C1 na českém trhu nyní také v dieselu a s převodovku SensoDrive

23. 01. 2006
Sdílet článek

Citroën Česká republika uvádí v těchto dnech na český trh nové verze modelu Citroën C1. Jedná se o variantu s dieselovým motorem 1,4 Hdi o výkonu 55 k (40kW) a již známou benzínovou variantu nyní nově i s robotizovanou převodovkou SensoDrive.

Obě verze jsou navíc k dostání ve 3 i 5-ti dveřovém provedení. Benjamínek naší modelové řady z kolínské továrny TPCA se rychle zabydlel jak na evropských trzích (7000 prodaných vozů v roce 2005), tak i na českém trhu, kde se ho loni prodalo 150 kusů. Obě nově uvedené verze jsou zákazníkům k dispozici až od vyšší úrovně výbavy SX. Model s dieselovým motorem si zájemci mohou pořídit již za 302 900 Kč a benzínovou variantu s motorem 1,0 VVT-i a převodovkou SensoDrive za 279 900 Kč. Výbava SX zahrnuje v sérii mimo jiné např. : 2 airbagy, hlavové opěrky na zadních sedadlech, elektrický paket (centrální zamykání s dálkovým ovládáním, elektricky ovládaná přední okna, elektrický posilovač řízení a výškově nastavitelný volant), velurové čalounění, zadní sedadlo se sklopným opěradlem děleným v poměru 50/50, a mnohé další prvky přispívající pohodlné a bezpečné jízdě. Obě nyní nabízené pohonné jednotky splňují také emisní normu EURO 4:


Nově uvedený vznětový motor 1.4 HDi (55 k), zkonstruovaný koncernem PSA Peugeot Citroën je spojený se stejnou manuální převodovkou jako zážehový motor. Vznětový motor modelu C1 vychází z motoru 1.4 HDi používaného v dalších malých městských vozidlech Citroën: C2, C3 a C3 Pluriel. Byl přizpůsoben hmotnosti a charakteru vozidla C1: dosahuje nejvyššího výkonu 40 kW (55 k) při 4000 ot./min, maximální točivý moment činí 130 Nm při 1750 ot./min. Díky takto pružnému točivému momentu, který je k dispozici již při nízkých otáčkách motoru, je vůz C1 příjemné řídit ve městě, kde se vozidlo často zastavuje a rozjíždí. Motor 1.4 HDi je ideální pro intenzivní městské používání a pro cestování, protože jeho spotřeba paliva je velmi nízká: 4,1 l/100 km v kombinovaném cyklu. • Převodovka SensoDrive nabízí uživateli řadu výhod : - při jízdě ve městě kombinuje pohodlí automatické převodovky s potěšením z řízení s manuální převodovkou, díky páce voliče sekvenčního řazení, - atraktivní cena oproti automatické převodovce, - bezpečnost při řízení. Řidič nikdy nemusí pustit volant. Aktuální převodový stupeň a režim používání jsou zobrazeny na sdruženém přístroji. S ohledem na specifikace modelu C1 byla na převodovce SensoDrive provedena řada úprav zvýšujících uživatelské pohodlí. Nové jsou převodové poměry, chybí řazení páčkami pod volantem. Automatický režim převodovky je indikován písmenem E pro Easy: výraz „snadný“ připomíná skutečnost, že s Citroënem C1 je skutečně snadné žít. M signalizuje manuální řazení (Manual), N neutrál (Neutral) a R zpátečku (Reverse). Když svítí světla vozu, jsou Easy a Reverse žluté, zatímco Neutral je zelený a Manual červený.

Loni uvedený zážehový motor 1.0i (68 k) je dodávaný společností Toyota. Motor je spojen s buď s klasickou 5-ti stupňovou manuální převodovkou nebo nově s 5-ti stupňovou elektronickou manuální převodovkou SensoDrive. Tříválcový zážehový motor (čtyři ventily na válec) patří k nejúspornějším motorům ve svém segmentu. Kombinovaná spotřeba činí 4,6 l/100 km. Nízké emise CO2 (109 g/100 km) jsou oproti konkurentům také výjimečné. Motor 1.0i rychle reaguje a poskytuje rovnoměrný výkon. Maximální výkon je 50 kW (68 k EEC) při 6000 ot./min a točivý moment je 93 Nm při 3600 ot./min. Motor je vybaven technologií proměnlivého časování ventilů (VVT), aby bylo optimalizováno plnění válců při všech otáčkách.


Nabídka vozidel na prodej

Zobrazit více vozidel


Mohlo by vás zajímat


Nejnovější články


Nejčtenější články měsíce

Top
Peugeot 3008 má české ceny. Hybrid koupíte za cenu základního Karoqu
Chcete novou Škodu Octavii s dobrou výbavou výhodně? Právě teď máte šanci Neplaťte za elektronickou dálniční známku víc, než musíte Test: MG5 Electric – kombi z Činy, které nahání hrůzu evropským automobilkám Test: Mazda 3 e-SKYACTIV X 186 - řidičsky zajímavý hatchback napěchovaný elektronikou

Tipy z autobazarů

Volkswagen Golf

Rok výroby 2017

319 000 Kč

Mercedes-Benz Třídy S

Rok výroby 2017

999 000 Kč

Peugeot 308

Rok výroby 2024

567 999 Kč

Peugeot 508

Rok výroby 2022

739 000 Kč