BMW M5 již v prodeji

vloženo

Dvojitě přeplňovaný vidlicový osmiválec v páté generaci BMW M5 dokáže vykouzlit výkon 560 koní a vyprodukovat 680 Nm, což v praxi znamená dosažení stokilometrové rychlosti za 4,4 s a dvoustovky za 13 sekund. Za novinku na českém trhu zaplatíte necelých 2,6 milionu korun, což je o několik desítek tisíc více než za Mercedes-Benz E63 AMG.

BMW M5 již v prodeji BMW M5 již v prodeji

Historie BMW M5 je datována rokem 1984, kdy na autosalonu v Amsterdamu vzbudila velké pozdvižení první generace postavená na technice řady E28. Automobil s agresivnějším vzhledem, upraveným podvozkem a šestiválcovým motorem s 210 kW odstartoval úspěšnou "eMkovou" řadu. Druhá generace "eMka" přišla v roce 1989 (E34). Rok 1995 znamenal příchod třetího nástupce (E39), který se vyráběl až do roku 2003. Následovala čtvrtá generace (E60, E61 - kombi) prodávaná až do loňského roku.


Nejnovější BMW M5 postavené na základě současného modelu F10 se poprvé představilo jako koncept na autosalonu v Šanghaji. Design vozu není již tolik agresivní. Zepředu M5 poznáte podle mohutného předního nárazníku se třemi velkými nasávacími otvory, které přivádějí chladicí vzduch k brzdám a do motorového prostoru. Z boku jsou hlavními poznávacími znaky podélné mřížky se směrovými světly za předními blatníky. Podběhy ukrývají devatenácti palcové kované disky s pneumatikami 265/40 vpředu a 295/35 vzadu.

Uvnitř najdeme sportovní sedadla čalouněná jemnou kůží Merino, která je použita i na dalších místech v interiéru. Palubní přístroje mají tradiční bílé stupnice doplněné červenými ukazateli a logem M.

Atmosférický 5.0 V10 s výkonem 373 kW v předchozí M5 doslova pohřbily emisní limity a pod kapotou páté generace se objevil dvojitě přeplňovaný vidlicový osmiválec o objemu 4,4 litru (4.4 V8 M TwinPower Turbo) známý z modelů X5 a X6 M. M5 má ale výkon zvýšený ze 408 na 412 kW. Maximum točivého momentu 680 N.m dostupných při 1500 ot./min. se nezměnilo. Na stovku M5 zrychlí za 4,4 s, což je o 0,4 s dříve než u předchůdce. Dvoustovku podle všeho pokoří za 13s. Maximální rychlost je elektronicky omezena na 250 km/h, s paketem Driver´s se limit posune na 305 km/h. Kombinovaná spotřeba klesla na 9,9 l/100 km. Výkon přeplňovaného osmiválce se na zadní kola přenáší místo dřívější sekvenční převodovky přes sedmistupňový dvouspojkový automat M DCT se šesti programy řazení a funkcí Launch Control. Samozřejmostí je aktivní zadní diferenciál, který pomocí elektronicky řízené vícelamelové spojky rozděluje hnací sílu mezi pravé a levé kolo.

Novou generaci BMW M5 (F10) v Česku pořídíte za 2 597.500 Kč, přičemž bude vybaveno šesti airbagy, kontrolou tlaku v pneumatikách, čtyřzónovou automatickou klimatizací, adaptivními tlumiči DDC (Dynamic Damper Control), bi-xenonovými světlomety, předním a zadním parkovacím asistentem PDC, dešťovým senzorem, vyhříváním předních sedadel a head-up displejem. Za aktivní tempomat s funkcí Stop&Go připlatíte 39.075 Kč, za vyhřívaný volant 6.300 Kč, za HiFi systém Professional s 16 reproduktory 24.700 Kč a za BMW Night Vision pak 50.425 Kč.

BMW, ps

Vyhledat vozidla v inzerci: Bmw

Fotografie k článku

Fotografie k článku BMW M5 již v prodeji Fotografie k článku BMW M5 již v prodeji Fotografie k článku BMW M5 již v prodeji Fotografie k článku BMW M5 již v prodeji Fotografie k článku BMW M5 již v prodeji Fotografie k článku BMW M5 již v prodeji Fotografie k článku BMW M5 již v prodeji Fotografie k článku BMW M5 již v prodeji
Nenechte si ujít novinky, které pro Vás připravujeme. Zadejte Váš e-mail:

Sdílet článek

Komentáře k článku:

Další články (posledních 20 z celkem 20)

24.09.2017
Test ojetiny: Ford Fusion - bratr Fiesty je stále v kurzu
20.09.2017
Omlazený Ford Mustang má stále osmiválec a nově 10stupňový automat
18.09.2017
Test: Kia Rio 1.0 T-GDI je univerzálnější, než čekáte
17.09.2017
Nové Audi RS 4 Avant bude rychlé rodinné auto
16.09.2017
Suzuki Swift Sport zhubl a dostal turbomotor
15.09.2017
Citroën C3 Aircross má české ceny, začínají na 309 900 Kč
14.09.2017
Audi Q5 rozšiřuje nabídku motorů o 3.0 V6 TDI
13.09.2017
Nové malé SUV od Fordu se jmenuje EcoSport a může mít pohon všech kol
12.09.2017
Test: BMW 435i xDrive Cabrio - babí léto individuálně
11.09.2017
Hyundai ix20 nekončí, čeští motoristé ho milují
10.09.2017
Kia Picanto X-Line má 100 koní a zvýšený podvozek
09.09.2017
BMW Concept X7 iPerformance - obrovské ledviny a futuristický interiér
08.09.2017
Test ojetiny: Citroën C5 – levný kočár
07.09.2017
Opel Insignia dostane BiTurbo diesel s výkonem 210 koní
06.09.2017
Nový Nissan Leaf se chlubí dojezdem až 378 km na jedno nabití
05.09.2017
Test: Hyundai Santa Fe 2.4 GDi - doopravdy ho chcete?
01.09.2017
Na nové Suzuki Swift čtvrt milionu nestačí, ale může mít pohon 4x4
31.08.2017
Test ojetiny: Hyundai i10 - ve městě jako ryba ve vodě
30.08.2017
Zbrusu nová Dacia Duster bude na oko pořád stejná
27.08.2017
Volkswagen T-Roc – nové SUV s pohonem 4x4 a velkým batohem