BMW i8 se dostane k zákazníkům v červnu

vloženo

Nastává uvedení BMW i8 na trh. Vývojové práce jsou dokončené a proběhly také finální přípravy jeho sériové výroby v továrně BMW Lipsko. Dodávky vozů prvním zákazníkům proběhnou v červnu 2014, jako první budou tyto vozy směřovat na evropské trhy.

BMW i8 se dostane k zákazníkům v červnu BMW i8 se dostane k zákazníkům v červnu

Ještě před tím se však po celém světě bude konat několik speciálních veřejných akcí, které reagují na enormní zájem o BMW i8. Pro tyto příležitosti budou agenti BMW i vybaveni předváděcími automobily. V dubnu bude spuštěna sériová výroba vozů BMW i8. Na všech hlavních trzích mohou zákazníci tento vůz objednávat formou předobjednávek již od podzimu 2013. Právě tyto předobjednávky již zcela naplnily úvodní plánovanou produkci.


Další zlepšení vlastností BMW i8.
Současně s finální homologací byly inženýři BMW schopni dále zlepšit hodnoty dynamických parametrů a spotřeby paliva. Tento novátorský plug-in hybridní automobil s hnacím ústrojím BMW eDrive dokáže model i8 z 0 na 100 km/h zrychlit během 4,4 s a v evropském cyklu měření spotřebovat pouhé 2,1 l/100 km, což odpovídá produkci CO2 49 g/km. Automobil vykazuje spotřebu elektřiny 11,9 kWh na 100 km.

Každodenní spotřeba je výrazně nižší, než u všech ostatních konvenčních sportovních automobilů. I když hodnota kombinované spotřeby paliva podle EU slouží pro rychlé srovnání a současně má v mnoha zemích značný vliv na daňová zvýhodnění, inženýři BMW i8 navrhli tak, aby dosahovalo nízké spotřeby i při skutečně reálném používání. Příkladná hospodárnost BMW i8 se tedy projevuje nejen ve standardizované měřicí proceduře, ale také v praxi během reálného provozu.

Příklad: při standardní jízdě v běžném provozu s plně nabitým akumulátorem se lze s BMW i8 po městě pohybovat se spotřebou nižší než 5 l/100 km. Při běžných cestách mimo město a po dálnicích lze dosáhnout spotřeby pod 7 l/100 km. Při dlouhodobých jízdách vyššími rychlostmi lze spotřebu paliva udržet do 8 l/100 km. Tím se jasně ukazuje, že spotřeba paliva tohoto plug-in hybridního vozu je o přibližně 50 procent lepší, než v případě konvenčně poháněných sportovních vozů.

První sériový vůz světa s laserovými světlomety.
Od podzimu 2014 bude možné BMW i8, jako vůbec první sériový vůz světa, objednat s pokrokovými laserovými světlomety. Tento typ světlometů je o přibližně 30 procent úspornější než standardně do BMW i8 dodávané LED světlomety. Mají dosvit až 600 m. Koncentrované světlo laserových diod probíhá uvnitř světlometu fosforovým materiálem a dále je přímo projektováno na vozovku. Barva světla laserových světlometů se podobá dennímu světlu, takže je velmi příjemná pro oči.

BMW eDrive: hnací ústrojí sportovních vozů budoucnosti.
Plug-in hybridní hnací soustava BMW i8 je tvořena zážehovým tříválcem BMW TwinPower Turbo s výkonem 170 kW/231 k a točivým momentem 320 Nm a synchronním elektromotorem s parametry 96 kW/131 k a 250 Nm. Součástí systému BMW eDrive je v tomto voze také lithium-iontový vysokonapěťový akumulátor s využitelnou kapacitou 5,2 kWh. Nechybí ani inteligentní systém řízení toků energií, který pracuje s kombinovaným celkovým výkonem 266 kW/362 k a s cílem maximalizace výkonnosti a minimalizace spotřeby paliva v každém provozním režimu a při všech požadavcích řidiče. Excelentního poměru mezi radostí z jízdy a hospodárností se podařilo dosáhnout zásluhou nízké hmotnosti 1495 kg a pro sportovní vůz neobyčejně nízkým koeficientem odporu vzduchu cx = 0,26.

V čistě elektrickém režimu s nulovými emisemi je BMW i8 schopné jet nejvyšší rychlostí až 120 km/h a v normovaném evropském režimu měření spotřeby paliva vykazuje dojezd 37 km. Nabíjení lithium-iontového akumulátoru tohoto plug-in hybridního vozu trvá podle toho, zda je použita domácí zásuvka, BMW i Wallbox nebo veřejná dobíjecí stanice méně než dvě hodiny a nejvýše přibližně tři hodiny. Ve sportovním režimu je BMW i8 schopné zrychlit z 80 na 120 km/h za 2,6 s. Nejvyšší rychlost je elektronicky omezena na 250 km/h.

BMW Group

Vyhledat vozidla v inzerci: Bmw

Nenechte si ujít novinky, které pro Vás připravujeme. Zadejte Váš e-mail:

Sdílet článek

Komentáře k článku:

Další články (posledních 20 z celkem 20)

18.07.2018
Audi Q8 má českou cenu, dva miliony stačí
16.07.2018
Toyota Auris TS Hybrid - Z říše kontrastů
13.07.2018
Test ojetiny: Ford Fiesta – levný a líbivý
12.07.2018
Toyota C-HR a RAV4 nově v edici Prime, ušetříte až 157 tisíc korun
11.07.2018
Test: Suzuki S-Cross 1.0 Booster je nejracionálnější volbou
03.07.2018
Nissan GT-R50 od Italdesignu má 720 koní
02.07.2018
Na nové Audi A6 zatím 1,5 milionu korun nestačí
28.06.2018
Nový Ford KA+ přijíždí na český trh za cenu od 272 990 Kč
28.06.2018
Tipy pro instalaci tažného zařízení
27.06.2018
Test ojetiny: Fiat Panda – pohledná krabička může být i 4x4
25.06.2018
Honda Civic Type R - Nabroušená katana!
20.06.2018
Audi A1 - luxusnější sourozenec Pola je tady
19.06.2018
Omlazený Nissan Juke od 400 600 Kč, verze 2017 od 299 900 Kč
18.06.2018
Test ojetiny: Renault Laguna III – nejlevnější ve své třídě
16.06.2018
Nové BMW řady 8 Coupé je krásné a luxusní
08.06.2018
Test: Honda Jazz 1.5 i-VTEC Dynamic - nejpraktičtější malé auto
08.06.2018
Lexus RX L nabídne sedm míst a stále slušný zavazadelník
07.06.2018
Peugeot 508 SW - radikální změna
06.06.2018
Audi Q8 dostalo 39 jízdních asistentů a půjde startovat pomocí mobilu
05.06.2018
Deset věcí, které nevíte o hybridech