BMW M3 Sedan a BMW M4 Coupé oficiálně

vloženo

S premiérou nových modelů BMW M3 Sedan a BMW M4 Coupé ukazuje BMW M GmbH zcela novou interpretaci vysokovýkonných sportovních vozů. Filozofie BMW M se tak naplno uplatňuje rovněž v páté regeneraci sportovního vozu M3. Předchozí čtvrté generace BMW M3 Coupé se prodalo více než 40.000 kusů a nové BMW M4 Coupé na tento úspěch hodlá navázat.

BMW M3 Sedan a BMW M4 Coupé oficiálně Nové označení „M4“ je logickou změnou, použité číslo v názvu okazuje na modelovou řadu, z níž je tento automobil odvozený. V této generaci je to poprvé, co se současně kromě provedení Coupé představuje také čtyřdveřový model. Logika věci určuje, že tato verze nese označení BMW M3 Sedan.

Čtyři generace BMW M3 se vyznačovaly spojením genů ze světa motoristického sportu a každodenní použitelnosti, které společně vytvářely velmi emotivní celky,“ vysvětluje charakter BMW M3 Dr. Friedrich Nitschke, prezident BMW M GmbH. „BMW M3 Sedan a BMW M4 Coupé jsou této filozofii věrné. Srdcem každého vozu BMW M je silný motor, v tomto případě je řeč o novém přeplňovaným šestiválci, který v sobě kombinuje charakter vysokootáčkových jednotek se silnými stránkami přeplňovaných motorů. Ve srovnání s předchozí generací BMW M3 došlo ke snížení hmotnosti o přibližně 80 kg. BMW M3 Sedan a BMW M4 Coupé přinášejí technologie závodních vozů na silnici, během vývoje tyto vozy strávily tisíce okruhů na legendární Nordschleife okruhu Nürburgring, což je nejvíce vzrušující a nejnáročnější trať na světě. Důkladný a nadšením poháněný vývoj dal vzniknout dvojici vysokovýkonných sportovních vozů, které v otázkách celkového konceptu, přesnosti a agility stanovují nové standardy.

Vysokootáčkový řadový šestiválec s technologií M TwinPower Turbo, který byl vyvinut speciálně pro modely BMW M3 Sedan a BMW M4 Coupé, disponuje nejvyšším výkonem 317 kW/431 k. Točivý moment 550 Nm je k dispozici v širokém spektru otáček a předchozí generaci BMW M3 převyšuje o téměř 40 procent. Současně se podařilo dosáhnout účinného snížení spotřeby paliva, o přibližně 25 procent. BMW M3 Sedan a BMW M4 Coupé jsou připravené zrychlit z klidu na 100 km/h během pouhých 4,1 s (ve spojení s dvouspojkovou převodovkou M DCT).

Pro zvýšení dynamiky, agility a také hospodárnosti došlo ve srovnání s obdobně vybaveným modelem předchozí generace ke snížení hmotnosti o přibližně 80 kg. Díky inteligentně navrženým konstrukčním řešením dosahuje pohotovostní hmotnost BMW M4 Coupé pouhých 1497 kg. Samozřejmostí je intenzivní používání dílů z uhlíkových kompozitů a hliníku na mnoha částech karoserie a podvozku. U obou modelů nechybějí ani střechy z uhlíkových kompozitů.

Jedním z primárních cílů vývoje nového BMW M3 Sedan a BMW M4 Coupé byly jejich prvotřídní schopnosti při jízdě na závodním okruhu. I z tohoto důvodu jsou nové modely vybavené vyspělým systémem chlazení, který zajišťuje optimální teplotu motoru, turbodmychadel i převodovky za všech okolností.

Inženýři BMW M GmbH pracovali během vývoje a hledání optimálního naladění jak s techniky, tak s profesionálními závodními piloty divize BMW Motorsport. Na Nordschleife okruhu Nürburgring proto prováděli extenzivní testy tovární jezdci BMW pro šampionát DTM – Bruno Spengler a Timo Glock.

BMW Group

Vyhledat vozidla v inzerci: Bmw

Fotografie k článku

Fotografie k článku BMW M3 Sedan a BMW M4 Coupé oficiálně Fotografie k článku BMW M3 Sedan a BMW M4 Coupé oficiálně Fotografie k článku BMW M3 Sedan a BMW M4 Coupé oficiálně Fotografie k článku BMW M3 Sedan a BMW M4 Coupé oficiálně Fotografie k článku BMW M3 Sedan a BMW M4 Coupé oficiálně Fotografie k článku BMW M3 Sedan a BMW M4 Coupé oficiálně Fotografie k článku BMW M3 Sedan a BMW M4 Coupé oficiálně Fotografie k článku BMW M3 Sedan a BMW M4 Coupé oficiálně Fotografie k článku BMW M3 Sedan a BMW M4 Coupé oficiálně Fotografie k článku BMW M3 Sedan a BMW M4 Coupé oficiálně Fotografie k článku BMW M3 Sedan a BMW M4 Coupé oficiálně Fotografie k článku BMW M3 Sedan a BMW M4 Coupé oficiálně Fotografie k článku BMW M3 Sedan a BMW M4 Coupé oficiálně Fotografie k článku BMW M3 Sedan a BMW M4 Coupé oficiálně Fotografie k článku BMW M3 Sedan a BMW M4 Coupé oficiálně Fotografie k článku BMW M3 Sedan a BMW M4 Coupé oficiálně Fotografie k článku BMW M3 Sedan a BMW M4 Coupé oficiálně Fotografie k článku BMW M3 Sedan a BMW M4 Coupé oficiálně Fotografie k článku BMW M3 Sedan a BMW M4 Coupé oficiálně
Nenechte si ujít novinky, které pro Vás připravujeme. Zadejte Váš e-mail:

Sdílet článek

Komentáře k článku:

Další články (posledních 20 z celkem 20)

27.02.2017
Test: Opel Mokka X 1.4 Turbo je skvělá, kdyby tolik nežrala
25.02.2017
Seat Leon Cupra 300 - tři karoserie, více síly a moderní techniky
24.02.2017
Hyundai i30 kombi jde po krku Octavii, nabídne 602 litrů velký zavazadlový prostor
23.02.2017
Kia Rio přijíždí ve čtvrté generaci s cenou od 279 980 Kč
23.02.2017
Test ojetiny: Honda Accord 2.0i ES (5. gen.) – neochvějná legenda
22.02.2017
Modernizace přinesla Škodě Rapid tříválec TSI a internet
22.02.2017
Pagani Huayra Roadster je krásný, ale koupit si ho nemůžete
21.02.2017
Opel Insignia Grand Sport - co bude pod kapotou? podívejte se na kompletní přehled motorů
20.02.2017
Test: Volkswagen Amarok 3.0 TDI V6 – výsměch konvencím
19.02.2017
Peugeot Partner Tepee Electric to je auto pro pět cestujících a zavazadla
18.02.2017
Mercedes-Maybach G 650 Landaulet – špička okázalosti
17.02.2017
Desátá generace Hondy Civic má české ceny
16.02.2017
Přichází poslední samuraj – Ferrari 812 Superfast
16.02.2017
Test ojetiny: Volkswagen Golf Variant 1.6 TDI - nepřítel nových aut
15.02.2017
Smart končí s konvenčními pohony! Zatím v USA...
15.02.2017
Je výhodnější Citroën C-Elysée nebo Peugeot 301?
14.02.2017
Nejprodávanější auto v roce 2016? Corolla ani Golf to není
13.02.2017
Test: Kia Optima SW 1.7 CRDi – typická střední třída
12.02.2017
Čeští motoristé totálně pohořeli v testu inteligence!
12.02.2017
Všechno, co jste chtěli vědět o nové Škodě Octavii a Octavii Combi