BMW řady 1 jako sedan zatím jen pro Čínu

vloženo

Narozdíl od konkurentů automobilce s roztočenou vtrulí chybí na evropském trhu kompaktní sedan. A je to při pohledu na BMW řady 1 sedan velká škoda. To je totiž určeno a vyvinuto zejména pro Čínu.

BMW řady 1 jako sedan zatím jen pro Čínu BMW řady 1 jako sedan zatím jen pro Čínu

Spuštění prodeje BMW řady 1 Sedan na čínském trhu rozšiřuje nabídku německé prémiové značky o model upravený přesně podle potřeb čínských zákazníků. Segment prémiových kompaktních vozů má v Číně velký potenciál pro další růst. Společnosti BMW Group a BMW Brilliance Automotive Ltd. budou tento model nabízet pouze na čínském trhu.


Model BMW řady 1 Sedan vyvinuli v mnichovské v centrále BMW ve spolupráci s čínskými konstruktéry. Koncept vozu a jeho výbava se zaměřily na specifické požadavky cílových skupin v Číně, stejně jako na místní podmínky včetně hustoty dopravy a infrastruktury. Během vývoje pro sériovou výrobu absolvovalo vozidlo intenzivní testování po celém světě včetně okruhu Nürburgring, jakož i ve všech klimatických pásmech, které se v Číně nacházejí.

BMW řady 1 Sedan se vyrábí v továrně ve městě Tiexi, která byla otevřena v roce 2012 a je součástí společného podniku BMW Group a BMW Brilliance Automotive Ltd. Továrna patří do průmyslového komplexu Šen-jang na severovýchodě Číny. V tomto komplexu se vyrábějí i ostatní modely BMW upravené pro čínský trh. V Šen-jangu se uplatňují stejné přísné standardy kvality jako ve všech ostatních výrobních továrnách společnosti BMW Group po celém světě.

Konstrukce modelu BMW řady 1 Sedan se přesně přizpůsobila potřebám čínských zákazníků. Karoserie se stupňovitou zádí je tím, co vyhledávají zákazníci v různých kategoriích. Vzhledem k popularitě karoserií typu sedan v Číně spustila značka BMW specifický program. Speciálně pro čínský trh vznikly modely BMW řady 3 a BMW řady 5 s prodlouženým rozvorem. Vyrábějí se také v továrně ve městě Šen-jang.

Výjimečný design s charakteristickými liniemi.
Sportovní elegance BMW řady 1 Sedan se odráží v proporcích i na liniích karoserie. Nepřehlédnutelné přitažlivosti se podařilo dosáhnout přizpůsobením typických prvků designu sedanů značky BMW kompaktním rozměrům exteriéru s délkou 4456 milimetrů, šířkou 1803 milimetrů a výškou 1446 mm. Krátké převisy, dlouhá kapota motoru, kabina posunutá dozadu a dlouhý rozvor s hodnotou 2670 milimetrů dodávají BMW řady 1 Sedan protáhlý sportovní vzhled. Charakteristická linie vozu plynule stoupá od předních blatníků, přes kliky dveří až k zadním světlům.

Interiér BMW řady 1 Sedan nabízí prostor pro radost z jízdy. Přístrojová deska je jako ve všech vozech značky BMW orientovaná na řidiče. Pozice sezení i uspořádání přístrojů a ovladačů zvyšují koncentraci řidiče na vozovku. Standardní součástí ovládacího systému iDrive v BMW řady 1 Sedan je i široký displej uprostřed palubní desky a ovladač iDrive na středové konzole. Horizontální linie palubní desky přecházejí až do obložení dveří, čímž vytvářejí pocit jemné harmonie a velkého prostoru.

Nová generace motorů: vysoké otáčky a účinnost ve stylu BMW.
Moderní a sportovní charakter BMW řady 1 Sedan se odráží i v nabídce motorů. Na výběr jsou tři nejnovější pohonné jednotky BMW Group vybavené technologiemi BMW TwinPower Turbo. BMW 125i Sedan pohání 2litrový 4válec o výkonu 170 kW (231 k) a točivém momentu 350 Nm, kombinovaný s 8stupňovou převodovkou Steptronic. Další 2litrový 4válec pracuje v BMW 120i Sedan. Sportovní dynamiku zajišťuje výkon 141 kW (192 k) a točivý moment 280 Nm. Nabídku motorů uzavírá 3válcová pohonná jednotka modelu BMW 118i Sedan. Z objemu 1,5 litru generuje výkon 100 kW (136 k) a točivý moment 220 Nm.

Specifické nastavení odpružení, maximální bezpečnost.
Jízdní vlastnosti nového BMW řady 1 Sedan charakterizuje sportovní duch, komfort a bezpečnost. Dokonalý základ představuje pohon předních kol, téměř rovnoměrné rozložení hmotnosti na nápravy, odlehčená konstrukce karoserie a pečlivě naladěné odpružení. Nastavení podvozku je sportovní, ale současně splňuje i vysoké nároky na komfort. O precizní ovládání vozu se starají výkonné kotoučové brzdy a elektromechanický posilovač řízení Servotronic s proměnlivým účinkem závislým na rychlosti.

Ovladatelnost i ochrana posádky je kromě jiného dána i vysokou torzní tuhostí karoserie BMW řady 1 Sedan. Interiér obsahuje kompletní bezpečnostní výbavu včetně předních, bočních a hlavových airbagů, jakož i tříbodové bezpečnostní pásy pro cestující na všech sedadlech. Všechny verze sjíždějí z výrobní linky vybavené dojezdovými pneumatikami typu runflat.


Petr Šikl

Vyhledat vozidla v inzerci: Bmw

Fotografie k článku

Fotografie k článku BMW řady 1 jako sedan zatím jen pro Čínu Fotografie k článku BMW řady 1 jako sedan zatím jen pro Čínu Fotografie k článku BMW řady 1 jako sedan zatím jen pro Čínu Fotografie k článku BMW řady 1 jako sedan zatím jen pro Čínu Fotografie k článku BMW řady 1 jako sedan zatím jen pro Čínu Fotografie k článku BMW řady 1 jako sedan zatím jen pro Čínu Fotografie k článku BMW řady 1 jako sedan zatím jen pro Čínu

Líbí se Vám článek? Nenechte si ujít další. Sledujte nás na Facebooku.

Sdílet článek

Komentáře k článku:


SOUVISEJÍCÍ ČLÁNKY


Všechny články o značce / modelu




NEJNOVĚJŠÍ ČLÁNKY

Šestá generace šestihvězdičkového Subaru Outback představena

Šestá generace šestihvězdičkového Subaru Outback představena

Novou generaci Subaru Outback japonská automobilka odhalila na autosalonu v NewYorku, kde se představila s 2,4litrovým přeplňovaným boxerem pod kapotou. Ten ze sebe doluje 260 koní výkonu. V Evropě se podle všeho..

Mini Clubman má po faceliftu, je pořád stejné

Mini Clubman má po faceliftu, je pořád stejné

Nic zásadní se po modernizaci nezměnilo. Nový je design přední části s nově navrženou maskou chladiče, nové jsou LED..

Audi S6 a S7 poprvé ve verzích TDI s elektricky poháněným dmychadlem

Audi S6 a S7 poprvé ve verzích TDI s elektricky poháněným dmychadlem

Modely S6 Limuzína, S6 Avant a S7 Sportback dostanou dieselový šestiválec TDI s elektricky poháněným dmychadlem a 48V..

Test: Lexus LS500 - alternativa k německé prémii

Test: Lexus LS500 - alternativa k německé prémii

Zabodovat v tvrdé konkurenci nejlepších je těžké. Lexus s vrcholným modelem má po letech prolamování ledu nejblíže k..

Nový Ford Explorer jako hybrid ujede 40 km na elektřinu

Nový Ford Explorer jako hybrid ujede 40 km na elektřinu

Nový Ford Explorer Plug-In Hybrid přijíždí na trh ve dvou jasně odlišených variantách: jako sportovně stylizovaný..