C2 a C3 Stop & Start

vloženo

Pádná odpověď na požadavky týkající se snižování spotřeby paliva a ochrany životního prostředí Společnost Automobiles Citroën rozšiřuje řadu svých malých « hybridních » vozidel a po typu C3 Stop & Start uvádí na trh typ C2 Stop & Start. Tato verze C2 nabízí stejné výhody jako Citroën C3 Stop & Start, a přispívá tak ke zlepšení kvality životního prostředí ve městech.

C2 a C3 Stop & Start Spotřeba paliva a emise CO2 jsou v městském provozu nižší o deset procent. Jakmile vozidlo zastaví, je absolutně nehlučné. Technologie Stop & Start se vyznačuje zastavením motoru v případě stání vozidla (dopravní zácpy, světelné křižovatky apod.). Motor se automaticky znova uvede do chodu okamžitě po uvolnění brzdového pedálu, když si řidič přeje pokračovat v jízdě. Citroën C2 Stop & Start, nabízený s motorem 1.4i 16V o výkonu 90 koní, mechanickou robotizovanou převodovkou SensoDrive a elektronicky řízeným reverzním alternátorem, dokonale zapadá do již velmi bohaté řady kompaktních vozidel Citroën.
Vůz, který jde s dobou

Vývoj této uživatelsky jednoduché a efektivní technologie svědčí o tom, že automobilka Citroën trvale uplatňuje strategii zaměřenou na inovace a ochranu životního prostředí. Čistý styl a výrazná osobitost modelu C2 působí dynamicky. Jeho linie jsou půvabné, přitom si však zachovávají energický temperament. Jsou u něj uplatněny poslední vývojové změny, zejména na palubní desce. Zvnějšku se C2 Stop & Start vyznačuje robustním předním a zadním nárazníkem, maskou chladiče a bočními lištami lakovanými v barvě karoseriere, stříbrnými klikami dveří a okrasnými kryty kol z lehké slitiny s průmerem ráfků 15 palců. Tak jako u typu C3 je vozidlo opatřeno monogramem « Stop & Start », umístěným v horní části zadních výklopných dveří. Interiér C2 Stop & Start poskytuje řidičům jednoduše zařízené, ale přitom vytříbené prostředí. Čalounění sedadel a panelů dveří v modré barvě přispívají k vytvoření moderního a pohodlného interiéru. Typ C2 Stop & Start, vyráběný na základě modelu s výbavou Paket Ambiance, nabízí početné prvky doplňkové výbavy, jako jsou omezovač rychlosti spojený s tempomatem, automaticky regulovaná klimatizace, přední mlhové světlomety a automatické stěrače čelního skla.
Technologie Stop & Start
Snížení spotřeby paliva a emisí CO2
Snížení spotřeby paliva a emisí CO2 je velkou předností verze Stop & Start obou modelů C2 a C3. V současnosti používaná technologie reverzního alternátoru spolu s elektronickým řízením vstřikování paliva umožňuje v městském provozu dosáhnout úsporu přibližně deset procent paliva, což odpovídá hodnotě 14 gramů CO2/ km. V normalizovaném kombinovaném cyklu se snížení spotřeby paliva pohybuje kolem šesti procent. Použití technologie Stop & Start ve spojení s převodovkou SensoDrive a motorem 1.4i 16V umožňuje dosáhnout nízkých úrovní spotřeby, konkrétně hodnoty 5,6 l / 100 km v normalizovaném kombinovaném cyklu.
Příznivý vliv bezprostředně pociťovaný cestujícími
C2 Stop & Start, stejně jako tato verze modelu C3, přináší uživateli významné a okamžité výhody přispívající ke klidnější a uvolněnější jízdě, zejména při dočasném zastavení motoru:
• akustický komfort pro cestující a respektování ostatních osob mimo vozidlo,
• akustický komfort rovněž při okamžitém uvedení motoru do chodu, které cestující ve vozidle nijak neruší,
• fyzický komfort dosažený potlačením vibrací, a to včetně opětovného spouštění motoru. Pohodlí jízdy je opravdu reálné, protože je dosaženo jednoduchou technologií, která uživateli nikterak neomezuje jeho jízdní návyky a řidič se s ní snadno a rychle sžije.
Jednoduchá a účinná technologie

Při brzdění vedoucím k zastavení vozidla se motor dočasně zastaví těsně před úplným zastavením vozidla (rychlost nižší než 6 km/h) a na displeji sdruženého přístroje se rozsvítí zelená kontrolka « ECO ». Spojka je přitom vypnutá. Motor zůstane dočasně zastaven tak dlouho, dokud je brzdový pedál sešlápnutý, a to i mírně. Při uvolnění brzdového pedálu se motor automaticky a okamžitě uvede do činnosti, přičemž zelená kontrolka « ECO » zhasne. Když je znova stlačen pedál akcelerace, spojka se postupně sepne (převodovka SensoDrive). Řidič může systém « Stop & Start » kdykoliv vyřadit z činnosti stisknutím ovládacího tlačítka « ECO OFF », umístěného na středovém panelu. Systém prostřednictvím počítače ověřuje, zda jsou splněny podmínky pro dočasné zastavení motoru nebo pro jeho udržení v zastaveném (pohotovostním) stavu. Motor se znova automaticky uvede do chodu při požadavku řidiče na rozjezd vozidla. Uvedení motoru do chodu se neuskuteční při výskytu některých zvláštních podmínek:
• teplota motoru,
• úroveň nabití akumulátoru,
• extrémní hodnoty venkovní teploty (méně než – 10 °C, více než + 30 °C), když je v činnosti klimatizace,
• příliš velký rozdíl mezi požadovanou teplotou interiéru a teplotou okolí,
• aktivované odmlžování / odmrazování čelního skla,
• zařazení zpětného chodu. Hlavními prvky systému jsou:
• Reverzní alternátor o výkonu 2 kW, který plní funkce startéru a alternátoru (dodává elektrickou energii do palubní sítě) a je namontován místo klasického alternátoru. Výhoda startování prostřednictvím alternátoru spočívá v nehlučné činnosti a v rychlosti spuštění motoru (400 ms proti 800 ms u klasického startéru).
• Elektronická jednotka, která zajišťuje úplné řízení alternátoru a také spojení s počítačem motoru a inteligentní řídící jednotkou (BSI). Systém Stop & Start je doplněn speciálním akumulátorem, řemenem a napínákem. Uvedením těchto dvou modelů vybavených technologií Stop & Start automobilka Citroën znovu projevuje svůj trvalý vstřícný přístup k životnímu prostředí.
Technické údaje a provozní vlastnosti
C2 Stop & Start 1.4i 16V 90 koní Motor
Zdvihový objem: 1 360 cm3
Největší výkon: 65 kW (90 k DIN) při 5 250 ot/min
Největší točivý moment: 133 Nm při 3 250 ot/min Převodovka: SensoDrive (5-ti stupňová manuální elektronicky řízená) Nejvyšší rychlost: 181 km/h Zrychlení (pouze řidič)
0 - 100 km/h: 13 s
0 - 400 m: 18,7 s
0 –1 000 m 34 s Spotřeba paliva
Město: 6,8 l/100 km
Mimo město: 4,8 l/100 km
Kombinovaná: 5,6 l/100 km
CO2: 133 g/km Ceník
Model C2 Stop & Start je na francouzském trhu nabízen za cenu 14 750 Euro včetně DPH. Je k dispozici ve verzi C2 Paket Ambiance a nabízí doplňkovou výbavu jako:
• paket automatická klimatizace (automatická klimatizace, elektrická vyhřívaná zpětná zrcátka, automatické zapínání světel a dešťový senzor),
• mlhové světlomety,
• tempomat spojený s omezovačem rychlosti,
• paket « Look » (nárazníky, maska chladiče a boční lišty lakované v barvě karoserie).
Výbava typu C2 Stop & Start na přání:

• metalický lak: 350 euro
• černý lak: 200 euro
• kola z lehké slitiny 15’’: 430 euro
• sada « hands-free » Bluetooth: 250 euro
• Paket « Město »*: 300 euro * parkovací asistent a elektricky sklopná vnější zpětná zrcátka S uvedením modelu C2 Stop & Start na český trh se zatím nepočítá. Zdroj:

Zdroj: Citroën Česká republika s. r. o.

Vyhledat vozidla v inzerci: Citroen

Fotografie k článku

Fotografie k článku C2 a C3 Stop & Start Fotografie k článku C2 a C3 Stop & Start Fotografie k článku C2 a C3 Stop & Start
Nenechte si ujít novinky, které pro Vás připravujeme. Zadejte Váš e-mail:

Sdílet článek

Komentáře k článku:

Další články (posledních 20 z celkem 20)

05.12.2016
Nový Seat Leon Cupra dostal 300 koní a pohon všech kol
05.12.2016
Dacia hlásí rekordní rok a na její modely se čeká déle, než půl roku
04.12.2016
Lexus GS F a RC F nově standardně se systémem adaptivního variabilního odpružení
03.12.2016
Nový Hyundai i10 bez klimatizace a rádia za 219 990 Kč
02.12.2016
Mikuláš bude v AAA AUTO nadělovat fotbalovým fanouškům
02.12.2016
Ford Fiesta nové generace přijíždí rovnou ve čtyřech různých verzích
01.12.2016
Test ojetiny: Audi A8 4.2 TDI - přitažlivá kasička
30.11.2016
Na novou Škodu Octavia si připravte minimálně 407 900 Kč
28.11.2016
Prémiový fastback Volkswagen Arteon se představí v Ženevě
27.11.2016
Seat Leon po modernizaci - s 1.2 TSI přijde na 339 900 Kč
26.11.2016
Video: Nový Volkswagen Golf bude udávat reálnou spotřebu
25.11.2016
Nissan X-Trail posiluje nabídku motorů o dvoulitrový diesel
23.11.2016
Test: Dacia Sandero Stepway 0.9 TCe Easy-R – průkopník
22.11.2016
Na Nissan GT-R Nismo si připravte dvojnásobek běžného GT-R
21.11.2016
Nový Volkswagen e-Golf se chlubí dvojnásobným dojezdem a vyšším výkonem
20.11.2016
Hyundai IONIQ Hybrid a IONIQ Eletric přichází na český trh
19.11.2016
Citroën C-Elysée dostal nový nos a zadní světla s 3D efektem
18.11.2016
Test ojetiny: BMW 330i xDrive e92 – emotivní loučení
17.11.2016
Sedm dostupných ojetin, které poslouží početnějším rodinám
16.11.2016
Kia Niro - na hybridný crossover si připravte minimálně 599 980 Kč