BMW řady 8 zahubí řadu 6, bude i ostrá M8

Mnichovská automobilka oficiálně potvrdila nejenom příchod řady 8, ale rovněž sportovní verze M8 a závodního provedení M8 GTE, které pojede slavný závod Le Mans.

Podle všeho ostrá M8 dostane stejnou jednotku jako M5, což představuje dvakrát přeplňovaný 4,4litrový osmiválec s výkonem minimálně 600 koní, přičemž s největší pravděpodobností budou poháněná výhradně kola zadní nápravy.


BMW využije letošního Concorso d’Eleganza Villa d’Este k představení BMW řady 8 Concept. Tento koncept bude sloužit jako ochutnávka připravovaného modelu BMW – nového BMW řady 8 Coupé, které bude představeno v roce 2018 jako součást největší modelové ofenzivy v historii značky. Se strategií NUMBER ONE > NEXT chce BMW Group dosáhnout signifikantního nárůstu prodejů a obratů ve třídě luxusních vozů a BMW řady 8 Coupé zde hraje významnou roli. „Číslo 8 u BMW vždy představovalo vrchol sportovních výkonů a exkluzivity,“ vysvětluje předseda představenstva BMW AG Harald Krüger. „Připravované BMW řady 8 Coupé bude ukázkou toho, že jako břit ostrá dynamika a moderní luxus mohou jít ruku v ruce. Půjde o další model v naší expanzi na poli luxusních vozů, který se chystá posunout laťku pro kupé v tomto segmentu. Zároveň tak posílíme svůj nárok na vedoucí pozici v kategorii luxusních vozů.“

BMW řady 8 Concept odhaluje mnohé z toho, co se chystá. „BMW řady 8 Concept je náš pohled na špičkový plnokrevný stroj pro řidiče,“ říká Adrian van Hooydonk, Senior viceprezident BMW Group Design. „Je to luxusní sportovní vůz, který ztělesňuje ryzí dynamiku a moderní luxus jako snad žádný jiný vůz na trhu. Pro mě je to kus ryzí automobilové fascinace.“

Exteriér propojuje minulost a budoucnost
BMW řady 8 Concept dává na první pohled najevo, že jde o BMW, ale také představuje nové designové myšlenky a tvarosloví. „Design BMW řady 8 nabízí svěží interpretaci ikonických designových prvků BMW,“ dodává van Hooydonk. „Představuje nový přístup k použití forem, které se zvláště výrazně odrážejí v povrchu karoserie. Několik málo ostrých linií rozděluje zřetelné povrchy a hmoty vozu jsou výrazně tvarovány. Dohromady tyto prvky dávají najevo jasné směřování a dodávají tomuto modelu zřetelný charakter. Jednoduše řečeno, je to vůz pro řidiče.“

Boky: velké plochy zasazené do sportovní siluety.
Silueta BMW řady 8 Concept doslova objímá silnici svým nízkým profilem. Souhra dlouhé kapoty a protáhlé linie střechy dává bokům vozu dynamický ráz, zatímco působivá stoupající linie zádě přináší ostré zakončení linií proudících směrem k zádi a dodává další dávku sportovního výrazu.

Svěží, čisté a přitom dramatické uspořádání povrchů a tvarů upoutá oko a vytváří ostrý, moderní vzhled. Ostré linie vedou přes napjaté hmoty, jež představují vizuální příslib výrazně dynamických zážitků, které automobil poskytne.

new bmw er8

Pohled na detaily karoserie odhaluje dvě výrazně tvarované linie představující ohraničení povrchů, jež působí, jako by byly zformovány vzduchem vycházejícím z průduchů za předními koly. V zadní části vozu pohled zaujme výrazné vyboulení nad zadními koly. Boky jako celek přitahují pozornost ke skutečnému mistrovství BMW ve formování povrchů. Zručně tvarované linie a výrazné detaily podtrhují sportovní rysy BMW řady 8 Concept. Exkluzivně pro tento vůz vyvinutý lak Barcelona Grey Liquid – šedo-modrá s jiskřícími pigmenty – dává povrchům možnost vyniknout naplno. Velká kola z lehkých slitin o průměru 21 palců jsou typická svým exkluzivně-sportovním vícepaprskovým designem s aerodynamickými prvky. Dotvářejí vizuální dojem hloubky a završují ohromující vzhled vozu při pohledu z profilu.

Příď: sportovní, nízká a vizuálně působivá
Velká maska s dvojicí ledvinek tvořících masku chladiče, nízkými světlomety a velkými vstupy vzduchu utváří působivou, sportovně laděnou grafiku přední části vozu. Klasické uspořádání BMW zde přichází ve svěží interpretaci, posouvající designový jazyk automobilky novým směrem. Například ledvinky chladiče jsou umístěné velmi nízko u silnice a široce roztažené přes příď vozu. Tento prvek se inspiroval vozy BMW z let minulých; jsou spojeny nepřerušeným rámečkem tak, aby společně utvořily jediný velký prvek. Maska se směrem dolů rozšiřuje a zdůrazňuje dynamický charakter BMW řady 8 Concept. Spolu se supernízkými laserovými světlomety a šestiúhelníkovým pojetím „dvojitých kruhů“ dává přídi vozu soustředěný vzhled.

Záď: odvážná a moderní
Emocionální tvarování povrchů dominuje i zádi BMW řady 8 Concept a vytváří tak nízkou, výrazně modelovanou záď s maximálním zdůrazněním šířky vozu. Zadní část je definována souhrou objemů a linií, které obepínají boky a tvarují zadní část vozu. Výrazné blatníky naznačují dynamický charakter vozu a zdůrazňují, že má pohon zadních kol. Zúžení prostoru pro cestující a široký rozchod kol strhávají zvláště výraznou pozornost na tuto část vozu.

Štíhlé, protáhlé zadní svítilny zasahují daleko do bočních stran, propojují tak záď a boky vozu. Samotné světlomety se drží tradičního uspořádání do tvaru písmene L a vystupují z těla karoserie. Zdůrazňují šířku automobilu a jeho svalnatý postoj na silnici. Malá výška jim dává ultra-sportovní a moderní charakter.

Tmavý, stylizovaný karbonový difuzor ve spodní části zadního nárazníku dodává tvarům zádi zvláštní lehkost a sportovní výraz. Rozměrné lichoběžníkové koncovky výfuků rámují zadní část a poukazují na dynamické řidičské zážitky, které na posádku čekají.

Interiér: emocionálně bohatá kombinace dynamiky a luxusu
Interiér se soustředí na to nejdůležitější: proces řízení. Jakmile se řidič usadí za volant, je těsně obejmut prostředím typickým pro sportovní vozy. Všechny povrchy a linie směřují vpřed a podtrhují dynamiku jízdních zážitků. Spojení ovladačů do funkčních celků na středovém panelu, středové konzole nebo dveřích dává interiéru jasnou grafickou strukturu.

Mezi výrazné designové prvky interiéru patří fluidní přechod přístrojové desky do dveří a sportovní, objímající pocit z vnitřního prostoru. Tento dojem je zdůrazněn hladkým propojením mezi středovou konzolou a palubní deskou, které společně vytvářejí jádro interiéru. Vysoká středová konzola a nízké vizuální ohnisko palubní desky dodávají prostoru útulný a sportovní pocit.

Interiér BMW řady 8 Concept aktivně podtrhuje kontrast mezi emocemi a technikou, dynamickým charakterem a luxusem; jeho forma naznačuje vrcholně sportovní charakter, zatímco prvotřídní materiály umocňují špičkový design. Všechny kontaktní body řidiče s vozem překypují sportovním charakterem. Exkluzivní sportovní sedadla mají štíhlý design, karbonová skořepina zajišťuje základní tvar a jemná kůže z nich dělá ideální místo k sezení. Volant pokračuje v podobném stylu, jeho ručně leštěná hliníková ramena se rozhodně vrhají vpřed a červené anodizované páčky řazení vyvolávají myšlenky na závodní okruh. Kontrast hliníku s tmavou kůží ve styčných bodech zdůrazňuje luxusní pocit sportovnosti i v detailech.

Kůže Merino v barvách Dark Brown a Fjord White propůjčuje interiéru dojem vysoké kvality. Obložení z karbonu a ručně leštěného hliníku vytváří promyšlené kontrasty a vyzařuje sportovní, technicistní charakter. Kromě toho dodávají interiéru moderní charakter vybroušená hlavice řadicí páky a ovladač iDrive Controller vyrobený z křišťálu Swarovski se zatmaveným křemenným vzhledem.

Předzvěst věcí, které přijdou
BMW řady 8 Concept je předzvěstí modelu, který má BMW v úmyslu představit v podobné formě v průběhu příštího roku. BMW řady 8 Coupé se bude opírat o úspěšnou tradici ve výrobě luxusních sportovních vozů a přidá do nabídky automobilky další vzrušující model – pravé auto snů.

BMW řady 8 Coupé spojuje jako břit ostrou dynamiku s moderním luxusem a stanovuje nová měřítka v segmentu luxusních kupé.


Nabídka vozidel na prodej

Zobrazit více vozidel

Fotogalerie

Petr Šikl

Mohlo by vás zajímat


Nejnovější články


Nejčtenější články měsíce

Top
Nový Ford Mustang v prodeji. Základ za 1,6 milionu korun má osmiválec
Test: MG5 Electric – kombi z Činy, které nahání hrůzu evropským automobilkám Test: Honda ZR-V je miliónové SUV s výborným hybridem a neuvěřitelnou spotřebnou Test: Mazda 3 e-SKYACTIV X 186 - řidičsky zajímavý hatchback napěchovaný elektronikou Test: Kia Stonic 1.2 DPI - moc nejede, ale nic lepšího neseženete

Tipy z autobazarů

Nissan Navara

Rok výroby 2018

529 900 Kč

BMW Řada 3

Rok výroby 2006

145 000 Kč

Volkswagen Golf

Rok výroby 2017

319 000 Kč

BMW Řada 5

Rok výroby 2020

850 000 Kč