BMW M3 Sedan a BMW M4 Coupé oficiálně

vloženo

S premiérou nových modelů BMW M3 Sedan a BMW M4 Coupé ukazuje BMW M GmbH zcela novou interpretaci vysokovýkonných sportovních vozů. Filozofie BMW M se tak naplno uplatňuje rovněž v páté regeneraci sportovního vozu M3. Předchozí čtvrté generace BMW M3 Coupé se prodalo více než 40.000 kusů a nové BMW M4 Coupé na tento úspěch hodlá navázat.

BMW M3 Sedan a BMW M4 Coupé oficiálně BMW M3 Sedan a BMW M4 Coupé oficiálně

Nové označení „M4“ je logickou změnou, použité číslo v názvu okazuje na modelovou řadu, z níž je tento automobil odvozený. V této generaci je to poprvé, co se současně kromě provedení Coupé představuje také čtyřdveřový model. Logika věci určuje, že tato verze nese označení BMW M3 Sedan.


Čtyři generace BMW M3 se vyznačovaly spojením genů ze světa motoristického sportu a každodenní použitelnosti, které společně vytvářely velmi emotivní celky,“ vysvětluje charakter BMW M3 Dr. Friedrich Nitschke, prezident BMW M GmbH. „BMW M3 Sedan a BMW M4 Coupé jsou této filozofii věrné. Srdcem každého vozu BMW M je silný motor, v tomto případě je řeč o novém přeplňovaným šestiválci, který v sobě kombinuje charakter vysokootáčkových jednotek se silnými stránkami přeplňovaných motorů. Ve srovnání s předchozí generací BMW M3 došlo ke snížení hmotnosti o přibližně 80 kg. BMW M3 Sedan a BMW M4 Coupé přinášejí technologie závodních vozů na silnici, během vývoje tyto vozy strávily tisíce okruhů na legendární Nordschleife okruhu Nürburgring, což je nejvíce vzrušující a nejnáročnější trať na světě. Důkladný a nadšením poháněný vývoj dal vzniknout dvojici vysokovýkonných sportovních vozů, které v otázkách celkového konceptu, přesnosti a agility stanovují nové standardy.

Vysokootáčkový řadový šestiválec s technologií M TwinPower Turbo, který byl vyvinut speciálně pro modely BMW M3 Sedan a BMW M4 Coupé, disponuje nejvyšším výkonem 317 kW/431 k. Točivý moment 550 Nm je k dispozici v širokém spektru otáček a předchozí generaci BMW M3 převyšuje o téměř 40 procent. Současně se podařilo dosáhnout účinného snížení spotřeby paliva, o přibližně 25 procent. BMW M3 Sedan a BMW M4 Coupé jsou připravené zrychlit z klidu na 100 km/h během pouhých 4,1 s (ve spojení s dvouspojkovou převodovkou M DCT).

Pro zvýšení dynamiky, agility a také hospodárnosti došlo ve srovnání s obdobně vybaveným modelem předchozí generace ke snížení hmotnosti o přibližně 80 kg. Díky inteligentně navrženým konstrukčním řešením dosahuje pohotovostní hmotnost BMW M4 Coupé pouhých 1497 kg. Samozřejmostí je intenzivní používání dílů z uhlíkových kompozitů a hliníku na mnoha částech karoserie a podvozku. U obou modelů nechybějí ani střechy z uhlíkových kompozitů.

Jedním z primárních cílů vývoje nového BMW M3 Sedan a BMW M4 Coupé byly jejich prvotřídní schopnosti při jízdě na závodním okruhu. I z tohoto důvodu jsou nové modely vybavené vyspělým systémem chlazení, který zajišťuje optimální teplotu motoru, turbodmychadel i převodovky za všech okolností.

Inženýři BMW M GmbH pracovali během vývoje a hledání optimálního naladění jak s techniky, tak s profesionálními závodními piloty divize BMW Motorsport. Na Nordschleife okruhu Nürburgring proto prováděli extenzivní testy tovární jezdci BMW pro šampionát DTM – Bruno Spengler a Timo Glock.

BMW Group

Vyhledat vozidla v inzerci: Bmw

Fotografie k článku

Fotografie k článku BMW M3 Sedan a BMW M4 Coupé oficiálně Fotografie k článku BMW M3 Sedan a BMW M4 Coupé oficiálně Fotografie k článku BMW M3 Sedan a BMW M4 Coupé oficiálně Fotografie k článku BMW M3 Sedan a BMW M4 Coupé oficiálně Fotografie k článku BMW M3 Sedan a BMW M4 Coupé oficiálně Fotografie k článku BMW M3 Sedan a BMW M4 Coupé oficiálně Fotografie k článku BMW M3 Sedan a BMW M4 Coupé oficiálně Fotografie k článku BMW M3 Sedan a BMW M4 Coupé oficiálně Fotografie k článku BMW M3 Sedan a BMW M4 Coupé oficiálně Fotografie k článku BMW M3 Sedan a BMW M4 Coupé oficiálně Fotografie k článku BMW M3 Sedan a BMW M4 Coupé oficiálně Fotografie k článku BMW M3 Sedan a BMW M4 Coupé oficiálně Fotografie k článku BMW M3 Sedan a BMW M4 Coupé oficiálně Fotografie k článku BMW M3 Sedan a BMW M4 Coupé oficiálně Fotografie k článku BMW M3 Sedan a BMW M4 Coupé oficiálně Fotografie k článku BMW M3 Sedan a BMW M4 Coupé oficiálně Fotografie k článku BMW M3 Sedan a BMW M4 Coupé oficiálně Fotografie k článku BMW M3 Sedan a BMW M4 Coupé oficiálně Fotografie k článku BMW M3 Sedan a BMW M4 Coupé oficiálně
Nenechte si ujít novinky, které pro Vás připravujeme. Zadejte Váš e-mail:

Sdílet článek

Komentáře k článku:

Další články (posledních 20 z celkem 20)

14.01.2019
Toyota GR Supra - legenda se vrací a my o ní víme vše podstatné
11.01.2019
Test: Mitsubishi Space Star - jednoduchý a levný
10.01.2019
Peugeot 2008 slaví milion vyrobených kusů
08.01.2019
Suzuki Swift Sport je tady a nestojí ani půl milionu
07.01.2019
Test ojetiny: Volkswagen Golf V – pátá generace úspěchu
04.01.2019
BMW Individual M850i xDrive Coupé Night Sky - krása vesmírná
29.12.2018
Test ojetiny: Citroën C4 – auto dvou tváří
22.12.2018
Volkswagen Golf GTI TCR přichází na český trh
20.12.2018
Test: Mazda 2 není malé auto jen pro ženy
07.12.2018
Škoda Scala má po oficiální premiéře
06.12.2018
Renault Captur má nový motor 1,3 TCe
04.12.2018
Seat Tarraco v prodeji, české ceny začínají na 762 900 Kč
03.12.2018
Test ojetiny: Chevrolet Kalos – levný konkurent Fabie
20.11.2018
Kia ProCeed: Shooting brake ze Žiliny začal sjíždět z výrobních linek
17.11.2018
Omlazená Kia Optima startuje na 719 980 Kč, elektrifikovaná verze stojí přes milion
16.11.2018
Rodina Toyota Corolla se rozšiřuje o nový sedan
15.11.2018
Test ojetiny: Ford Focus – král zatáček se stále líbí
15.11.2018
Lexus ES 300h míří do Česka. Předprodej nového modelu zahájen
14.11.2018
Buďte vidět, české silnice se noří do tmy
13.11.2018
Test ojetiny: Peugeot 407 – elegantní kabát s lákavou cenovkou