C1 na českém trhu nyní také v dieselu a s převodovku SensoDrive

vloženo

Citroën Česká republika uvádí v těchto dnech na český trh nové verze modelu Citroën C1. Jedná se o variantu s dieselovým motorem 1,4 Hdi o výkonu 55 k (40kW) a již známou benzínovou variantu nyní nově i s robotizovanou převodovkou SensoDrive.

Obě verze jsou navíc k dostání ve 3 i 5-ti dveřovém provedení. Benjamínek naší modelové řady z kolínské továrny TPCA se rychle zabydlel jak na evropských trzích (7000 prodaných vozů v roce 2005), tak i na českém trhu, kde se ho loni prodalo 150 kusů. Obě nově uvedené verze jsou zákazníkům k dispozici až od vyšší úrovně výbavy SX. Model s dieselovým motorem si zájemci mohou pořídit již za 302 900 Kč a benzínovou variantu s motorem 1,0 VVT-i a převodovkou SensoDrive za 279 900 Kč. Výbava SX zahrnuje v sérii mimo jiné např. : 2 airbagy, hlavové opěrky na zadních sedadlech, elektrický paket (centrální zamykání s dálkovým ovládáním, elektricky ovládaná přední okna, elektrický posilovač řízení a výškově nastavitelný volant), velurové čalounění, zadní sedadlo se sklopným opěradlem děleným v poměru 50/50, a mnohé další prvky přispívající pohodlné a bezpečné jízdě. Obě nyní nabízené pohonné jednotky splňují také emisní normu EURO 4:


Nově uvedený vznětový motor 1.4 HDi (55 k), zkonstruovaný koncernem PSA Peugeot Citroën je spojený se stejnou manuální převodovkou jako zážehový motor. Vznětový motor modelu C1 vychází z motoru 1.4 HDi používaného v dalších malých městských vozidlech Citroën: C2, C3 a C3 Pluriel. Byl přizpůsoben hmotnosti a charakteru vozidla C1: dosahuje nejvyššího výkonu 40 kW (55 k) při 4000 ot./min, maximální točivý moment činí 130 Nm při 1750 ot./min. Díky takto pružnému točivému momentu, který je k dispozici již při nízkých otáčkách motoru, je vůz C1 příjemné řídit ve městě, kde se vozidlo často zastavuje a rozjíždí. Motor 1.4 HDi je ideální pro intenzivní městské používání a pro cestování, protože jeho spotřeba paliva je velmi nízká: 4,1 l/100 km v kombinovaném cyklu. • Převodovka SensoDrive nabízí uživateli řadu výhod : - při jízdě ve městě kombinuje pohodlí automatické převodovky s potěšením z řízení s manuální převodovkou, díky páce voliče sekvenčního řazení, - atraktivní cena oproti automatické převodovce, - bezpečnost při řízení. Řidič nikdy nemusí pustit volant. Aktuální převodový stupeň a režim používání jsou zobrazeny na sdruženém přístroji. S ohledem na specifikace modelu C1 byla na převodovce SensoDrive provedena řada úprav zvýšujících uživatelské pohodlí. Nové jsou převodové poměry, chybí řazení páčkami pod volantem. Automatický režim převodovky je indikován písmenem E pro Easy: výraz „snadný“ připomíná skutečnost, že s Citroënem C1 je skutečně snadné žít. M signalizuje manuální řazení (Manual), N neutrál (Neutral) a R zpátečku (Reverse). Když svítí světla vozu, jsou Easy a Reverse žluté, zatímco Neutral je zelený a Manual červený.

Loni uvedený zážehový motor 1.0i (68 k) je dodávaný společností Toyota. Motor je spojen s buď s klasickou 5-ti stupňovou manuální převodovkou nebo nově s 5-ti stupňovou elektronickou manuální převodovkou SensoDrive. Tříválcový zážehový motor (čtyři ventily na válec) patří k nejúspornějším motorům ve svém segmentu. Kombinovaná spotřeba činí 4,6 l/100 km. Nízké emise CO2 (109 g/100 km) jsou oproti konkurentům také výjimečné. Motor 1.0i rychle reaguje a poskytuje rovnoměrný výkon. Maximální výkon je 50 kW (68 k EEC) při 6000 ot./min a točivý moment je 93 Nm při 3600 ot./min. Motor je vybaven technologií proměnlivého časování ventilů (VVT), aby bylo optimalizováno plnění válců při všech otáčkách.


Zdroj: Citroën Česká republika, s. r. o.

Vyhledat vozidla v inzerci: Citroen

Nenechte si ujít novinky, které pro Vás připravujeme. Zadejte Váš e-mail:

Sdílet článek

Komentáře k článku:

Další články (posledních 20 z celkem 20)

14.11.2017
Test ojetiny: Peugeot Boxer pohodlně odveze pět palet
13.11.2017
Audi A8 - předprodej zahájen, připravte si 2,5 milionu
11.11.2017
Ford Mustang má české ceny, osmiválec nestojí tolik
07.11.2017
Test: Hyundai i30 kombi - je lepší než ostatní?
27.10.2017
BMW X2 - menší než X1, ale více cool a sexy
26.10.2017
Renault Alaskan - převlečenou Navaru koupíte od 892 859 Kč
24.10.2017
Hyundai Kona v prodeji, české ceny má hodně sebevědomé
23.10.2017
Test ojetiny: Citroën C2 – robotu zdar? Spíš nazdar!
21.10.2017
Nové Audi A7 Sportback je hranatější a zatím bez dieselu
20.10.2017
Kia Stinger vstupuje na český trh, milion nestačí
19.10.2017
Test: Hyundai i30 1.4 Turbo - je fakt nejlepší?
16.10.2017
Škoda Kodiaq má lepší výbavu a je praktičtější než Ateca
14.10.2017
Ostrý Hyundai i30 N Performance v prodeji, stojí jako dvě základní i30
12.10.2017
Test: Volkswagen Arteon - lepší Passat?
11.10.2017
Škoda Karoq - vše, co víme o použité technice
10.10.2017
Nissan Leaf s dojezdem 378 km v prodeji, připravte si milion
05.10.2017
Renault Alaskan si můžete koupit již v listopadu
04.10.2017
Volkswagen zahajuje prodej modelu T-Roc od 452 900 Kč
30.09.2017
Na nové Volvo XC40 si připravte minimálně milion
26.09.2017
Kia Stonic má české ceny, startují na částce 349 980 Kč