BMW Alpina B7 Biturbo i s pohonem všech kol

vloženo

Loni představený model B7 Biturbo, postavený na bázi aktuální sedmičkové řady F01, právě dostal ke svému ročnímu výročí dárek v podobě verze Allrad s pohonem všech kol. Ovšem i klasická verze se zadním pohonem představuje vůz určený pravým automobilovým gurmánům. S pořádně tučným kontem pochopitelně...

BMW Alpina B7 Biturbo i s pohonem všech kol Zprznit tuningem tak vynikající auto jako je BMW dokáže leckdo, ovšem vyladit jej tak, aby absolutně ve všech směrech překonalo originál, to je těžký úkol i pro ty nejlepší z nejlepších. Podnik Burkarda Bovensiepena v malém bavorském městě Buchloe to dokazuje od roku 1978, kdy vyrukoval s vůbec první řadou upravených bavoráků pod vlastním názvem. Kvality těchto vozů dokonce natolik přesvědčily šéfy BMW, že se Alpina stala jediným oficiálně tolerovaným a později i privilegovaným úpravcem vozů této značky.

Vrcholem výrobního programu jsou tradičně velké sedany, bazírující na základě sedmičkových bavoráků. Pro někoho může být zajímavé, že současná Alpina B7 Biturbo není navzdory své nejvyšší ceně a největší velikosti nejvýkonnějším modelem v programu (překonává ji třeba i kompresorová Alpina B5S na bázi minulého pětkového BMW E60). Kdo ale zná filosofii tohoto výrobce , tak ví, že cílem není co nejabsurdnější výkon na kolech, ale co nejharmoničtější sladění celku- vysokého výkonu, jízdní stability, jízdního komfortu, špičkové výbavy a vytříbeného vzhledu.

Model B7 Biturbo technicky vychází z BMW 750i, v případě debutující verze B7 Biturbo Allrad pak z 750i xDrive. Pro Alpinu B7 byl osmiválci BMW 4,4 Biturbo z důvodu zvýšení plnícího tlaku turbodmychadel snížen kompresní poměr z hodnoty 10:0 (u 750i) na 9,2:1 – jsou zde použity jiné písty. Větší kapacita dmychadel si vyžádala také výrazně větší mezichladiče stlačeného vzduchu, které jsou také umístěny blíže k motoru. Výkon upraveného motoru činí 373 kW při 5500/min a točivý moment vrcholí hodnotou 700 N.m. v rozsahu 3000-4750/min, proti výchozímu motoru BMW 750i tedy přírůstky činí 73 kW a 100 N.m.

B7 Biturbo používá robustní šestistupňovou automatiku ZF 6HP26TU, kterou však řídí vlastním a motoru speciálně přizpůsobeným softwarem a programy Sport/Manual. Tuto převodovku proto nazývá jinak než BMW, konkrétně Alpina Switch-Tronic.
Podobné je to i u vůbec prvního pohonu všech kol Alpina Allrad, který právě obohatil nabídku modelů B7 Biturbo. Mechanicky jde o tentýž pohon všech kol jak u BMW xDrive, tedy lamelový elektronicky ovládaný mezinápravový diferenciál, ovšem Alpina jej opět ovládá vlastním softwarem, který má dále prohloubit proaktivní funkci diferenciálu během projíždění zatáček a na výjezdech z nich.

Standardní zadokolka B7 Biturbo zrychlí z nuly na 100 km/h za 4,7 s, kilometr s pevným startem zvládne za 22,9 s a dosahuje maximální rychlosti 280 km/h. Přesněji teprve na této hodnotě je nastavený elektronický omezovač... Průměrný spotřeba činí dle měřícího cyklu EU 12,1 l/100 km.

Verze s pohonem všech kol B7 Biturbo Allrad zvládne stovku za 4,8 s, kilometr s pevným startem za 23,3 s a maximálka je tentokrát omezena na 270 km/h. Spotřeba 12,8 l/100 km jde hlavně na vrub vyšších jízdních odporů čtyřkolky a vyšší pohotovostní hmotnosti (2130 kg proti 2040 kg u zadokolky).

Specialitkou je, že obě verze lze mít i s prodlouženou karosérií Long (+14 cm) - stejně jako v případě klasického BMW řady 7. V takovém případě zůstane maximální rychlost stejná, pouze sprint z nuly se u obou verzí zhorší 0,1 s.

Nebyla by to Alpina bez specifických a velmi vkusných exteriérových a interiérových doplňků, namátkou jmenujme nádherná 21“ kola, dekor z myrtového dřeva či specifické luxusní kožené čalounění s emblémy značky. Už standardní výbava obsahuje prakticky vše myslitelné, počínaje elektrickým ovládáním všeho co se jen může hýbat a konče veškerými elektronickými systémy pro jízdní dynamiku i bezpečnost.
Cena je však peprná. B7 Biturbo stojí v základu 125.000 eur, verze s pohonem všech kol B7 Biturbo Allrad pak 129.000 eur. Kdo chce dlouhou verzi Long, nadto připlatí dalších 5.000 eur... No ale neberte to, když ji oficiálně můžete objednat už i u nás...

Marek Oborník, foto BMW Apina

Vyhledat vozidla v inzerci: Bmw

Fotografie k článku

Fotografie k článku BMW Alpina B7 Biturbo i s pohonem všech kol Fotografie k článku BMW Alpina B7 Biturbo i s pohonem všech kol Fotografie k článku BMW Alpina B7 Biturbo i s pohonem všech kol Fotografie k článku BMW Alpina B7 Biturbo i s pohonem všech kol Fotografie k článku BMW Alpina B7 Biturbo i s pohonem všech kol Fotografie k článku BMW Alpina B7 Biturbo i s pohonem všech kol Fotografie k článku BMW Alpina B7 Biturbo i s pohonem všech kol Fotografie k článku BMW Alpina B7 Biturbo i s pohonem všech kol Fotografie k článku BMW Alpina B7 Biturbo i s pohonem všech kol Fotografie k článku BMW Alpina B7 Biturbo i s pohonem všech kol Fotografie k článku BMW Alpina B7 Biturbo i s pohonem všech kol Fotografie k článku BMW Alpina B7 Biturbo i s pohonem všech kol Fotografie k článku BMW Alpina B7 Biturbo i s pohonem všech kol Fotografie k článku BMW Alpina B7 Biturbo i s pohonem všech kol Fotografie k článku BMW Alpina B7 Biturbo i s pohonem všech kol Fotografie k článku BMW Alpina B7 Biturbo i s pohonem všech kol Fotografie k článku BMW Alpina B7 Biturbo i s pohonem všech kol Fotografie k článku BMW Alpina B7 Biturbo i s pohonem všech kol Fotografie k článku BMW Alpina B7 Biturbo i s pohonem všech kol
Nenechte si ujít novinky, které pro Vás připravujeme. Zadejte Váš e-mail:

Sdílet článek

Komentáře k článku:

Další články (posledních 20 z celkem 20)

02.12.2016
Mikuláš bude v AAA AUTO nadělovat fotbalovým fanouškům
02.12.2016
Ford Fiesta nové generace přijíždí rovnou ve čtyřech různých verzích
01.12.2016
Test ojetiny: Audi A8 4.2 TDI - přitažlivá kasička
30.11.2016
Na novou Škodu Octavia si připravte minimálně 407 900 Kč
29.11.2016
Modernizovaná Kia Carens od 454 980 Kč
28.11.2016
Prémiový fastback Volkswagen Arteon se představí v Ženevě
27.11.2016
Seat Leon po modernizaci - s 1.2 TSI přijde na 339 900 Kč
26.11.2016
Video: Nový Volkswagen Golf bude udávat reálnou spotřebu
25.11.2016
Nissan X-Trail posiluje nabídku motorů o dvoulitrový diesel
23.11.2016
Test: Dacia Sandero Stepway 0.9 TCe Easy-R – průkopník
22.11.2016
Na Nissan GT-R Nismo si připravte dvojnásobek běžného GT-R
21.11.2016
Nový Volkswagen e-Golf se chlubí dvojnásobným dojezdem a vyšším výkonem
20.11.2016
Hyundai IONIQ Hybrid a IONIQ Eletric přichází na český trh
19.11.2016
Citroën C-Elysée dostal nový nos a zadní světla s 3D efektem
18.11.2016
Test ojetiny: BMW 330i xDrive e92 – emotivní loučení
17.11.2016
Sedm dostupných ojetin, které poslouží početnějším rodinám
16.11.2016
Kia Niro - na hybridný crossover si připravte minimálně 599 980 Kč
15.11.2016
Test: Citroën SpaceTourer 2.0 BlueHDi 150 S&S – Multivane, hlásím problém!
14.11.2016
Škoda Fabia Trumf - nová akční výbava je tady, ušetříte třicet tisíc korun
13.11.2016
Peugeot 3008 v Česku, ceny pod půl milionu nejdou