BMW Z4: Top model ponese označení sDrive35is

vloženo

Příznivci nekompromisních modelů s označením „M“ si u řady Z4 na své stále nepřijdou, ale náplastí by snad mohl být zcela nový vrcholný sDrive35is s výrazně posíleným přeplňovaným třílitrem. Charizmatický roadster se s tímto motorem už jízdní dynamikou skutečně dostává do sfér plnohodnotných M verzí, jejichž absence je už spíše psychologickým nedostatkem.

BMW Z4: Top model ponese označení sDrive35is Přeplňovaný motor sice nikdy nenabídne tak přesnou reakci na plyn a výkon lineárně sílící s otáčkami, ale popravdě, nová Z4 si už stejně na ryzí sporťák nehraje. Její charakter je už trochu jiný, řekněme komfortnější. Příznivci exaktní zpětné vazby řízení se asi ještě nevzpamatovali z instalace elektrického posilovače, díky kterému jsou informace z volantu spíše sporadické, odpružení je měkčí, výhled z vozu lepší...
Ne, výrobce se nezvrhl, pouze vychází vstříc stále rostoucí poptávce po pohodlnějších a všestranně použitelnějších vozech, i těch sportovně laděných. Většina zájemců stejně volí příplatkový adaptivní M Podvozek, se kterým má Z4 nižší světlou výšku i možnost volby mezi třemi úrovněmi odpružení: Normal, Sport a Sport Plus...

Nový špičkový model Z4 sDrive35is se chce pokusit trochu toho adrenalinu do této řady vrátit. Výrobce slibuje přepracované řízení, zmíněný M Podvozek s elektronickým řízením tlumičů tu bude standardně. Známý řadový šestiválec s přímým vstřikem benzinu HPI piezoelektrickými vstřikovači a dvojicí turbodmychadel posílil z 225 kW (u sDrive35i) na úctyhodných 250 kW. Ještě zajímavější je ovšem točivý moment, jehož dřívější nehorázně plochá křivka s maximem 400 N.m. při 1300 až 5000/min se nyní smrskla do trochu užšího rozpětí 1400 až 4500/ min, přičemž jeho hodnota nyní činí 450 N.m. a při krátkodobém overboostu dokonce 500 N.m!

Vyššího výkonu bylo dosaženo zvětšením plnícího tlaku, svou úlohu určitě sehrálo i přepracované sací potrubí. Turbodmychadla jsou vyrobena ze speciální oceli, odolné i teplotám nad 1000 ° C

Zrychlení z 0-100 km/h se zlepšilo z 5,2 na 4,8 s. Maximální rychlost je však stále omezena na obvyklých „nudných“ 250 km/h. Tento limit byl již před více jak dvaceti lety ustanoven jakousi tajnou dohodou mezi automobilkami BMW a Mercedes-Benz, a posléze byl akceptován prakticky všemi významnými „masovými“ automobilkami.
Kombinovaná spotřeba je vzhledem k nabízenému výkonu pohádkově nízká, konkrétně 9,0 litru na 100 km, tedy dokonce o 0,4 litru méně než slabší varianta sDrive35i (225 kW) s manuální převodovkou! Už z této hodnoty je jasné, že i zde našel uplatnění známý soubor prvků EfficientDynamics, tedy intenzivní přeměna brzdné energie pro dobíjení akumulátoru, inteligentní hospodaření s odběrem elektrické energie atd.

Nejvýkonnější zetčtyřka se bude dodávat výhradně se sedmistupňovou automatikou DCT. Jde o moderní dvouspojkovou skříň bez hydrodynamického měniče, takže mimořádná rychlost řazení je zárukou dokonce o maličko lepších hodnot akcelerace než u klasických manuálních převodovek. Volič automatiky má (jak je u BMW poslední dobou zvykem) na převodovkou už jen čistě elektronickou vazbu, řazení je možné i oblíbenými pádly pod volantem.
K dispozici je zde i takzvaný Launch Control pro co nejrychlejší možný rozjezd z klidu, náležitý akustický doprovod je zaručen speciálně pro tento model laděným výfukovým potrubím. 18“ hliníková kola v pěti paprskovém designu jsou standardem, za příplatek se dodávají i větší 19“.

Nejvýkonnější verze sDrive35is by měla přijít na trh na jaře 2010, cena ještě zatím není stanovena.

Marek Oborník, foto BMW

Vyhledat vozidla v inzerci: Bmw

Fotografie k článku

Fotografie k článku BMW Z4: Top model ponese označení sDrive35is Fotografie k článku BMW Z4: Top model ponese označení sDrive35is Fotografie k článku BMW Z4: Top model ponese označení sDrive35is Fotografie k článku BMW Z4: Top model ponese označení sDrive35is Fotografie k článku BMW Z4: Top model ponese označení sDrive35is Fotografie k článku BMW Z4: Top model ponese označení sDrive35is Fotografie k článku BMW Z4: Top model ponese označení sDrive35is Fotografie k článku BMW Z4: Top model ponese označení sDrive35is Fotografie k článku BMW Z4: Top model ponese označení sDrive35is Fotografie k článku BMW Z4: Top model ponese označení sDrive35is Fotografie k článku BMW Z4: Top model ponese označení sDrive35is Fotografie k článku BMW Z4: Top model ponese označení sDrive35is Fotografie k článku BMW Z4: Top model ponese označení sDrive35is
Nenechte si ujít novinky, které pro Vás připravujeme. Zadejte Váš e-mail:

Sdílet článek

Komentáře k článku:

Další články (posledních 20 z celkem 20)

17.01.2017
Kolik Simply Clever prvků má nová Octavia? Podívejte se!
16.01.2017
Test: Škoda Octavia 1.0 TSI – lepší, než myslíte (+video)
15.01.2017
Škoda Muzeum se chlubí rekordní návštěvností, už jste tam byli?
14.01.2017
Renault Megane GrandCoupe - limuzína za cenu Škody Rapid
13.01.2017
Auto ESA spouští akci „SLEVA TÝDNE“
13.01.2017
Nové Audi SQ5 ve znamení návratu benzínového šestiválce
12.01.2017
Nová generace Hyundai i30 je tady, na trh vstupuje v limitované výbavě
12.01.2017
Test: Honda HR-V 1.5 i-VTEC CVT – třetí do party
11.01.2017
Škoda Octavia má nový vzhled, ale původní techniku. Nové motory až v létě
11.01.2017
Bentley Continental Supersports je králem čtyřmístných kupé
10.01.2017
Lexus LS 2018 - luxusní limuzína s desetistupňovým automatem
09.01.2017
Kia Stinger bude zadokolka a půjde po krku prémiovým konkurentům
09.01.2017
Test ojetiny: Volkswagen Passat 3,6 FSI 4Motion - pan Tajemný
08.01.2017
Nová auta budou ještě bezpečnější. Povinně!
07.01.2017
Nejprodávanější modely: Škoda Octavia, Fabia, Rapid a Superb
06.01.2017
Kolik stojí vlastnit BMW M3? (+video)
06.01.2017
Nová auta jdou na dračku - přehled nejprodávanějších
05.01.2017
U Fordu neujde elektrifikaci Mustang ani legendární F-150
05.01.2017
Test: Alfa Romeo Giulietta – jak jezdí v dieselu s automatem?
04.01.2017
Nová Kia Picanto úplně odhalena, máme oficiální fotografie