BMW X2 - menší než X1, ale více cool a sexy

vloženo

Německá automobilka je specialistou na vozy kategorie SUV/crossover, jak jinak si vysvětlit úspěšnost modelů X1, X3, X4, X5 a X6? A aby řada byla kompletní, nejžhavějším přírůstkem je model X2, který je ovšem nepatrně menší než X1, ale sází na emoce a větší atraktivitu. A špatně na tom není ani s velikostí zavazadelníku, když nabídce 470 litrů využitelného objemu.

BMW X2 - menší než X1, ale více cool a sexy BMW X2 - menší než X1, ale více cool a sexy

Novinka stojí na modulární platformě UKL s pohonem předních kol a motorem napříč, kterou využívá X1 nebo model dvojkový active tourer.


Nový model X2 má rovnou české ceny - aktuálně základní provedení sDrive20i poháněné přeplňovaným zážehovým dvoulitrem ve spojení s 7° dvouspojkovou převodovkou Steptronic a poháněnou přední nápravou přijde na 997.100 Kč. Za diesel stejného objemu xDrive20d s pohonem všech kol zaplatíte 1 098.500 korun. Za silnější provedení xDrive25d pak musíte vysolit 1 142.700 Kč. U obou posledně jmenovaných dieselů BMW použilo osmistupňový automat s hydrodynamickým měničem (jako u X1).

Později nabídku rozšíří benzinový tříválec sDrive18i a čtyřválec xDrive20i kombinovaný s pohonem všech kol. Již zmíněné diesely doplní varianta sDrive18d, nabízená jako dvoukolka či čtyřkolka (xDrive18d). U tříválce dostanete sedmistupňovou dvouspojkou, zatímco turbodiesel osmikvaltový automat.

Odvážný a nekompromisní charakter nového BMW X2 je evidentní na první pohled. Toto vozidlo vyčnívá z davu v jakémkoliv prostředí. Dokonce i vedle svých větších sourozenců – BMW X4 a X6 – působí BMW X2 zcela osobitým dojmem. Zde je klíčovým faktorem design exteriéru, který kombinuje dynamicky pojaté tvary karoserie a přikrčenou siluetu kupé s robustní konstrukcí modelů BMW X.

Na silnici BMW X2 působí jako sportovec ve vrcholné kondici. To platí pro základní model a ještě více pro modely M Sport a M Sport X. BMW X2 M Sport X kombinuje typické prvky automobilů BMW M a BMW X.

Výmluvný vzhled, dynamické rozměry
Jsou to především rozměry BMW X2, které stojí za jeho výrazným a dynamickým vystupováním. BMW X2 je kratší a o sedm centimetrů nižší než BMW X1, přesto oba vozy mají shodný rozvor. Kromě krátkých převisů a protažené střešní linie jako u kupé se BMW X2 vyznačuje také nízkým bočním prosklením.

Výrazný charakter, který se vymyká scénáři BMW
Mnoho designových detailů zdůrazňuje individualistickou povahu BMW X2, zatímco současně a jednoznačně poukazují na jeho příslušnost k rodině X. Klasická dvoudílná maska chladiče BMW je jen jedním příkladem, kdy se známý lichoběžníkový tvar obrátil naruby a nyní se rozšiřuje shora dolů. Je to poprvé, co se toto řešení objevilo na moderním BMW.

Dalším výrazným detailem, který je typický pro kupé BMW, je umístění loga BMW na C-sloupcích. Jde o reminiscenci na legendární modely BMW, jako například 2000 CS a 3,0 CSL, a je to také další prvek zdůrazňující sportovní ambice BMW X2.

Maska chladiče BMW ve tvaru ledvinek
Maska chladiče vždy patřila k charakteristickým identifikačním znakům BMW. V případě BMW X2 je však její obrys širší ve spodní části a nikoliv na jejím vrcholu. BMW X2 je prvním moderním BMW, které se vyznačuje tímto designovým prvkem, jenž vozu propůjčuje širší, ještě výraznější a dokonce sportovnější vzhled. Toto pojetí ještě více umocňuje šestiúhelníkový prvek v předním nárazníku pod maskou chladiče. Maska chladiče je vizuálním vyjádřením atraktivního vzhledu BMW X2, přičemž leskle černé lamely mřížky kontrastují s chromovým rámečkem masky.

Přední světlomety
Tvar předních světlometů zvýrazňuje nápadný a sportovní vzhled BMW X2. Dobře známé dvojité kruhové prvky (včetně LED světel pro denní svícení) tvoří jeden celek s mlhovými světly a vytvářejí charakteristickou šestiokou tvář rodiny X, díky níž je vozidlo okamžitě rozpoznatelné. Vzhledem k tomu, že vnitřní světlomety jsou trochu užší než vnější světelné zdroje, vyzařuje BMW X2 evidentní dávku koncentrace a dynamiky. Kromě toho lesklé chromové povrchy figurují jako vysoce kvalitní detail, zatímco chromová lišta na vnějších okrajích podtrhuje dojem šířky.

Volitelná nabídka výbavy pro BMW X2 zahrnuje světlomety full-LED. LED zdroje světla pro potkávací a dálkové světlomety jsou mimořádně jasné a účinné při osvětlování silnice. Přitom současně obzvláště působivým způsobem zdůrazňují sportovní vzhled BMW X2. Přední světlomety se vyznačují jemnými detaily, mezi něž patří šestiúhelníkové světlovodné trubice, suplující světla pro denní svícení, či laserové gravírování.

Kola
BMW X2 má díky velkým kolům a výraznému designu kol z lehkých slitin přikrčený postoj. Modely M Sport a M Sport X mají v nabídce kola s průměrem až 20 palců, což je v daném segmentu ojedinělá velikost. Standardně jsou oba modely k dispozici s 19palcovými koly z lehkých slitin. Základní kola pro BMW X2 jsou 17palcová kola z lehkých slitin designu 560, ovšem volitelně lze vybírat z deseti dalších designů kol (včetně kol pro BMW X2 M Sport a M Sport X).

Nástavce prahů
Boční nástavce prahů se řadí mezi charakteristické prvky nového BMW X2 a nemalou měrou přispívají k jeho drsnému a sebevědomému vzhledu. Vzhled bočních prahů se liší v závislosti na specifikaci vozu. Nástavce s černým vykládáním jsou určeny pro základní model a tyto černé prvky jsou viditelné ze všech úhlů. Vytvářejí pro modely rodiny X typicky robustní vzhled, propůjčují jim dojem vysoké světlé výšky a přitom zaručují, že je tento model jednoduše rozpoznatelný. Zároveň je okamžitě jasné, že toto je nový, individualistický člen rodiny BMW X. Nástavce bočních prahů BMW X2 v provedení M Sport se vyznačují vícero plochami lakovanými v barvě karoserie, což opticky snižuje světlou výšku vozu, zatímco BMW X2 M Sport X je vybaveno speciálně navrženým vykládáním prahů v šedé barvě Frozen Grey. Tento světlejší odstín při pohledu ze strany vytváří ve srovnání s BMW X2 M Sport dojem vyšší světlé výšky a je zárukou, že tento model se od svých sourozenců zřetelně odlišuje.

Loga BMW na C-sloupcích
C-sloupky se vyznačují dvěma charakteristickými prvky značky BMW: klasickým Hofmeisterovým záhybem a u modelu BMW X vůbec poprvé aplikovaným kulatým znakem BMW. Na designu těchto dvou prvků je něco zcela mimořádného. Hofmeisterův záhyb na BMW X2, který je integrální součástí C-sloupku, je tentokrát mírně protáhlejší a netvoří hranu zadních dveří. Toto řešení umocňuje sportovní vzhled vozu kategorie Sport Activity Coupé. Kulatý znak BMW na C-sloupcích odkazuje na designový prvek, který se stal předmětem obdivu u klasických kupé BMW, mezi něž patří například 2000 CS a 3,0 CSL, a zaručuje, že tento automobil bude na silnici jasně rozpoznatelný.

Linie střechy
Střešní linie BMW X2 v sobě skrývá lehkost, ne nepodobnou vozům kupé, což celému vozu propůjčuje dojem sprintujícího, dopředu nakloněného atleta. Klíčovým prvkem je zde dobře známé řešení BMW s klínovitou boční linií. Tyto atleticky tvarované boky vytvářejí v horní části BMW X2 velké množství prosvětlených ploch a prosklená boční část vozu se tak jeví jako více prosvětlená. Extrémně nízká boční okna společně s volitelným M zadním spoilerem dodávají proporcím vozu extra dávku dynamiky navíc.

Moderní prostředí s prémiovým charakterem
Interiér BMW X2 spojuje typické prvky BMW, jako je zdůrazněné zaměření na řidiče nebo dynamické linie, s nenápadnou robustností modelů BMW X. Prvotřídní kvalita BMW X2 a jeho působivá úroveň výbavy i v základní verzi jsou patrné na první pohled.

Palubní deska má standardně kontrastní a dekorativní prošívání, zatímco středová konzola je čalouněna materiály, jako je umělá kůže Sensatec s kontrastním prošíváním. Interiér modelů M Sport a M Sport X je čalouněný kombinací antracitové látky Micro Hexagon a alcantary. Působivé detaily lze dodat volbou na přání dodávané kůže Dakota v odstínu Magma Red, nebo antracitové látky Micro Hexagon kombinované s alcantarou a žlutým kontrastním prošíváním, které ladí se zlatou barvou karoserie Galvanic Gold. To vše nové BMW X2 obratně kombinuje s notnou dávkou každodenní praktičnosti. Zavazadlový prostor má objem 470 litrů, což znamená, že snadno zvládne volnočasové aktivity od velkých nákupů přes víkend na lyžích až po výlet s horskými koly. Tato úroveň funkčnosti se díky detailům, jako jsou dveře s velkými kapsami a odkládacími přihrádkami ve spodní části, projevuje i v kabině pro cestující.

Detaily interiéru
Interiér BMW X2 je orientován na řidiče, ale současně také na silnici vpředu. Všechny ovládací prvky jsou ergonomicky rozmístěny a dovolují řidiči vstřebávat informace jediným pohledem a vůz ovládat s naprostou lehkostí. To vše pomáhá transformovat řidičovo sedadlo v exkluzivní prostředí, v němž sportovnost BMW X2 vyzařuje z každého centimetru cesty a lze ji vnímat s neobyčejnou intenzitou.

Zvýšená pozice za volantem
Řidič a spolujezdec jsou usazeni ve vyvýšené pozici, typické pro modely BMW řady X. Výsledkem je excelentní výhled do všech směrů, který umožňuje řidiči převzít dokonalou kontrolu nad situací. Jak řidič, tak i cestující se na palubní desku dívají shora, což zdůrazňuje pocit optimálního výhledu. To vše je spojeno s optimální ovladatelností.

Jízdní dynamika
Automobil kategorie Sport Activity Coupé se na každé cestě cítí jako ryba ve vodě, v neposlední řadě díky jedinečným motorům BMW TwinPower Turbo a propracovanému systému pohonu. Tyto komponenty spolupracují s vyladěným podvozkem a vůz obdařují nepřekonatelnou ovladatelností, výjimečnou agilitou a špičkovou zpětnou vazbou. Tím BMW X2 umožňují dosahovat úrovně radosti z jízdy, která je v daném segmentu bezkonkurenční.

BMW X2 bude nejprve nabízeno se třemi motory, které během několika měsíců doplní další a společně vytvoří nabídku celkem čtyř zážehových a pěti vznětových kombinací motor/převodovka.

Vzrušující sportovnost na všech površích.
Společným jmenovatelem všech modelů BMW X2 je dále vylepšený podvozek, který přenáší obrovskou agilitu a dynamiku motorů BMW na vozovku, což poskytuje vynikající základ pro vzrušující zážitky z jízdy. Reakce vozu lze přizpůsobit jednoduchým stiskem voliče jízdních režimů, který řidičům umožňuje volit mezi výchozím režimem COMFORT, ekonomicky zaměřeným režimem ECO PRO a nastavením SPORT. Přednastavený režim SPORT vozu dodá ještě dynamičtější odezvu řízení a rychlejší reakce pohonu.

Pokud jsou součástí výbavy aktivní tlumiče Dynamic Damper Control (včetně o 10 mm nižšího podvozku), lze podvozek nastavit individuálním potřebám ještě precizněji. Řidiči mohou vybírat ze dvou nastavení, COMFORT nebo SPORT, a to prostřednictvím voliče jízdních režimů. Výsledkem je sportovní odpružení, jež nabízí vynikající přilnavost k vozovce a konejšivý komfort na všech površích.

M sportovní podvozek, standardně nabízený pro modelové varianty BMW X2 M Sport a M Sport X (volitelný pro základní BMW X2), se pro tyto dva modely obzvláště hodí a obsahuje tužší nastavení pružin a tlumičů. Modely BMW X2 vybavené M sportovním podvozkem jsou pro ještě sportovnější přilnavost k vozovce také o 10 mm nižší. Speciálně upravená ložiska stabilizátoru, která jsou dodávána s M sportovním podvozkem a aktivními tlumiči Dynamic Damper Control, také poskytují vyšší míru sportovnosti i dynamiky.

Dvouspojková převodovka a inteligentní pohon všech kol xDrive.
Nově příchozí model bude nejprve nabízen jako BMW X2 sDrive20i se zážehovým motorem (kombinovaná spotřeba: 5,9–5,5 l/100 km, kombinované emise CO2: 134–126 g/km), dále jako vznětová varianta X2 xDrive20d (kombinovaná spotřeba: 4,8–4,6 l/100 km, kombinované emise CO2: 126–121 g/km) a také jako X2 xDrive25d (kombinovaná spotřeba: 5,3–5,1 l/100 km, kombinované emise CO2: 139–133 g/km). Zážehová varianta je vybavena sportovní sedmistupňovou dvouspojkovou převodovkou Steptronic, která vyniká jak rychlými změnami převodových stupňů, tak vysokou účinností, což je další důvod nízkých hodnot CO2. Zážehový 2litrový čtyřválec o výkonu 141 kW/192 k nabízí také pozoruhodné výkonové parametry. Zrychlení z 0 na 100 km/h proběhne během 7,7 s a maximální rychlost činí 227 km/h.

Oba vznětové modely jsou standardně vybaveny inteligentním pohonem všech kol xDrive. Integrovaná funkce Hill Descent Control umožňuje BMW X2 automaticky udržovat požadovanou rychlost při strmých sjezdech tím, že za řidiče brzdí. Ten pak může věnovat pozornost řízení.

Vynikající účinnost a špičková aerodynamika.
Vznětový 2litrový motor pod kapotou BMW X2 xDrive25d generuje výkon 170 kW/231 k a špičkový točivý moment 450 Nm. Navzdory tomu, že v kombinovaném cyklu spotřeby paliva produkuje na každý kilometr pouze 139–133 gramů CO2*, zrychlí vznětová vlajková loď BMW X2 z klidu na 100 km/h během impozantních 6,7 s. Oba vznětové motory spolupracují s osmistupňovou převodovkou Steptronic. Veškeré modely se samočinnou převodovkou mohou být také volitelně vybaveny řadicími páčkami na sportovním volantu, umožňujícími řídit mimořádně agilní BMW X2 ještě sportovněji.

S koeficientem odporu pouhých 0,28 je BMW X2 xDrive20d jedním z nejvíce aerodynamicky účinných vozů v celém segmentu. Tento vůz generuje maximální výkon 140 kW/190 k a jeho muskulaturních 400 Nm točivého momentu je v přímém rozporu s kombinovanými emisemi CO2, které dosahují pouhých 126–121 g/km.

Další atraktivní varianty BMW X2 se k portfoliu sportovně aktivního kupé SAC připojí na začátku roku 2018 – v podobě tříválcového motoru modelu X2 sDrive18i a čtyřválců X2 xDrive20i, X2 sDrive18d a X2 xDrive18d.

Výkony zážehových modelů se pohybují od 103 kW/140 k v případě modelu X2 sDrive18i (s manuální převodovkou, kombinovaná spotřeba paliva: 6,3–6,0 l/100 km, kombinované emise CO2: 144–138 g/km, se sedmistupňovou dvouspojkovou převodovkou Steptronic, kombinovaná spotřeba: 6,2–5,9 l/100 km, kombinované emise CO2: 141–135 g/km) až po 141 kW/192 k v modelu X2 xDrive20i (kombinovaná spotřeba: 6,2–6,1 l/100 km, kombinované emise CO2: 142–138 g/km). V případě připravovaných vznětových motorizací X2 sDrive18d (s manuální převodovkou, kombinovaná spotřeba: 4,6–4,5l 100 km, kombinované emise CO2: 121–119 g/km, s osmistupňovou převodovkou Steptronic, kombinovaná spotřeba: 4,7–4,5 l/100 km, kombinované emise CO2: 124–118 g/km) a X2 xDrive18d (kombinovaná spotřeba paliva: 5,2–4,8 l/100 km, kombinované emise CO2: 137–128 g/km) výkon dosahuje shodných 110 kW/150 k.
Inteligentně propojené, chytrý způsob cestování.

Pokud jde o značku BMW, i v propojeném automobilu je na prvním místě vždy jedna věc: řízení. Z toho důvodu byly všechny prvky BMW ConnectedDrive a BMW Connected v novém BMW X2 opět navrženy tak, aby řidiči pomáhaly, informovaly ho, nebo ho v ten správný čas a za pomoci těch správných služeb bavily.

Intuitivní interakce mezi řidičem a vozem tvoří základ špičkové konektivity. Nové BMW X2 nabízí svému řidiči tři různé způsoby interakce s automobilem. Šestou generaci konceptu obsluhy konceptu iDrive se známým ovladačem iDrive doplňuje a na přání dodávané hlasové ovládání a dotykový kontrolní displej.

„Zaměřili jsme se na to, abychom zákazníkům dokázali nabídnout způsoby interakce s automobilem prostřednictvím displejů, vizuálně přitažlivým a koherentním způsobem. Zároveň jsme tyto systémy chtěli udělat co nejvíce intuitivními,“ vysvětluje Gernot Schmierer, šéf oddělení designu uživatelských rozhraní pro BMW Group Design. „U BMW X2 chceme zákazníkům nabídnout možnost komunikovat se svým vozem takovým způsobem, jaký považují za nejpohodlnější. BMW X2 nabízí na přání dostupné dotykové ovládání a průhledový Head-Up displej, aby tak mohlo poskytnout uživatelské zážitky, které jsou v této třídě jedinečné.“

Intuitivní ovládání a displeje
Standardní výbava každého BMW X2 zahrnuje samostatný kontrolní displej o úhlopříčce 6,5“ nebo dotykový displej o úhlopříčce 8,8“, pokud je součástí výbavy navigační systém. Koncepce displeje je navržena tak, aby řidiči kdykoliv poskytla rychlý přehled o nejdůležitějších informacích, například prostřednictvím dlaždic, které se objevují v hlavním menu displeje. Pokud je objednán na přání dodávaný navigační systém, napodobuje jeho intuitivní dotykové ovládání principy, jež jsou známé z chytrých telefonů. Ještě větší bezpečnost a pohodlí v BMW X2 přináší plnobarevný BMW Head-Up displej, který promítá všechny důležité informace ve velkém rozlišení na čelní sklo přímo do zorného pole řidiče.

Inteligentní spojení
Integrace systémů BMW Connected a BMW ConnectedDrive Services se soustředí na řidiče BMW X2. Tyto digitální služby a komfortní funkce umožňují řidičům X2 organizovat s maximální efektivitou svůj denní rozvrh, a to jak uvnitř vozu, tak mimo něj – a díky tomu mít více času na to, užívat si života.

BMW Connected+ vytváří digitální most mezi chytrými telefony a automobilem. Přináší další úroveň personalizace automobilu a integrace obsahu chytrého telefonu a kontrolního displeje na palubní desce X2. Tím je zobrazení informací a ovládání vozidla jednodušší než kdy předtím. Jedním příkladem nové funkce Connected+ je Share Live Trip Status, která dělá z dotazu „kdy dorazíš“ věc minulosti. Řidič může sdílet svoji aktuální polohu a předpokládaný čas příjezdu s obchodními partnery, přáteli a rodinou.

Mezi další prvky, které umožňují konektivitu kdykoliv a kdekoliv, patří na přání dodávaná příprava pro WiFi hotspot, jež může vybavit BMW X2 vestavěným WiFi hotspotem s LTE internetem, nebo taktéž volitelné bezdrátové dobíjení kompatibilních chytrých telefonů. Na přání je dodávána i příprava pro Apple CarPlay®, která umožňuje snadné bezdrátové ovládání zvolených funkcí iPhone.

Asistenční systémy
Kamerové asistenční systémy, které jsou pro BMW X2 k dispozici, pomáhají zajistit větší jistotu a bezpečnost v nejrůznějších jízdních situacích. Na přání dodávaný systém Driving Assistant zahrnuje funkce varování před opuštěním jízdního pruhu, informace o povolené rychlosti se zobrazením zákazu předjíždění, automatické ovládání dálkových světel s funkcí proti oslnění BMW Selective Beam, stejně jako varování před kolizí  s rozpoznáváním chodců a automatickým brzděním. Kromě těchto funkcí zahrnuje výše postavený systém Driving Assistant Plus také adaptivní systém pro udržování rychlosti s funkcí Stop & Go, který udržuje řidičem nastavenou rychlost mezi 30 a 140 km/h a zároveň zachovává bezpečnou vzdálenost od vozidel jedoucích vpředu. K dispozici je rovněž asistent jízdy v kolonách, který v rychlostech do 60 km/h přebírá od řidiče úkol dodržovat bezpečnou vzdálenost a udržovat vozidlo ve středu jízdního v pruhu. Řidič však musí stále mít alespoň jednu ruku na volantu.

Parkovací senzory Park Distance Control a zpětná kamera, jejíž obraz se přenáší na kontrolní displej, usnadňují manévrování a parkování. Rovněž na přání dodávaný parkovací asistent řidiči pomáhá najít a využít paralelní místa k parkování.


redakce, BMW Group

Vyhledat vozidla v inzerci: Bmw

Fotografie k článku

Fotografie k článku BMW X2 - menší než X1, ale více cool a sexy Fotografie k článku BMW X2 - menší než X1, ale více cool a sexy Fotografie k článku BMW X2 - menší než X1, ale více cool a sexy Fotografie k článku BMW X2 - menší než X1, ale více cool a sexy Fotografie k článku BMW X2 - menší než X1, ale více cool a sexy Fotografie k článku BMW X2 - menší než X1, ale více cool a sexy Fotografie k článku BMW X2 - menší než X1, ale více cool a sexy Fotografie k článku BMW X2 - menší než X1, ale více cool a sexy Fotografie k článku BMW X2 - menší než X1, ale více cool a sexy
Nenechte si ujít novinky, které pro Vás připravujeme. Zadejte Váš e-mail:

Sdílet článek

Komentáře k článku:

Další články (posledních 20 z celkem 20)

21.11.2017
Test: Lexus CT300h jde od výstřednosti k originalitě
20.11.2017
Tesla Roadster prý zadupe běžná auta do země
14.11.2017
Test ojetiny: Peugeot Boxer pohodlně odveze pět palet
13.11.2017
Audi A8 - předprodej zahájen, připravte si 2,5 milionu
11.11.2017
Ford Mustang má české ceny, osmiválec nestojí tolik
07.11.2017
Test: Hyundai i30 kombi - je lepší než ostatní?
26.10.2017
Renault Alaskan - převlečenou Navaru koupíte od 892 859 Kč
24.10.2017
Hyundai Kona v prodeji, české ceny má hodně sebevědomé
23.10.2017
Test ojetiny: Citroën C2 – robotu zdar? Spíš nazdar!
21.10.2017
Nové Audi A7 Sportback je hranatější a zatím bez dieselu
20.10.2017
Kia Stinger vstupuje na český trh, milion nestačí
19.10.2017
Test: Hyundai i30 1.4 Turbo - je fakt nejlepší?
16.10.2017
Škoda Kodiaq má lepší výbavu a je praktičtější než Ateca
14.10.2017
Ostrý Hyundai i30 N Performance v prodeji, stojí jako dvě základní i30
12.10.2017
Test: Volkswagen Arteon - lepší Passat?
11.10.2017
Škoda Karoq - vše, co víme o použité technice
10.10.2017
Nissan Leaf s dojezdem 378 km v prodeji, připravte si milion
05.10.2017
Renault Alaskan si můžete koupit již v listopadu
04.10.2017
Volkswagen zahajuje prodej modelu T-Roc od 452 900 Kč
30.09.2017
Na nové Volvo XC40 si připravte minimálně milion