Body pro Gravity-Charouz Racing v Silverstonu

vloženo

Na legendárním britském okruhu Silverstone proběhl o třetím srpnovém víkendu sedmý podnik Světové série Renault, kde nastoupil nově zformovaný tým Gravity - Charouz Racing, jehož monoposty premiérově technicky zajišťuje společnost Charouz Racing System. Tým Gravity-Charouz Racing získal body za osmé místo Brendona Hartleye.

Body pro Gravity-Charouz Racing v Silverstonu V sobotní kvalifikaci si na okruhu Silverstone velmi dobře vedl Brendon Hartley, který s černo-zlatým monopostem týmu Gravity-Charouz Racing zajel pátý nejrychlejší čas. Bohužel jeho přední křídlo formule Renault 3.5 neodpovídalo technickým předpisům a novozélandský jezdec musel do sobotního závodu odstartovat z poslední řady. Jan Charouz zajel dvanáctý nejrychlejší čas, ale penalizace pěti míst z Hungaroringu jej odsunula až na místo sedmnácté. Jak Jan Charouz, tak Brendon Hartley v závodě bojovali na konci druhé desítky, když se nedokázali dostat přes své soupeře, ač byli pomalejší. Český jezdec skončil v sobotním závodě po diskvalifikaci Nicka Yelloly na čtrnáctém místě, Novozélanďan pak na pozici jedenadvacáté.

Nejrychlejší okruh
Ani v nedělní kvalifikaci se tým Gravity-Charouz Racing neztratil, když Brendon Hartley skončil sedmý a Jan Charouz dvanáctý. Oba jezdci z těchto pozic také startovali do nedělního závodu, který, tak jako sobotní, proběhl za slunečného počasí. Velmi dobrý start předvedl Jan Charouz, který se v prvním kole propracoval na deváté místo. Start se naopak nepovedl Brendonu Hartleymu, který se propadl až za Jana Charouze na desátou pozici. Oba černo-zlaté monoposty za sebou kroužili až do povinných zastávek, ke kterým zajel jako první z dvojice česko- lucemburské stáje Charouz. Povinné zastávky nevyšly zcela ideálně u Jana Charouze, který se propadl až na místo čtrnácté. Naopak se podařila pozdější zastávka Brendona Hartleye, jenž poposkočil na místo osmé. Český závodník svou stíhací jízdou, kdy zajížděl jedno nejrychlejší kolo za druhým, překonal tři soupeře a posunul se na konečnou jedenáctou pozici.

Nakonec bodovali oba
Jezdci týmu Fortec Motorsport byli po závodní technické kontrole vyloučeni z nedělního závodu, když na jejich vozech techničtí komisaři objevili nepovolené úpravy matic kol. Mluvčí Renault Sport uvedl, že matice kol týmu Fortec byly upraveny tak, aby došlo ke zrychlení výměny pneumatik při povinných zastávkách v boxech, což je proti pravidlům. V důsledku tohoto rozhodnutí se oba jezdci týmu Gravity-Charouz Racing posunuli na bodované příčky. Brendon Hartley skončil sedmý, Jan Charouz devátý. Poprvé v letošní sezóně tak česko-lucemburská stáj bodovala s oběma vozy a z Velké Británie si veze osm bodů a jako bonus nejrychlejší kolo závodu. Další podnik Světové série Renault hostí francouzský okruh Paul Ricard ve dnech 16. - 18. září 2011. Populární seriál zakončí sezónu devíti podniků 8. - 9. října v Katalánsku.

Jan Charouz: „Myslím si, že tým neodvedl špatnou práci. Byl to pro nově zformovanou stáj první závod, při kterém se učili všichni. Nevyvarovali jsme se několika chybám, ale to k premiérám patří. Rychlost našich monopostů byla dobrá, což jsem potvrdil nejrychlejším kolem v nedělním závodě. Mrzí mě, že se nevydařila zastávka, protože na první desítku jsem dnes určitě měli.

Brendon Hartley: „Byl to hodně těžký víkend pro náš tým. Všichni se učili a udělalo se pár chyb. Ale myslím, že můžeme být spokojeni a dobře naladěni na další závodní víkend. V sobotu jsem zajel páté místo v kvalifikaci, ale penalizace mě odsunula na chvost startovního roštu. Neděle byla dobrá. Po horším začátku jsem se dokázal probojovat na konečné osmé místo.“

bpa/ms

Nenechte si ujít novinky, které pro Vás připravujeme. Zadejte Váš e-mail:

Sdílet článek

Komentáře k článku:

Další články (posledních 20 z celkem 20)

09.12.2016
Nový Lexus LS se ukáže v Detroitu, máme jeho první skicu
08.12.2016
Test: Volkswagen Golf GTI Performance – univerzálně dokonalý
07.12.2016
Nový Opel Insignia Grand Sport - informace a fotografie
06.12.2016
Nissan X-Trail 2.0 dCi má české ceny, začínají na 779 500 Kč
06.12.2016
Chcete si za volantem užívat pohodlí? Zkuste automatickou převodovku. V zimě ji prověříte nejlépe
05.12.2016
Nový Seat Leon Cupra dostal 300 koní a pohon všech kol
05.12.2016
Dacia hlásí rekordní rok a na její modely se čeká déle, než půl roku
04.12.2016
Lexus GS F a RC F nově standardně se systémem adaptivního variabilního odpružení
03.12.2016
Nový Hyundai i10 bez klimatizace a rádia za 219 990 Kč
02.12.2016
Mikuláš bude v AAA AUTO nadělovat fotbalovým fanouškům
02.12.2016
Ford Fiesta nové generace přijíždí rovnou ve čtyřech různých verzích
01.12.2016
Test ojetiny: Audi A8 4.2 TDI - přitažlivá kasička
30.11.2016
Na novou Škodu Octavia si připravte minimálně 407 900 Kč
28.11.2016
Prémiový fastback Volkswagen Arteon se představí v Ženevě
27.11.2016
Seat Leon po modernizaci - s 1.2 TSI přijde na 339 900 Kč
26.11.2016
Video: Nový Volkswagen Golf bude udávat reálnou spotřebu
25.11.2016
Nissan X-Trail posiluje nabídku motorů o dvoulitrový diesel
23.11.2016
Test: Dacia Sandero Stepway 0.9 TCe Easy-R – průkopník
22.11.2016
Na Nissan GT-R Nismo si připravte dvojnásobek běžného GT-R
21.11.2016
Nový Volkswagen e-Golf se chlubí dvojnásobným dojezdem a vyšším výkonem