BMW řady 2 Coupé již v březnu

vloženo

Nové kupé BMW řady 2 se veřejnosti představí na lednovém autosalonu v Detroitu a k prvním zákazníkům se dostane během března. Pořizovací ceny ještě neznáme, ale všechny ostatní důležité údaje ano. Přinášíme také sérii oficiálních fotografií.

BMW řady 2 Coupé již v březnu BMW řady 2 Coupé již v březnu

Není to poprvé, co BMW do segmentu kompaktních vozů vneslo svoji typickou radost z jízdy. Například BMW řady 1 plní tuto roli již téměř 10 let a mezi svými konkurenty vyniká především pohonem zadních kol (stále jedinečná vlastnost v dané třídě), výkonnými motory s technologiemi BMW TwinPower Turbo a přesvědčivým prémiovým charakterem. BMW řady 2 Coupé nyní tuto radost z jízdy v kompaktním segmentu pozvedává o úroveň výše. Nový dvoudveřový model s výrazným designem, paletou extrémně výkonných motorů a specificky naladěným podvozkem vyzařuje impozantní charisma.


Mezi BMW řady 2 Coupé a BMW řady 1 jsou obrovské rozdíly, takže nový model má svůj vlastní charakter. Odlišnost je okamžitě viditelná při pohledu na design, ale je patrná také z jeho výkonů. BMW řady 2 má ještě poutavější design než jeho předchůdce – velmi úspěšné BMW řady 1 Coupé, kterého se celosvětově prodalo na 150 tisíc kusů. Stejně jako v případě samotného vzhledu a větších rozměrů je patrný posun jak v oblasti použitých technologií, tak základní výbavy. Výsledkem je nová dimenze jízdní dynamiky, estetického vnímání a emocionálního půvabu v segmentu kompaktních vozů, zvýrazněná číslicí „2“ v názvu modelové řady. Číslo 2 označuje přítomnost vrcholných sportovních zážitků z jízdy v kompaktním dvoudveřovém voze více než 45 let – od uvedení modelů řady BMW 02.

Specifický koncept BMW řady 2 Coupé – jedinečný ve svém segmentu – věrně odráží design karoserie. Vzhled dvoudveřového kupé od BMW disponuje prvky, které prozrazují příslušnost k tomuto jedinečnému druhu – tříprostorová karoserie s jasně definovaným zavazadelníkem a přikrčenou siluetou, dlouhá kapota motoru, dveře s bezrámovými okny, dynamicky pojatá linie střechy, plynule směřující k zadní části – a které jsou přeneseny do kompaktního modelu s větším nadšením a odhodláním než kdykoliv předtím. Ultrasportovní jízdní vlastnosti BMW řady 2 Coupé, generované pečlivě vybíranými motory a inteligentními technologiemi podvozku, jsou jednoznačně vyjádřeny také v designu karoserie. Čtyřválcový motor o výkonu 135 kW/184 k v modelu BMW 220i Coupé zažívá premiéru v kompaktním voze BMW a řadový šestiválec s výkonem 240 kW/326 k pod kapotou BMW M235i Coupé si nárokuje titul nejsilnějšího zážehového člena automobilů BMW M Performance.

Specifické proporce BMW řady 2 Coupé jsou vyjádřeny 4432 mm dlouhou karoserií. Dvoudveřový model je o 108 mm delší než BMW řady 1 a o 72 mm delší než odcházející BMW řady 1 Coupé. Nové kompaktní kupé je také o 32 mm širší než jeho předchůdce (1774 mm) a disponuje o 30 milimetrů delším rozvorem (2690 mm) a širším rozchodem (vpředu: 1521 mm, + 41 mm, vzadu: 1556 mm, + 43 mm). Současně se vůz s celkovou výškou 1418 mm přiblížil o 5 milimetrů blíže k zemi. Výsledkem je zvětšení vnitřního prostoru, zavazadlový prostor je objemnější o 20 litrů (nyní 390 l). Kromě toho se BMW řady 2 Coupé může pochlubit také účinnější aerodynamikou, než tomu bylo v případě BMW řady 1 i předchůdce v podobě BMW řady 1 Coupé. Toto zlepšení vyjadřuje hodnota koeficientu odporu vzduchu cx = 0,29 pro model BMW 220i Coupé.

BMW řady 2 Coupé navazuje na bohatou tradici značky BMW v oblasti kompaktních modelů nabízejících fascinující míru zapojení řidiče do řízení. Přítomnost číslice 2 v označení modelu vytváří úzkou vazbu k tomuto dědictví. Například uvedení modelu BMW 1600-2 v roce 1966 znamenalo vznik zcela nového automobilového segmentu. Především díky precizně ušité kombinaci pohonné jednotky a podvozku se dvoudveřové Coupé stalo celosvětovým měřítkem pro sportovní řízení a intenzivní radost z jízdy v kategorii kompaktních vozů. Další motory zvýšily přitažlivost nové modelové řady. Například BMW 2002, představené v roce 1968, se dostalo do centra pozornosti jak z hlediska popularity, tak i schopnosti přetvořit slogan „Radost z jízdy“ do zážitků pro celou novou cílovou skupinu. Nejpůsobivější variantou bylo BMW 2002 Turbo s výkonem 125 kW/170 k – první vůz od evropského výrobce s přeplňováním pomocí turbodmychadla.

BMW

Vyhledat vozidla v inzerci: Bmw

Fotografie k článku

Fotografie k článku BMW řady 2 Coupé již v březnu Fotografie k článku BMW řady 2 Coupé již v březnu Fotografie k článku BMW řady 2 Coupé již v březnu Fotografie k článku BMW řady 2 Coupé již v březnu Fotografie k článku BMW řady 2 Coupé již v březnu Fotografie k článku BMW řady 2 Coupé již v březnu Fotografie k článku BMW řady 2 Coupé již v březnu Fotografie k článku BMW řady 2 Coupé již v březnu Fotografie k článku BMW řady 2 Coupé již v březnu

Líbí se Vám článek? Nenechte si ujít další. Sledujte nás na Facebooku.

Sdílet článek

Komentáře k článku:


SOUVISEJÍCÍ ČLÁNKY


Všechny články o značce / modelu




NEJNOVĚJŠÍ ČLÁNKY

Modernizovaná Škoda Superb se dočkala ve Scout, vypadá skvěle

Modernizovaná Škoda Superb se dočkala ve Scout, vypadá skvěle

Kromě hybridního pohonu se modernizovaný Superb může pochlubit přepracovanou přední částí, novými světlomety a asistenčními systémy. A největší novinkou je, že konečně nebude chybět oplastované provedení..

Test: Citroën C5 Aircross BlueHDi 180. Na vlnách modernity

Test: Citroën C5 Aircross BlueHDi 180. Na vlnách modernity

Doba francouzsky houpavého měkkého podvozku nezmizí snad nikdy. V průběhu času se ale změnil přístup, jakým nám..

Test ojetiny: Citroën C3 – miláček žen

Test ojetiny: Citroën C3 – miláček žen

První generace „cé-trojky“ se dnes řadí k těm levnějším ojetinám. Právě proto se často stává prvním vozem..

Škoda nabízí první ochutnávku modernizované modelové řady Superb v podobě video-teaseru

Škoda nabízí první ochutnávku modernizované modelové řady Superb v podobě video-teaseru

Škoda představí svou přepracovanou vlajkovou loď, která bude poprvé k dispozici i v robustní verzi Scout. Oficiální..

Test: Peugeot 508 1.5 BlueHDi - je krásný a jezdí za hubičku

Test: Peugeot 508 1.5 BlueHDi - je krásný a jezdí za hubičku

Peugeot 508 je krásný. Ještě aby ne, kráse obětoval hodně. Nehoní se na litry v zavazadelníku ani centimetry v..