Body pro Gravity-Charouz Racing v Silverstonu

vloženo

Na legendárním britském okruhu Silverstone proběhl o třetím srpnovém víkendu sedmý podnik Světové série Renault, kde nastoupil nově zformovaný tým Gravity - Charouz Racing, jehož monoposty premiérově technicky zajišťuje společnost Charouz Racing System. Tým Gravity-Charouz Racing získal body za osmé místo Brendona Hartleye.

Body pro Gravity-Charouz Racing v Silverstonu Body pro Gravity-Charouz Racing v Silverstonu

V sobotní kvalifikaci si na okruhu Silverstone velmi dobře vedl Brendon Hartley, který s černo-zlatým monopostem týmu Gravity-Charouz Racing zajel pátý nejrychlejší čas. Bohužel jeho přední křídlo formule Renault 3.5 neodpovídalo technickým předpisům a novozélandský jezdec musel do sobotního závodu odstartovat z poslední řady. Jan Charouz zajel dvanáctý nejrychlejší čas, ale penalizace pěti míst z Hungaroringu jej odsunula až na místo sedmnácté. Jak Jan Charouz, tak Brendon Hartley v závodě bojovali na konci druhé desítky, když se nedokázali dostat přes své soupeře, ač byli pomalejší. Český jezdec skončil v sobotním závodě po diskvalifikaci Nicka Yelloly na čtrnáctém místě, Novozélanďan pak na pozici jedenadvacáté.

Nejrychlejší okruh
Ani v nedělní kvalifikaci se tým Gravity-Charouz Racing neztratil, když Brendon Hartley skončil sedmý a Jan Charouz dvanáctý. Oba jezdci z těchto pozic také startovali do nedělního závodu, který, tak jako sobotní, proběhl za slunečného počasí. Velmi dobrý start předvedl Jan Charouz, který se v prvním kole propracoval na deváté místo. Start se naopak nepovedl Brendonu Hartleymu, který se propadl až za Jana Charouze na desátou pozici. Oba černo-zlaté monoposty za sebou kroužili až do povinných zastávek, ke kterým zajel jako první z dvojice česko- lucemburské stáje Charouz. Povinné zastávky nevyšly zcela ideálně u Jana Charouze, který se propadl až na místo čtrnácté. Naopak se podařila pozdější zastávka Brendona Hartleye, jenž poposkočil na místo osmé. Český závodník svou stíhací jízdou, kdy zajížděl jedno nejrychlejší kolo za druhým, překonal tři soupeře a posunul se na konečnou jedenáctou pozici.


Nakonec bodovali oba
Jezdci týmu Fortec Motorsport byli po závodní technické kontrole vyloučeni z nedělního závodu, když na jejich vozech techničtí komisaři objevili nepovolené úpravy matic kol. Mluvčí Renault Sport uvedl, že matice kol týmu Fortec byly upraveny tak, aby došlo ke zrychlení výměny pneumatik při povinných zastávkách v boxech, což je proti pravidlům. V důsledku tohoto rozhodnutí se oba jezdci týmu Gravity-Charouz Racing posunuli na bodované příčky. Brendon Hartley skončil sedmý, Jan Charouz devátý. Poprvé v letošní sezóně tak česko-lucemburská stáj bodovala s oběma vozy a z Velké Británie si veze osm bodů a jako bonus nejrychlejší kolo závodu. Další podnik Světové série Renault hostí francouzský okruh Paul Ricard ve dnech 16. - 18. září 2011. Populární seriál zakončí sezónu devíti podniků 8. - 9. října v Katalánsku.

Jan Charouz: „Myslím si, že tým neodvedl špatnou práci. Byl to pro nově zformovanou stáj první závod, při kterém se učili všichni. Nevyvarovali jsme se několika chybám, ale to k premiérám patří. Rychlost našich monopostů byla dobrá, což jsem potvrdil nejrychlejším kolem v nedělním závodě. Mrzí mě, že se nevydařila zastávka, protože na první desítku jsem dnes určitě měli.

Brendon Hartley: „Byl to hodně těžký víkend pro náš tým. Všichni se učili a udělalo se pár chyb. Ale myslím, že můžeme být spokojeni a dobře naladěni na další závodní víkend. V sobotu jsem zajel páté místo v kvalifikaci, ale penalizace mě odsunula na chvost startovního roštu. Neděle byla dobrá. Po horším začátku jsem se dokázal probojovat na konečné osmé místo.“

bpa/ms

Nenechte si ujít novinky, které pro Vás připravujeme. Zadejte Váš e-mail:

Sdílet článek

Komentáře k článku:

Další články (posledních 20 z celkem 20)

21.11.2017
Test: Lexus NX300h jde od výstřednosti k originalitě
20.11.2017
Tesla Roadster prý zadupe běžná auta do země
14.11.2017
Test ojetiny: Peugeot Boxer pohodlně odveze pět palet
13.11.2017
Audi A8 - předprodej zahájen, připravte si 2,5 milionu
11.11.2017
Ford Mustang má české ceny, osmiválec nestojí tolik
07.11.2017
Test: Hyundai i30 kombi - je lepší než ostatní?
27.10.2017
BMW X2 - menší než X1, ale více cool a sexy
26.10.2017
Renault Alaskan - převlečenou Navaru koupíte od 892 859 Kč
24.10.2017
Hyundai Kona v prodeji, české ceny má hodně sebevědomé
23.10.2017
Test ojetiny: Citroën C2 – robotu zdar? Spíš nazdar!
21.10.2017
Nové Audi A7 Sportback je hranatější a zatím bez dieselu
20.10.2017
Kia Stinger vstupuje na český trh, milion nestačí
19.10.2017
Test: Hyundai i30 1.4 Turbo - je fakt nejlepší?
16.10.2017
Škoda Kodiaq má lepší výbavu a je praktičtější než Ateca
14.10.2017
Ostrý Hyundai i30 N Performance v prodeji, stojí jako dvě základní i30
12.10.2017
Test: Volkswagen Arteon - lepší Passat?
11.10.2017
Škoda Karoq - vše, co víme o použité technice
10.10.2017
Nissan Leaf s dojezdem 378 km v prodeji, připravte si milion
05.10.2017
Renault Alaskan si můžete koupit již v listopadu
04.10.2017
Volkswagen zahajuje prodej modelu T-Roc od 452 900 Kč