BMW: pohon xDrive nově i k vrcholné pětce a naftové sedmičce

vloženo

Ačkoliv je nová X3 mnichovskou novinkou číslo jedna, nezapomíná se ani na ostatní modelové řady. Tichou premiéru si odbyl pohon všech kol xDrive v modelech 550i a 740d, pětková řada se mezitím rozrostla o dlouho očekávaný model 535d a nejvýkonnější diesel v malém BMW X1 půjde konečně spojit i s manuální převodovkou

BMW: pohon xDrive nově i k vrcholné pětce a naftové sedmičce BMW: pohon xDrive nově i k vrcholné pětce a naftové sedmičce

Počínaje letošním zářím začíná u BMW modelový rok „2011“ a s ním i malé, leč pro někoho určitě důležité změny ve třech modelových řadách.


Silný diesel 535d
Evropa je svou vysokou oblibou dieselů proslulá, takže s uvedením dvouturbové verze třílitrového dieselu do pětkové řady nemohli u BMW dlouho otálet. Zatímco ve větší sedmičce si dvojitě přeplňovaný naftový šestiválec TwinPower Turbo s výkonem 225 kW nese označení 740d, u pětkové řady zůstane věrný původnímu označení 535d. Proti verzi ze sedmičky má však o 5 kW nižší výkon- 220 kW, maximální točivý moment 600 N.m však zůstává na stejné úrovni, liší se pouze otáčky v nichž je k dispozici (1500-2500/min u 740d versus 1750/min u 535d.

Našlapaný diesel s koncovkou 35d je k dispozici u všech tří karosářských variant pětkové řady: čtyřdveřového sedanu, pětidveřového kombíku Touring i obrovského liftbacku Gran Turismo. U všech je spojen výhradně s osmistupňovým automatem Steptronic, model Gran Turismo 535d může mít alternativně i pohon všech kol xDrive.
Jízdní výkony nejvýkonnějšího dieselu jsou hodné jména výrobce: Sprint z nuly na 100 km/h má hodnotu 5,7 s (sedan i kombi shodně), případně 6,1 s (Gran Turismo) nebo 6,0 s (Gran Turismo 535d xDrive). Maximální rychlost je u všech modelů bez výjimky omezena na 250 km/h, kombinovaná spotřeba se dle konkrétní karsářské verze pohybuje v rozsahu 6,1 (sedan) až 7,1 litru (Gran Turismo xDrive) na 100 km.

Vrcholný 550i xDrive
Zatím jediným čtyřdveřovým sedanem pětkové řady, který se bude moci chlubit doplňkovým označením xDrive, bude vrcholný osmiválec 550i (300 kW). Pohon všech kol mu dopomůže k ještě lepšímu výsledku ve sprintu z 0-100 km/h, který je proti standardní zadokolce lepší o 0,2 s (nyní 4,8 s!). Maximálka 250 km/h samozřejmě zůstává, díky větší hmotnosti a větších jízdních odporech verze s pohonem všech kol se však trochu pohoršila spotřeba. Kombinovaných 11 litrů na 100 km je však stále vynikající hodnota, uvážíme-li extrémní jízdní dynamiku této verze.

Kombi Touring tento motor nemá vůbec v nabídce, zájemci postrádající kombinaci výklopných zadních dveří a přeplňovaného benzínového osmiválce tak zatím nemají jinou možnost než zamířit ke stejně motorizovanému modelu Gran Turismo. Tento nekonformní liftback navíc jako jediný v pětkové řadě nabízí pohon xDrive nejen k motorizaci 550i (jako sedan), ale i ke slabšímu 535i (225 kW). Toto „privilegium“ však trochu zavání umělým marketingovým zvýšením atraktivity této karosářské varianty, jejíž přitažlivost po nástupu elegantních sedanů i kombíků pětkové řady zřejmě ještě více pohasla...

Sedmička 740d xDrive
Nový model 740d xDrive (225 kW) je první naftovou „čtyřkolkou“ v sedmičkové řadě. Proti již dříve vyráběné verzi s jednoduchým zadním pohonem se díky efektivnějšímu přenosu výkonu na vozovku zlepšila akcelerace 0-100 km/h z hodnoty 6,3 na 6,0 s. Maximální rychlost zůstává i nadále na elektronicky regulované hodnotě 250 km/h, spotřeba paliva se zhoršila o pouhou jedni desetinu litru- nyní 7,0 l/100 km.

X1 xDrive23d s manuálem
Nový „malý“ model X1 se na trhu uchytil velmi dobře. Dosavadní nejvýkonnější diesel xDrive23d (150 kW), vybavený dvouturbovou verzí známého dvoulitrového čtyřválce, bylo možné kombinovat jen se šestistupňovou automatikou Steptronic. Od září bude možná i kombinace s klasickým šestistupňovým manuálem, což s povděkem kvitují všichni, komuž neustále se rozpínající nabídka standardně montovaných automatů zmenšuje možnost svobodné volby převodovky.
Dynamické schopnosti by se neměly měnit (223 km/h a 0-100 za 7,3 s), spotřeba však bude u manuálu nižší o 0,3 litru- rovných 6,0 l/100 km.
Škoda že takovou možnost nenabízejí také oba benzínové šestiválce xDrive25i a xDrive28i, tam je automatika i nadále jedinou možností

Marek Oborník, foto BMW a archiv

Vyhledat vozidla v inzerci: Bmw

Fotografie k článku

Fotografie k článku BMW: pohon xDrive nově i k vrcholné pětce a naftové sedmičce Fotografie k článku BMW: pohon xDrive nově i k vrcholné pětce a naftové sedmičce Fotografie k článku BMW: pohon xDrive nově i k vrcholné pětce a naftové sedmičce Fotografie k článku BMW: pohon xDrive nově i k vrcholné pětce a naftové sedmičce Fotografie k článku BMW: pohon xDrive nově i k vrcholné pětce a naftové sedmičce

Líbí se Vám článek? Nenechte si ujít další. Sledujte nás na Facebooku.

Sdílet článek

Komentáře k článku:


SOUVISEJÍCÍ ČLÁNKY


Všechny články o značce / modelu




NEJNOVĚJŠÍ ČLÁNKY

7 nejikoničtějších terénních vozů všech dob

7 nejikoničtějších terénních vozů všech dob

Na začátku je používali výhradně vojáci na svých misích. Vojenská vozidla s označením GPW (General Purpose Willys) však spustila fenomén terénních aut, která se v módě drží už několik desetiletí. Jeep Wrangler, Toyota..

Seat zlevňuje dieselovou Atecu a Leona

Seat zlevňuje dieselovou Atecu a Leona

Španělská automobilka na své modely Leon 5D, Leon ST a Ateca poháněné dieselovými agregáty TDI poskytuje zvýhodnění až..

Huyndai Tucson N Line - hezčí a sportovnější SUV z Česka

Huyndai Tucson N Line - hezčí a sportovnější SUV z Česka

Hyundai Motor rozšiřuje nabídku atraktivních verzí N Line na evropském trhu o nový Tucson N Line, který je zároveň..

Hyundai Sonata je krásné čtyřdvéřové kupé

Hyundai Sonata je krásné čtyřdvéřové kupé

Korejská automobilka ukázala zcela první fotografie nového modelu Sonata. Osmá generace Sonaty vystřídá po pěti letech..

GPS navigace do auta, vyplatí se dnes ještě?

GPS navigace do auta, vyplatí se dnes ještě?

Byly doby, kdy navigace v autě byly mnohem oblíbenější než dnes. S příchodem chytrých telefonů s velkými displeji, a..