BMW i8 se dostane k zákazníkům v červnu

vloženo

Nastává uvedení BMW i8 na trh. Vývojové práce jsou dokončené a proběhly také finální přípravy jeho sériové výroby v továrně BMW Lipsko. Dodávky vozů prvním zákazníkům proběhnou v červnu 2014, jako první budou tyto vozy směřovat na evropské trhy.

BMW i8 se dostane k zákazníkům v červnu Ještě před tím se však po celém světě bude konat několik speciálních veřejných akcí, které reagují na enormní zájem o BMW i8. Pro tyto příležitosti budou agenti BMW i vybaveni předváděcími automobily. V dubnu bude spuštěna sériová výroba vozů BMW i8. Na všech hlavních trzích mohou zákazníci tento vůz objednávat formou předobjednávek již od podzimu 2013. Právě tyto předobjednávky již zcela naplnily úvodní plánovanou produkci.

Další zlepšení vlastností BMW i8.
Současně s finální homologací byly inženýři BMW schopni dále zlepšit hodnoty dynamických parametrů a spotřeby paliva. Tento novátorský plug-in hybridní automobil s hnacím ústrojím BMW eDrive dokáže model i8 z 0 na 100 km/h zrychlit během 4,4 s a v evropském cyklu měření spotřebovat pouhé 2,1 l/100 km, což odpovídá produkci CO2 49 g/km. Automobil vykazuje spotřebu elektřiny 11,9 kWh na 100 km.

Každodenní spotřeba je výrazně nižší, než u všech ostatních konvenčních sportovních automobilů. I když hodnota kombinované spotřeby paliva podle EU slouží pro rychlé srovnání a současně má v mnoha zemích značný vliv na daňová zvýhodnění, inženýři BMW i8 navrhli tak, aby dosahovalo nízké spotřeby i při skutečně reálném používání. Příkladná hospodárnost BMW i8 se tedy projevuje nejen ve standardizované měřicí proceduře, ale také v praxi během reálného provozu.

Příklad: při standardní jízdě v běžném provozu s plně nabitým akumulátorem se lze s BMW i8 po městě pohybovat se spotřebou nižší než 5 l/100 km. Při běžných cestách mimo město a po dálnicích lze dosáhnout spotřeby pod 7 l/100 km. Při dlouhodobých jízdách vyššími rychlostmi lze spotřebu paliva udržet do 8 l/100 km. Tím se jasně ukazuje, že spotřeba paliva tohoto plug-in hybridního vozu je o přibližně 50 procent lepší, než v případě konvenčně poháněných sportovních vozů.

První sériový vůz světa s laserovými světlomety.
Od podzimu 2014 bude možné BMW i8, jako vůbec první sériový vůz světa, objednat s pokrokovými laserovými světlomety. Tento typ světlometů je o přibližně 30 procent úspornější než standardně do BMW i8 dodávané LED světlomety. Mají dosvit až 600 m. Koncentrované světlo laserových diod probíhá uvnitř světlometu fosforovým materiálem a dále je přímo projektováno na vozovku. Barva světla laserových světlometů se podobá dennímu světlu, takže je velmi příjemná pro oči.

BMW eDrive: hnací ústrojí sportovních vozů budoucnosti.
Plug-in hybridní hnací soustava BMW i8 je tvořena zážehovým tříválcem BMW TwinPower Turbo s výkonem 170 kW/231 k a točivým momentem 320 Nm a synchronním elektromotorem s parametry 96 kW/131 k a 250 Nm. Součástí systému BMW eDrive je v tomto voze také lithium-iontový vysokonapěťový akumulátor s využitelnou kapacitou 5,2 kWh. Nechybí ani inteligentní systém řízení toků energií, který pracuje s kombinovaným celkovým výkonem 266 kW/362 k a s cílem maximalizace výkonnosti a minimalizace spotřeby paliva v každém provozním režimu a při všech požadavcích řidiče. Excelentního poměru mezi radostí z jízdy a hospodárností se podařilo dosáhnout zásluhou nízké hmotnosti 1495 kg a pro sportovní vůz neobyčejně nízkým koeficientem odporu vzduchu cx = 0,26.

V čistě elektrickém režimu s nulovými emisemi je BMW i8 schopné jet nejvyšší rychlostí až 120 km/h a v normovaném evropském režimu měření spotřeby paliva vykazuje dojezd 37 km. Nabíjení lithium-iontového akumulátoru tohoto plug-in hybridního vozu trvá podle toho, zda je použita domácí zásuvka, BMW i Wallbox nebo veřejná dobíjecí stanice méně než dvě hodiny a nejvýše přibližně tři hodiny. Ve sportovním režimu je BMW i8 schopné zrychlit z 80 na 120 km/h za 2,6 s. Nejvyšší rychlost je elektronicky omezena na 250 km/h.

BMW Group

Vyhledat vozidla v inzerci: Bmw

Nenechte si ujít novinky, které pro Vás připravujeme. Zadejte Váš e-mail:

Sdílet článek

Komentáře k článku:

Další články (posledních 20 z celkem 20)

07.12.2016
Nový Opel Insignia Grand Sport - informace a fotografie
06.12.2016
Nissan X-Trail 2.0 dCi má české ceny, začínají na 779 500 Kč
06.12.2016
Chcete si za volantem užívat pohodlí? Zkuste automatickou převodovku. V zimě ji prověříte nejlépe
05.12.2016
Nový Seat Leon Cupra dostal 300 koní a pohon všech kol
05.12.2016
Dacia hlásí rekordní rok a na její modely se čeká déle, než půl roku
04.12.2016
Lexus GS F a RC F nově standardně se systémem adaptivního variabilního odpružení
03.12.2016
Nový Hyundai i10 bez klimatizace a rádia za 219 990 Kč
02.12.2016
Mikuláš bude v AAA AUTO nadělovat fotbalovým fanouškům
02.12.2016
Ford Fiesta nové generace přijíždí rovnou ve čtyřech různých verzích
01.12.2016
Test ojetiny: Audi A8 4.2 TDI - přitažlivá kasička
30.11.2016
Na novou Škodu Octavia si připravte minimálně 407 900 Kč
28.11.2016
Prémiový fastback Volkswagen Arteon se představí v Ženevě
27.11.2016
Seat Leon po modernizaci - s 1.2 TSI přijde na 339 900 Kč
26.11.2016
Video: Nový Volkswagen Golf bude udávat reálnou spotřebu
25.11.2016
Nissan X-Trail posiluje nabídku motorů o dvoulitrový diesel
23.11.2016
Test: Dacia Sandero Stepway 0.9 TCe Easy-R – průkopník
22.11.2016
Na Nissan GT-R Nismo si připravte dvojnásobek běžného GT-R
21.11.2016
Nový Volkswagen e-Golf se chlubí dvojnásobným dojezdem a vyšším výkonem
20.11.2016
Hyundai IONIQ Hybrid a IONIQ Eletric přichází na český trh
19.11.2016
Citroën C-Elysée dostal nový nos a zadní světla s 3D efektem