Body pro Gravity-Charouz Racing v Silverstonu

vloženo

Na legendárním britském okruhu Silverstone proběhl o třetím srpnovém víkendu sedmý podnik Světové série Renault, kde nastoupil nově zformovaný tým Gravity - Charouz Racing, jehož monoposty premiérově technicky zajišťuje společnost Charouz Racing System. Tým Gravity-Charouz Racing získal body za osmé místo Brendona Hartleye.

Body pro Gravity-Charouz Racing v Silverstonu Body pro Gravity-Charouz Racing v Silverstonu

V sobotní kvalifikaci si na okruhu Silverstone velmi dobře vedl Brendon Hartley, který s černo-zlatým monopostem týmu Gravity-Charouz Racing zajel pátý nejrychlejší čas. Bohužel jeho přední křídlo formule Renault 3.5 neodpovídalo technickým předpisům a novozélandský jezdec musel do sobotního závodu odstartovat z poslední řady. Jan Charouz zajel dvanáctý nejrychlejší čas, ale penalizace pěti míst z Hungaroringu jej odsunula až na místo sedmnácté. Jak Jan Charouz, tak Brendon Hartley v závodě bojovali na konci druhé desítky, když se nedokázali dostat přes své soupeře, ač byli pomalejší. Český jezdec skončil v sobotním závodě po diskvalifikaci Nicka Yelloly na čtrnáctém místě, Novozélanďan pak na pozici jedenadvacáté.

Nejrychlejší okruh
Ani v nedělní kvalifikaci se tým Gravity-Charouz Racing neztratil, když Brendon Hartley skončil sedmý a Jan Charouz dvanáctý. Oba jezdci z těchto pozic také startovali do nedělního závodu, který, tak jako sobotní, proběhl za slunečného počasí. Velmi dobrý start předvedl Jan Charouz, který se v prvním kole propracoval na deváté místo. Start se naopak nepovedl Brendonu Hartleymu, který se propadl až za Jana Charouze na desátou pozici. Oba černo-zlaté monoposty za sebou kroužili až do povinných zastávek, ke kterým zajel jako první z dvojice česko- lucemburské stáje Charouz. Povinné zastávky nevyšly zcela ideálně u Jana Charouze, který se propadl až na místo čtrnácté. Naopak se podařila pozdější zastávka Brendona Hartleye, jenž poposkočil na místo osmé. Český závodník svou stíhací jízdou, kdy zajížděl jedno nejrychlejší kolo za druhým, překonal tři soupeře a posunul se na konečnou jedenáctou pozici.


Nakonec bodovali oba
Jezdci týmu Fortec Motorsport byli po závodní technické kontrole vyloučeni z nedělního závodu, když na jejich vozech techničtí komisaři objevili nepovolené úpravy matic kol. Mluvčí Renault Sport uvedl, že matice kol týmu Fortec byly upraveny tak, aby došlo ke zrychlení výměny pneumatik při povinných zastávkách v boxech, což je proti pravidlům. V důsledku tohoto rozhodnutí se oba jezdci týmu Gravity-Charouz Racing posunuli na bodované příčky. Brendon Hartley skončil sedmý, Jan Charouz devátý. Poprvé v letošní sezóně tak česko-lucemburská stáj bodovala s oběma vozy a z Velké Británie si veze osm bodů a jako bonus nejrychlejší kolo závodu. Další podnik Světové série Renault hostí francouzský okruh Paul Ricard ve dnech 16. - 18. září 2011. Populární seriál zakončí sezónu devíti podniků 8. - 9. října v Katalánsku.

Jan Charouz: „Myslím si, že tým neodvedl špatnou práci. Byl to pro nově zformovanou stáj první závod, při kterém se učili všichni. Nevyvarovali jsme se několika chybám, ale to k premiérám patří. Rychlost našich monopostů byla dobrá, což jsem potvrdil nejrychlejším kolem v nedělním závodě. Mrzí mě, že se nevydařila zastávka, protože na první desítku jsem dnes určitě měli.

Brendon Hartley: „Byl to hodně těžký víkend pro náš tým. Všichni se učili a udělalo se pár chyb. Ale myslím, že můžeme být spokojeni a dobře naladěni na další závodní víkend. V sobotu jsem zajel páté místo v kvalifikaci, ale penalizace mě odsunula na chvost startovního roštu. Neděle byla dobrá. Po horším začátku jsem se dokázal probojovat na konečné osmé místo.“

bpa/ms

Nenechte si ujít novinky, které pro Vás připravujeme. Zadejte Váš e-mail:

Sdílet článek

Komentáře k článku:

Další články (posledních 20 z celkem 20)

23.07.2018
Volkswagen Amarok V6 zvládá terén dobře
20.07.2018
Rain Man s mobilem: Jsem výborný řidič
18.07.2018
Audi Q8 má českou cenu, dva miliony stačí
16.07.2018
Toyota Auris TS Hybrid - Z říše kontrastů
13.07.2018
Test ojetiny: Ford Fiesta – levný a líbivý
12.07.2018
Toyota C-HR a RAV4 nově v edici Prime, ušetříte až 157 tisíc korun
11.07.2018
Test: Suzuki S-Cross 1.0 Booster je nejracionálnější volbou
03.07.2018
Nissan GT-R50 od Italdesignu má 720 koní
02.07.2018
Na nové Audi A6 zatím 1,5 milionu korun nestačí
28.06.2018
Nový Ford KA+ přijíždí na český trh za cenu od 272 990 Kč
28.06.2018
Tipy pro instalaci tažného zařízení
27.06.2018
Test ojetiny: Fiat Panda – pohledná krabička může být i 4x4
25.06.2018
Honda Civic Type R - Nabroušená katana!
20.06.2018
Audi A1 - luxusnější sourozenec Pola je tady
19.06.2018
Omlazený Nissan Juke od 400 600 Kč, verze 2017 od 299 900 Kč
18.06.2018
Test ojetiny: Renault Laguna III – nejlevnější ve své třídě
16.06.2018
Nové BMW řady 8 Coupé je krásné a luxusní
08.06.2018
Test: Honda Jazz 1.5 i-VTEC Dynamic - nejpraktičtější malé auto
08.06.2018
Lexus RX L nabídne sedm míst a stále slušný zavazadelník
07.06.2018
Peugeot 508 SW - radikální změna