BMW řady 3 (od r.v. 2005)

vloženo

BMW 3 řady E90 je plné protikladů. Například častá provedení seženete za zajímavé částky, naopak méně obvyklé varianty se prodávají o dost dráž.

BMW řady 3 (od r.v. 2005) BMW řady 3 (od r.v. 2005)

RADOSTI
Vynikající jízdní vlastnosti, existuje i s pohonem všech kol, nízká spotřeba, výkonné motory, spolehlivost, pohon zadních kol potěší sportovně založené řidiče.

STAROSTI
Vyšší ceny originálních dílů, vyšší ceny značkového servisu, nedostatkové některé motorizace, menší prostor pro posádku, pohon zadních kol nesedne každému.

BMW řada 3 byla představena v roce 2004, ale do prodeje přišla v roce 2005. Dostala označení E90, tedy alespoň pokud jde o sedan. Výrobce totiž přidělil každé karosářské variantě vlastní označení, a tak kombi Touring, které dostalo slovo ve druhé polovině roku, nese označení E91.

V roce 2006 se objevilo kupé pod kódovým značením E92 a následující rok přišel na trh kabrilet (E93). Sportovně založené řidiče ale více zaujal nový model M3 s motorem 4.0 V8/309 kW. Do nabídky se dostal také například dvakrát přeplňovaný třílitr 3.0 TwinTurbo/224 kW montovaný do varianty 335i.

Rok 2008 přinesl facelift sedanu a kombi. Po dalších dvou letech výroby bylo v lednu uvedeno nové M3 GTS poháněné motorem 4.0 V8/331 kW. Kupé, kabriolet a sportovní model M3 potkal facelift v březnu téhož roku.

Poslední změna se odehrála v roce 2011. Do nabídky se dostal přeplňovaný agregát 3.0 turbo/224 kW montovaný do modelu 335i. Nástupce řady E90 se už netrpělivě očekává.

Nárazovou zkouškou Euro NCAP prošlo BMW řady 3 v roce 2005 s výbornými výsledky. Za ochranu posádky automobil dostal plný počet hvězd (pět – 35 bodů). Bezpečnost dětí cestujících v autosedačkách byla hodnocena čtyřmi hvězdičkami z pěti možných (39 bodů) a disciplína ohleduplnost při střetu s chodcem vozidlu vynesla jednu hvězdu ze čtyř možných (4 body).

Pozice na trhu
BMW se řadí mezi prémiové značky, což znamená i vyšší ceny ojetin. Na trhu je ale řada kombíků s dvoulitrovým turbodieselem, což snižuje cenu této verze. Mnohdy se tedy vozidla v této kombinaci dají pořídit za zajímavé částky. Pravým opakem jsou pak sedany s třílitrovým turbodieselem pod kapotou. Jde o žádanou, ale přitom na trhu ojetin nedostatkovou variantu, což šponuje ceny.

Za nejlevnější automobily prodejci požadují částky okolo čtvrt milionu korun. Nejedno vozidlo je přitom vybaveno koženým interiérem, avšak jen ve standardním provedení. Najít automobil se špičkovými sportovními sedadly je obtížné i pokud se spokojíte s látkovým čalouněním, natož chcete-li vůz v kůži.

Zpracování
Exteriér a interiér vozu mnoho motoristů hodnotí dost kontrastně. Zatímco na vnější design, za nímž stojí kontroverzní Chris Bangle, většinou špatné hodnocení neuslyšíte, interiér to nezřídka pěkné schytá.

Důvodem jsou nepříliš dobře působící materiály (vrchní plast palubní desky vypadá vyloženě lacině), ale i plochá palubní deska bez sebemenšího náznaku orientace na řidiče. Samostatnou kapitolu pak tvoří lépe vybavené vozy s dvojicí kapliček. Druhá, umístěná uprostřed ukrývá LCD displej a podle mnohých působí jako pěst na oko.

Pokud je prostor pro posádku navíc v béžovém provedení, vypadá u ojetin kolikrát dost zanedbaně, až odpudivě (špiní se, těžko čistí a odlupuje se lak z madel dveří). Proto je lepší hledat mezi automobily s černým čalouněním.

Prostor pro posádku rozhodně není z největších, což je u trojkové řady tradicí. Přesto se uvnitř vozu tísnit nebudete. Zavazadelník sedanu či kombi nabídne objem 460 litrů. Kupé přepraví náklad o objemu 440 litrů, kabriolet zvládne odvézt 210 až 350 litrů. Zde záleží na poloze střechy.

Jízda
BMW 3 nadhne řidiče výbornou zpětnou vazbou řízení, přesným řazením a skvěle naladěným podvozkem. Připravte se ale na větší citlivost na nerovnosti. Vymetení díry ve vozovce se neobejde bez velkého rázu. Podle rány by si jeden myslel, že ve výmolu nechal kolo – to je daň za nízkoprofilové pneumatiky run-flat (umožňují dojezd při defektu, ale kvůli výztuhám jsou nekomfortní).

Na druhou stranu auto bravurně drží v zatáčkách a to i pokud nejde o model s pohonem všech kol xDrive. Někdy si člověk přijde jako v motokáře, a jen nevěřícně kroutí hlavou nad tím, co všechno si trojkové bávo nechá líbit. Jízdní vlastnosti jsou prostě vynikající.

Potěší také dobré nastavení elektronických pomocníků, kteří nezasahují do řízení zbytečně často. Kontrolu prokluzu a stability lze přitom částečně nebo zcela deaktivovat tlačítkem na palubní desce, a jízdu s autem si pak opravdu užít.


Dovoz aut z Německa do 24 hodin

Motorizace
Zážehové i vznětové pohonné jednotky spojuje vzhledem k objemu úsporný provoz. S benzinovým třílitrem lze jezdit za deset litrů, s dieselem o stejném objemu budete velmi svižným tempem jezdit v kombinovaném provozu mezi 7,5 a 8 litry na 100 kilometrů.

Nejoblíbenější jsou ale velice úsporné čtyřválcové dvoulitry konzumující naftu. Nabízejí se v různých výkonových verzích, do 110 kW ale pociťujete absenci několika koní. Avšak spotřeba 5 či 5,5 litru není problém, což je právě důvod, proč tento motor mnoho řidičů vyhledává.

Do vozu se montují řadové čtyř a šestiválcové jednotky. Sportovní modely M3 pohání osmiválce do V. Nejčastěji se setkáte s dvoulitry a to jak v benzinovém, tak dieselovém provedení.

Zážehové motory:
1.6/90 kW (316i), 2.0/95 kW (318i), 2.0/105 kW (318i), 2.0/110 kW (320i), 2.0/125 kW (320i), 2.0/130 kW (320si), šestiválce 2.5/160 kW (325i), 3.0/160 kW (325i), 3.0/190 kW (330i), 3.0/200 kW (330i), 3.0 turbo/224 kW (335i), 3.0 TwinTurbo/224 kW (335i) a osmiválce 4.0 V8/309 kW a 4.0 V8/331 kW.

Vznětové motory:
2.0/85 kW (316d), 2.0/90 kW (318d), 2.0/105 kW (318d), 2.0/120 kW (320d), 2.0/130 kW (320d), 2.0/135 kW (320d) a šestiválce 3.0/150 kW (325d), 3.0/170 kW (330d), 3.0/145 kW (325d), 3.0/180 kW (330d) a 3.0/210 kW (335d).

Zobrazit celý článek


Autoweb.cz / foto: Autobazar R&H, spol. s.r.o.

Vyhledat vozidla v inzerci: Bmw

Fotografie k článku

Fotografie k článku BMW řady 3 (od r.v. 2005) Fotografie k článku BMW řady 3 (od r.v. 2005) Fotografie k článku BMW řady 3 (od r.v. 2005) Fotografie k článku BMW řady 3 (od r.v. 2005) Fotografie k článku BMW řady 3 (od r.v. 2005) Fotografie k článku BMW řady 3 (od r.v. 2005) Fotografie k článku BMW řady 3 (od r.v. 2005) Fotografie k článku BMW řady 3 (od r.v. 2005) Fotografie k článku BMW řady 3 (od r.v. 2005) Fotografie k článku BMW řady 3 (od r.v. 2005) Fotografie k článku BMW řady 3 (od r.v. 2005) Fotografie k článku BMW řady 3 (od r.v. 2005) Fotografie k článku BMW řady 3 (od r.v. 2005)
Nenechte si ujít novinky, které pro Vás připravujeme. Zadejte Váš e-mail:

Sdílet článek

Komentáře k článku:

Další články (posledních 20 z celkem 20)

07.12.2018
Škoda Scala má po oficiální premiéře
06.12.2018
Renault Captur má nový motor 1,3 TCe
04.12.2018
Seat Tarraco v prodeji, české ceny začínají na 762 900 Kč
03.12.2018
Test ojetiny: Chevrolet Kalos – levný konkurent Fabie
20.11.2018
Kia ProCeed: Shooting brake ze Žiliny začal sjíždět z výrobních linek
17.11.2018
Omlazená Kia Optima startuje na 719 980 Kč, elektrifikovaná verze stojí přes milion
16.11.2018
Rodina Toyota Corolla se rozšiřuje o nový sedan
15.11.2018
Test ojetiny: Ford Focus – král zatáček se stále líbí
15.11.2018
Lexus ES 300h míří do Česka. Předprodej nového modelu zahájen
14.11.2018
Buďte vidět, české silnice se noří do tmy
13.11.2018
Test ojetiny: Peugeot 407 – elegantní kabát s lákavou cenovkou
12.11.2018
Víte, co všechno dnes umí nejlepší autokamera?
11.11.2018
Test ojetiny: Ford Fusion 1.4i (video)
08.11.2018
Mitsubishi Space Star má české ceny, v základu přijde na 239 850 Kč
07.11.2018
Jak bude vypadat interiér Škody Scala a jak velký bude mít kufr?
04.11.2018
Nový Peugeot Partner je tady, ceny od 390 000 Kč
01.11.2018
Připravte si 1,2 milionu korun, Cupra Ateca je tady!
31.10.2018
Test ojetiny: Renault Modus – vzácný návštěvník bazaru
30.10.2018
Jak nejlépe připravit auto na zimu a tuhé mrazy?
25.10.2018
Model T-Cross představen, je to nejmenší SUV Volkswagenu