BMW řady 2 Coupé dostane tříválcový motor

vloženo

Od března 2015 bude rozmanitost modelu BMW řady 2 Coupé dále rozšířena novými základními motory, pohonem všech kol a novými prvky výbavy. S příchodem nového BMW 218i Coupé se do sportovního, elegantního kompaktního modelu poprvé dostane nový zážehový tříválec o výkonu 136 koní. Verze 220d bude možné pojit s pohonem všech kol.

BMW řady 2 Coupé dostane tříválcový motor Díky použití jedinečných technologií BMW TwinPower Turbo přináší nový motor maximální výkon 100 kW/136 k a příkladnou hospodárnost (kombinovaná spotřeba paliva: 5,6 – 5,1 l/100 km, kombinované emise CO2: 130 – 118 g/km). Od roku 2015 bude pro BMW 220d Coupé navíc k dispozici inteligentní systém pohonu všech kol BMW xDrive. Nové výbavové prvky vytvoří další možnosti individualizace, přímo podle osobních preferencí majitele. Verze Advantage, Luxury Line, Sport Line a M sportovní paket nabídnou v blízké budoucnosti alternativu k základnímu výbavovému stupni.

Se svými vynikajícími sportovními vlastnostmi, dynamickým i elegantním designem je BMW řady 2 Coupé ve své třídě naprosto ojedinělé. Kompaktní dvoudveřový vůz má ideální předpoklady k tomu, aby přinášel čistou radost z jízdy, a to zejména díky široké nabídce motorů a pestré škále výbavových prvků. Od jara 2015 budou na výběr čtyři zážehové a tři vznětové motory, a to včetně nové základní jednotky. Mezi další aspekty, umocňující jízdní zážitky, patří využití inteligentního pohonu všech kol xDrive, který je už nyní k dispozici pro BMW M235i Coupé a v blízké budoucnosti se objeví i v BMW 220d Coupé. Všechny motory lze na přání kombinovat s 8stupňovou převodovkou Steptronic, která bude standardně montována do BMW 220d xDrive Coupé a do nejsilnější vznětové verze BMW 225d Coupé.

Nový zážehový 3válcový motor v BMW 218i Coupé přináší skvělou odezvu, tichý a vyrovnaný chod, stejně tak jako úspornost. Nově vyvinutá jednotka dosahuje z objemu 1,5 litru maximálního výkonu 100 kW/136 k a maximálního točivého momentu 220 Nm, který je k dispozici již od 1250 1/min. K těmto výkonům pomáhají zejména technologie BMW TwinPower Turbo, které v sobě kombinují turbodmychadlo integrované do výfukových svodů, další vývojový stupeň přímého vstřikování paliva, nejnovější verzi systému proměnného ovládání zdvihu sacích ventilů VALVETRONIC a variabilního ovládání vačkových hřídelů Double VANOS. Nová jednotka je umístěna konvenčním způsobem vpředu podélně pod dlouhou kapotou. Díky její nízké hmotnosti se podařilo dosáhnout vyváženého rozložení hmotnosti téměř v poměru 50:50 mezi přední a zadní nápravou.

Nové BMW 218i Coupé zrychluje z 0 na 100 km/h za 8,8 s (Steptronic: 8,9 s). Maximální rychlost je shodná v obou případech: 212 km/h. Výrazný přísun síly během zrychlování je podtržen sytým sportovním zvukem motoru. Charakter 3válcového motoru je navíc podpořen hladkým chodem, typickým pro značku BMW. V oblasti vibrací ukazuje nový motor paralely s tradičními řadovými šestiválci BMW, protože pro snížení vibrací využívá vyvažovací hřídel z kované oceli uložený v kuličkových ložiscích.

K výjimečné hospodárnosti nových modelových variant přispívá také vylepšená převodovka. Se standardně dodávanou 6stupňovou manuální převodovkou spotřebuje nové BMW 218i Coupé průměrně pouze 5,6 až 5,1 litru paliva na 100 km (emise CO2: 130 až 118 gramů na kilometr). Při spojení s 8stupňovou převodovkou Steptronic se čísla pohybují na podobných hodnotách: 5,5 až 5,1 l/100 km a 128 až 118 g/km (v rámci testovacího cyklu EU, záleží na rozměru zvolených pneumatik).

Nová rodina motorů BMW obsahuje také 2litrový vznětový čtyřválec s technologiemi BMW TwinPower Turbo, který je srdcem modelu BMW 220d Coupé. Alternativu k pohonu zadních kol bude představovat od března 2015 také systém pohonu všech kol BMW xDrive. Tato inteligentní technologie pohonu v novém BMW 220d xDrive Coupé zajišťuje nejen optimální trakci a stabilitu vozidla na jakémkoliv povrchu a v nejrůznějších podmínkách, ale zlepšuje také dynamiku při rychlých průjezdech zatáčkami a přináší optimální akceleraci.

Automobil o výkonu 140 kW/190 k s pohonem všech kol zvládne zrychlení 0–100 km/h za pouhých 6,8 s. Kombinovaná spotřeba paliva se pohybuje mezi 4,7 až 4,3 litry na 100 km a emise CO2 dosahují hodnot mezi 124 a 113 gramy na kilometr (v rámci testovacího cyklu EU, záleží na rozměru zvolených pneumatik).

Už standardně vybavené BMW řady 2 Coupé má všechny předpoklady k radosti z jízdy prémiovým vozem. Kromě jiného v něm najdete automatickou klimatizaci, rádio BMW Professional a ovládací systém iDrive s 6,5palcovým barevným displejem s vysokým rozlišením, kůží obšitý volant, hands-free, vstup USB, dešťový senzor, nastavitelnou loketní opěrku a 16-, 17- nebo 18palcová (BMW M235i Coupé) kola z lehkých slitin, dodávaná v závislosti na velikosti motoru. Od března 2015 přibudou také čtyři různá provedení, která vytvoří alternativy k základní verzi. Propůjčí BMW řady 2 Coupé harmonicky sladěný design a výbavové prvky s cílem zlepšit jeho funkčnost, komfort, propracovanou eleganci a sportovnost.

Paket Advantage k základní výbavě přidává multifunkční volant, tempomat s brzdnou funkcí, Park Distance Control se senzory v zadním nárazníku, úložné prostory a mlhová světla. Kromě těchto možností nabídnou modely Sport Line a Luxury Line, které budou pro BMW řady 2 poprvé k dispozici od jara 2015, také 17palcová kola z lehkých slitin vyvedená v exkluzivním designu, světelný paket s proměnným světelným spektrem a rovněž speciálně navržené prahy dveří, čalounění sedadel, vnitřní výbavu a klíč od vozu.

Výbavový paket Luxury Line snadno rozpoznáte díky doplňkům exteriéru v provedení Chrome Line a řadě prvků, které jsou vyvedeny v chromu s vysokým leskem: rámečky pro přívod vzduchu, vodorovná lišta na zadním nárazníku, jedenáct příček v ledvinkách masky chladiče a koncovky výfuků. Vnitřek vozu je definován dalšími doplňky, zmiňme například vysoce kvalitní dřevěné obložení interiéru Fineline Stream s decentními lištami Oxide Silver, kůží čalouněný sportovní volant a kožené čalounění Dakota, které je k dispozici ve třech barvách: Black, Terra a Oyster s akcentem Dark Oyster. Všechny tyto prvky včetně vyhřívaných sedadel řidiče a spolujezdce dotvářejí mimořádně exkluzivní atmosféru.

S interiérem souvisejí i vnější doplňky: například model Sport Line má kryty zpětných zrcátek vyvedeny v lesklém černém laku. Společně s pouhými osmi žebry v charakteristických ledvinkách podtrhují tyto detaily dynamické charizma tohoto sportovního dvoumístného automobilu. Vnitřní prostor modelu Sport Line koresponduje se sportovním zaměřením, což dokazují sportovní sedadla pro řidiče a spolujezdce v kombinaci látka/alcantara, vysoce lesklé černé interiérové doplňky obsahující například matně červenou akcentní linku Coral Red, unikátně navržený přístrojový štít a opěrku kolena na řidičově straně středové konzoly. S použitím voliče jízdních režimů Driving Experience Control, který je v tomto modelu součástí standardní výbavy, lze vybrat i režim SPORT+.

Automobily s M sportovním paketem obsahují všechny výbavové prvky, které jsou k dispozici v modelu Advantage, ale přinášejí i řadu dalších věcí navíc, jež podporují intenzivní radost z jízdy s novým BMW řady 2 Coupé a současně přinášejí i další optická vylepšení. Jízdní zážitky umocní zejména M sportovní podvozek, který snižuje světlou výšku o 10 mm, 17palcová M kola z lehkých slitin s dvojitými paprsky, M aerodynamický paket s většími nasávacími otvory, výrazné boční prahy a difuzor na zadním nárazníku. Samozřejmostí jsou i leskle černé lišty kolem bočních oken Shadow Line z programu BMW Individual, speciálně navržené ledvinky masky chladiče BMW a chromované koncovky výfuku. Charakteristické prvky M sportovního paketu jsou patrné i v interiéru, kde je dotvářejí loga M na nástupních prazích, sportovní sedadla čalouněná kombinací látky a alcantary s exkluzivním M designem, dekorační lišty v provedení Aluminium Hexagon s akcentní linkou vyvedenou v modré barvě Estoril Blue, M sportovní volant, unikátní design přístrojového štítu, černý strop BMW Individual, opěrka kolena, M opěrka levé nohy a samozřejmě i možnost aktivace módu SPORT+ pomocí voliče jízdních režimů.

BMW Group

Vyhledat vozidla v inzerci: Bmw

Fotografie k článku

Fotografie k článku BMW řady 2 Coupé dostane tříválcový motor Fotografie k článku BMW řady 2 Coupé dostane tříválcový motor Fotografie k článku BMW řady 2 Coupé dostane tříválcový motor Fotografie k článku BMW řady 2 Coupé dostane tříválcový motor Fotografie k článku BMW řady 2 Coupé dostane tříválcový motor Fotografie k článku BMW řady 2 Coupé dostane tříválcový motor Fotografie k článku BMW řady 2 Coupé dostane tříválcový motor
Nenechte si ujít novinky, které pro Vás připravujeme. Zadejte Váš e-mail:

Sdílet článek

Komentáře k článku:

Další články (posledních 20 z celkem 20)

21.01.2017
Nissan Navara přijíždí v exkluzivní limitované edici Trek-1°
20.01.2017
Opel Meriva vyklidí pole nástupci Crossland X
19.01.2017
Test: Audi SQ7 4.0 biTDI – Světová extratřída! (+video)
18.01.2017
Chcete koupit Toyotu nebo Peugeot? Od soboty ušetříte desetitisíce
17.01.2017
Kolik Simply Clever prvků má nová Octavia? Podívejte se!
16.01.2017
Test: Škoda Octavia 1.0 TSI – lepší, než myslíte (+video)
15.01.2017
Škoda Muzeum se chlubí rekordní návštěvností, už jste tam byli?
14.01.2017
Renault Megane GrandCoupe - limuzína za cenu Škody Rapid
13.01.2017
Auto ESA spouští akci „SLEVA TÝDNE“
13.01.2017
Nové Audi SQ5 ve znamení návratu benzínového šestiválce
12.01.2017
Nová generace Hyundai i30 je tady, na trh vstupuje v limitované výbavě
12.01.2017
Test: Honda HR-V 1.5 i-VTEC CVT – třetí do party
11.01.2017
Škoda Octavia má nový vzhled, ale původní techniku. Nové motory až v létě
11.01.2017
Bentley Continental Supersports je králem čtyřmístných kupé
10.01.2017
Lexus LS 2018 - luxusní limuzína s desetistupňovým automatem
09.01.2017
Kia Stinger bude zadokolka a půjde po krku prémiovým konkurentům
09.01.2017
Test ojetiny: Volkswagen Passat 3,6 FSI 4Motion - pan Tajemný
08.01.2017
Nová auta budou ještě bezpečnější. Povinně!
07.01.2017
Nejprodávanější modely: Škoda Octavia, Fabia, Rapid a Superb
06.01.2017
Kolik stojí vlastnit BMW M3? (+video)