BMW Group a PSA Peugeot Citroën spolupracují

vloženo

BMW Group a skupina PSA Peugeot Citroën představují první plody spolupráce v oblasti vývoje benzinových motorů. Dochází k prvnímu odhalení špičkových technologií použitých právě v oblasti společně vyvíjených benzinových motorů.

Ilustrační foto k článku BMW Group a PSA Peugeot Citroën spolupracují Spolupráce obou skupin, poprvé oznámená v roce 2002, se dnes zhmotnila vytvořením nových standardů v oblasti benzinových motorů, a to jak v oblasti výkonu a jízdního pohodlí, tak i ve snížení spotřeby a emisí oxidu uhličitého (CO2). Tyto motory obohatí v roce 2006 vozy z kategorie malé a střední třídy u značek Peugeot a Citroën a také budoucí modely MINI. Roční produkce by měla časem dosahovat okolo 1 milionu kusů těchto motorů.

V průběhu tzv. „technologického dne“, který se uskutečnil 13. listopadu 2004 v Mnichově, ve vývojovém centru BMW Group, představitelé obou partnerských skupin představili odborné veřejnosti technické detaily, následujících dvou typů motorů: - nepřeplňovaný motor, vybavený rozvody s proměnlivou geometrií, o obsahu 1,6l a výkonu 85 kW/115 k - motor s přímým vstřikem paliva, přeplňovaný turbokompresorem, o obsahu 1,6l a výkonu 105 kW/143 k Výše uvedené motory tvoří první základ skupiny motorů, která se časem doplní o motory s výkonem začínajícím na 55 kW/75 k a končícím na hodnotě 125 kW/170 k. Každý z partnerů přinesl své know-how, které se odrazilo v mnohých technických řešeních, jež budou v nových motorech využity. Jedná se např. o: - rozvody s proměnlivým zdvihem ventilů - olejové čerpadlo s řízeným výtlakem - pohon příslušenství jednoduchým řemenem - hlava válců odlévaná metodou „ztracené formy“

Kromě jiného došlo také na mnohé inovace, jako např.: - přímé vstřikování paliva pro optimalizaci výkonu - turbokompresor Twin-Scroll pro zlepšení odezvy a jízdního pohodlí - odpojitelné vodní čerpadlo pro snížení spotřeby paliva a emisí V rámci této spolupráce, BMW Group a skupina PSA Peugeot Citroën chtějí dokázat, že benzinové motory mají stále významný technologický potenciál, který může přinášet úspory spotřeby paliva a snížení emisí CO2, a to vše při zlepšení výkonových parametrů a jízdního pohodlí.

Zdroj: Citroen Česká republika, s. r. o.

Vyhledat vozidla v inzerci: Citroen

Nenechte si ujít novinky, které pro Vás připravujeme. Zadejte Váš e-mail:

Sdílet článek

Komentáře k článku:

Další články (posledních 20 z celkem 20)

20.01.2017
Opel Meriva vyklidí pole nástupci Crossland X
19.01.2017
Test: Audi SQ7 4.0 biTDI – Světová extratřída! (+video)
18.01.2017
Chcete koupit Toyotu nebo Peugeot? Od soboty ušetříte desetitisíce
17.01.2017
Kolik Simply Clever prvků má nová Octavia? Podívejte se!
16.01.2017
Test: Škoda Octavia 1.0 TSI – lepší, než myslíte (+video)
15.01.2017
Škoda Muzeum se chlubí rekordní návštěvností, už jste tam byli?
14.01.2017
Renault Megane GrandCoupe - limuzína za cenu Škody Rapid
13.01.2017
Auto ESA spouští akci „SLEVA TÝDNE“
13.01.2017
Nové Audi SQ5 ve znamení návratu benzínového šestiválce
12.01.2017
Nová generace Hyundai i30 je tady, na trh vstupuje v limitované výbavě
12.01.2017
Test: Honda HR-V 1.5 i-VTEC CVT – třetí do party
11.01.2017
Škoda Octavia má nový vzhled, ale původní techniku. Nové motory až v létě
11.01.2017
Bentley Continental Supersports je králem čtyřmístných kupé
10.01.2017
Lexus LS 2018 - luxusní limuzína s desetistupňovým automatem
09.01.2017
Kia Stinger bude zadokolka a půjde po krku prémiovým konkurentům
09.01.2017
Test ojetiny: Volkswagen Passat 3,6 FSI 4Motion - pan Tajemný
08.01.2017
Nová auta budou ještě bezpečnější. Povinně!
07.01.2017
Nejprodávanější modely: Škoda Octavia, Fabia, Rapid a Superb
06.01.2017
Kolik stojí vlastnit BMW M3? (+video)
06.01.2017
Nová auta jdou na dračku - přehled nejprodávanějších