BMW M5 již v prodeji

vloženo

Dvojitě přeplňovaný vidlicový osmiválec v páté generaci BMW M5 dokáže vykouzlit výkon 560 koní a vyprodukovat 680 Nm, což v praxi znamená dosažení stokilometrové rychlosti za 4,4 s a dvoustovky za 13 sekund. Za novinku na českém trhu zaplatíte necelých 2,6 milionu korun, což je o několik desítek tisíc více než za Mercedes-Benz E63 AMG.

BMW M5 již v prodeji Historie BMW M5 je datována rokem 1984, kdy na autosalonu v Amsterdamu vzbudila velké pozdvižení první generace postavená na technice řady E28. Automobil s agresivnějším vzhledem, upraveným podvozkem a šestiválcovým motorem s 210 kW odstartoval úspěšnou "eMkovou" řadu. Druhá generace "eMka" přišla v roce 1989 (E34). Rok 1995 znamenal příchod třetího nástupce (E39), který se vyráběl až do roku 2003. Následovala čtvrtá generace (E60, E61 - kombi) prodávaná až do loňského roku.

Nejnovější BMW M5 postavené na základě současného modelu F10 se poprvé představilo jako koncept na autosalonu v Šanghaji. Design vozu není již tolik agresivní. Zepředu M5 poznáte podle mohutného předního nárazníku se třemi velkými nasávacími otvory, které přivádějí chladicí vzduch k brzdám a do motorového prostoru. Z boku jsou hlavními poznávacími znaky podélné mřížky se směrovými světly za předními blatníky. Podběhy ukrývají devatenácti palcové kované disky s pneumatikami 265/40 vpředu a 295/35 vzadu.

Uvnitř najdeme sportovní sedadla čalouněná jemnou kůží Merino, která je použita i na dalších místech v interiéru. Palubní přístroje mají tradiční bílé stupnice doplněné červenými ukazateli a logem M.

Atmosférický 5.0 V10 s výkonem 373 kW v předchozí M5 doslova pohřbily emisní limity a pod kapotou páté generace se objevil dvojitě přeplňovaný vidlicový osmiválec o objemu 4,4 litru (4.4 V8 M TwinPower Turbo) známý z modelů X5 a X6 M. M5 má ale výkon zvýšený ze 408 na 412 kW. Maximum točivého momentu 680 N.m dostupných při 1500 ot./min. se nezměnilo. Na stovku M5 zrychlí za 4,4 s, což je o 0,4 s dříve než u předchůdce. Dvoustovku podle všeho pokoří za 13s. Maximální rychlost je elektronicky omezena na 250 km/h, s paketem Driver´s se limit posune na 305 km/h. Kombinovaná spotřeba klesla na 9,9 l/100 km. Výkon přeplňovaného osmiválce se na zadní kola přenáší místo dřívější sekvenční převodovky přes sedmistupňový dvouspojkový automat M DCT se šesti programy řazení a funkcí Launch Control. Samozřejmostí je aktivní zadní diferenciál, který pomocí elektronicky řízené vícelamelové spojky rozděluje hnací sílu mezi pravé a levé kolo.

Novou generaci BMW M5 (F10) v Česku pořídíte za 2 597.500 Kč, přičemž bude vybaveno šesti airbagy, kontrolou tlaku v pneumatikách, čtyřzónovou automatickou klimatizací, adaptivními tlumiči DDC (Dynamic Damper Control), bi-xenonovými světlomety, předním a zadním parkovacím asistentem PDC, dešťovým senzorem, vyhříváním předních sedadel a head-up displejem. Za aktivní tempomat s funkcí Stop&Go připlatíte 39.075 Kč, za vyhřívaný volant 6.300 Kč, za HiFi systém Professional s 16 reproduktory 24.700 Kč a za BMW Night Vision pak 50.425 Kč.

BMW, ps

Vyhledat vozidla v inzerci: Bmw

Fotografie k článku

Fotografie k článku BMW M5 již v prodeji Fotografie k článku BMW M5 již v prodeji Fotografie k článku BMW M5 již v prodeji Fotografie k článku BMW M5 již v prodeji Fotografie k článku BMW M5 již v prodeji Fotografie k článku BMW M5 již v prodeji Fotografie k článku BMW M5 již v prodeji Fotografie k článku BMW M5 již v prodeji
Nenechte si ujít novinky, které pro Vás připravujeme. Zadejte Váš e-mail:

Sdílet článek

Komentáře k článku:

Další články (posledních 20 z celkem 20)

18.01.2017
Chcete koupit Toyotu nebo Peugeot? Od soboty ušetříte desetitisíce
17.01.2017
Kolik Simply Clever prvků má nová Octavia? Podívejte se!
16.01.2017
Test: Škoda Octavia 1.0 TSI – lepší, než myslíte (+video)
15.01.2017
Škoda Muzeum se chlubí rekordní návštěvností, už jste tam byli?
14.01.2017
Renault Megane GrandCoupe - limuzína za cenu Škody Rapid
13.01.2017
Auto ESA spouští akci „SLEVA TÝDNE“
13.01.2017
Nové Audi SQ5 ve znamení návratu benzínového šestiválce
12.01.2017
Nová generace Hyundai i30 je tady, na trh vstupuje v limitované výbavě
12.01.2017
Test: Honda HR-V 1.5 i-VTEC CVT – třetí do party
11.01.2017
Škoda Octavia má nový vzhled, ale původní techniku. Nové motory až v létě
11.01.2017
Bentley Continental Supersports je králem čtyřmístných kupé
10.01.2017
Lexus LS 2018 - luxusní limuzína s desetistupňovým automatem
09.01.2017
Kia Stinger bude zadokolka a půjde po krku prémiovým konkurentům
09.01.2017
Test ojetiny: Volkswagen Passat 3,6 FSI 4Motion - pan Tajemný
08.01.2017
Nová auta budou ještě bezpečnější. Povinně!
07.01.2017
Nejprodávanější modely: Škoda Octavia, Fabia, Rapid a Superb
06.01.2017
Kolik stojí vlastnit BMW M3? (+video)
06.01.2017
Nová auta jdou na dračku - přehled nejprodávanějších
05.01.2017
U Fordu neujde elektrifikaci Mustang ani legendární F-150
05.01.2017
Test: Alfa Romeo Giulietta – jak jezdí v dieselu s automatem?