BMW řady 1 jako sedan zatím jen pro Čínu

vloženo

Narozdíl od konkurentů automobilce s roztočenou vtrulí chybí na evropském trhu kompaktní sedan. A je to při pohledu na BMW řady 1 sedan velká škoda. To je totiž určeno a vyvinuto zejména pro Čínu.

BMW řady 1 jako sedan zatím jen pro Čínu BMW řady 1 jako sedan zatím jen pro Čínu

Spuštění prodeje BMW řady 1 Sedan na čínském trhu rozšiřuje nabídku německé prémiové značky o model upravený přesně podle potřeb čínských zákazníků. Segment prémiových kompaktních vozů má v Číně velký potenciál pro další růst. Společnosti BMW Group a BMW Brilliance Automotive Ltd. budou tento model nabízet pouze na čínském trhu.


Model BMW řady 1 Sedan vyvinuli v mnichovské v centrále BMW ve spolupráci s čínskými konstruktéry. Koncept vozu a jeho výbava se zaměřily na specifické požadavky cílových skupin v Číně, stejně jako na místní podmínky včetně hustoty dopravy a infrastruktury. Během vývoje pro sériovou výrobu absolvovalo vozidlo intenzivní testování po celém světě včetně okruhu Nürburgring, jakož i ve všech klimatických pásmech, které se v Číně nacházejí.

BMW řady 1 Sedan se vyrábí v továrně ve městě Tiexi, která byla otevřena v roce 2012 a je součástí společného podniku BMW Group a BMW Brilliance Automotive Ltd. Továrna patří do průmyslového komplexu Šen-jang na severovýchodě Číny. V tomto komplexu se vyrábějí i ostatní modely BMW upravené pro čínský trh. V Šen-jangu se uplatňují stejné přísné standardy kvality jako ve všech ostatních výrobních továrnách společnosti BMW Group po celém světě.

Konstrukce modelu BMW řady 1 Sedan se přesně přizpůsobila potřebám čínských zákazníků. Karoserie se stupňovitou zádí je tím, co vyhledávají zákazníci v různých kategoriích. Vzhledem k popularitě karoserií typu sedan v Číně spustila značka BMW specifický program. Speciálně pro čínský trh vznikly modely BMW řady 3 a BMW řady 5 s prodlouženým rozvorem. Vyrábějí se také v továrně ve městě Šen-jang.

Výjimečný design s charakteristickými liniemi.
Sportovní elegance BMW řady 1 Sedan se odráží v proporcích i na liniích karoserie. Nepřehlédnutelné přitažlivosti se podařilo dosáhnout přizpůsobením typických prvků designu sedanů značky BMW kompaktním rozměrům exteriéru s délkou 4456 milimetrů, šířkou 1803 milimetrů a výškou 1446 mm. Krátké převisy, dlouhá kapota motoru, kabina posunutá dozadu a dlouhý rozvor s hodnotou 2670 milimetrů dodávají BMW řady 1 Sedan protáhlý sportovní vzhled. Charakteristická linie vozu plynule stoupá od předních blatníků, přes kliky dveří až k zadním světlům.

Interiér BMW řady 1 Sedan nabízí prostor pro radost z jízdy. Přístrojová deska je jako ve všech vozech značky BMW orientovaná na řidiče. Pozice sezení i uspořádání přístrojů a ovladačů zvyšují koncentraci řidiče na vozovku. Standardní součástí ovládacího systému iDrive v BMW řady 1 Sedan je i široký displej uprostřed palubní desky a ovladač iDrive na středové konzole. Horizontální linie palubní desky přecházejí až do obložení dveří, čímž vytvářejí pocit jemné harmonie a velkého prostoru.

Nová generace motorů: vysoké otáčky a účinnost ve stylu BMW.
Moderní a sportovní charakter BMW řady 1 Sedan se odráží i v nabídce motorů. Na výběr jsou tři nejnovější pohonné jednotky BMW Group vybavené technologiemi BMW TwinPower Turbo. BMW 125i Sedan pohání 2litrový 4válec o výkonu 170 kW (231 k) a točivém momentu 350 Nm, kombinovaný s 8stupňovou převodovkou Steptronic. Další 2litrový 4válec pracuje v BMW 120i Sedan. Sportovní dynamiku zajišťuje výkon 141 kW (192 k) a točivý moment 280 Nm. Nabídku motorů uzavírá 3válcová pohonná jednotka modelu BMW 118i Sedan. Z objemu 1,5 litru generuje výkon 100 kW (136 k) a točivý moment 220 Nm.

Specifické nastavení odpružení, maximální bezpečnost.
Jízdní vlastnosti nového BMW řady 1 Sedan charakterizuje sportovní duch, komfort a bezpečnost. Dokonalý základ představuje pohon předních kol, téměř rovnoměrné rozložení hmotnosti na nápravy, odlehčená konstrukce karoserie a pečlivě naladěné odpružení. Nastavení podvozku je sportovní, ale současně splňuje i vysoké nároky na komfort. O precizní ovládání vozu se starají výkonné kotoučové brzdy a elektromechanický posilovač řízení Servotronic s proměnlivým účinkem závislým na rychlosti.

Ovladatelnost i ochrana posádky je kromě jiného dána i vysokou torzní tuhostí karoserie BMW řady 1 Sedan. Interiér obsahuje kompletní bezpečnostní výbavu včetně předních, bočních a hlavových airbagů, jakož i tříbodové bezpečnostní pásy pro cestující na všech sedadlech. Všechny verze sjíždějí z výrobní linky vybavené dojezdovými pneumatikami typu runflat.


Petr Šikl

Vyhledat vozidla v inzerci: Bmw

Fotografie k článku

Fotografie k článku BMW řady 1 jako sedan zatím jen pro Čínu Fotografie k článku BMW řady 1 jako sedan zatím jen pro Čínu Fotografie k článku BMW řady 1 jako sedan zatím jen pro Čínu Fotografie k článku BMW řady 1 jako sedan zatím jen pro Čínu Fotografie k článku BMW řady 1 jako sedan zatím jen pro Čínu Fotografie k článku BMW řady 1 jako sedan zatím jen pro Čínu Fotografie k článku BMW řady 1 jako sedan zatím jen pro Čínu
Nenechte si ujít novinky, které pro Vás připravujeme. Zadejte Váš e-mail:

Sdílet článek

Komentáře k článku:

Další články (posledních 20 z celkem 20)

24.09.2017
Test ojetiny: Ford Fusion - bratr Fiesty je stále v kurzu
20.09.2017
Omlazený Ford Mustang má stále osmiválec a nově 10stupňový automat
18.09.2017
Test: Kia Rio 1.0 T-GDI je univerzálnější, než čekáte
17.09.2017
Nové Audi RS 4 Avant bude rychlé rodinné auto
16.09.2017
Suzuki Swift Sport zhubl a dostal turbomotor
15.09.2017
Citroën C3 Aircross má české ceny, začínají na 309 900 Kč
14.09.2017
Audi Q5 rozšiřuje nabídku motorů o 3.0 V6 TDI
13.09.2017
Nové malé SUV od Fordu se jmenuje EcoSport a může mít pohon všech kol
12.09.2017
Test: BMW 435i xDrive Cabrio - babí léto individuálně
11.09.2017
Hyundai ix20 nekončí, čeští motoristé ho milují
10.09.2017
Kia Picanto X-Line má 100 koní a zvýšený podvozek
09.09.2017
BMW Concept X7 iPerformance - obrovské ledviny a futuristický interiér
08.09.2017
Test ojetiny: Citroën C5 – levný kočár
07.09.2017
Opel Insignia dostane BiTurbo diesel s výkonem 210 koní
06.09.2017
Nový Nissan Leaf se chlubí dojezdem až 378 km na jedno nabití
05.09.2017
Test: Hyundai Santa Fe 2.4 GDi - doopravdy ho chcete?
01.09.2017
Na nové Suzuki Swift čtvrt milionu nestačí, ale může mít pohon 4x4
31.08.2017
Test ojetiny: Hyundai i10 - ve městě jako ryba ve vodě
30.08.2017
Zbrusu nová Dacia Duster bude na oko pořád stejná
27.08.2017
Volkswagen T-Roc – nové SUV s pohonem 4x4 a velkým batohem