BMW i8 se dostane k zákazníkům v červnu

vloženo

Nastává uvedení BMW i8 na trh. Vývojové práce jsou dokončené a proběhly také finální přípravy jeho sériové výroby v továrně BMW Lipsko. Dodávky vozů prvním zákazníkům proběhnou v červnu 2014, jako první budou tyto vozy směřovat na evropské trhy.

BMW i8 se dostane k zákazníkům v červnu BMW i8 se dostane k zákazníkům v červnu

Ještě před tím se však po celém světě bude konat několik speciálních veřejných akcí, které reagují na enormní zájem o BMW i8. Pro tyto příležitosti budou agenti BMW i vybaveni předváděcími automobily. V dubnu bude spuštěna sériová výroba vozů BMW i8. Na všech hlavních trzích mohou zákazníci tento vůz objednávat formou předobjednávek již od podzimu 2013. Právě tyto předobjednávky již zcela naplnily úvodní plánovanou produkci.


Další zlepšení vlastností BMW i8.
Současně s finální homologací byly inženýři BMW schopni dále zlepšit hodnoty dynamických parametrů a spotřeby paliva. Tento novátorský plug-in hybridní automobil s hnacím ústrojím BMW eDrive dokáže model i8 z 0 na 100 km/h zrychlit během 4,4 s a v evropském cyklu měření spotřebovat pouhé 2,1 l/100 km, což odpovídá produkci CO2 49 g/km. Automobil vykazuje spotřebu elektřiny 11,9 kWh na 100 km.

Každodenní spotřeba je výrazně nižší, než u všech ostatních konvenčních sportovních automobilů. I když hodnota kombinované spotřeby paliva podle EU slouží pro rychlé srovnání a současně má v mnoha zemích značný vliv na daňová zvýhodnění, inženýři BMW i8 navrhli tak, aby dosahovalo nízké spotřeby i při skutečně reálném používání. Příkladná hospodárnost BMW i8 se tedy projevuje nejen ve standardizované měřicí proceduře, ale také v praxi během reálného provozu.

Příklad: při standardní jízdě v běžném provozu s plně nabitým akumulátorem se lze s BMW i8 po městě pohybovat se spotřebou nižší než 5 l/100 km. Při běžných cestách mimo město a po dálnicích lze dosáhnout spotřeby pod 7 l/100 km. Při dlouhodobých jízdách vyššími rychlostmi lze spotřebu paliva udržet do 8 l/100 km. Tím se jasně ukazuje, že spotřeba paliva tohoto plug-in hybridního vozu je o přibližně 50 procent lepší, než v případě konvenčně poháněných sportovních vozů.

První sériový vůz světa s laserovými světlomety.
Od podzimu 2014 bude možné BMW i8, jako vůbec první sériový vůz světa, objednat s pokrokovými laserovými světlomety. Tento typ světlometů je o přibližně 30 procent úspornější než standardně do BMW i8 dodávané LED světlomety. Mají dosvit až 600 m. Koncentrované světlo laserových diod probíhá uvnitř světlometu fosforovým materiálem a dále je přímo projektováno na vozovku. Barva světla laserových světlometů se podobá dennímu světlu, takže je velmi příjemná pro oči.

BMW eDrive: hnací ústrojí sportovních vozů budoucnosti.
Plug-in hybridní hnací soustava BMW i8 je tvořena zážehovým tříválcem BMW TwinPower Turbo s výkonem 170 kW/231 k a točivým momentem 320 Nm a synchronním elektromotorem s parametry 96 kW/131 k a 250 Nm. Součástí systému BMW eDrive je v tomto voze také lithium-iontový vysokonapěťový akumulátor s využitelnou kapacitou 5,2 kWh. Nechybí ani inteligentní systém řízení toků energií, který pracuje s kombinovaným celkovým výkonem 266 kW/362 k a s cílem maximalizace výkonnosti a minimalizace spotřeby paliva v každém provozním režimu a při všech požadavcích řidiče. Excelentního poměru mezi radostí z jízdy a hospodárností se podařilo dosáhnout zásluhou nízké hmotnosti 1495 kg a pro sportovní vůz neobyčejně nízkým koeficientem odporu vzduchu cx = 0,26.

V čistě elektrickém režimu s nulovými emisemi je BMW i8 schopné jet nejvyšší rychlostí až 120 km/h a v normovaném evropském režimu měření spotřeby paliva vykazuje dojezd 37 km. Nabíjení lithium-iontového akumulátoru tohoto plug-in hybridního vozu trvá podle toho, zda je použita domácí zásuvka, BMW i Wallbox nebo veřejná dobíjecí stanice méně než dvě hodiny a nejvýše přibližně tři hodiny. Ve sportovním režimu je BMW i8 schopné zrychlit z 80 na 120 km/h za 2,6 s. Nejvyšší rychlost je elektronicky omezena na 250 km/h.

BMW Group

Vyhledat vozidla v inzerci: Bmw

Nenechte si ujít novinky, které pro Vás připravujeme. Zadejte Váš e-mail:

Sdílet článek

Komentáře k článku:

Další články (posledních 20 z celkem 20)

29.05.2017
Toyota Aygo v edici Selection vsází na design
28.05.2017
Škoda Superb upevňuje své postavení novou výbavou
27.05.2017
Volkswagen Caddy TGI se chlubí dojezdem 610 km, resp. 760 km ve verzi Maxi
26.05.2017
Interiér Škody Karoq obrazem - podívejte se na vychytávky, které Ateca nemá
25.05.2017
Test: BMW X6 xDrive30d - když máte na výběr
25.05.2017
Range Rover Velar v Česku, připravte si něj 3 miliony
24.05.2017
Hyundai Ioniq Plug-in Hybrid ujede 63 km na baterie, v prodeji v létě
23.05.2017
Volkswagen up! GTI je realitou, pojede 197 km/h
22.05.2017
Test: Citroën C3 1.6 BlueHDi (2017) - atraktivní design, originalita a komfort
21.05.2017
Pro Evropu je určeno jen 1500 ks limitované edice Nissanu Navara Trek-1°
20.05.2017
Renault Trafic SpaceClass - luxus pro 9 pasažérů
18.05.2017
Škoda Karoq kompletně odhalena, je to zmenšený Kodiaq
18.05.2017
Nové BMW M5 dostalo pohon všech kol, který lze rozpojit a driftovat
18.05.2017
Test ojetiny: Volvo V60 D5 - zastánce rodinných pravidel
17.05.2017
KIA Soul EV nově s dojezdem až 250 km stojí 870 tisíc korun
16.05.2017
Test: Renault Talisman Grandtour - top elegán klame tělem
14.05.2017
Připravte se na léto - BMW 2 Coupé a Cabrio jsou tady
13.05.2017
Nástupce Škody Yeti se odhaluje - Karoq na nových fotografiích
12.05.2017
BMW řady 1 prošlo faceliftem a má stále pohon zadních kol
11.05.2017
Test ojetiny: Mercedes-Benz SLK 200 - Čirý nesmysl? Ani ne!