BMW Group a PSA Peugeot Citroën spolupracují

vloženo

BMW Group a skupina PSA Peugeot Citroën představují první plody spolupráce v oblasti vývoje benzinových motorů. Dochází k prvnímu odhalení špičkových technologií použitých právě v oblasti společně vyvíjených benzinových motorů.

Spolupráce obou skupin, poprvé oznámená v roce 2002, se dnes zhmotnila vytvořením nových standardů v oblasti benzinových motorů, a to jak v oblasti výkonu a jízdního pohodlí, tak i ve snížení spotřeby a emisí oxidu uhličitého (CO2). Tyto motory obohatí v roce 2006 vozy z kategorie malé a střední třídy u značek Peugeot a Citroën a také budoucí modely MINI. Roční produkce by měla časem dosahovat okolo 1 milionu kusů těchto motorů.


V průběhu tzv. „technologického dne“, který se uskutečnil 13. listopadu 2004 v Mnichově, ve vývojovém centru BMW Group, představitelé obou partnerských skupin představili odborné veřejnosti technické detaily, následujících dvou typů motorů: - nepřeplňovaný motor, vybavený rozvody s proměnlivou geometrií, o obsahu 1,6l a výkonu 85 kW/115 k - motor s přímým vstřikem paliva, přeplňovaný turbokompresorem, o obsahu 1,6l a výkonu 105 kW/143 k Výše uvedené motory tvoří první základ skupiny motorů, která se časem doplní o motory s výkonem začínajícím na 55 kW/75 k a končícím na hodnotě 125 kW/170 k. Každý z partnerů přinesl své know-how, které se odrazilo v mnohých technických řešeních, jež budou v nových motorech využity. Jedná se např. o: - rozvody s proměnlivým zdvihem ventilů - olejové čerpadlo s řízeným výtlakem - pohon příslušenství jednoduchým řemenem - hlava válců odlévaná metodou „ztracené formy“

Kromě jiného došlo také na mnohé inovace, jako např.: - přímé vstřikování paliva pro optimalizaci výkonu - turbokompresor Twin-Scroll pro zlepšení odezvy a jízdního pohodlí - odpojitelné vodní čerpadlo pro snížení spotřeby paliva a emisí V rámci této spolupráce, BMW Group a skupina PSA Peugeot Citroën chtějí dokázat, že benzinové motory mají stále významný technologický potenciál, který může přinášet úspory spotřeby paliva a snížení emisí CO2, a to vše při zlepšení výkonových parametrů a jízdního pohodlí.

Zdroj: Citroen Česká republika, s. r. o.

Vyhledat vozidla v inzerci: Citroen

Nenechte si ujít novinky, které pro Vás připravujeme. Zadejte Váš e-mail:

Sdílet článek

Komentáře k článku:

Další články (posledních 20 z celkem 20)

22.06.2017
Toyota Yaris nemusí být nudná - je tu nová edice Selection Gold
21.06.2017
Nový crossover Kia Stonic bude možné koupit již v říjnu
20.06.2017
Audi R8 Spyder V10 Plus - stíhačka na léto
19.06.2017
Test: Škoda Octavia 1.8 TSI - čtyřoká volba rozumu
18.06.2017
Místo nové generace prošel Lexus CT 200h lehkou modernizací
17.06.2017
Volkswagen představil nové Polo, bude i GTI
16.06.2017
Malé SUV Hyundai Kona kompletně odhaleno, máme nové fotografie a informace
15.06.2017
BMW 330i - potomek atmosferických šestiválců
14.06.2017
Nástupce BMW 5 GT je tady, je to model 6 Gran Turismo
13.06.2017
Test ojetiny: Škoda Octavia Kombi RS 2.0 TSI - praktická ďáblice
12.06.2017
Volkswagen Arteon a jeho čtyři moderní vychytávky
10.06.2017
Kdo nejvíc škodí ovzduší: auto, letadlo, nebo sopka?
09.06.2017
Porsche 911 Turbo S Exclusive Series - jen 500 ks, cena 7 mil. Kč
09.06.2017
Škoda Kodiaq 1.4 TSI 4x4 6MT - cestou do školky
08.06.2017
Omlazený Fiat 500L je pořád stejný, má ale 40 % nových dílů
07.06.2017
Malý crossover Kia Stonic bude v prodeji ještě letos
06.06.2017
Škoda Octavia RS 245 - rychlík z Mladé Boleslavi se kompletně představuje
05.06.2017
Peugeot 308 po faceliftu - máme nové fotografie a informace
03.06.2017
BMW řady 8 zahubí řadu 6, bude i ostrá M8
02.06.2017
Nissan X-Trail po modernizaci umí jezdit sám po dálnici