Bude takto vypadat nové BMW Z4? Koncept je dost dobrý

vloženo

Modelu Z4 je také už nějaký ten pátek a mnichovská automobilka chystá jeho nástupce, který by mohl vypadat podobně jako aktuálně představený BMW Z4 Concept. Nové BMW Z4 bude sdílet platformu s chystanou Toyotou Supra a do prodeje se dostane hned příští rok. Těšíme se na něj a modlíme se, aby představený koncept nebyl příliš vzdálen realitě.

Bude takto vypadat nové BMW Z4? Koncept je dost dobrý Bude takto vypadat nové BMW Z4? Koncept je dost dobrý

BMW Group využívá přehlídku Concours d’Elegance v Pebble Beach k představení nového pojetí roadsteru. BMW Concept Z4 se vyznačuje agilními a kompaktními proporcemi, dynamickou siluetou a emocionálně přitažlivě tvarovanými plochami. Pozornost poutající designová studie nabízí pohled do budoucna na sériovou podobu automobilu.


BMW Concept Z4 přejímá tvary klasického roadsteru, mezi něž patří dlouhý rozvor, přikrčená a protáhlá silueta a kompaktní zadní část. Představuje je ve svěží, sebevědomé podobě, doplněné o současný designový jazyk BMW. Dlouhá kapota motoru a krátké převisy zaručují, že řidič sedí blíže středu vozu, než tomu bylo u předchozích roadsterů BMW. To dává novým proporcím sportovní, agilní a na silnici zaměřený výraz. Obrys vozu se vyznačuje výrazným klínovitým profilem, který BMW Concept Z4 naplňuje dynamikou už ve chvíli, kdy ještě stojí. Výrazná vyboulení, která se táhnou od kabiny směrem dozadu, elegantním způsobem suplují ochranné oblouky, chránící posádku při převrácení vozu a sportovním způsobem doplňující nízko posazenou siluetu zadní části vozu.

Zřetelně tvarovaný žraločí nos přední části vozu tvoří dramaticky pojaté kontury, které pokračují i na bocích. Nový směr designového stylu BMW tu lze spatřit jen v několika křivkách tvořících čisté plochy, zatímco zbytek vozu je výrazně tvarován. Plochy a tvary proto vytvářejí extrémně moderní a emocionálně působící dojem. Velké vzduchové průduchy Air Breathers za předními koly působí jako součást obratně tvarovaných ploch boků (vypadají, jako by byly tvarovány vzduchem proudícím z těchto průduchů). Světlé a stínované plochy se rozvíjejí směrem dozadu, pak přecházejí ve svalnaté podběhy kol a vytvářejí celkově sportovní výraz. To vše vrhá jasné stylistické světlo na poháněnou zadní nápravu BMW Concept Z4. Dramatická souhra linek a ploch podtrhuje klínový tvar boků a naplňuje je ještě větší dynamikou. Nízko umístěné prahy s výrazným prohybem způsobují, že karoserie působí ještě nižším dojmem, a při pohledu z boku zvýrazňují přikrčený profil vozu.

new bmw z4

Výrazná matná oranžová barva karoserie Energetic Orange Frozen umocňuje kontrast světla a stínů a zdůrazňuje její trojrozměrnost. Dvoubarevná 20palcová kola z lehké slitiny s dvojitými paprsky představují harmonický detail designu bočních partií.

Design přední části BMW Concept Z4 se vyznačuje nepochybně sportovním charakterem. Vztah mezi nízko umístěnými a širokými ledvinkami masky chladiče a výše položenými světly vzbuzují záměrné asociace s BMW Z8 a propůjčují BMW Concept Z4 značnou dávku okázalosti. Namísto běžných vnitřních lamel se uvnitř masky chladiče nachází složitě navržené pletivo, jehož vertikální orientace připomíná sportovně funkční design roadsterů BMW, jako například BMW 328 Mille Miglia. Na rozdíl od běžných vozů BMW, Concept Z4 nabízí vertikální interpretaci klasických světlometů BMW se dvěma překrývajícími se světlovodnými trubicemi na každé straně. Směrová světla směřují shora diagonálně k ledvinkám masky chladiče a umocňují dynamický tvar přední části vozu.

Prostorově tvarovaný přední nárazník se vyznačuje skutečně sportovním tvarem. Jeho trojice velkých nasávacích otvorů pro přívod vzduchu odkazuje na výkonný motor umístěný v přídi a skýtá příslib dynamických jízdních zážitků. Velký karbonový prvek ve středovém nasávacím otvoru působí jako z učebnice motorsportu a je tím detailem, který zdůrazňuje dynamické pojetí přední části vozu. Tyto konstrukční prvky společně tvoří svěží a neopakovatelnou podobu BMW Concept Z4, která vzdává velmi moderní a sportovní hold oslavovaným roadsterům BMW minulosti.

bmw z4 my2018

Design zadní části BMW Concept Z4 se rovněž vyznačuje kvalitou a detaily známými z bohaté historie roadsterů BMW a tyto atributy aktualizuje do současnosti. Široká a nízká zadní část přejímá křivky bočních partií, a co se ploch a designových prvků týče, transformuje je do moderní podoby okouzlující čistotou. Mohutně vytažené blatníky tvoří široké boky vozu, které jsou umocněny nízkými zadními svítilnami ve tvaru písmene L, což dále zvyšuje sportovní vzhled vozu. Nad zadními svítilnami se rozprostírá víko zavazadlového prostoru doplněné o výrazný spoiler, který zasahuje až do mohutných boků a vysílá jasnou zprávu o vysoké agilitě vozu. Dole v nárazníku umístěné velké vzduchové otvory vyvolávají svůj vlastní dynamický dojem. Karbonový difuzor dodává sportovní a exkluzivní nádech a zakončuje zadní část vozu v jeho nejspodnější části.

Provázanost interiéru a exteriéru BMW Concept Z4 je evidentní v obou formách a barevném schématu. Designové ztvárnění interiéru přebírá mohutný, trojrozměrný charakter exteriéru a dynamickému souboru tak přidává další důraz. Interiér z větší části přejímá barvu exteriéru a vytváří jasné vizuální spojení mezi interiérem a exteriérem. Jako dělicí prvek figuruje pouze elegantní chromový proužek.

Interiér současně slouží také k posílení celkového zaměření na jízdu. Sedadlo řidiče, stejně jako panely interiéru, přístrojová deska a středová konzola obklopující řidiče jsou vyvedeny kompletně v černé barvě, což znamená, že výrazným způsobem vystupují ze sladěných odstínů oranžové barvy exteriéru a zbytku interiéru. Společně tvoří jasně ohraničený prostor, doslova objímající řidiče jako kapsle a vytvářející velmi sportovní dojem. Vzniklo tak čistě účelové prostředí pro řidiče s výrazným „kuželem vidění“, kde volant a také okolní černé plochy vypadají, jako by byly protažené dopředu a pomáhaly řidiči s koncentrací na silnici před ním.

Přístrojová deska a centrální kontrolní displej tvoří vysoce ergonomicky propracovaný celek. Oba hlavní displeje jsou nyní umístěny téměř ve stejné výšce a v těsné vzájemné blízkosti, což vytváří dojem jednotné kompaktní jednotky. Pracují společně a poskytují ty správné informace ve správném okamžiku. Řidič si může zvolit obsah, který budou zobrazovat (dotykově) – navigace, hudební seznam nebo další zábavní funkce. Nad přístrojovým štítem je umístěn Head-Up Displej, promítající klíčové informace do zorného pole řidiče.

new bmw z4 interior

V souladu se zaměřením na to nejpodstatnější jsou všechny ovladače seskupeny do funkčních celků. Nic neruší od zážitků z jízdy. Obložení interiéru je také minimalistické. Ve skutečnosti to jsou stylové materiály, pečlivě aplikované leštěné chromové akcenty a šikmé, šestiúhelníkové laserové vzory v sedadlech, které z větší části z interiéru vytvářejí exkluzivní prostředí. Karbonové prahové lišty a reliéfní asymetrická loga v sedadlech a na palubní desce završují sportovní styl vnitřního prostoru.


Petr Šikl, BMW

Vyhledat vozidla v inzerci: Bmw

Fotografie k článku

Fotografie k článku Bude takto vypadat nové BMW Z4? Koncept je dost dobrý Fotografie k článku Bude takto vypadat nové BMW Z4? Koncept je dost dobrý Fotografie k článku Bude takto vypadat nové BMW Z4? Koncept je dost dobrý Fotografie k článku Bude takto vypadat nové BMW Z4? Koncept je dost dobrý Fotografie k článku Bude takto vypadat nové BMW Z4? Koncept je dost dobrý Fotografie k článku Bude takto vypadat nové BMW Z4? Koncept je dost dobrý Fotografie k článku Bude takto vypadat nové BMW Z4? Koncept je dost dobrý Fotografie k článku Bude takto vypadat nové BMW Z4? Koncept je dost dobrý Fotografie k článku Bude takto vypadat nové BMW Z4? Koncept je dost dobrý Fotografie k článku Bude takto vypadat nové BMW Z4? Koncept je dost dobrý Fotografie k článku Bude takto vypadat nové BMW Z4? Koncept je dost dobrý Fotografie k článku Bude takto vypadat nové BMW Z4? Koncept je dost dobrý
Nenechte si ujít novinky, které pro Vás připravujeme. Zadejte Váš e-mail:

Sdílet článek

Komentáře k článku:

Další články (posledních 20 z celkem 20)

24.09.2017
Test ojetiny: Ford Fusion - bratr Fiesty je stále v kurzu
20.09.2017
Omlazený Ford Mustang má stále osmiválec a nově 10stupňový automat
18.09.2017
Test: Kia Rio 1.0 T-GDI je univerzálnější, než čekáte
17.09.2017
Nové Audi RS 4 Avant bude rychlé rodinné auto
16.09.2017
Suzuki Swift Sport zhubl a dostal turbomotor
15.09.2017
Citroën C3 Aircross má české ceny, začínají na 309 900 Kč
14.09.2017
Audi Q5 rozšiřuje nabídku motorů o 3.0 V6 TDI
13.09.2017
Nové malé SUV od Fordu se jmenuje EcoSport a může mít pohon všech kol
12.09.2017
Test: BMW 435i xDrive Cabrio - babí léto individuálně
11.09.2017
Hyundai ix20 nekončí, čeští motoristé ho milují
10.09.2017
Kia Picanto X-Line má 100 koní a zvýšený podvozek
09.09.2017
BMW Concept X7 iPerformance - obrovské ledviny a futuristický interiér
08.09.2017
Test ojetiny: Citroën C5 – levný kočár
07.09.2017
Opel Insignia dostane BiTurbo diesel s výkonem 210 koní
06.09.2017
Nový Nissan Leaf se chlubí dojezdem až 378 km na jedno nabití
05.09.2017
Test: Hyundai Santa Fe 2.4 GDi - doopravdy ho chcete?
01.09.2017
Na nové Suzuki Swift čtvrt milionu nestačí, ale může mít pohon 4x4
31.08.2017
Test ojetiny: Hyundai i10 - ve městě jako ryba ve vodě
30.08.2017
Zbrusu nová Dacia Duster bude na oko pořád stejná
27.08.2017
Volkswagen T-Roc – nové SUV s pohonem 4x4 a velkým batohem