BMW M2 Coupé - 370 koní, stovka za 4,3 sekundy

vloženo

Pod kapotou nejnovějšího modelu mnichovské automobilky se dostal třílitrový šestiválec s technologií M TwinPower Turbo, který poskytuje výtečnou dynamiku. Odlehčený a vyztužený podvozek z MBW M3/M4 jezdí na devatenáctipalcových kolech a motor je spojen s převodovkou M DCT.

BMW M2 Coupé -  370 koní, stovka za 4,3 sekundy Vysokovýkonné kompaktní sportovní vozy BMW na sebe strhávají pozornost již více než 40 let. Již BMW 2002 turbo z roku 1973 bylo vozem, který byl ztělesněním jednoznačného rozhodnutí BMW postavit automobil s výjimečnou dynamikou, příkladnou obratností a optimální kontrolou nad vozem. Toto poslání je stále aktuální, a proto BMW M GmbH nyní představuje nové BMW M2 Coupé. Je to vůz, který kombinuje vysokovýkonný řadový 6válec, pohon zadních kol, lehký hliníkový M Sport podvozek a extrovertní vzhled, a disponuje tak všemi potřebnými ingrediencemi pro unikátní pojetí radosti z jízdy.

M charakteristický design.
Již na první pohled je jednoznačné, že nové BMW M2 Coupé je plnohodnotným členem rodiny BMW M. Jeho vzhled je jasným příslibem dynamického potenciálu, je rovněž ztělesněním inspirace z historie závodních vozů BMW (například BMW 3.0 CSL), které svoji rychlost také dávaly jednoznačně na odiv. Nízká spodní hrana předního nárazníku s velkými nasávacími otvory, svalnatě vytažené blatníky (o 55 mm širší vpředu a o 80 mm vzadu), otvory na bocích za předními koly v M designu, 19palcová kovaná hliníková kola s typickým designem s dvojitými paprsky a rozšířená záď se dvěma páry koncovek výfuku – to všechno jsou prvky, které společně vytvářejí nezaměnitelný celek. Nadčasově sportovní charakter vozů BMW M je jasně patrný také v interiéru. Alcantara použitá ve výplních dveří a na středovém tunelu vytváří společně s viditelným karbonem sportovní atmosféru a posiluje dojem prvotřídní kvality. Speciálnost vnitřního prostoru podtrhuje modré kontrastní prošívání, aplikované na vybraných detailech. Sportovní sedadla, M sportovní volant a M volič převodovky zajišťují, že řidiči mají nové BMW M2 vždy dokonale pod kontrolou.



Explozivní výkonnost.
Nově vyvinutý třílitrový řadový 6válec nového BMW M2 využívá nejnovější technologie M TwinPower Turbo k tomu, aby dosáhl výkonu 272 kW/370 k při 6500 min-1 (kombinovaná spotřeba paliva: 8,5 l/100 km; kombinované emise CO2: 199 g/km). Svým potenciálem stanovuje v segmentu kompaktních sportovních vozů zcela nová měřítka. To samé platí pro frenetický nástup výkonu. Točivý moment 465 Nm se může díky funkci overboost krátkodobě zvýšit až na 500 Nm. Díky tomu je nové BMW M2 Coupé se 7stupňovou dvouspojkovou převodovkou M DCT a funkcí Launch Control schopné zrychlit z 0 na 100 km/h během pouhých 4,3 s. Nejvyšší rychlost je elektronicky omezena na 250 km/h. S převodovkou M DCT činí kombinovaná spotřeba jen 7,9 l/100 km a emise CO2 185 g/km.



Pro nový motor, vybavený technologiemi M TwinPower Turbo, je charakteristické použití hliníkového bloku uzavřené koncepce. Přeplňování je řešeno jedním dvoukomorovým turbodmychadlem TwinScroll, které je pro ještě rychlejší reakce integrováno přímo do výfukových svodů. Součástí turbodmychadla je elektricky ovládaný obtokový ventil. Mnoho jednotlivých součástek motoru, především těch, jež jsou vystavené největší zátěži, pochází z šestiválce modelů BMW M3 a BMW M4. Mezi tyto části patří především písty a jejich horní kroužky, stejně tak jako lůžka hlavních ložisek klikového hřídele. Motor má také upravený systém mazání, který lépe odolává větším silám, jež na olej působí. Výfukový systém s dvěma páry koncovek je vybavený aktivně řízenou klapkou, která reguluje průtok výfukových plynů a zajišťuje působivý zvuk ve všech otáčkách a zatíženích motoru. Charakter zvuku se mění v závislosti na zvoleném jízdním režimu.



Standardní výbavou je 6stupňová manuální převodovka se suchou skříní a karbonovými synchronizačními kroužky. Její alternativou je dvouspojková převodovka M DCT Drivelogic, jež nabízí automatický nebo manuální režim řazení. Specialitou převodovky M DCT jsou nové funkce, které jsou určené výhradně pro modely BMW M. Jednou z nich je funkce Stability Clutch Control (SCC), jež dokáže rozepnout spojky při přetáčivosti, a tím automobil stabilizovat. Další volitelnou možností je pomalá jízda v situaci, kdy automobil zastaví a řidič nemá stisknutý žádný z pedálů. Tato funkce, připomínající svým projevem samočinné převodovky, usnadňuje parkování. Specialitou je také funkce Smokey Burnout, která pomůže řidiči v nízkých rychlostech s protáčením hnaných zadních kol.

Zkušenosti ze světa závodních vozů.
Nové BMW M2 Coupé posunuje dynamiku a výkonnost i v limitních situacích na zcela novou úroveň. Nové BMW M2 Coupé k tomu má připraven odlehčený a vyztužený hliníkový podvozek z BMW M3/M4 a 19palcová kovaná hliníková kola s rozdílnými rozměry pro přední a zadní nápravu. Na přední nápravě se ušetřilo pět kilogramů hmotnosti ve srovnání s konvenčním ocelovým řešením. Spodní část vozu je pro zvýšení tuhosti doplněna výztužnými příčkami mezi nápravnicí a prahy vozu. Zadní pětiprvková náprava s hliníkovými kovanými rameny a náboji je oproti konvenčnímu řešení lehčí o tři kilogramy. Nápravnice je navíc pevně spojena s karoserií, což je řešení obvyklé u závodních vozů.

Nové BMW M2 Coupé je vybaveno výkonnou brzdovou soustavou s plovoucími kotouči, které mají vpředu průměr 380 mm a vzadu 370 mm. Přední náprava používá čtyřpístkové pevné třmeny, vzadu jsou použité dvoupístkové brzdiče. Standardní výbavou je elektrický posilovač řízení M Servotronic, který může pracovat v jednom ze dvou režimů – COMFORT a SPORT/SPORT+.



Elektronicky řízený lamelový Aktivní M diferenciál zajišťuje maximální trakci i stabilitu v přímém směru. Pracuje se svorností od 0 do 100 procent a přizpůsobuje se jízdní situaci na základě informací o úhlu natočení volantu, pozici plynového pedálu, tlaku v brzdové soustavě, točivém momentu motoru, rychlosti otáčení kol a stáčivosti kolem svislé osy vozu. Diferenciál svírá silou až 2500 Nm, která je k dispozici během pouhých 150 ms. Ještě více radosti z jízdy je připraven nabídnout speciální režim M Dynamic Mode (MDM) stabilizačního systému DSC. MDM umožňuje jezdit s mírným prokluzem kol, a tím například na závodním okruhu umožnit kontrolované drifty.

Inteligentní konektivita, kdykoliv je potřeba.
Nové BMW M2 Coupé má rozsáhlou standardní výbavu zaměřenou na jízdní výkonnost. K dispozici je rozsáhlá nabídka asistenčních systémů a mobilních služeb z programu BMW ConnectedDrive. Základem pro komunikační systémy je výbava ConnectedDrive Services, umožňující například využívat inovativní aplikace, které lze kompletně integrovat do systému vozu. Řeč je třeba o aplikaci GoPro, jež řidiči umožňuje zaznamenat rychlé kolo pomocí kamery umístěné na přístrojové desce. K obsluze kamery se používá ovladač iDrive a kontrolní displej vozu. Aplikace M Laptimer zase dokáže analyzovat jízdní styl každého řidiče. Informace o rychlostech v jednotlivých částech trati nebo o brzdných bodech lze sdílet pomocí e-mailu či Facebooku.



Slavní předchůdci.

Nové BMW M2 Coupé není pouze přímým nástupcem BMW řady 1 M Coupé, ale ztělesňuje i filozofii, která se táhne historií BMW již více než 40 let od modelu 2002 turbo po BMW M3 E30. BMW 2002 turbo bylo v roce 1973 prvním sériovým německým vozem vybaveným turbodmychadlem. Dvoulitrový čtyřválec s turbodmychadlem KKK a vstřikováním Kugelfischer nabízel výkon 125 kW (170 k) a točivý moment 240 Nm. Pouhých 1107 kg těžký automobil zrychloval z 0 na 100 km/h za 8,9 s a dokázal vyvinout rychlost až 212 km/h. Od září 1973 do listopadu 1974 vzniklo celkem 1672 těchto vozů.

BMW M3 (E30) bylo sportovní verzí tehdejšího BMW řady 3, která sloužila jako homologační speciál pro závody cestovních vozů. Automobil s rozšířenou karoserií a vysokootáčkovým čtyřválcem 2,3 litru disponoval výkonem 147 kW (200 k) a točivým momentem 240 Nm. První generace BMW M3 zrychlovala z 0 na 100 km/h během 6,7 s a dosahovala nejvyšší rychlosti 235 km/h. Od roku 1986 do poloviny roku 1991 se vyrobilo více než 18 000 kusů, včetně otevřené verze Cabrio.

V roce 2011 se představilo BMW řady 1 M Coupé, které bylo postavené na základě BMW řady 1 Coupé. Coupé s přeplňovaným motorem (řadový 6válec s výkonem 250 kW/340 k a točivým momentem 450 Nm) dokázalo zrychlit z klidu na 100 km/h za 4,9 s. Automobil s dramaticky rozšířenou karoserií a výhradně s manuální převodovkou byl přímým předchůdcem nového BMW M2 Coupé.

BMW Group

Vyhledat vozidla v inzerci: Bmw

Fotografie k článku

Fotografie k článku BMW M2 Coupé -  370 koní, stovka za 4,3 sekundy Fotografie k článku BMW M2 Coupé -  370 koní, stovka za 4,3 sekundy Fotografie k článku BMW M2 Coupé -  370 koní, stovka za 4,3 sekundy Fotografie k článku BMW M2 Coupé -  370 koní, stovka za 4,3 sekundy Fotografie k článku BMW M2 Coupé -  370 koní, stovka za 4,3 sekundy Fotografie k článku BMW M2 Coupé -  370 koní, stovka za 4,3 sekundy Fotografie k článku BMW M2 Coupé -  370 koní, stovka za 4,3 sekundy Fotografie k článku BMW M2 Coupé -  370 koní, stovka za 4,3 sekundy Fotografie k článku BMW M2 Coupé -  370 koní, stovka za 4,3 sekundy Fotografie k článku BMW M2 Coupé -  370 koní, stovka za 4,3 sekundy Fotografie k článku BMW M2 Coupé -  370 koní, stovka za 4,3 sekundy Fotografie k článku BMW M2 Coupé -  370 koní, stovka za 4,3 sekundy Fotografie k článku BMW M2 Coupé -  370 koní, stovka za 4,3 sekundy Fotografie k článku BMW M2 Coupé -  370 koní, stovka za 4,3 sekundy Fotografie k článku BMW M2 Coupé -  370 koní, stovka za 4,3 sekundy Fotografie k článku BMW M2 Coupé -  370 koní, stovka za 4,3 sekundy Fotografie k článku BMW M2 Coupé -  370 koní, stovka za 4,3 sekundy Fotografie k článku BMW M2 Coupé -  370 koní, stovka za 4,3 sekundy Fotografie k článku BMW M2 Coupé -  370 koní, stovka za 4,3 sekundy Fotografie k článku BMW M2 Coupé -  370 koní, stovka za 4,3 sekundy Fotografie k článku BMW M2 Coupé -  370 koní, stovka za 4,3 sekundy Fotografie k článku BMW M2 Coupé -  370 koní, stovka za 4,3 sekundy Fotografie k článku BMW M2 Coupé -  370 koní, stovka za 4,3 sekundy Fotografie k článku BMW M2 Coupé -  370 koní, stovka za 4,3 sekundy
Nenechte si ujít novinky, které pro Vás připravujeme. Zadejte Váš e-mail:

Sdílet článek

Komentáře k článku:

Další články (posledních 20 z celkem 20)

24.02.2017
Hyundai i30 kombi jde po krku Octavii, nabídne 602 litrů velký zavazadlový prostor
23.02.2017
Kia Rio přijíždí ve čtvrté generaci s cenou od 279 980 Kč
23.02.2017
Test ojetiny: Honda Accord 2.0i ES (5. gen.) – neochvějná legenda
22.02.2017
Modernizace přinesla Škodě Rapid tříválec TSI a internet
22.02.2017
Pagani Huayra Roadster je krásný, ale koupit si ho nemůžete
21.02.2017
Opel Insignia Grand Sport - co bude pod kapotou? podívejte se na kompletní přehled motorů
20.02.2017
Test: Volkswagen Amarok 3.0 TDI V6 – výsměch konvencím
19.02.2017
Peugeot Partner Tepee Electric to je auto pro pět cestujících a zavazadla
18.02.2017
Mercedes-Maybach G 650 Landaulet – špička okázalosti
17.02.2017
Desátá generace Hondy Civic má české ceny
16.02.2017
Přichází poslední samuraj – Ferrari 812 Superfast
16.02.2017
Test ojetiny: Volkswagen Golf Variant 1.6 TDI - nepřítel nových aut
15.02.2017
Smart končí s konvenčními pohony! Zatím v USA...
15.02.2017
Je výhodnější Citroën C-Elysée nebo Peugeot 301?
14.02.2017
Nejprodávanější auto v roce 2016? Corolla ani Golf to není
13.02.2017
Test: Kia Optima SW 1.7 CRDi – typická střední třída
12.02.2017
Čeští motoristé totálně pohořeli v testu inteligence!
12.02.2017
Všechno, co jste chtěli vědět o nové Škodě Octavii a Octavii Combi
11.02.2017
Audi RS 3 Sportback pohání nejvýkonnější sériově vyráběný pětiválec na světě
10.02.2017
Nejhezčí kombi střední třídy? Jednoznačně Opel Insignia Sports Tourer