BMW Concept X7 iPerformance - obrovské ledviny a futuristický interiér

vloženo

Mnichovská automobilka představila koncept svého luxusního SUV, které by mělo konkurovat Range Roverům a uhlavnímu nepříteli Mercedesu Benz GLS. V Mnichově mají podle oficiálních fotek konceptu odvahy na rozdávání, když obrovské ledviny zabírají celou příď.

BMW Concept X7 iPerformance - obrovské ledviny a futuristický interiér BMW Concept X7 iPerformance - obrovské ledviny a futuristický interiér

Odhalením konceptu BMW X7 iPerformance na výstavě IAA 2017 ve Frankfurtu nad Mohanem BMW Group nejen že snímá plachtu z nového konceptu segmentu luxusních automobilů, ale také představuje zcela nové pojetí luxusu v podání značky BMW.


Koncept X7 iPerformance ztělesňuje toto pojetí ve formě výrazného exteriéru, tvořeného záměrně soustředěnými křivkami, a kombinuje ho s velkorysým šestimístným interiérem, zredukovaným na to nejzákladnější: elementární tvary, špičkové materiály a nejmodernější technologie překypující konektivitou. Součást označení iPerformance prozrazuje přítomnost průkopnické technologie BMW eDrive, která je spojená se zážehovým motorem BMW TwinPower Turbo. Společně tvoří mimořádně hospodárnou a dynamickou plug-in hybridní pohonnou jednotku, která vyniká ve všech jízdních situacích, včetně jízdy bez lokálních emisí.

Ochutnávka sériového vozu.
Tato studie nabízí pohled na budoucí podobu sériového vozu, který se představí v roce 2018. Připravované BMW X7 je součástí největší modelové ofenzivy v historii značky. Jako součást strategie NUMBER ONE>NEXT se BMW Group snaží podstatně zvýšit své tržby a zisky v kategorii luxusních vozů. A BMW X7 v tomto ohledu hraje klíčovou roli, jak vysvětluje Ian Robertson, člen správní rady BMW AG, zodpovědný za Brand and Sales BMW: „Vzhledem k tomu, že automobilka BMW založila v roce 1999 prvním BMW X5 kategorii Sports Activity Vehicle, bořil od té doby každý další model X zavedená pravidla. BMW X7 v této tradici nadále pokračuje: nová vlajková loď rodiny X rozšiřuje nabídku BMW v kategorii luxusních vozů a redefinuje koncepci luxusu značky BMW. Rovněž zahrnuje jeden z nejdůležitějších prvků firemní strategie NUMBER ONE>NEXT, a to rozšíření naší působnosti v třídě luxusních vozů. Kromě toho BMW Concept X7 demonstruje své schopnosti, jak zkombinovat velký sportovní automobil s elektrifikovaným hnacím ústrojím.“

Příkladná studie moderny, luxusu a designu.
Status vozu BMW Concept X7 iPerformance, jakožto luxusního vozu SAV, je okamžitě zřejmý. Velkolepý exteriér, impozantní rozměry a umně vyvážené proporce automobil obdařují mimořádným smyslem pro působivý vzhled a ultramoderní estetiku, spojenou s vrozenou dynamikou. „Koncept přináší DNA kategorie Sports Activity Vehicle do segmentu luxusních vozů. Nový designový jazyk BMW využívá jen několika extrémně přesných křivek a jemných povrchových ztvárnění a z hlediska designu a prestiže zvedá laťku o další kus výše,“ vysvětluje Adrian van Hooydonk, senior viceprezident BMW Group Design. „Svými decentně navrženými plochami a neskutečně precizním detailům působí BMW Concept X7 iPerformance luxusně a sofistikovaně.“

Luxusní charakter BMW Concept X7 iPerformance je zjevný především v prostoru pro cestující. Velikost vozu tvoří základ pro zážitky z interiéru, jakým se nevyrovná žádné z minulých ani současných BMW. Jako výsledek vzájemného působení mezi přesnými, jednoduchými tvary a pocitem z otevřeného prostoru se řidič a jeho spolujezdci ocitají ve velmi moderně pojatém exkluzivním prostředí.

Moderní prosvětlený interiér.
Zřetelné tvary a teplé barvy uvnitř prostorné kabiny konceptu BMW Concept X7 iPerformance vytvářejí vysoce exkluzivní a sofistikované prostředí. Velká panoramatická střecha navíc nabízí mimořádný prostor nad hlavami cestujících a současně interiéru propůjčuje prosvětlenou, vzdušnou a k nebi otevřenou atmosféru. Šest velkoryse dimenzovaných sedadel je uspořádáno ve třech řadách, přičemž čtyři z nich se vyznačují exkluzivním individuálním designem. Jednotlivá sedadla, která jsou k podlaze připevněna pouze pomocí útlého podstavce, umožňují těm, kteří sedí přímo za sebou, aby si užívali velkorysého prostoru pro nohy. Tmavá, olivově bronzová kůže s nenápadnou zlatou pigmentací, kterou jsou čalouněny hlavové opěrky, v sobě nese nádech exkluzivity i v těch nejjemnějších detailech. Mírně ztmavená kůže Smoke White, zdobící zbytek sedadel, poskytuje zajímavý vizuální kontrast.

Dokonalý soulad materiálů a barev.
Tmavá linie boků, běžící pod spodní hranou oken, navazuje na průběžnou horizontální linku. Dekorativní materiály jsou využívány jen v přiměřené míře. Přesto však střídmá aplikace jasanového dřeva s otevřenými póry v matném provedení s tmavými skvrnami udává tón zážitku z přirozeného materiálu. Se stejnou opatrností byly přidány prvky z matného i leštěného hliníku, které dodávají ještě intenzivnější dojem elegance. Luxusní pocit prostoru, který si užívají cestující na všech sedadlech, je podtržen pásy laserového světla ve střeše a dynamickým ambientním a konturovým podsvícením.

Minimalistické tvary v kabině řidiče.
Moderní a jednoduchý design interiéru je podobný tomu, na nějž jsou zákazníci zvyklí. Tvary a plochy přístrojového desky, středové konzoly a dveří umožňují řidiče zcela „zabalit“. Zvýšená pozice za volantem poskytuje bezkonkurenční výhled na silnici. Nový designový jazyk BMW, který pracuje s rozsáhlými povrchy a jasnými hranami, propůjčuje přístrojovému panelu, zredukovanému na minimum, moderní estetiku. 12,3palcový displej přístrojového panelu a centrální dotyková obrazovka jsou umístěny v těsné blízkosti. Výsledkem je nepřerušovaný a elegantně propracovaný displej. Tato nová koncepce ovládání umožňuje interaktivní použití obou displejů.

Personalizovaný infotainment díky účinné integraci digitálního světa majitele do vozu.
Dvě samostatná sedadla ve druhém řadě nabízejí všechny benefity prvních dvou. První známka spojení panoramatické střechy s karoserií se odehrává vzadu za druhou řadou sedadel v podobě konstrukce tvaru písmene Y, což znamená, že cestující v prostřední řadě sedadel zažívají stejný pocit volnosti a prosvětlení interiéru jako cestující v přední části. Cestující ve druhé řadě sedadel si také mohou díky dotykovým displejům zadního zábavního systému vychutnat komfort individuální zábavy. BMW Concept X7 iPerformance prostřednictvím BMW Connected představuje vizi BMW Group o bezproblémové integraci zákazníkova digitálního světa do jeho vozu. Cestující mají například přístup k vysoce personalizovaným digitálním službám, jako jsou třeba zábavní a kancelářské funkce, díky nimž mohou cestovat pohodlněji, produktivněji nebo „veseleji“. A tento obsah mohou dokonce sdílet s ostatními na palubě.

Působivé rozměry a vzhled – exteriér.
Exkluzivní exteriér BMW Concept X7 iPerformance sebevědomě vyzařuje exkluzivní prostředí interiéru také navenek. Čisté, vertikální proporce s výraznou světlou výškou na první pohled prozrazují příslušnost tohoto konceptu k rodině modelů X. Současně koncept mluví prostřednictvím mnoha detailů a designových prvků, které se od dřívějších modelů naprosto odlišují, svým nezaměnitelným, pro značku BMW zcela novým designovým jazykem. Ať už se na vůz díváme z jakéhokoliv úhlu, souhra mezi malým počtem přesných linek a umně tvarovaných ploch vysílá charismatické známky moderny, vzhledu a exkluzivity.

Nová tvář v rodině BMW X.
Příď BMW Concept X7 iPerformance patří mezi jeho vizuálně nejpůsobivější části. Výška vozidla je navíc zárukou, že nelze na silnici nic přehlédnout. Design přední části je zbrusu novou interpretací klasických elementů BMW a spojuje dohromady různé aspekty vozu do jednoho výrazného vizuálního celku. Rozměrné vertikální ledvinky masky chladiče jsou srdcem vzpřímené siluety a přitahují na sebe pozornost. Rámeček masky a její lamely jsou jednodílné a mají solidní design, jako by byly vyfrézovány z jediného kusu. Podívejte se na ně znovu a zapůsobí na vás fascinující kontrast mezi blyštivými hranami a matnými povrchy, které společně dodávají designu přídě speciální dávku živosti a stylu.

Horní sekce štíhlých, prodloužených dvojitých světlometů s laserovými zdroji světla BMW jsou napojeny na velkou masku s dvojicí ledvinek. Modrá signatura ve tvaru X, která zdobí každé z laserových světel, je sebevědomým odkazem na to, že koncept X7 patří do rodiny SAV od BMW. Světlomety a maska chladiče spolu vytvářejí vzrušující kontrast horizontální dynamiky a vertikální solidnosti. Tradiční designové prvky přídě BMW se tak vydávají vstříc budoucnosti. Rozlehlé, precizně tvarované povrchy obklopují známé designové ikony BMW a podtrhují kohezivní a svalnatou estetiku přídě tohoto vozu.

Výrazná lišta se táhne ve spodní části předního nárazníku po celé jeho šíři, než začne vertikálně stoupat, aby orámovala vstupy chladicího vzduchu. Zdůrazňuje tak výrazný vzhled přední části vozu. Kvazi-vertikální aerodynamické hrany pomáhají akcentovat sebejistý postoj vozu na silnici. Typické prvky modelů X, jako jsou lichoběžníkové nárazníky a spodní kryt, jsou tentokrát jen naznačeny a jejich nenápadný design pomáhá vytvořit čisté a exkluzivní povrchy.

Působivé proporce.
Při pohledu z boku dává vozu BMW Concept X7 iPerformance na odiv svou luxusní „figuru“, včetně zvýšené světlé výšky, typické pro modely X. Téměř vertikální příď, působivá a bezmála svislá záď a ostrý stoupající úhel od zadních kol k pátým dveřím dávají svalnatým proporcím moderní švih. Vysoko umístěné prolisy na bocích propůjčují siluetě vozu expresivní sebevědomí. Dlouhá linie boků vůz opticky prodlužuje a dodává jeho bokům sportovní napětí. Rozděluje také karoserii vozu na lehkou a vzdušnou prosklenou část (která umožňuje nahlédnout do rozlehlého interiéru) a svalnatou spodní sekci karoserie. 

Blatníky mají poprvé v historii řady X kruhové výřezy a zdůrazňují exkluzivitu a eleganci boků. Povrchy nabírají na objemu a výraznosti s tím, jak se přibližují k zádi vozu, a dále podtrhují jemnou dynamiku vozu při pohledu z boku. Výrazné akcenty na bocích a nápadný chromový pás v prazích dveří představují exkluzivní protiváhu dlouhé, protažené linii boků vozu a sofistikovaným povrchům pod ní. Stejně jako v případě ozdobného pásu na přídi rámuje chromový pás i na bocích vzduchové průduchy Air Breather svou vertikální částí, než se v přímé linii vydá k zádi vozu. Toto rámování otvorů na přídi, bocích i zádi vytváří precizní geometrický dojem a pomáhá vozu navodit dojem robustní solidnosti.

Exkluzivní metalický lak Manhattan zahaluje povrchy a tvary karoserie do tmavého, olivově-bronzového hávu, který zdůrazňuje sebevědomý design boků. Kola z lehké slitiny o průměru 23“ svým výrazným mnohopaprskovým designem kombinují celkovou svalnatost, kterou jsou modely BMW X známy, s exkluzivitou luxusního sedanu BMW. Aerodynamicky optimalizované výplně mezi paprsky mají za úkol omezit aerodynamický odpor. K tomu se přidávají nápadné aerodynamické hrany vpředu i vzadu, jež pomáhají zlepšit proudění vzduchu v těchto oblastech a vysílají jasné signály o hospodárnosti tohoto plug-in hybridního konceptu. Pohled z ptačí perspektivy na BMW Concept X7 iPerformance odhaluje zvláštní detail. Stejně jako orámování bočních oken má i panoramatická střecha lemování nápadným chromovaným pásem, který sahá od jednoho A-sloupku k zádi – a zpět po druhé straně. Uprostřed dodává moderní charakter průhledná výztuha ve tvaru písmene Y.

Síla, vizuální charakter a exkluzivita zádě.
Záď BMW Concept X7 iPerformance dává jasně najevo svoji autoritu a exkluzivní eleganci. Působivé rozměry karoserie vozu, základ pro rozlehlé prostory jeho interiéru, jsou zvláště nápadné při pohledu zezadu. Vertikální aerodynamické hrany jasně oddělují záď vozu od jeho boků. Se vzpřímenou zadní siluetou rozdělují štíhlé zadní světlomety objemy karoserie, které naopak spojuje elegantní chromová lišta.

Odvážně navržené světlomety vytvářejí trojrozměrný tvar písmene L a dodávají zádi vozu technicistní příchuť vysoké kvality. Stejně jako v případě přední části rámují povrchy karoserie světlomety jako šperky. Mezi podběhy představuje zadní nárazník s praktickým otevíráním pátých dveří robustní základ pro strukturu zadní části vozu. Absence rámování koncovek výfuku v zadním nárazníku je indikátorem koncepce plug-in hybridního vozu. Nenápadný spodní kryt v barvě karoserie zajišťuje, že záď vozu zakončí svou cestu k silnici stylovým způsobem.

Jako součást své nadcházející modelové ofenzivy vytvořilo BMW novou vizuální podobu svých luxusních vozů, která posune jejich charakter na úroveň nejluxusnějších zástupců výrobního programu BMW. Připravované BMW řady 8 a BMW X7, stejně jako BMW i8 a avizované BMW i8 Roadster se k BMW řady 7 připojí ve značně rozšířeném segmentu luxusních vozů. Tyto automobily mají schopnost se nesmazatelným písmem vrýt do paměti. Svým jedinečným a emotivním pojetím dokáží mimořádným způsobem obohatit typický životní styl svých zákazníků. Identita a přístup, sdílené elitními modely BMW, se odráží v nově navrženém logu, které kombinuje černobílou verzi prvního použitého znaku výrobce před 100 lety, na němž je jméno společnosti „Bayerische Motoren Werke“ napsáno v plném znění. Nová vizuální podoba luxusních modelů značky se poprvé představí ve dnech 14.–24. září 2017 na autosalonu IAA 2017 ve Frankfurtu nad Mohanem.


Petr Šikl, BMW Group

Vyhledat vozidla v inzerci: Bmw

Fotografie k článku

Fotografie k článku BMW Concept X7 iPerformance - obrovské ledviny a futuristický interiér Fotografie k článku BMW Concept X7 iPerformance - obrovské ledviny a futuristický interiér Fotografie k článku BMW Concept X7 iPerformance - obrovské ledviny a futuristický interiér Fotografie k článku BMW Concept X7 iPerformance - obrovské ledviny a futuristický interiér Fotografie k článku BMW Concept X7 iPerformance - obrovské ledviny a futuristický interiér Fotografie k článku BMW Concept X7 iPerformance - obrovské ledviny a futuristický interiér Fotografie k článku BMW Concept X7 iPerformance - obrovské ledviny a futuristický interiér Fotografie k článku BMW Concept X7 iPerformance - obrovské ledviny a futuristický interiér Fotografie k článku BMW Concept X7 iPerformance - obrovské ledviny a futuristický interiér Fotografie k článku BMW Concept X7 iPerformance - obrovské ledviny a futuristický interiér Fotografie k článku BMW Concept X7 iPerformance - obrovské ledviny a futuristický interiér Fotografie k článku BMW Concept X7 iPerformance - obrovské ledviny a futuristický interiér Fotografie k článku BMW Concept X7 iPerformance - obrovské ledviny a futuristický interiér Fotografie k článku BMW Concept X7 iPerformance - obrovské ledviny a futuristický interiér Fotografie k článku BMW Concept X7 iPerformance - obrovské ledviny a futuristický interiér Fotografie k článku BMW Concept X7 iPerformance - obrovské ledviny a futuristický interiér Fotografie k článku BMW Concept X7 iPerformance - obrovské ledviny a futuristický interiér Fotografie k článku BMW Concept X7 iPerformance - obrovské ledviny a futuristický interiér Fotografie k článku BMW Concept X7 iPerformance - obrovské ledviny a futuristický interiér Fotografie k článku BMW Concept X7 iPerformance - obrovské ledviny a futuristický interiér Fotografie k článku BMW Concept X7 iPerformance - obrovské ledviny a futuristický interiér Fotografie k článku BMW Concept X7 iPerformance - obrovské ledviny a futuristický interiér Fotografie k článku BMW Concept X7 iPerformance - obrovské ledviny a futuristický interiér Fotografie k článku BMW Concept X7 iPerformance - obrovské ledviny a futuristický interiér Fotografie k článku BMW Concept X7 iPerformance - obrovské ledviny a futuristický interiér
Nenechte si ujít novinky, které pro Vás připravujeme. Zadejte Váš e-mail:

Sdílet článek

Komentáře k článku:

Další články (posledních 20 z celkem 20)

21.11.2017
Test: Lexus NX300h jde od výstřednosti k originalitě
20.11.2017
Tesla Roadster prý zadupe běžná auta do země
14.11.2017
Test ojetiny: Peugeot Boxer pohodlně odveze pět palet
13.11.2017
Audi A8 - předprodej zahájen, připravte si 2,5 milionu
11.11.2017
Ford Mustang má české ceny, osmiválec nestojí tolik
07.11.2017
Test: Hyundai i30 kombi - je lepší než ostatní?
27.10.2017
BMW X2 - menší než X1, ale více cool a sexy
26.10.2017
Renault Alaskan - převlečenou Navaru koupíte od 892 859 Kč
24.10.2017
Hyundai Kona v prodeji, české ceny má hodně sebevědomé
23.10.2017
Test ojetiny: Citroën C2 – robotu zdar? Spíš nazdar!
21.10.2017
Nové Audi A7 Sportback je hranatější a zatím bez dieselu
20.10.2017
Kia Stinger vstupuje na český trh, milion nestačí
19.10.2017
Test: Hyundai i30 1.4 Turbo - je fakt nejlepší?
16.10.2017
Škoda Kodiaq má lepší výbavu a je praktičtější než Ateca
14.10.2017
Ostrý Hyundai i30 N Performance v prodeji, stojí jako dvě základní i30
12.10.2017
Test: Volkswagen Arteon - lepší Passat?
11.10.2017
Škoda Karoq - vše, co víme o použité technice
10.10.2017
Nissan Leaf s dojezdem 378 km v prodeji, připravte si milion
05.10.2017
Renault Alaskan si můžete koupit již v listopadu
04.10.2017
Volkswagen zahajuje prodej modelu T-Roc od 452 900 Kč