BMW Z4: Top model ponese označení sDrive35is

vloženo

Příznivci nekompromisních modelů s označením „M“ si u řady Z4 na své stále nepřijdou, ale náplastí by snad mohl být zcela nový vrcholný sDrive35is s výrazně posíleným přeplňovaným třílitrem. Charizmatický roadster se s tímto motorem už jízdní dynamikou skutečně dostává do sfér plnohodnotných M verzí, jejichž absence je už spíše psychologickým nedostatkem.

BMW Z4: Top model ponese označení sDrive35is BMW Z4: Top model ponese označení sDrive35is

Přeplňovaný motor sice nikdy nenabídne tak přesnou reakci na plyn a výkon lineárně sílící s otáčkami, ale popravdě, nová Z4 si už stejně na ryzí sporťák nehraje. Její charakter je už trochu jiný, řekněme komfortnější. Příznivci exaktní zpětné vazby řízení se asi ještě nevzpamatovali z instalace elektrického posilovače, díky kterému jsou informace z volantu spíše sporadické, odpružení je měkčí, výhled z vozu lepší...
Ne, výrobce se nezvrhl, pouze vychází vstříc stále rostoucí poptávce po pohodlnějších a všestranně použitelnějších vozech, i těch sportovně laděných. Většina zájemců stejně volí příplatkový adaptivní M Podvozek, se kterým má Z4 nižší světlou výšku i možnost volby mezi třemi úrovněmi odpružení: Normal, Sport a Sport Plus...


Nový špičkový model Z4 sDrive35is se chce pokusit trochu toho adrenalinu do této řady vrátit. Výrobce slibuje přepracované řízení, zmíněný M Podvozek s elektronickým řízením tlumičů tu bude standardně. Známý řadový šestiválec s přímým vstřikem benzinu HPI piezoelektrickými vstřikovači a dvojicí turbodmychadel posílil z 225 kW (u sDrive35i) na úctyhodných 250 kW. Ještě zajímavější je ovšem točivý moment, jehož dřívější nehorázně plochá křivka s maximem 400 N.m. při 1300 až 5000/min se nyní smrskla do trochu užšího rozpětí 1400 až 4500/ min, přičemž jeho hodnota nyní činí 450 N.m. a při krátkodobém overboostu dokonce 500 N.m!

Vyššího výkonu bylo dosaženo zvětšením plnícího tlaku, svou úlohu určitě sehrálo i přepracované sací potrubí. Turbodmychadla jsou vyrobena ze speciální oceli, odolné i teplotám nad 1000 ° C

Zrychlení z 0-100 km/h se zlepšilo z 5,2 na 4,8 s. Maximální rychlost je však stále omezena na obvyklých „nudných“ 250 km/h. Tento limit byl již před více jak dvaceti lety ustanoven jakousi tajnou dohodou mezi automobilkami BMW a Mercedes-Benz, a posléze byl akceptován prakticky všemi významnými „masovými“ automobilkami.
Kombinovaná spotřeba je vzhledem k nabízenému výkonu pohádkově nízká, konkrétně 9,0 litru na 100 km, tedy dokonce o 0,4 litru méně než slabší varianta sDrive35i (225 kW) s manuální převodovkou! Už z této hodnoty je jasné, že i zde našel uplatnění známý soubor prvků EfficientDynamics, tedy intenzivní přeměna brzdné energie pro dobíjení akumulátoru, inteligentní hospodaření s odběrem elektrické energie atd.

Nejvýkonnější zetčtyřka se bude dodávat výhradně se sedmistupňovou automatikou DCT. Jde o moderní dvouspojkovou skříň bez hydrodynamického měniče, takže mimořádná rychlost řazení je zárukou dokonce o maličko lepších hodnot akcelerace než u klasických manuálních převodovek. Volič automatiky má (jak je u BMW poslední dobou zvykem) na převodovkou už jen čistě elektronickou vazbu, řazení je možné i oblíbenými pádly pod volantem.
K dispozici je zde i takzvaný Launch Control pro co nejrychlejší možný rozjezd z klidu, náležitý akustický doprovod je zaručen speciálně pro tento model laděným výfukovým potrubím. 18“ hliníková kola v pěti paprskovém designu jsou standardem, za příplatek se dodávají i větší 19“.

Nejvýkonnější verze sDrive35is by měla přijít na trh na jaře 2010, cena ještě zatím není stanovena.

Marek Oborník, foto BMW

Vyhledat vozidla v inzerci: Bmw

Fotografie k článku

Fotografie k článku BMW Z4: Top model ponese označení sDrive35is Fotografie k článku BMW Z4: Top model ponese označení sDrive35is Fotografie k článku BMW Z4: Top model ponese označení sDrive35is Fotografie k článku BMW Z4: Top model ponese označení sDrive35is Fotografie k článku BMW Z4: Top model ponese označení sDrive35is Fotografie k článku BMW Z4: Top model ponese označení sDrive35is Fotografie k článku BMW Z4: Top model ponese označení sDrive35is Fotografie k článku BMW Z4: Top model ponese označení sDrive35is Fotografie k článku BMW Z4: Top model ponese označení sDrive35is Fotografie k článku BMW Z4: Top model ponese označení sDrive35is Fotografie k článku BMW Z4: Top model ponese označení sDrive35is Fotografie k článku BMW Z4: Top model ponese označení sDrive35is Fotografie k článku BMW Z4: Top model ponese označení sDrive35is
Nenechte si ujít novinky, které pro Vás připravujeme. Zadejte Váš e-mail:

Sdílet článek

Komentáře k článku:

Další články (posledních 20 z celkem 20)

14.11.2017
Test ojetiny: Peugeot Boxer pohodlně odveze pět palet
13.11.2017
Audi A8 - předprodej zahájen, připravte si 2,5 milionu
11.11.2017
Ford Mustang má české ceny, osmiválec nestojí tolik
07.11.2017
Test: Hyundai i30 kombi - je lepší než ostatní?
27.10.2017
BMW X2 - menší než X1, ale více cool a sexy
26.10.2017
Renault Alaskan - převlečenou Navaru koupíte od 892 859 Kč
24.10.2017
Hyundai Kona v prodeji, české ceny má hodně sebevědomé
23.10.2017
Test ojetiny: Citroën C2 – robotu zdar? Spíš nazdar!
21.10.2017
Nové Audi A7 Sportback je hranatější a zatím bez dieselu
20.10.2017
Kia Stinger vstupuje na český trh, milion nestačí
19.10.2017
Test: Hyundai i30 1.4 Turbo - je fakt nejlepší?
16.10.2017
Škoda Kodiaq má lepší výbavu a je praktičtější než Ateca
14.10.2017
Ostrý Hyundai i30 N Performance v prodeji, stojí jako dvě základní i30
12.10.2017
Test: Volkswagen Arteon - lepší Passat?
11.10.2017
Škoda Karoq - vše, co víme o použité technice
10.10.2017
Nissan Leaf s dojezdem 378 km v prodeji, připravte si milion
05.10.2017
Renault Alaskan si můžete koupit již v listopadu
04.10.2017
Volkswagen zahajuje prodej modelu T-Roc od 452 900 Kč
30.09.2017
Na nové Volvo XC40 si připravte minimálně milion
26.09.2017
Kia Stonic má české ceny, startují na částce 349 980 Kč