BMW řady 1 jako sedan zatím jen pro Čínu

vloženo

Narozdíl od konkurentů automobilce s roztočenou vtrulí chybí na evropském trhu kompaktní sedan. A je to při pohledu na BMW řady 1 sedan velká škoda. To je totiž určeno a vyvinuto zejména pro Čínu.

BMW řady 1 jako sedan zatím jen pro Čínu BMW řady 1 jako sedan zatím jen pro Čínu

Spuštění prodeje BMW řady 1 Sedan na čínském trhu rozšiřuje nabídku německé prémiové značky o model upravený přesně podle potřeb čínských zákazníků. Segment prémiových kompaktních vozů má v Číně velký potenciál pro další růst. Společnosti BMW Group a BMW Brilliance Automotive Ltd. budou tento model nabízet pouze na čínském trhu.


Model BMW řady 1 Sedan vyvinuli v mnichovské v centrále BMW ve spolupráci s čínskými konstruktéry. Koncept vozu a jeho výbava se zaměřily na specifické požadavky cílových skupin v Číně, stejně jako na místní podmínky včetně hustoty dopravy a infrastruktury. Během vývoje pro sériovou výrobu absolvovalo vozidlo intenzivní testování po celém světě včetně okruhu Nürburgring, jakož i ve všech klimatických pásmech, které se v Číně nacházejí.

BMW řady 1 Sedan se vyrábí v továrně ve městě Tiexi, která byla otevřena v roce 2012 a je součástí společného podniku BMW Group a BMW Brilliance Automotive Ltd. Továrna patří do průmyslového komplexu Šen-jang na severovýchodě Číny. V tomto komplexu se vyrábějí i ostatní modely BMW upravené pro čínský trh. V Šen-jangu se uplatňují stejné přísné standardy kvality jako ve všech ostatních výrobních továrnách společnosti BMW Group po celém světě.

Konstrukce modelu BMW řady 1 Sedan se přesně přizpůsobila potřebám čínských zákazníků. Karoserie se stupňovitou zádí je tím, co vyhledávají zákazníci v různých kategoriích. Vzhledem k popularitě karoserií typu sedan v Číně spustila značka BMW specifický program. Speciálně pro čínský trh vznikly modely BMW řady 3 a BMW řady 5 s prodlouženým rozvorem. Vyrábějí se také v továrně ve městě Šen-jang.

Výjimečný design s charakteristickými liniemi.
Sportovní elegance BMW řady 1 Sedan se odráží v proporcích i na liniích karoserie. Nepřehlédnutelné přitažlivosti se podařilo dosáhnout přizpůsobením typických prvků designu sedanů značky BMW kompaktním rozměrům exteriéru s délkou 4456 milimetrů, šířkou 1803 milimetrů a výškou 1446 mm. Krátké převisy, dlouhá kapota motoru, kabina posunutá dozadu a dlouhý rozvor s hodnotou 2670 milimetrů dodávají BMW řady 1 Sedan protáhlý sportovní vzhled. Charakteristická linie vozu plynule stoupá od předních blatníků, přes kliky dveří až k zadním světlům.

Interiér BMW řady 1 Sedan nabízí prostor pro radost z jízdy. Přístrojová deska je jako ve všech vozech značky BMW orientovaná na řidiče. Pozice sezení i uspořádání přístrojů a ovladačů zvyšují koncentraci řidiče na vozovku. Standardní součástí ovládacího systému iDrive v BMW řady 1 Sedan je i široký displej uprostřed palubní desky a ovladač iDrive na středové konzole. Horizontální linie palubní desky přecházejí až do obložení dveří, čímž vytvářejí pocit jemné harmonie a velkého prostoru.

Nová generace motorů: vysoké otáčky a účinnost ve stylu BMW.
Moderní a sportovní charakter BMW řady 1 Sedan se odráží i v nabídce motorů. Na výběr jsou tři nejnovější pohonné jednotky BMW Group vybavené technologiemi BMW TwinPower Turbo. BMW 125i Sedan pohání 2litrový 4válec o výkonu 170 kW (231 k) a točivém momentu 350 Nm, kombinovaný s 8stupňovou převodovkou Steptronic. Další 2litrový 4válec pracuje v BMW 120i Sedan. Sportovní dynamiku zajišťuje výkon 141 kW (192 k) a točivý moment 280 Nm. Nabídku motorů uzavírá 3válcová pohonná jednotka modelu BMW 118i Sedan. Z objemu 1,5 litru generuje výkon 100 kW (136 k) a točivý moment 220 Nm.

Specifické nastavení odpružení, maximální bezpečnost.
Jízdní vlastnosti nového BMW řady 1 Sedan charakterizuje sportovní duch, komfort a bezpečnost. Dokonalý základ představuje pohon předních kol, téměř rovnoměrné rozložení hmotnosti na nápravy, odlehčená konstrukce karoserie a pečlivě naladěné odpružení. Nastavení podvozku je sportovní, ale současně splňuje i vysoké nároky na komfort. O precizní ovládání vozu se starají výkonné kotoučové brzdy a elektromechanický posilovač řízení Servotronic s proměnlivým účinkem závislým na rychlosti.

Ovladatelnost i ochrana posádky je kromě jiného dána i vysokou torzní tuhostí karoserie BMW řady 1 Sedan. Interiér obsahuje kompletní bezpečnostní výbavu včetně předních, bočních a hlavových airbagů, jakož i tříbodové bezpečnostní pásy pro cestující na všech sedadlech. Všechny verze sjíždějí z výrobní linky vybavené dojezdovými pneumatikami typu runflat.


Petr Šikl

Vyhledat vozidla v inzerci: Bmw

Fotografie k článku

Fotografie k článku BMW řady 1 jako sedan zatím jen pro Čínu Fotografie k článku BMW řady 1 jako sedan zatím jen pro Čínu Fotografie k článku BMW řady 1 jako sedan zatím jen pro Čínu Fotografie k článku BMW řady 1 jako sedan zatím jen pro Čínu Fotografie k článku BMW řady 1 jako sedan zatím jen pro Čínu Fotografie k článku BMW řady 1 jako sedan zatím jen pro Čínu Fotografie k článku BMW řady 1 jako sedan zatím jen pro Čínu
Nenechte si ujít novinky, které pro Vás připravujeme. Zadejte Váš e-mail:

Sdílet článek

Komentáře k článku:

Další články (posledních 20 z celkem 20)

21.11.2017
Test: Lexus NX300h jde od výstřednosti k originalitě
20.11.2017
Tesla Roadster prý zadupe běžná auta do země
14.11.2017
Test ojetiny: Peugeot Boxer pohodlně odveze pět palet
13.11.2017
Audi A8 - předprodej zahájen, připravte si 2,5 milionu
11.11.2017
Ford Mustang má české ceny, osmiválec nestojí tolik
07.11.2017
Test: Hyundai i30 kombi - je lepší než ostatní?
27.10.2017
BMW X2 - menší než X1, ale více cool a sexy
26.10.2017
Renault Alaskan - převlečenou Navaru koupíte od 892 859 Kč
24.10.2017
Hyundai Kona v prodeji, české ceny má hodně sebevědomé
23.10.2017
Test ojetiny: Citroën C2 – robotu zdar? Spíš nazdar!
21.10.2017
Nové Audi A7 Sportback je hranatější a zatím bez dieselu
20.10.2017
Kia Stinger vstupuje na český trh, milion nestačí
19.10.2017
Test: Hyundai i30 1.4 Turbo - je fakt nejlepší?
16.10.2017
Škoda Kodiaq má lepší výbavu a je praktičtější než Ateca
14.10.2017
Ostrý Hyundai i30 N Performance v prodeji, stojí jako dvě základní i30
12.10.2017
Test: Volkswagen Arteon - lepší Passat?
11.10.2017
Škoda Karoq - vše, co víme o použité technice
10.10.2017
Nissan Leaf s dojezdem 378 km v prodeji, připravte si milion
05.10.2017
Renault Alaskan si můžete koupit již v listopadu
04.10.2017
Volkswagen zahajuje prodej modelu T-Roc od 452 900 Kč