BMW Z4: Top model ponese označení sDrive35is

vloženo

Příznivci nekompromisních modelů s označením „M“ si u řady Z4 na své stále nepřijdou, ale náplastí by snad mohl být zcela nový vrcholný sDrive35is s výrazně posíleným přeplňovaným třílitrem. Charizmatický roadster se s tímto motorem už jízdní dynamikou skutečně dostává do sfér plnohodnotných M verzí, jejichž absence je už spíše psychologickým nedostatkem.

BMW Z4: Top model ponese označení sDrive35is BMW Z4: Top model ponese označení sDrive35is

Přeplňovaný motor sice nikdy nenabídne tak přesnou reakci na plyn a výkon lineárně sílící s otáčkami, ale popravdě, nová Z4 si už stejně na ryzí sporťák nehraje. Její charakter je už trochu jiný, řekněme komfortnější. Příznivci exaktní zpětné vazby řízení se asi ještě nevzpamatovali z instalace elektrického posilovače, díky kterému jsou informace z volantu spíše sporadické, odpružení je měkčí, výhled z vozu lepší...
Ne, výrobce se nezvrhl, pouze vychází vstříc stále rostoucí poptávce po pohodlnějších a všestranně použitelnějších vozech, i těch sportovně laděných. Většina zájemců stejně volí příplatkový adaptivní M Podvozek, se kterým má Z4 nižší světlou výšku i možnost volby mezi třemi úrovněmi odpružení: Normal, Sport a Sport Plus...


Nový špičkový model Z4 sDrive35is se chce pokusit trochu toho adrenalinu do této řady vrátit. Výrobce slibuje přepracované řízení, zmíněný M Podvozek s elektronickým řízením tlumičů tu bude standardně. Známý řadový šestiválec s přímým vstřikem benzinu HPI piezoelektrickými vstřikovači a dvojicí turbodmychadel posílil z 225 kW (u sDrive35i) na úctyhodných 250 kW. Ještě zajímavější je ovšem točivý moment, jehož dřívější nehorázně plochá křivka s maximem 400 N.m. při 1300 až 5000/min se nyní smrskla do trochu užšího rozpětí 1400 až 4500/ min, přičemž jeho hodnota nyní činí 450 N.m. a při krátkodobém overboostu dokonce 500 N.m!

Vyššího výkonu bylo dosaženo zvětšením plnícího tlaku, svou úlohu určitě sehrálo i přepracované sací potrubí. Turbodmychadla jsou vyrobena ze speciální oceli, odolné i teplotám nad 1000 ° C

Zrychlení z 0-100 km/h se zlepšilo z 5,2 na 4,8 s. Maximální rychlost je však stále omezena na obvyklých „nudných“ 250 km/h. Tento limit byl již před více jak dvaceti lety ustanoven jakousi tajnou dohodou mezi automobilkami BMW a Mercedes-Benz, a posléze byl akceptován prakticky všemi významnými „masovými“ automobilkami.
Kombinovaná spotřeba je vzhledem k nabízenému výkonu pohádkově nízká, konkrétně 9,0 litru na 100 km, tedy dokonce o 0,4 litru méně než slabší varianta sDrive35i (225 kW) s manuální převodovkou! Už z této hodnoty je jasné, že i zde našel uplatnění známý soubor prvků EfficientDynamics, tedy intenzivní přeměna brzdné energie pro dobíjení akumulátoru, inteligentní hospodaření s odběrem elektrické energie atd.

Nejvýkonnější zetčtyřka se bude dodávat výhradně se sedmistupňovou automatikou DCT. Jde o moderní dvouspojkovou skříň bez hydrodynamického měniče, takže mimořádná rychlost řazení je zárukou dokonce o maličko lepších hodnot akcelerace než u klasických manuálních převodovek. Volič automatiky má (jak je u BMW poslední dobou zvykem) na převodovkou už jen čistě elektronickou vazbu, řazení je možné i oblíbenými pádly pod volantem.
K dispozici je zde i takzvaný Launch Control pro co nejrychlejší možný rozjezd z klidu, náležitý akustický doprovod je zaručen speciálně pro tento model laděným výfukovým potrubím. 18“ hliníková kola v pěti paprskovém designu jsou standardem, za příplatek se dodávají i větší 19“.

Nejvýkonnější verze sDrive35is by měla přijít na trh na jaře 2010, cena ještě zatím není stanovena.

Marek Oborník, foto BMW

Vyhledat vozidla v inzerci: Bmw

Fotografie k článku

Fotografie k článku BMW Z4: Top model ponese označení sDrive35is Fotografie k článku BMW Z4: Top model ponese označení sDrive35is Fotografie k článku BMW Z4: Top model ponese označení sDrive35is Fotografie k článku BMW Z4: Top model ponese označení sDrive35is Fotografie k článku BMW Z4: Top model ponese označení sDrive35is Fotografie k článku BMW Z4: Top model ponese označení sDrive35is Fotografie k článku BMW Z4: Top model ponese označení sDrive35is Fotografie k článku BMW Z4: Top model ponese označení sDrive35is Fotografie k článku BMW Z4: Top model ponese označení sDrive35is Fotografie k článku BMW Z4: Top model ponese označení sDrive35is Fotografie k článku BMW Z4: Top model ponese označení sDrive35is Fotografie k článku BMW Z4: Top model ponese označení sDrive35is Fotografie k článku BMW Z4: Top model ponese označení sDrive35is
Nenechte si ujít novinky, které pro Vás připravujeme. Zadejte Váš e-mail:

Sdílet článek

Komentáře k článku:

Další články (posledních 20 z celkem 20)

24.09.2017
Test ojetiny: Ford Fusion - bratr Fiesty je stále v kurzu
20.09.2017
Omlazený Ford Mustang má stále osmiválec a nově 10stupňový automat
18.09.2017
Test: Kia Rio 1.0 T-GDI je univerzálnější, než čekáte
17.09.2017
Nové Audi RS 4 Avant bude rychlé rodinné auto
16.09.2017
Suzuki Swift Sport zhubl a dostal turbomotor
15.09.2017
Citroën C3 Aircross má české ceny, začínají na 309 900 Kč
14.09.2017
Audi Q5 rozšiřuje nabídku motorů o 3.0 V6 TDI
13.09.2017
Nové malé SUV od Fordu se jmenuje EcoSport a může mít pohon všech kol
12.09.2017
Test: BMW 435i xDrive Cabrio - babí léto individuálně
11.09.2017
Hyundai ix20 nekončí, čeští motoristé ho milují
10.09.2017
Kia Picanto X-Line má 100 koní a zvýšený podvozek
09.09.2017
BMW Concept X7 iPerformance - obrovské ledviny a futuristický interiér
08.09.2017
Test ojetiny: Citroën C5 – levný kočár
07.09.2017
Opel Insignia dostane BiTurbo diesel s výkonem 210 koní
06.09.2017
Nový Nissan Leaf se chlubí dojezdem až 378 km na jedno nabití
05.09.2017
Test: Hyundai Santa Fe 2.4 GDi - doopravdy ho chcete?
01.09.2017
Na nové Suzuki Swift čtvrt milionu nestačí, ale může mít pohon 4x4
31.08.2017
Test ojetiny: Hyundai i10 - ve městě jako ryba ve vodě
30.08.2017
Zbrusu nová Dacia Duster bude na oko pořád stejná
27.08.2017
Volkswagen T-Roc – nové SUV s pohonem 4x4 a velkým batohem