Bridgestone vyrobil pneumatiku z přírodního kaučuku

vloženo

Bridgestone úspěšně vyrobil pneumatiky pro osobní vozy se 100% podílem přírodního kaučuku z pouštního keře guayule, který roste ve vyprahlých oblastech. Keř guayule roste na jihozápadě USA a v Mexiku a přírodní kaučuk vyrobený z guayule je biomateriálem rostlinného původu, který má podobné vlastnosti jako přírodní kaučuk získávaný z kaučukovníku brazilskéh

Bridgestone vyrobil pneumatiku z přírodního kaučuku Bridgestone vyrobil pneumatiku z přírodního kaučuku

Bridgestone vyrobil podobné pneumatiky pro osobní vozy začátkem léta, v rámci svého skutečně globálního projektu, ve svém italském vývojovém centru v Římě. Běžný přírodní kaučuk byl ve všech hlavních částech těchto pneumatik – včetně směsí běhounu, bočnic a plniva v oblasti patky – nahrazen přírodním kaučukem získaným z keře guayule, vypěstovaného a zpracovaného společností Bridgestone.


V souvislosti s globálním růstem počtu obyvatel a rozvojem motorizace v rozvojových zemích se očekává další zvyšování poptávky po pneumatikách. V současnosti je přibližně 90 procent veškerého přírodního kaučuku získáváno z kaučukovníku brazilského (hevea brasiliensis), který se pěstuje převážně v tropických oblastech jihovýchodní Asie. Bridgestone, největší výrobce pneumatik a gumárenských produktů na světě, pokračuje v investicích do výzkumu a vývoje zaměřeného na hledání nových a trvale udržitelnějších zdrojů přírodního kaučuku, aby se zmírnila nadměrná koncentrace výroby přírodního kaučuku v některých regionech.



Přírodní kaučuk je primární surovinou pro výrobu pneumatik na celém světě a jeho spotřeba je vysoká. Budoucí výzkum společnosti Bridgestone se zaměří na optimalizaci obsahu přírodního kaučuku v každém keři guayale a na zhodnocení možností aplikací v různých druzích pneumatik a kaučukových směsí.

Keř guayule roste na jihozápadě USA a v Mexiku a přírodní kaučuk vyrobený z guayule je biomateriálem rostlinného původu, který má podobné vlastnosti jako přírodní kaučuk získávaný z kaučukovníku brazilského (hevea brasiliensis). Další vývoj kaučuku z guayule má přispět k diverzifikaci zdrojů přírodního kaučuku.

Bridgestone založil po získání 114 ha, resp. 281 akrů zemědělské půdy v arizonském městě Eloy výzkumnou farmu, která používá vyspělé šlechtitelské postupy a vyvíjí metody pro pěstování keře guayule. Farma „Bridgestone Agro Operations Research Farm“ byla otevřena v září 2013. O rok později, v září 2014, otevřel Bridgestone BPRC a díky tomu má pod kontrolou veškeré procesy nezbytné k vývoji přírodního kaučuku z keře guayule pro použití v pneumatikách, včetně výzkumu a vývoje, experimentální produkce a sériové výroby.

Bridgestone bude i nadále pokračovat ve svých výzkumných aktivitách s keřem guayule a mnoha dalšími surovinami s cílem uskutečnit dlouhodobou ekologickou vizi přechodu na 100 procent trvale udržitelných materiálů v pneumatikách do roku 2050.

AC&C Public Relations, s.r.o.

Fotografie k článku

Fotografie k článku Bridgestone vyrobil pneumatiku z přírodního kaučuku Fotografie k článku Bridgestone vyrobil pneumatiku z přírodního kaučuku Fotografie k článku Bridgestone vyrobil pneumatiku z přírodního kaučuku
Nenechte si ujít novinky, které pro Vás připravujeme. Zadejte Váš e-mail:

Sdílet článek

Komentáře k článku:

Další články (posledních 20 z celkem 20)

24.09.2017
Test ojetiny: Ford Fusion - bratr Fiesty je stále v kurzu
20.09.2017
Omlazený Ford Mustang má stále osmiválec a nově 10stupňový automat
18.09.2017
Test: Kia Rio 1.0 T-GDI je univerzálnější, než čekáte
17.09.2017
Nové Audi RS 4 Avant bude rychlé rodinné auto
16.09.2017
Suzuki Swift Sport zhubl a dostal turbomotor
15.09.2017
Citroën C3 Aircross má české ceny, začínají na 309 900 Kč
14.09.2017
Audi Q5 rozšiřuje nabídku motorů o 3.0 V6 TDI
13.09.2017
Nové malé SUV od Fordu se jmenuje EcoSport a může mít pohon všech kol
12.09.2017
Test: BMW 435i xDrive Cabrio - babí léto individuálně
11.09.2017
Hyundai ix20 nekončí, čeští motoristé ho milují
10.09.2017
Kia Picanto X-Line má 100 koní a zvýšený podvozek
09.09.2017
BMW Concept X7 iPerformance - obrovské ledviny a futuristický interiér
08.09.2017
Test ojetiny: Citroën C5 – levný kočár
07.09.2017
Opel Insignia dostane BiTurbo diesel s výkonem 210 koní
06.09.2017
Nový Nissan Leaf se chlubí dojezdem až 378 km na jedno nabití
05.09.2017
Test: Hyundai Santa Fe 2.4 GDi - doopravdy ho chcete?
01.09.2017
Na nové Suzuki Swift čtvrt milionu nestačí, ale může mít pohon 4x4
31.08.2017
Test ojetiny: Hyundai i10 - ve městě jako ryba ve vodě
30.08.2017
Zbrusu nová Dacia Duster bude na oko pořád stejná
27.08.2017
Volkswagen T-Roc – nové SUV s pohonem 4x4 a velkým batohem