BMW řady 5 přijíždí ve verzi Touring, která utáhne dvoutunový přívěs

vloženo

Sedmá generace pětkové řady z Mnichova se po loňském uvedení klasického čtyřdveřového sedanu dočkala představení dlouhého provedení kombi, které v základním uspořádání pobere 570 litrů zavazadel a po sklopení sedadel převeze až 1700 litrů nákladu. Novinka se představí fyzicky v Ženevě a utáhne až dvoutunový brzděný přívěs. Kromě základního dieselu 520d se všechny verze spoléhají na automatické převodovky.

BMW řady 5 přijíždí ve verzi Touring, která utáhne dvoutunový přívěs BMW řady 5 přijíždí ve verzi Touring, která utáhne dvoutunový přívěs

„BMW řady 5 Touring bylo vyvinuto speciálně pro evropský trh, kde se posledních 25 let těší mimořádné oblibě. Jsem si jist, že praktičnost této nové, již páté generace bude mezi zákazníky, kteří dokáží ocenit typickou prostornost BMW řady 5 Touring, variabilní zavazadlový prostor v kombinaci s elegantním vzhledem a v neposlední řadě jízdní dynamiku, typickou pro vozy BMW, ještě úspěšnější,“ říká Dr. Ian Robertson, člen představenstva BMW AG, Sales and Marketing.


Nové BMW řady 5 Touring oslaví svou světovou premiéru v březnu 2017 na autosalonu v Ženevě. Od uvedení na trh v červnu 2017 budou zákazníkům k dispozici čtyři motory nejnovější generace, zatímco inteligentní pohon všech kol BMW xDrive bude od počátku nabízen v kombinaci se dvěma motory. Další varianty, jak s klasickým pohonem zadních kol, tak s pohonem všech kol, doplní modelovou nabídku v průběhu roku.

Sportovní jízdní vlastnosti nového BMW řady 5 Touring jsou výsledkem použití nových technologií podvozku a naší snahy snižovat hmotnost. Vzduchové odpružení zadní nápravy s automatickým udržováním světlé výšky je součástí standardní výbavy. Kromě toho na seznamu volitelné výbavy figurují aktivní tlumiče Dynamic Damper Control, adaptivní stabilizátory Adaptive Drive, integrální aktivní řízení Integral Active Steering (nyní k dispozici ve spojení s pohonem všech kol xDrive) a M sportovní podvozek s o deset milimetrů nižší světlou výškou.

Některé nosníky podvozku a také víko zavazadlového prostoru jsou nyní vyrobeny z hliníku, který je společně s vysokopevnostní ocelí použit také na některých dalších dílech podvozku a extrémně pevné karoserie. Tato kombinace materiálů, společně s již zmiňovanými úspornými technologiemi hnacího ústrojí a optimalizovanou aerodynamikou, ústí ve srovnání s předchůdcem nového BMW řady 5 Touring v pokles spotřeby paliva a emisí CO2 o 11 %.

S tvary karoserie, které působí jednoznačně sportovním dojmem s elegantně protaženou boční linií, dává exteriér nového BMW řady 5 Touring zcela jasně na odiv kombinaci dynamického charakteru a všestrannosti, jimiž je tento model proslulý. Precizní tvary dávají vyniknout přední části nového BMW řady 5 Touring a standardně nabízené LED světlomety zasahují až do vpřed skloněné přední masky chladiče. Dalším faktorem, přispívajícím ke sportovní auře nového BMW řady 5 Touring, je dlouhá linie střechy, která plynule přechází do šikmých D-sloupků. Zadní okno je orámováno střešním spoilerem se zabudovaným třetím brzdovým světlem a větrnými deflektory po stranách. V dolní části zvýrazňují šířku vozu nápadné horizontální linky a zadní svítilny ve tvaru písmene L, které výrazným způsobem zasahují do boků.

Uvnitř nového BMW řady 5 Touring se kombinuje na řidiče orientovaná palubní deska s prémiovou atmosférou. Přístrojová deska je méně napřímená než v předchozím BMW řady 5 Touring, čímž napomáhá vytvářet dojem velkorysé prostornosti. Kontrolní displej nyní stojí samostatně a má tenký displej. Na všech sedadlech je více prostoru pro hlavu, ramena i nohy, zatímco optimalizovaná opěradla, delší sedáky a větší prostor pro nohy zvyšují komfort cestujících na zadních sedadlech. Další vylepšení v oblasti odhlučnění, které mají „na svědomí“ čelní sklo a čalounění stropu a zavazadlového prostoru, povyšují akustický komfort na palubě nového BMW řady 5 Touring na úroveň sedanu. Nárůst šířky interiéru umožňuje přepravu až tří dětských sedaček, které mohou být bezpečně a pohodlně uchyceny na zadních sedadlech.

Objem zavazadlového prostoru nového BMW řady 5 Touring vzrostl na 570 až 1700 litrů. Užitečná hmotnost se v závislosti na variantě zvětšila až o 120 kg (720 až 730 kilogramů). Stejně působivý je vysoký stupeň flexibility pramenící z řady praktických detailů, jako je například sklopné opěradlo dělitelné v poměru 40 : 20 : 40, elektricky ovládané dálkové uvolnění opěradel zadních sedadel (ovládá se stisknutím tlačítka v zavazadlovém prostoru), samostatně otevíratelné zadní okno či automatické otevírání víka zavazadlového prostoru, které může být volitelně vybaveno funkcí bezdotykového otevírání a zavírání.

Motory, které budou po uvedení nového BMW řady 5 Touring k dispozici, se vyznačují technologiemi BMW TwinPower Turbo a kombinují vyšší výkon s menší spotřebou paliva a nižšími emisemi. 2,0litrový zážehový čtyřválec pod kapotou nového BMW 530i Touring generuje maximální výkon 185 kW/252 k a točivý moment 350 Nm. BMW 530i Touring je standardně dodáváno s osmistupňovou převodovkou Steptronic a zrychlení z 0 na 100 km/h zvládá za 6,5 sekundy. Jeho kombinovaná spotřeba paliva činí 6,3–5,8 litru na 100 kilometrů a emise CO2 143–133 gramů na kilometr.

3,0litrový zážehový řadový šestiválec, osmistupňová převodovka Steptronic a inteligentní systém pohonu všech kol se společně starají o to, že nové BMW 540i xDrive Touring doslova letí po řidičem zvolené silnici. Navýšený výkon na 250 kW/340 k a maximální točivý moment 450 Nm nabízí zrychlení 0–100 km/h během 5,1 sekundy. BMW 540i xDrive Touring vykazuje hodnoty kombinované spotřeby paliva 7,7–7,3 litru na 100 kilometrů a emise CO2 177–167 gramů na kilometr.

Čtyřválcový motor v novém BMW 520d Touring odevzdává z dvoulitrového objemu výkon 140 kW/190 k a točivý moment 400 Nm. Tato vznětová pohonná jednotka je standardně spojena s šestistupňovou manuální převodovkou, ale na přání může být vybavena také osmistupňovou převodovkou Steptronic. BMW 520d Touring zrychluje z 0 na 100 km/h za 8,0 sekundy (Steptronic: 7,8 s), ovšem výjimečná účinnost jeho motoru rovněž umožňuje dosáhnout kombinované spotřeby paliva 4,9–4,5 l/100 km (Steptronic: 4,7–4,3 l/100 km) a emisí CO2 ve výši 129–119 g/km (Steptronic: 124–114 g/km).

Sestavu motorů dostupných od uvedení na trh uzavírá vznětový řadový šestiválec o objemu 3 litry, produkující maximální výkon 195 kW/265 k a točivý moment 620 Nm. Tento motor je schopen výkon na vozovku přenášet buď prostřednictvím pohonu zadních kol, nebo přes pohon všech kol xDrive, a je spojen výhradně s osmistupňovou převodovkou Steptronic. BMW 530d Touring zvládne sprint z 0 na 100 km/h za 5,8 s (BMW 530d xDrive Touring za 5,6 s). Kombinovaná spotřeba paliva činí od 5,1 do 4,7 l/100 km (xDrive: 5,7 až 5,3 l/100 km) a emise CO2 dosahují hodnot 134 až 124 g/km (xDrive: 139 až 149 g/km).

Koncept obsluhy: extrémně intuitivní a ještě všestrannější než kdy předtím.
Nové BMW řady 5 Touring je vybaveno dotykovým kontrolním displejem s vysokým rozlišením a úhlopříčkou až 10,25 palce. Stejně jako předtím lze funkce vozu, navigace, komunikace a infotainmentu podle přání řidiče ovládat také pomocí dotykového ovladače iDrive Touch. Nově rozvržené hlavní menu napomáhá zajistit intuitivní ovládání a minimální rozptýlení od dění na silnici. Dalšími dostupnými možnostmi, jak ovládat funkce vozu, jsou vylepšená technologie hlasového ovládání a ovládání gesty, které je nyní k dispozici také pro BMW řady 5. Nejnovější generace BMW Head-Up Displeje s o 70 procent větší projekční plochou představuje další krok v oblasti zobrazování a ovládání vozu.

Nové BMW řady 5 Touring je nejnovějším modelem, který pomocí nových asistenčních systémů a rozšířené funkcionality ukazuje cestu směrem k plně autonomní jízdě. K tomuto vytrvalému pokroku přispívají systémy varující před z boku přijíždějícími vozy, asistent pro změnu jízdního pruhu a udržení v jízdním pruhu s aktivní ochranou proti boční srážce či asistent pro vyhýbací manévry. Nové systémy nabízejí kontrolu řízení a jízdy od téměř nulové rychlosti až do 210 km/h, čímž zajišťují větší komfort a nabízejí pomocnou ruku v náročných jízdních situacích. Aktivní systém pro udržování nastavení rychlosti s funkcí Stop&Go dokáže nyní do své činnosti na přání řidiče vložit také data o aktuálních rychlostních omezeních a regulovat rychlost jízdy podle nich.

Nové BMW řady 5 Touring je vybaveno technologií BMW Connected, která poskytuje automatické spojení mezi vozem a chytrým telefonem jeho řidiče. Tato technologie pomáhá řidiči s jeho schůzkami a plánováním – a to jak na cestách, tak doma nebo v zaměstnání. Z chytrého telefonu lze do vozu například zaslat navigační cíle a pomocí dopravních informací v reálném čase RTTI vypočítat ideální čas odjezdu. Kromě toho, funkce Remote 3D View uživatelům umožňuje sledovat okolí jejich vozu na chytrém telefonu. Uživatelé mohou prostřednictvím Microsoft Exchange spravovat své kalendáře, e-maily a kontakty. Bezdrátové propojení chytrého telefonu také umožňuje použití Apple CarPlay a je doplněno o funkci indukčního nabíjení.

Nové a komplexní parkovací systémy rovněž zvyšují komfort. Kromě parkovacího asistentu je nové BMW řady 5 Touring nyní k dispozici také s funkcí na dálku ovládaného parkování. Navíc řidiči mohou rovněž využít služby ParkNow, umožňující on-line rezervaci parkovacích míst a bezhotovostní platbu. Nová, pokroková informační služba On-Street Parking Information pomáhá uživatelům najít parkovací místa v ulicích měst zobrazením pravděpodobnosti volných míst.

Video: BMW 5 Touring se chlubí praktičností, Škoda může závidět

Modelové varianty v době uvedení na trh:

BMW 530i Touring: Zážehový čtyřválec, 8stupňová převodovka Steptronic

  • Objem: 1998 cm3
  • Výkon: 185 kW/252 koní při 5200–6500 1/min
  • Max. točivý moment: 350 Nm při 1450–4800 1/min
  • Zrychlení 0–100 km/h: 6,5 s
  • Maximální rychlost: 250 km/h
  • Kombinovaná spotřeba paliva: 6,3–5,8 l/100 km

BMW 540i xDrive Touring: Zážehový šestiválec, 8stupňová převodovka Steptronic

  • Objem: 2998 cm3
  • Výkon: 250 kW/340 koní při 5500–6500 1/min
  • Max. točivý moment: 450 Nm při 1380–5200 1/min
  • Zrychlení 0–100 km/h: 5,1 s
  • Maximální rychlost: 250 km/h
  • Kombinovaná spotřeba paliva: 7,7–7,3 l/100 km

BMW 520d Touring: Vznětový čtyřválec, šestistupňová manuální převodovka (volitelně osmistupňová převodovka Steptronic)

  • Objem: 1995 cm3
  • Výkon: 140 kW/190 koní při 4000 1/min
  • Max. točivý moment: 400 Nm 1750–2500 1/min
  • Zrychlení 0–100 km/h: 8,0 s (7,8 s)
  • Maximální rychlost: 230 km/h (225 km/h)
  • Kombinovaná spotřeba paliva: 4,9–4,5 l/100 km (4,7–4,3 l/100 km)

BMW 530d Touring/BMW 530d xDrive Touring: Vznětový šestiválec, osmistupňová převodovka Steptronic

  • Objem: 2993 cm3
  • Výkon: 195 kW/265 koní při 4000 1/min
  • Max. točivý moment: 620 Nm při 2000–2500 1/min
  • Zrychlení 0–100 km/h: 5,8 s/5,6 s
  • Maximální rychlost: 250 km/h/250 km/h
  • Kombinovaná spotřeba paliva: 5,1–4,7 l/100 km/5,7–5,3 l/100 km

Petr Šikl

Vyhledat vozidla v inzerci: Bmw

Fotografie k článku

Fotografie k článku BMW řady 5 přijíždí ve verzi Touring, která utáhne dvoutunový přívěs Fotografie k článku BMW řady 5 přijíždí ve verzi Touring, která utáhne dvoutunový přívěs Fotografie k článku BMW řady 5 přijíždí ve verzi Touring, která utáhne dvoutunový přívěs Fotografie k článku BMW řady 5 přijíždí ve verzi Touring, která utáhne dvoutunový přívěs Fotografie k článku BMW řady 5 přijíždí ve verzi Touring, která utáhne dvoutunový přívěs Fotografie k článku BMW řady 5 přijíždí ve verzi Touring, která utáhne dvoutunový přívěs Fotografie k článku BMW řady 5 přijíždí ve verzi Touring, která utáhne dvoutunový přívěs Fotografie k článku BMW řady 5 přijíždí ve verzi Touring, která utáhne dvoutunový přívěs Fotografie k článku BMW řady 5 přijíždí ve verzi Touring, která utáhne dvoutunový přívěs Fotografie k článku BMW řady 5 přijíždí ve verzi Touring, která utáhne dvoutunový přívěs Fotografie k článku BMW řady 5 přijíždí ve verzi Touring, která utáhne dvoutunový přívěs Fotografie k článku BMW řady 5 přijíždí ve verzi Touring, která utáhne dvoutunový přívěs Fotografie k článku BMW řady 5 přijíždí ve verzi Touring, která utáhne dvoutunový přívěs Fotografie k článku BMW řady 5 přijíždí ve verzi Touring, která utáhne dvoutunový přívěs Fotografie k článku BMW řady 5 přijíždí ve verzi Touring, která utáhne dvoutunový přívěs Fotografie k článku BMW řady 5 přijíždí ve verzi Touring, která utáhne dvoutunový přívěs Fotografie k článku BMW řady 5 přijíždí ve verzi Touring, která utáhne dvoutunový přívěs Fotografie k článku BMW řady 5 přijíždí ve verzi Touring, která utáhne dvoutunový přívěs Fotografie k článku BMW řady 5 přijíždí ve verzi Touring, která utáhne dvoutunový přívěs
Nenechte si ujít novinky, které pro Vás připravujeme. Zadejte Váš e-mail:

Sdílet článek

Komentáře k článku:

Další články (posledních 20 z celkem 20)

24.09.2017
Test ojetiny: Ford Fusion - bratr Fiesty je stále v kurzu
20.09.2017
Omlazený Ford Mustang má stále osmiválec a nově 10stupňový automat
18.09.2017
Test: Kia Rio 1.0 T-GDI je univerzálnější, než čekáte
17.09.2017
Nové Audi RS 4 Avant bude rychlé rodinné auto
16.09.2017
Suzuki Swift Sport zhubl a dostal turbomotor
15.09.2017
Citroën C3 Aircross má české ceny, začínají na 309 900 Kč
14.09.2017
Audi Q5 rozšiřuje nabídku motorů o 3.0 V6 TDI
13.09.2017
Nové malé SUV od Fordu se jmenuje EcoSport a může mít pohon všech kol
12.09.2017
Test: BMW 435i xDrive Cabrio - babí léto individuálně
11.09.2017
Hyundai ix20 nekončí, čeští motoristé ho milují
10.09.2017
Kia Picanto X-Line má 100 koní a zvýšený podvozek
09.09.2017
BMW Concept X7 iPerformance - obrovské ledviny a futuristický interiér
08.09.2017
Test ojetiny: Citroën C5 – levný kočár
07.09.2017
Opel Insignia dostane BiTurbo diesel s výkonem 210 koní
06.09.2017
Nový Nissan Leaf se chlubí dojezdem až 378 km na jedno nabití
05.09.2017
Test: Hyundai Santa Fe 2.4 GDi - doopravdy ho chcete?
01.09.2017
Na nové Suzuki Swift čtvrt milionu nestačí, ale může mít pohon 4x4
31.08.2017
Test ojetiny: Hyundai i10 - ve městě jako ryba ve vodě
30.08.2017
Zbrusu nová Dacia Duster bude na oko pořád stejná
27.08.2017
Volkswagen T-Roc – nové SUV s pohonem 4x4 a velkým batohem