Bratrský souboj Chevroletů v Suzuce

vloženo

Boj o titul mistra světa v sérii WTCC vrcholí. Chevrolet získal pohár konstruktérů již po minulém klání ve Valencii, ale víkendový podnik v japonské Suzuce ještě nevyřešil souboj o individuální trofej. Před zvývajícími závody v Šanghaji (4. - 6. 11.) a Macau (17. - 20. 11.) drží Yvan Muller náskok 13 bodů před Robem Huffem. Také třetí průběžné pořadí patří jezdci Chevroletu – Alainu Menu, kterému se podařilo v Suzuce zvítězit v prvním závodě víkendu.

Bratrský souboj Chevroletů v Suzuce Bratrský souboj Chevroletů v Suzuce

Chevrolet získal v Japonsku další vítězství a současně čtyři umístění na stupních vítězů. Tím se ještě více vyostřil souboj o titul mistra světa v kategorii jezdců. Alain Menu vybojoval v 1. závodě své čtvrté letošní vítězství, přičemž Huff skončil 2. a Muller 4. Ve 2. závodě skončili Yvan, Rob a Alain na 2., 3. a 4. místě, čímž potvrdili skvělou formu Cruzů připravovaných týmem RML. Místní hrdina Toshi Arai skončil před zraky svých příznivců v obou závodech po solidním výkonu na 15. místě.


První závod začal chaotickým startem se dvěma různými hromadnými kolizemi, které však neměly vliv na jezdce týmu Chevrolet, ale vyžádaly si nasazení safety car. Po opakovaném startu se ujal vedení Muller, ale nedokázal se v 8. kole ubránit Alainovi Menu. Švýcarský jezdec vedoucí pozici dokázal uhájit až do cíle, kde ho na 2. místě následoval Rob Huff. Muller postupně ztratil další dvě pozice a skončil 4. Druhý závod odstartoval z pole position Darryl O’Young s Cruzem týmu Bamboo, ale v první zatáčce byl vytlačen a vedení se ujal Coronel. Holanďan odolal tlaku tří Cruzů; Muller, Huff a Menu tak skončili za ním po zajímavém souboji s Dahlgrenem.

Tyto výsledky znamenají, že odstup mezi Mullerem a Huffem v celkovém hodnocení se snížil na 13 bodů, přičemž třetí Menu má odstup 73 bodů. O napínavé souboje je tedy postaráno, protože ve WTCC následuje v Číně již za necelé dva týdny předposlední kolo sezóny!

Řekli po závodě:
Alain Menu (1. / 4.): „Víkend byl pro mne velmi dobrý a mám radost z výsledků. Před prvním závodem jsem se domluvil s Yvanem, že na startu na sebe nebudeme útočit a on se dostal do čela, přičemž já jsem byl možná až příliš opatrný. Potom, co trať opustil safety car, předjel jsem Yvana a dále jsem se už jen snažil šetřit pneumatiky a uhlídat Roba. V 2. závodě jsem dobře odstartoval, ale zablokovali mne v první zatáčce a potom se už mnoho dělat nedalo, protože na této trati je téměř nemožné předjíždět. Ale alespoň se mi povedlo udržet za sebou Dahlgrena. Stále jsem nevypadnul ze souboje o titul, ale je to čím dále těžší, vždyť Yvan a Rob dnes vybojovali mnoho bodů!

Rob Huff (2. / 3.):Nebyl to špatný víkend, vždyť jsem snížil náskok Yvana o tři body, byť dnešní výsledky mnoho nezměnily. Víme, že do konce nás čeká ještě dlouhá a těžká cesta! Měl jsem štěstí, že ve skrumáži po startu jsem nepoškodil auto, i když jsem měl intenzivní kontakt s Coronelem. Potom byly závody jednoduché a dokázal jsem skončit před Yvanem. 2. závod byl složitější, protože jsme v rámci první pětky jezdili velmi těsně za sebou a pneumatiky trpěly více, ale bylo ok, že jsem skončil hned za Yvanem.

Yvan Muller (4. / 2.):Nebyl to špatný víkend, i když jsem na Roba ztratil tři body. Mohlo být i hůř! V 1. závodě jsem doplatil na nastavení svého auta, které se ukázalo příliš agresivní, ve snaze snížit opotřebení levé přední pneumatiky, která je na tomto okruhu nejvíc namáhaná. Nedokázal jsem se ubránit Alainovi a později jsem po malé chybě ztratil další dvě místa. Ve 2. závodě jsem nebyl schopný účinně zaútočit na Coronela na vedoucí pozici; čekal jsem proto za ním na příležitost, ale jeho chyba nepřišla…

Toshi Arai (15. / 15.):Včera, po kvalifikaci, zrušily všechny moje časy, protože jsem se po návratu do depa nezastavil na technické kontrole. Upřímně řečeno, neviděl jsem červené světlo. Následně jsem musel startovat z posledního místa a po problémech na trati jsem nedokázal skončit lépe, než 15. Zopakoval jsem to také v 2. závodě. Ale byla to pro mne skvělá zkušenost, těším se z pokroku, který jsem v průběhu víkendu dosáhl, a velmi mě potěšila podpora, kterou jsem dostal od týmu a mých fanoušků.“

Eric Nève:Opět velmi dobrý víkend pro Chevrolet, ale nejvíc mě potěšila skvělá atmosféra v týmu a sportovní duch, který naši tři jezdci ukázali v průběhu víkendu. Bojují o titul mistra světa s plným nasazením, ale tím nejsportovnějším způsobem a v Suzuce mezi nimi nebyl ani nejmenší kontakt. Souboj je nyní – dvě kola před koncem - ještě těsnější a bude důležité, aby tento způsob boje vydržel až do konce. Stejně mě potěšil výkon místního borce Yukinori Taniguchiho na dalším Chevroletu, který skončil na výborném 6. místě v 1. závodě. Bylo výborné, že Toshi reprezentoval naši značku, která se v Japonsku rychle rozvíjí.

SUZUKA – 1. závod:
1. A. Menu Chevrolet Cruze 25 kol za 25 min 50,919 s
2. R. Huff Chevrolet Cruze + 3,133 s
3. M. Nykjaer SEAT SR León 1.6T + 3,766 s
4. Y. Muller Chevrolet Cruze + 4,441 s
5. K. Poulsen BMW 320 TC + 4,851s
15. T. Arai Chevrolet Cruze +26,767 s

SUZUKA – 2. závod:
1. T. Coronel BMW 320 TC 23 kol za 21 min 10,854 s
2. Y. Muller Chevrolet Cruze + 0,558 s
3. R. Huff Chevrolet Cruze + 0,840 s
4. A. Menu Chevrolet Cruze + 1,576 s
5. R. Dahlgren Volvo C30 Drive + 2,057 s
15. T. Arai Chevrolet Cruze +23,541 s

Pořadí jezdců po 20 z 24 závodů:
1. Y. Muller (Chevrolet), 363 bodů;
2. R. Huff (Chevrolet), 350;
3. A. Menu (Chevrolet), 290;
4. T. Coronel (BMW), 183;
5. G. Tarquini (SEAT), 159; …
12. D. O’Young (Chevrolet), 43;
14. C. Bueno (Chevrolet),
25; ... atd.

Pořadí výrobců po 20 z 24 závodů:
1. Chevrolet, 810 bodů;
2. BMW, 485;
3. SEAT, 425;
4. Volvo, 138.

Příští kolo:
Race of China, Shanghai Tianma, 5.-6. listopadu 2011.

Chevrolet/ms

Vyhledat vozidla v inzerci: Chevrolet

Fotografie k článku

Fotografie k článku Bratrský souboj Chevroletů v Suzuce
Nenechte si ujít novinky, které pro Vás připravujeme. Zadejte Váš e-mail:

Sdílet článek

Komentáře k článku:

Další články (posledních 20 z celkem 20)

24.11.2017
Šest hlavních rozdílů v řízení před 60 lety a v současnosti
21.11.2017
Test: Lexus NX300h jde od výstřednosti k originalitě
20.11.2017
Tesla Roadster prý zadupe běžná auta do země
14.11.2017
Test ojetiny: Peugeot Boxer pohodlně odveze pět palet
13.11.2017
Audi A8 - předprodej zahájen, připravte si 2,5 milionu
11.11.2017
Ford Mustang má české ceny, osmiválec nestojí tolik
07.11.2017
Test: Hyundai i30 kombi - je lepší než ostatní?
27.10.2017
BMW X2 - menší než X1, ale více cool a sexy
26.10.2017
Renault Alaskan - převlečenou Navaru koupíte od 892 859 Kč
24.10.2017
Hyundai Kona v prodeji, české ceny má hodně sebevědomé
23.10.2017
Test ojetiny: Citroën C2 – robotu zdar? Spíš nazdar!
21.10.2017
Nové Audi A7 Sportback je hranatější a zatím bez dieselu
20.10.2017
Kia Stinger vstupuje na český trh, milion nestačí
19.10.2017
Test: Hyundai i30 1.4 Turbo - je fakt nejlepší?
16.10.2017
Škoda Kodiaq má lepší výbavu a je praktičtější než Ateca
14.10.2017
Ostrý Hyundai i30 N Performance v prodeji, stojí jako dvě základní i30
12.10.2017
Test: Volkswagen Arteon - lepší Passat?
11.10.2017
Škoda Karoq - vše, co víme o použité technice
10.10.2017
Nissan Leaf s dojezdem 378 km v prodeji, připravte si milion
05.10.2017
Renault Alaskan si můžete koupit již v listopadu