BMW řady 1 prošlo faceliftem a má stále pohon zadních kol

vloženo

Nejmenší mnichovský zástupce stále ještě spoléhá na pohon zadních kol, což se pravděpodobně s příchodem nové generace změní. Jednička aktuálně prodělala již druhé avšak decentní omlazení, které přineslo mimo jiné nová přední LED světla a rozšíření funkcí infotainmentu. Přípojku na USB a Bluetooth konečně dostanete bez příplatku. Omlazené BMW 1 bude dostupné od července v tří- i pětidveřové verzi.

BMW řady 1 prošlo faceliftem a má stále pohon zadních kol BMW řady 1 prošlo faceliftem a má stále pohon zadních kol

Že se jedná jen o kosmetické detaily dokazují nová tlačítka stahování oken, nové dekory přístrojové desky, nová kola a barvy, jiný design koncovky výfuku a tak dále. Nic zásadního. Jen vylepšení již dobrého.


Úspěšný příběh tohoto sportovního kompaktního modelu začal v pozdním létě roku 2004, s představením první generace BMW řady 1. Díky své agilitě a jízdní dynamice se stal ve svém segmentu etalonem sportovních jízdních vlastností. Dosud se na celém světě prodaly více než dva miliony kusů BMW řady 1, z toho přibližně 960 000 jsou zástupci nejnovější generace. Nejdůležitějším trhem je Německo, kde se prodá jedno z každých čtyř prodaných BMW řady 1, následováno Velkou Británií (20 procent) a Čínou (osm procent). BMW řady 1 vyrábějí německé továrny v Regensburgu (tří- i pětidveřový model). Montážní závody pro region Jihovýchodní Asie se nacházejí v indickém Čennaí a thajském Rayongu.

Nové speciální edice s působivým vzhledem
Nové edice – Edition Sport Line Shadow, Edition M Sport Shadow a BMW M140i Edition Shadow – zdůrazňují mladistvý, svěží a sportovní charakter BMW řady 1. Speciální edice se od svých sourozenců odlišují ledvinkami masky chladiče s černými rámečky, LED světlomety s černým pozadím a ztmavenými zadními světly, která jsou taktéž vybavena LED technologií. BMW řady 1 Edition M Sport Shadow má také černé koncovky výfuků. Nové laky karoserie, modrá Seaside a oranžová Sunset, rovněž přispívají k působivému vzhledu tohoto vozu.

Vedle standardního modelu BMW řady 1 zůstávají v nabídce i varianty Sport Line, Urban Line a M Sport. A nyní si lze vybírat také mezi speciálními edicemi. V rámci přechodu na nový model bylo do nabídky přidáno pět typů kol z lehkých slitin v rozměrech 17 a 18 palců. Celková nabídka 16 různých variant kol – v rozměrech sahajících od 16 do 18 palců – nabízí široký prostor pro personalizaci. Nové BMW řady 1 Edition Sport Line Shadow je standardně vybaveno 17palcovými koly z lehkých slitin (725). Edition M Sport Shadow jezdí na 18palcových kolech v barvách černá Jet nebo černá Jet Bicolour (719M), které podtrhují její „stínový“ charakter. Pro BMW M140i/M140i xDrive Edition Shadow je k dispozici ještě další varianta kol (436 M v barvě šedá Orbit).

new bmw er1

Vylepšený interiér, přepracovaná přístrojová deska
Když přejdeme k interiéru nového BMW řady 1, je tu celá řada detailů, které přispívají k dojmu větší exkluzivity. Palubní deska s přístroji byla zcela přepracována a klade nyní ještě větší důraz na řidičovo soustředění. Překonfigurován byl také černý přístrojový štít. Kontrastní prošívání dává různým modelovým variantám sofistikovanější vzhled. Středový panel, který hostí ovládací prvky rádia a klimatizace, má vysoce lesklý černý povrch. Držáky na nápoje ve středové konzole jsou zakryty rolovacím krytem, který dává novému interiéru čistší vzhled. A tlačítka ovládání oken na dveřích jsou nyní pochromovaná. Díky téměř neviditelným spárám se přihrádka před spolujezdcem hladce začlenila do celkového prostředí interiéru. Výdechy vzduchu pro klimatizaci byly přepracovány a přispívají také k dojmu celkové prostornosti, kterým interiér nového BMW řady 1 působí.

Zákazníci si na přání mohou objednat i nové potahy sedadel v odstínu Cognac Dakota. Varianta Urban Line nabízí exkluzivní nové kombinace bílého nebo černého akrylového skla s chromovými detaily. Standardní model, stejně jako varianty Sport Line a M Sport mohou být objednány s kombinací leskle černého obložení Piano Black, hliníkového nebo dřevěného obložení Fineline s matně chromovanou akcentní lištou. Při výběru čalounění lze vybírat ze sedmi různých provedení, z nichž některá zahrnují i kůži nebo Alcantaru.

bmw er1 facelift

Ovladač iDrive, dotykový displej nebo hlasové povely k ovládání celé řady funkcí
Nové BMW řady 1 je standardně vybaveno nejnovější generací ovládacího systému iDrive. Použití dotykového ovladače iDrive Touch umožňuje řidiči pohodlně obsluhovat a aktivovat celou řadu funkcí vozidla, navigace i zábavního systému. Díky dotykové plošce integrované do horní části ovladače je snazší zadávat do navigačního systému adresy pomocí ručního psaní. Pokud je součástí výbavy volitelný navigační systém Professional, je středový displej s vysokým rozlišením o úhlopříčce 8,8 palce vybaven dotykovým ovládáním. Třetí možností obsluhy všech funkcí je inteligentní hlasové ovládání.

Skvěle propojené už od startu
Díky standardně dodávané zabudované SIM kartě nabízí systém ConnectedDrive v BMW řady 1 optimální konektivitu a přístup ke službám BMW bez toho, aby se musel spoléhat na řidičův chytrý telefon. Nabídka služeb zahrnuje i Concierge Services, díky nimž osobní asistent pomůže najít na cestě nebo na jejím konci například restaurace a hotely či zajistit rezervaci a potom poslat informace přímo do navigačního systému vozidla, včetně všech kontaktních detailů. Systém Online Entertainment nabízí cestujícím možnost volby z milionů hudebních skladeb a audioknih, zatímco systém dopravních informací v reálném čase RTTI (Real Time Traffic Information) najde chytrý způsob, jak se vyhnout dopravním zácpám. RTTI teď navíc zahrnuje i předvídání nebezpečí, založené na informacích z ostatních vozů. Kromě údajů o provozu v reálném čase teď služba také informuje řidiče o nebezpečných situacích – jako jsou nehody nebo hustý déšť – které byly detekovány jinými vozy BMW. Pro tento účel jsou využívána anonymizovaná data ze senzorů těchto vozidel. Údaje o nebezpečí a dešti se zobrazují na displeji vozidla, zatímco v navigaci se objeví varování a zpráva při přiblížení k nebezpečné oblasti.

Kromě toho je ve vybraných městech Německa a USA k dispozici informační služba On-Street Parking, jež využívá navigačního systému Professional k zobrazení pravděpodobnosti, že se v určité ulici najde místo k zaparkování.

Aplikace BMW Connected hladce integruje BMW řady 1 do digitálního života uživatele prostřednictvím telefonu iPhone, hodinek Apple Watch nebo chytrých telefonů či hodinek se systémem Android. BMW Connected detekuje informace se vztahem k mobilitě, jako jsou adresy obsažené v kalendáři schůzek, a automaticky je přenáší do vozidla. Uživatel potom dostane na svůj telefon zprávu, která ho v předstihu informuje o ideálním času odjezdu vypočítaném na základě aktuálních dopravních informací. Kromě toho jsou také automaticky ukládána místa, na něž uživatel pravidelně jezdí, i vzorce jeho způsobu dopravy. To znamená, že manuální zadávání adres do navigace je do značné míry věcí minulosti. Pokud byly detaily, jako je cílová adresa nebo požadovaný čas příjezdu, předem nastaveny na telefonu uživatele, propojení mezi telefonem a vozem dovolí BMW Connected tyto informace hladce přenést a zpřístupnit je v navigačním systému BMW.

Aplikace BMW Connected a funkce vzdálené obsluhy Remote Services dovolují řidičům BMW řady 1 zůstat stále ve spojení se svým vozem, bez ohledu na to, kde se právě nacházejí. Mohou ovládat topení a ventilaci, zamykat a odemykat dveře a vyvolat si informace související s vozidlem. A pokud by se náhodou stalo, že řidič zapomene, kde své auto zaparkoval, může pomocí aplikace BMW Connected zkontrolovat jeho pozici na mapě. Alternativně je možné na dálku aktivovat klakson nebo světelnou houkačku a pomoci si tak například s nalezením vozu na rozlehlém parkovišti. S pomocí systému Alexa a zařízení s ním kompatibilních mohou řidiči BMW řady 1 v Německu a Velké Británii dokonce spravovat své schůzky v rámci mobilní agendy BMW Connected, nebo ovládat funkce vozidla prostřednictvím hlasového ovládání z pohodlí svého domova.

BMW také na palubě řady 1 poprvé nabízí uživatelům Microsoft Office 365 bezpečné připojení k serveru pro výměnu a editaci e-mailů, zápisů v kalendáři a kontaktních informací díky vestavěné funkci Microsoft Exchange.

Na přání dostupná funkce WiFi hotspot zajišťuje vysokorychlostní připojení k internetu až pro deset zařízení ve voze. Prostřednictvím navigačního systému je pro BMW řady 1 dostupná také služba Apple CarPlay. Integrace chytrého telefonu do systémového prostředí vozu umožňuje ovládání telefonu a zvolených aplikací pomocí ovladače iDrive, hlasových povelů nebo dotykového displeje (pokud je zvolen navigační systém Professional). Kompatibilní telefony mohou být rovněž bezdrátově dobíjeny v přihrádce pro indukční dobíjení, dodávané na přání.

Asistenční systémy řidiče: extra pomoc při řízení
Asistenční systémy na seznamu výbavy na přání pro nové BMW řady 1 zahrnují aktivní systém pro udržování rychlosti ACC s funkcí Stop&Go, který vozidlu umožňuje pohybovat se automaticky s proudem okolního provozu až téměř po maximální rychlost. Pokud systém odhalí překážku, řidiče upozorní a začne brzdit. Jako výbava na přání je také k dispozici systém Driving Assistant, který sestává ze systémů varování před opuštěním jízdního pruhu Lane Departure Warning a ochrany před kolizí v městském provozu City Collision Mitigation; ten začne automaticky brzdit v rychlostech až do 60 km/h, pokud hrozí bezprostřední srážka s automobilem, motocyklem nebo například chodcem. Systém Parking Assistant pak pomáhá vmanévrovat vůz do parkovacích míst umístěných podélně i příčně k silnici. Jeho ultrazvukové senzory dokáží rozpoznat vhodná parkovací místa v rychlostech až do 35 km/h.

Tří-, čtyř- a šestiválcové pohonné jednotky
Nové BMW řady 1 je vybaveno širokou paletou zážehových a vznětových motorů se třemi, čtyřmi a šesti válci. Všechny patří do rodiny moderních motorů BMW EfficientDynamics a jsou vybaveny technologiemi BMW TwinPower Turbo. S výjimkou modelů BMW 116i, BMW 116d EfficientDynamics Edition a 118d xDrive mohou být všechny modely objednány s osmistupňovou samočinnou převodovkou Steptronic nebo osmistupňovou samočinnou převodovkou Steptronic Sport, které představují alternativu ke standardní šestistupňové manuální převodovce. Verze M140i xDrive může být objednána výhradně s osmistupňovou převodovkou Steptronic Sport.

Nabídka zážehových motorů sahá od varianty BMW 116i, jejíž přeplňovaný tříválcový motor poskytuje výkon 80 kW/109 k (kombinovaná spotřeba paliva: 5,4 – 5,0 l/100 km; kombinované emise CO2: 126 – 116 g/km), až po model BMW M140i M Performance, který roztáčí zadní nebo všechna kola výkonem 250 kW/340 k z řadového šestiválce (kombinovaná spotřeba paliva: 7,8 – 7,1 l/100 km; kombinované emise CO2: 179 – 163 g/km).

Také vznětové motory vděčí za svůj výkon špičkovým technologiím. Kromě základní koncepce, která je ze své podstaty efektivnější, využívají všechny tří- a čtyřválcové pohonné jednotky nové technologie přeplňování a zdokonalené systémy přímého vstřikování paliva common rail. Ve spodní části výkonového spektra se nachází BMW 116d, které poskytuje výkon 85 kW/116 k a maximální točivý moment 270 Nm. Spaluje přitom jen 4,1 – 3,6 litru paliva na 100 km, což odpovídá emisím CO2 101 – 89 g/km. Nejvýkonnější čtyřválcový vznětový motor v nabídce lze najít pod kapotou nového BMW 125d. Technologie vícestupňového přeplňování, včetně variabilní geometrie lopatek vysokotlakého turbodmychadla, přináší pozoruhodně rychlou odezvu na plyn, výkon 165 kW/224 k a maximální točivý moment 450 Nm. Kombinovaná spotřeba dosahuje 4,6 – 4,3 l/100 km a kombinované emise CO2 120 – 114 g/km.

Inteligentní pohon všech kol pro optimální přenos výkonu
BMW M140i, BMW 118d a BMW 120d mohou být objednány také s inteligentním pohonem všech kol BMW xDrive, který představuje alternativu ke klasickému pohonu zadních kol. Vedle specifických výhod pohonu všech kol – jako je například optimální přenos výkonu na silnici, vyšší bezpečnost a maximální trakce v zimních podmínkách – BMW xDrive rovněž omezuje nedotáčivost a přetáčivost při průjezdu zatáček. Výsledkem je ostřejší projev v situacích, jako jsou nájezdy do zatáček.

Dva noví elitní atleti BMW M GmbH: M140i a M140i xDrive
Nejsportovnější člen rodiny BMW řady 1 se může také pochlubit novým vzhledem. Aby označil začátek nového modelového roku, je model BMW M140i M Performance dostupný rovněž ve variantě M140i Edition Shadow. Standardní LED světlomety jsou doplněny o černé pozadí a černý rámeček masky chladiče tvořené dvojicí ledvinek. Zatmavená zadní světla dodávají sportovnímu charakteru vozu na ještě větší působivosti,

Stejně jako standardně montovaná osmnáctipalcová kola z lehkých slitin, která jsou teď poprvé dostupná v provedení Double-spoke 436 M šedá Orbit Grey a 719 M černá Jet nebo černá Bicolour Jet Black, a doplňují tak dříve nabízené šedé provedení Ferric Grey (436 M). Nejsportovnější BMW řady 1 standardně vyjíždí z továrny obuto do sportovních pneumatik o kombinovaném rozměru 225/40 na předních kolech a 245/35 na kolech zadních.

Variabilní sportovní řízení podtrhuje pocit výjimečné agility za volantem BMW M140i. Vůz je standardně vybaven elektromechanickým posilovačem a řízením s proměnným převodem v závislosti na úhlu natočení volantu. Tím umožňuje bleskové úhybné manévry, ale také vytváří pocit excelentní směrové stability při jízdě po dálnici. M sportovní podvozek, M brzdový systém a šestistupňová manuální převodovka s krátkými drahami řazení byly perfektně sladěny s výkonným řadovým šestiválcem, stejně jako sportovní pneumatiky, které zajišťují optimální přenos akceleračních a brzdných sil na vozovku. Volič jízdních režimů Driving Experience Control u modelu BMW M140i nabízí stejné režimy jako všechny ostatní modely v nabídce, jako je Comfort, Sport a ECO PRO, ale přidává také ultra-dynamický režim Sport+. V tomto nastavení dovoluje konfigurace systému Dynamic Stability Control řidiči provádět kontrolované smyky.


Petr Šikl, BMW Group

Vyhledat vozidla v inzerci: Bmw

Fotografie k článku

Fotografie k článku BMW řady 1 prošlo faceliftem a má stále pohon zadních kol Fotografie k článku BMW řady 1 prošlo faceliftem a má stále pohon zadních kol Fotografie k článku BMW řady 1 prošlo faceliftem a má stále pohon zadních kol Fotografie k článku BMW řady 1 prošlo faceliftem a má stále pohon zadních kol Fotografie k článku BMW řady 1 prošlo faceliftem a má stále pohon zadních kol Fotografie k článku BMW řady 1 prošlo faceliftem a má stále pohon zadních kol Fotografie k článku BMW řady 1 prošlo faceliftem a má stále pohon zadních kol Fotografie k článku BMW řady 1 prošlo faceliftem a má stále pohon zadních kol Fotografie k článku BMW řady 1 prošlo faceliftem a má stále pohon zadních kol Fotografie k článku BMW řady 1 prošlo faceliftem a má stále pohon zadních kol Fotografie k článku BMW řady 1 prošlo faceliftem a má stále pohon zadních kol Fotografie k článku BMW řady 1 prošlo faceliftem a má stále pohon zadních kol Fotografie k článku BMW řady 1 prošlo faceliftem a má stále pohon zadních kol Fotografie k článku BMW řady 1 prošlo faceliftem a má stále pohon zadních kol Fotografie k článku BMW řady 1 prošlo faceliftem a má stále pohon zadních kol Fotografie k článku BMW řady 1 prošlo faceliftem a má stále pohon zadních kol
Nenechte si ujít novinky, které pro Vás připravujeme. Zadejte Váš e-mail:

Sdílet článek

Komentáře k článku:

Další články (posledních 20 z celkem 20)

21.11.2017
Test: Lexus NX300h jde od výstřednosti k originalitě
20.11.2017
Tesla Roadster prý zadupe běžná auta do země
14.11.2017
Test ojetiny: Peugeot Boxer pohodlně odveze pět palet
13.11.2017
Audi A8 - předprodej zahájen, připravte si 2,5 milionu
11.11.2017
Ford Mustang má české ceny, osmiválec nestojí tolik
07.11.2017
Test: Hyundai i30 kombi - je lepší než ostatní?
27.10.2017
BMW X2 - menší než X1, ale více cool a sexy
26.10.2017
Renault Alaskan - převlečenou Navaru koupíte od 892 859 Kč
24.10.2017
Hyundai Kona v prodeji, české ceny má hodně sebevědomé
23.10.2017
Test ojetiny: Citroën C2 – robotu zdar? Spíš nazdar!
21.10.2017
Nové Audi A7 Sportback je hranatější a zatím bez dieselu
20.10.2017
Kia Stinger vstupuje na český trh, milion nestačí
19.10.2017
Test: Hyundai i30 1.4 Turbo - je fakt nejlepší?
16.10.2017
Škoda Kodiaq má lepší výbavu a je praktičtější než Ateca
14.10.2017
Ostrý Hyundai i30 N Performance v prodeji, stojí jako dvě základní i30
12.10.2017
Test: Volkswagen Arteon - lepší Passat?
11.10.2017
Škoda Karoq - vše, co víme o použité technice
10.10.2017
Nissan Leaf s dojezdem 378 km v prodeji, připravte si milion
05.10.2017
Renault Alaskan si můžete koupit již v listopadu
04.10.2017
Volkswagen zahajuje prodej modelu T-Roc od 452 900 Kč