BMW M2 Coupé - 370 koní, stovka za 4,3 sekundy

vloženo

Pod kapotou nejnovějšího modelu mnichovské automobilky se dostal třílitrový šestiválec s technologií M TwinPower Turbo, který poskytuje výtečnou dynamiku. Odlehčený a vyztužený podvozek z MBW M3/M4 jezdí na devatenáctipalcových kolech a motor je spojen s převodovkou M DCT.

BMW M2 Coupé -  370 koní, stovka za 4,3 sekundy Vysokovýkonné kompaktní sportovní vozy BMW na sebe strhávají pozornost již více než 40 let. Již BMW 2002 turbo z roku 1973 bylo vozem, který byl ztělesněním jednoznačného rozhodnutí BMW postavit automobil s výjimečnou dynamikou, příkladnou obratností a optimální kontrolou nad vozem. Toto poslání je stále aktuální, a proto BMW M GmbH nyní představuje nové BMW M2 Coupé. Je to vůz, který kombinuje vysokovýkonný řadový 6válec, pohon zadních kol, lehký hliníkový M Sport podvozek a extrovertní vzhled, a disponuje tak všemi potřebnými ingrediencemi pro unikátní pojetí radosti z jízdy.

M charakteristický design.
Již na první pohled je jednoznačné, že nové BMW M2 Coupé je plnohodnotným členem rodiny BMW M. Jeho vzhled je jasným příslibem dynamického potenciálu, je rovněž ztělesněním inspirace z historie závodních vozů BMW (například BMW 3.0 CSL), které svoji rychlost také dávaly jednoznačně na odiv. Nízká spodní hrana předního nárazníku s velkými nasávacími otvory, svalnatě vytažené blatníky (o 55 mm širší vpředu a o 80 mm vzadu), otvory na bocích za předními koly v M designu, 19palcová kovaná hliníková kola s typickým designem s dvojitými paprsky a rozšířená záď se dvěma páry koncovek výfuku – to všechno jsou prvky, které společně vytvářejí nezaměnitelný celek. Nadčasově sportovní charakter vozů BMW M je jasně patrný také v interiéru. Alcantara použitá ve výplních dveří a na středovém tunelu vytváří společně s viditelným karbonem sportovní atmosféru a posiluje dojem prvotřídní kvality. Speciálnost vnitřního prostoru podtrhuje modré kontrastní prošívání, aplikované na vybraných detailech. Sportovní sedadla, M sportovní volant a M volič převodovky zajišťují, že řidiči mají nové BMW M2 vždy dokonale pod kontrolou.



Explozivní výkonnost.
Nově vyvinutý třílitrový řadový 6válec nového BMW M2 využívá nejnovější technologie M TwinPower Turbo k tomu, aby dosáhl výkonu 272 kW/370 k při 6500 min-1 (kombinovaná spotřeba paliva: 8,5 l/100 km; kombinované emise CO2: 199 g/km). Svým potenciálem stanovuje v segmentu kompaktních sportovních vozů zcela nová měřítka. To samé platí pro frenetický nástup výkonu. Točivý moment 465 Nm se může díky funkci overboost krátkodobě zvýšit až na 500 Nm. Díky tomu je nové BMW M2 Coupé se 7stupňovou dvouspojkovou převodovkou M DCT a funkcí Launch Control schopné zrychlit z 0 na 100 km/h během pouhých 4,3 s. Nejvyšší rychlost je elektronicky omezena na 250 km/h. S převodovkou M DCT činí kombinovaná spotřeba jen 7,9 l/100 km a emise CO2 185 g/km.



Pro nový motor, vybavený technologiemi M TwinPower Turbo, je charakteristické použití hliníkového bloku uzavřené koncepce. Přeplňování je řešeno jedním dvoukomorovým turbodmychadlem TwinScroll, které je pro ještě rychlejší reakce integrováno přímo do výfukových svodů. Součástí turbodmychadla je elektricky ovládaný obtokový ventil. Mnoho jednotlivých součástek motoru, především těch, jež jsou vystavené největší zátěži, pochází z šestiválce modelů BMW M3 a BMW M4. Mezi tyto části patří především písty a jejich horní kroužky, stejně tak jako lůžka hlavních ložisek klikového hřídele. Motor má také upravený systém mazání, který lépe odolává větším silám, jež na olej působí. Výfukový systém s dvěma páry koncovek je vybavený aktivně řízenou klapkou, která reguluje průtok výfukových plynů a zajišťuje působivý zvuk ve všech otáčkách a zatíženích motoru. Charakter zvuku se mění v závislosti na zvoleném jízdním režimu.



Standardní výbavou je 6stupňová manuální převodovka se suchou skříní a karbonovými synchronizačními kroužky. Její alternativou je dvouspojková převodovka M DCT Drivelogic, jež nabízí automatický nebo manuální režim řazení. Specialitou převodovky M DCT jsou nové funkce, které jsou určené výhradně pro modely BMW M. Jednou z nich je funkce Stability Clutch Control (SCC), jež dokáže rozepnout spojky při přetáčivosti, a tím automobil stabilizovat. Další volitelnou možností je pomalá jízda v situaci, kdy automobil zastaví a řidič nemá stisknutý žádný z pedálů. Tato funkce, připomínající svým projevem samočinné převodovky, usnadňuje parkování. Specialitou je také funkce Smokey Burnout, která pomůže řidiči v nízkých rychlostech s protáčením hnaných zadních kol.

Zkušenosti ze světa závodních vozů.
Nové BMW M2 Coupé posunuje dynamiku a výkonnost i v limitních situacích na zcela novou úroveň. Nové BMW M2 Coupé k tomu má připraven odlehčený a vyztužený hliníkový podvozek z BMW M3/M4 a 19palcová kovaná hliníková kola s rozdílnými rozměry pro přední a zadní nápravu. Na přední nápravě se ušetřilo pět kilogramů hmotnosti ve srovnání s konvenčním ocelovým řešením. Spodní část vozu je pro zvýšení tuhosti doplněna výztužnými příčkami mezi nápravnicí a prahy vozu. Zadní pětiprvková náprava s hliníkovými kovanými rameny a náboji je oproti konvenčnímu řešení lehčí o tři kilogramy. Nápravnice je navíc pevně spojena s karoserií, což je řešení obvyklé u závodních vozů.

Nové BMW M2 Coupé je vybaveno výkonnou brzdovou soustavou s plovoucími kotouči, které mají vpředu průměr 380 mm a vzadu 370 mm. Přední náprava používá čtyřpístkové pevné třmeny, vzadu jsou použité dvoupístkové brzdiče. Standardní výbavou je elektrický posilovač řízení M Servotronic, který může pracovat v jednom ze dvou režimů – COMFORT a SPORT/SPORT+.



Elektronicky řízený lamelový Aktivní M diferenciál zajišťuje maximální trakci i stabilitu v přímém směru. Pracuje se svorností od 0 do 100 procent a přizpůsobuje se jízdní situaci na základě informací o úhlu natočení volantu, pozici plynového pedálu, tlaku v brzdové soustavě, točivém momentu motoru, rychlosti otáčení kol a stáčivosti kolem svislé osy vozu. Diferenciál svírá silou až 2500 Nm, která je k dispozici během pouhých 150 ms. Ještě více radosti z jízdy je připraven nabídnout speciální režim M Dynamic Mode (MDM) stabilizačního systému DSC. MDM umožňuje jezdit s mírným prokluzem kol, a tím například na závodním okruhu umožnit kontrolované drifty.

Inteligentní konektivita, kdykoliv je potřeba.
Nové BMW M2 Coupé má rozsáhlou standardní výbavu zaměřenou na jízdní výkonnost. K dispozici je rozsáhlá nabídka asistenčních systémů a mobilních služeb z programu BMW ConnectedDrive. Základem pro komunikační systémy je výbava ConnectedDrive Services, umožňující například využívat inovativní aplikace, které lze kompletně integrovat do systému vozu. Řeč je třeba o aplikaci GoPro, jež řidiči umožňuje zaznamenat rychlé kolo pomocí kamery umístěné na přístrojové desce. K obsluze kamery se používá ovladač iDrive a kontrolní displej vozu. Aplikace M Laptimer zase dokáže analyzovat jízdní styl každého řidiče. Informace o rychlostech v jednotlivých částech trati nebo o brzdných bodech lze sdílet pomocí e-mailu či Facebooku.



Slavní předchůdci.

Nové BMW M2 Coupé není pouze přímým nástupcem BMW řady 1 M Coupé, ale ztělesňuje i filozofii, která se táhne historií BMW již více než 40 let od modelu 2002 turbo po BMW M3 E30. BMW 2002 turbo bylo v roce 1973 prvním sériovým německým vozem vybaveným turbodmychadlem. Dvoulitrový čtyřválec s turbodmychadlem KKK a vstřikováním Kugelfischer nabízel výkon 125 kW (170 k) a točivý moment 240 Nm. Pouhých 1107 kg těžký automobil zrychloval z 0 na 100 km/h za 8,9 s a dokázal vyvinout rychlost až 212 km/h. Od září 1973 do listopadu 1974 vzniklo celkem 1672 těchto vozů.

BMW M3 (E30) bylo sportovní verzí tehdejšího BMW řady 3, která sloužila jako homologační speciál pro závody cestovních vozů. Automobil s rozšířenou karoserií a vysokootáčkovým čtyřválcem 2,3 litru disponoval výkonem 147 kW (200 k) a točivým momentem 240 Nm. První generace BMW M3 zrychlovala z 0 na 100 km/h během 6,7 s a dosahovala nejvyšší rychlosti 235 km/h. Od roku 1986 do poloviny roku 1991 se vyrobilo více než 18 000 kusů, včetně otevřené verze Cabrio.

V roce 2011 se představilo BMW řady 1 M Coupé, které bylo postavené na základě BMW řady 1 Coupé. Coupé s přeplňovaným motorem (řadový 6válec s výkonem 250 kW/340 k a točivým momentem 450 Nm) dokázalo zrychlit z klidu na 100 km/h za 4,9 s. Automobil s dramaticky rozšířenou karoserií a výhradně s manuální převodovkou byl přímým předchůdcem nového BMW M2 Coupé.

BMW Group

Vyhledat vozidla v inzerci: Bmw

Fotografie k článku

Fotografie k článku BMW M2 Coupé -  370 koní, stovka za 4,3 sekundy Fotografie k článku BMW M2 Coupé -  370 koní, stovka za 4,3 sekundy Fotografie k článku BMW M2 Coupé -  370 koní, stovka za 4,3 sekundy Fotografie k článku BMW M2 Coupé -  370 koní, stovka za 4,3 sekundy Fotografie k článku BMW M2 Coupé -  370 koní, stovka za 4,3 sekundy Fotografie k článku BMW M2 Coupé -  370 koní, stovka za 4,3 sekundy Fotografie k článku BMW M2 Coupé -  370 koní, stovka za 4,3 sekundy Fotografie k článku BMW M2 Coupé -  370 koní, stovka za 4,3 sekundy Fotografie k článku BMW M2 Coupé -  370 koní, stovka za 4,3 sekundy Fotografie k článku BMW M2 Coupé -  370 koní, stovka za 4,3 sekundy Fotografie k článku BMW M2 Coupé -  370 koní, stovka za 4,3 sekundy Fotografie k článku BMW M2 Coupé -  370 koní, stovka za 4,3 sekundy Fotografie k článku BMW M2 Coupé -  370 koní, stovka za 4,3 sekundy Fotografie k článku BMW M2 Coupé -  370 koní, stovka za 4,3 sekundy Fotografie k článku BMW M2 Coupé -  370 koní, stovka za 4,3 sekundy Fotografie k článku BMW M2 Coupé -  370 koní, stovka za 4,3 sekundy Fotografie k článku BMW M2 Coupé -  370 koní, stovka za 4,3 sekundy Fotografie k článku BMW M2 Coupé -  370 koní, stovka za 4,3 sekundy Fotografie k článku BMW M2 Coupé -  370 koní, stovka za 4,3 sekundy Fotografie k článku BMW M2 Coupé -  370 koní, stovka za 4,3 sekundy Fotografie k článku BMW M2 Coupé -  370 koní, stovka za 4,3 sekundy Fotografie k článku BMW M2 Coupé -  370 koní, stovka za 4,3 sekundy Fotografie k článku BMW M2 Coupé -  370 koní, stovka za 4,3 sekundy Fotografie k článku BMW M2 Coupé -  370 koní, stovka za 4,3 sekundy
Nenechte si ujít novinky, které pro Vás připravujeme. Zadejte Váš e-mail:

Sdílet článek

Komentáře k článku:

Další články (posledních 20 z celkem 20)

08.12.2016
Test: Volkswagen Golf GTI Performance – univerzálně dokonalý
07.12.2016
Nový Opel Insignia Grand Sport - informace a fotografie
06.12.2016
Nissan X-Trail 2.0 dCi má české ceny, začínají na 779 500 Kč
06.12.2016
Chcete si za volantem užívat pohodlí? Zkuste automatickou převodovku. V zimě ji prověříte nejlépe
05.12.2016
Nový Seat Leon Cupra dostal 300 koní a pohon všech kol
05.12.2016
Dacia hlásí rekordní rok a na její modely se čeká déle, než půl roku
04.12.2016
Lexus GS F a RC F nově standardně se systémem adaptivního variabilního odpružení
03.12.2016
Nový Hyundai i10 bez klimatizace a rádia za 219 990 Kč
02.12.2016
Mikuláš bude v AAA AUTO nadělovat fotbalovým fanouškům
02.12.2016
Ford Fiesta nové generace přijíždí rovnou ve čtyřech různých verzích
01.12.2016
Test ojetiny: Audi A8 4.2 TDI - přitažlivá kasička
30.11.2016
Na novou Škodu Octavia si připravte minimálně 407 900 Kč
28.11.2016
Prémiový fastback Volkswagen Arteon se představí v Ženevě
27.11.2016
Seat Leon po modernizaci - s 1.2 TSI přijde na 339 900 Kč
26.11.2016
Video: Nový Volkswagen Golf bude udávat reálnou spotřebu
25.11.2016
Nissan X-Trail posiluje nabídku motorů o dvoulitrový diesel
23.11.2016
Test: Dacia Sandero Stepway 0.9 TCe Easy-R – průkopník
22.11.2016
Na Nissan GT-R Nismo si připravte dvojnásobek běžného GT-R
21.11.2016
Nový Volkswagen e-Golf se chlubí dvojnásobným dojezdem a vyšším výkonem
20.11.2016
Hyundai IONIQ Hybrid a IONIQ Eletric přichází na český trh