & Start na přání:

• metalický lak: 350 euro
• černý lak: 200 euro
• kola z lehké slitiny 15’’: 430 euro
• sada « hands-free » Bluetooth: 250 euro
• Paket « Město »*: 300 euro * parkovací asistent a elektricky sklopná vnější zpětná zrcátka S uvedením modelu C2 Stop & Start na český trh se zatím nepočítá. Zdroj:

Zdroj: Citroën Česká republika s. r. o.

Vyhledat vozidla v inzerci: Citroen

Fotografie k článku

Fotografie k článku C2 a C3 Stop & Start Fotografie k článku C2 a C3 Stop & Start Fotografie k článku C2 a C3 Stop & Start
Nenechte si ujít novinky, které pro Vás připravujeme. Zadejte Váš e-mail:

Sdílet článek

Komentáře k článku:

Další články (posledních 20 z celkem 20)

29.05.2017
Toyota Aygo v edici Selection vsází na design
28.05.2017
Škoda Superb upevňuje své postavení novou výbavou
27.05.2017
Volkswagen Caddy TGI se chlubí dojezdem 610 km, resp. 760 km ve verzi Maxi
26.05.2017
Interiér Škody Karoq obrazem - podívejte se na vychytávky, které Ateca nemá
25.05.2017
Test: BMW X6 xDrive30d - když máte na výběr
25.05.2017
Range Rover Velar v Česku, připravte si něj 3 miliony
24.05.2017
Hyundai Ioniq Plug-in Hybrid ujede 63 km na baterie, v prodeji v létě
23.05.2017
Volkswagen up! GTI je realitou, pojede 197 km/h
22.05.2017
Test: Citroën C3 1.6 BlueHDi (2017) - atraktivní design, originalita a komfort
21.05.2017
Pro Evropu je určeno jen 1500 ks limitované edice Nissanu Navara Trek-1°
20.05.2017
Renault Trafic SpaceClass - luxus pro 9 pasažérů
18.05.2017
Škoda Karoq kompletně odhalena, je to zmenšený Kodiaq
18.05.2017
Nové BMW M5 dostalo pohon všech kol, který lze rozpojit a driftovat
18.05.2017
Test ojetiny: Volvo V60 D5 - zastánce rodinných pravidel
17.05.2017
KIA Soul EV nově s dojezdem až 250 km stojí 870 tisíc korun
16.05.2017
Test: Renault Talisman Grandtour - top elegán klame tělem
14.05.2017
Připravte se na léto - BMW 2 Coupé a Cabrio jsou tady
13.05.2017
Nástupce Škody Yeti se odhaluje - Karoq na nových fotografiích
12.05.2017
BMW řady 1 prošlo faceliftem a má stále pohon zadních kol
11.05.2017
Test ojetiny: Mercedes-Benz SLK 200 - Čirý nesmysl? Ani ne!