BMW v DTM vybojovalo titul mezi značkami

vloženo

BMW zažilo v DTM již čtvrtou úspěšnou sezónu od svého návratu v roce 2012. V sezóně 2015 BMW vybojovalo pět vítězství, 19 umístění na stupních vítězů, sedm startů z prvního místa a pět nejrychlejších kol. Výsledkem byl kromě jiného zisk titulu v Poháru konstruktérů, což se BMW podařilo již potřetí v posledních čtyřech sezónách.

BMW v DTM vybojovalo titul mezi značkami

Opět číslo jedna: BMW získalo titul v Poháru konstruktérů.
BMW je nejúspěšnější značkou v šampionátu DTM sezóny 2015. Osm pilotů BMW vybojovalo celkem 602 bodů, které zajistily, že BMW již potřetí ve čtyřech posledních sezónách předstihlo své soupeře Audi a Mercedes. Vítězství se podařilo dosáhnout i po nepříliš povedeném úvodu sezóny, kdy po prvních dvou závodech mělo BMW jen 48 bodů a ztrátu na vedoucí značku 217 bodů. Intenzivní vývoj BMW M4 DTM spolu se systémem hmotnostních penalizací umožnily, aby se BMW zapojilo do bojů o vítězství. BMW vyhrálo titul mezi značkami v letech 2012 a 2013 s BMW M3 DTM, v letošním roce triumfovalo s BMW M4 DTM. Tento úspěch znamená, že BMW získalo sedm z možných 12 titulů v posledních čtyřech sezónách DTM a v každé z nich přitom vybojovalo alespoň jeden.



Žádné překvapení: BMW Team RMG je opět nejúspěšnějším týmem BMW v roce 2015.
Až do konce sezóny bojovaly o pozici nejúspěšnějšího týmu BMW týmy BMW Team RMG a BMW Team MTEK. Jezdci BMW Team RMG, Marco Wittmann (D) a Maxime Martin (B), vybojovali každý po jednom vítězství. Martin navíc zajistil triumf na domácím závodu na okruhu Nürburgring (D). Po čtyřech letech v DTM získal BMW Team RMG sedm vítězství, 15 umístění na stupních vítězů, šest startů z prvního místa a pět nejrychlejších kol.

Stupně vítězů: Bruno Spengler je nejúspěšnějším pilotem BMW v sezóně 2015.
I když Bruno Spengler (CAN) v sezóně 2015 nevyhrál žádný závod, stal se zásluhou konzistentních výkonů nejlepším jezdcem s vozem BMW M4 DTM. V letošním roce šampión DTM z roku 2012 vystoupal na stupně vítězů celkem šestkrát. Všechno začalo třetím místem v závodu na Norisringu (D), následovalo třetí místo v Zandvoortu (NL), Moskvě (RU) a na Nürburgringu (D). To vše doplnila druhá místa v Moskvě (RU) a Oscherslebenu (D).

Létající mladík: Tom Blomqvist je „Nováčkem roku“.
I sezóna 2015 ukázala, že BMW Motorsport má čich na hledání nových talentů. Tom Blomqvist (GB) se stal čtvrtým pilotem v řadě, který získal neoficiální titul „Nováček roku“. Blomqvist v tomto ohledu následoval Augusta Farfuse (2012), Marca Wittmanna (2013) a Maxima Martina (2014). Blomqvist přitom dokonce vyhrál závod na Oscherslebenu (D). Navíc se devětkrát kvalifikoval mezi nejlepšími deseti a šestkrát skončil na bodech.



Historický úspěch: Prvních sedm míst pro BMW v Zandvoortu.
To byl další zápis do knihy rekordů DTM. V sobotním závodu v Zandvoortu (NL) obsadilo BMW prvních sedm míst v cíli. První v tomto závodě dojel Marco Wittmann (D), za ním projeli cílem António Felix da Costa (P), Maxime Martin (B), Augusto Farfus (BR), Bruno Spengler (CAN), Timo Glock (D) a Tom Blomqvist (GB). Před tímto závodem se jednomu výrobci podařilo v DTM obsadit nejvýše šest prvních míst v cíli. V nedělním závodě v Zandvoortu skončily vozy BMW na prvních pěti pozicích, což se předtím BMW v DTM podařilo v roce 1990 v Diepholzu (D) a v roce 1992 ve finále na Hockenheimu (D).

Král předjíždění: Martin Tomczyk vybojoval na Nürburgringu 15 pozic. V nedělním závodě na Nürburgringu předvedl Martin Tomczyk, pilot BMW Team Schnitzer, mimořádný výkon. Kvůli technickým problémům startoval se svým BMW M Performance Parts M4 DTM do závodu až z poslední pozice. Během závodu se však tento zkušený pilot prokousával startovním polem a nakonec skončil na bodech na devátém místě.


BMW Group

Vyhledat vozidla v inzerci: Bmw

Fotografie k článku

Fotografie k článku BMW v DTM vybojovalo titul mezi značkami Fotografie k článku BMW v DTM vybojovalo titul mezi značkami
Nenechte si ujít novinky, které pro Vás připravujeme. Zadejte Váš e-mail:

Sdílet článek

Komentáře k článku:

Další články (posledních 20 z celkem 20)

24.02.2017
Hyundai i30 kombi jde po krku Octavii, nabídne 602 litrů velký zavazadlový prostor
23.02.2017
Kia Rio přijíždí ve čtvrté generaci s cenou od 279 980 Kč
23.02.2017
Test ojetiny: Honda Accord 2.0i ES (5. gen.) – neochvějná legenda
22.02.2017
Modernizace přinesla Škodě Rapid tříválec TSI a internet
22.02.2017
Pagani Huayra Roadster je krásný, ale koupit si ho nemůžete
21.02.2017
Opel Insignia Grand Sport - co bude pod kapotou? podívejte se na kompletní přehled motorů
20.02.2017
Test: Volkswagen Amarok 3.0 TDI V6 – výsměch konvencím
19.02.2017
Peugeot Partner Tepee Electric to je auto pro pět cestujících a zavazadla
18.02.2017
Mercedes-Maybach G 650 Landaulet – špička okázalosti
17.02.2017
Desátá generace Hondy Civic má české ceny
16.02.2017
Přichází poslední samuraj – Ferrari 812 Superfast
16.02.2017
Test ojetiny: Volkswagen Golf Variant 1.6 TDI - nepřítel nových aut
15.02.2017
Smart končí s konvenčními pohony! Zatím v USA...
15.02.2017
Je výhodnější Citroën C-Elysée nebo Peugeot 301?
14.02.2017
Nejprodávanější auto v roce 2016? Corolla ani Golf to není
13.02.2017
Test: Kia Optima SW 1.7 CRDi – typická střední třída
12.02.2017
Čeští motoristé totálně pohořeli v testu inteligence!
12.02.2017
Všechno, co jste chtěli vědět o nové Škodě Octavii a Octavii Combi
11.02.2017
Audi RS 3 Sportback pohání nejvýkonnější sériově vyráběný pětiválec na světě
10.02.2017
Nejhezčí kombi střední třídy? Jednoznačně Opel Insignia Sports Tourer