BMW Alpina B7 Biturbo i s pohonem všech kol

vloženo

Loni představený model B7 Biturbo, postavený na bázi aktuální sedmičkové řady F01, právě dostal ke svému ročnímu výročí dárek v podobě verze Allrad s pohonem všech kol. Ovšem i klasická verze se zadním pohonem představuje vůz určený pravým automobilovým gurmánům. S pořádně tučným kontem pochopitelně...

BMW Alpina B7 Biturbo i s pohonem všech kol Zprznit tuningem tak vynikající auto jako je BMW dokáže leckdo, ovšem vyladit jej tak, aby absolutně ve všech směrech překonalo originál, to je těžký úkol i pro ty nejlepší z nejlepších. Podnik Burkarda Bovensiepena v malém bavorském městě Buchloe to dokazuje od roku 1978, kdy vyrukoval s vůbec první řadou upravených bavoráků pod vlastním názvem. Kvality těchto vozů dokonce natolik přesvědčily šéfy BMW, že se Alpina stala jediným oficiálně tolerovaným a později i privilegovaným úpravcem vozů této značky.

Vrcholem výrobního programu jsou tradičně velké sedany, bazírující na základě sedmičkových bavoráků. Pro někoho může být zajímavé, že současná Alpina B7 Biturbo není navzdory své nejvyšší ceně a největší velikosti nejvýkonnějším modelem v programu (překonává ji třeba i kompresorová Alpina B5S na bázi minulého pětkového BMW E60). Kdo ale zná filosofii tohoto výrobce , tak ví, že cílem není co nejabsurdnější výkon na kolech, ale co nejharmoničtější sladění celku- vysokého výkonu, jízdní stability, jízdního komfortu, špičkové výbavy a vytříbeného vzhledu.

Model B7 Biturbo technicky vychází z BMW 750i, v případě debutující verze B7 Biturbo Allrad pak z 750i xDrive. Pro Alpinu B7 byl osmiválci BMW 4,4 Biturbo z důvodu zvýšení plnícího tlaku turbodmychadel snížen kompresní poměr z hodnoty 10:0 (u 750i) na 9,2:1 – jsou zde použity jiné písty. Větší kapacita dmychadel si vyžádala také výrazně větší mezichladiče stlačeného vzduchu, které jsou také umístěny blíže k motoru. Výkon upraveného motoru činí 373 kW při 5500/min a točivý moment vrcholí hodnotou 700 N.m. v rozsahu 3000-4750/min, proti výchozímu motoru BMW 750i tedy přírůstky činí 73 kW a 100 N.m.

B7 Biturbo používá robustní šestistupňovou automatiku ZF 6HP26TU, kterou však řídí vlastním a motoru speciálně přizpůsobeným softwarem a programy Sport/Manual. Tuto převodovku proto nazývá jinak než BMW, konkrétně Alpina Switch-Tronic.
Podobné je to i u vůbec prvního pohonu všech kol Alpina Allrad, který právě obohatil nabídku modelů B7 Biturbo. Mechanicky jde o tentýž pohon všech kol jak u BMW xDrive, tedy lamelový elektronicky ovládaný mezinápravový diferenciál, ovšem Alpina jej opět ovládá vlastním softwarem, který má dále prohloubit proaktivní funkci diferenciálu během projíždění zatáček a na výjezdech z nich.

Standardní zadokolka B7 Biturbo zrychlí z nuly na 100 km/h za 4,7 s, kilometr s pevným startem zvládne za 22,9 s a dosahuje maximální rychlosti 280 km/h. Přesněji teprve na této hodnotě je nastavený elektronický omezovač... Průměrný spotřeba činí dle měřícího cyklu EU 12,1 l/100 km.

Verze s pohonem všech kol B7 Biturbo Allrad zvládne stovku za 4,8 s, kilometr s pevným startem za 23,3 s a maximálka je tentokrát omezena na 270 km/h. Spotřeba 12,8 l/100 km jde hlavně na vrub vyšších jízdních odporů čtyřkolky a vyšší pohotovostní hmotnosti (2130 kg proti 2040 kg u zadokolky).

Specialitkou je, že obě verze lze mít i s prodlouženou karosérií Long (+14 cm) - stejně jako v případě klasického BMW řady 7. V takovém případě zůstane maximální rychlost stejná, pouze sprint z nuly se u obou verzí zhorší 0,1 s.

Nebyla by to Alpina bez specifických a velmi vkusných exteriérových a interiérových doplňků, namátkou jmenujme nádherná 21“ kola, dekor z myrtového dřeva či specifické luxusní kožené čalounění s emblémy značky. Už standardní výbava obsahuje prakticky vše myslitelné, počínaje elektrickým ovládáním všeho co se jen může hýbat a konče veškerými elektronickými systémy pro jízdní dynamiku i bezpečnost.
Cena je však peprná. B7 Biturbo stojí v základu 125.000 eur, verze s pohonem všech kol B7 Biturbo Allrad pak 129.000 eur. Kdo chce dlouhou verzi Long, nadto připlatí dalších 5.000 eur... No ale neberte to, když ji oficiálně můžete objednat už i u nás...

Marek Oborník, foto BMW Apina

Vyhledat vozidla v inzerci: Bmw

Fotografie k článku

Fotografie k článku BMW Alpina B7 Biturbo i s pohonem všech kol Fotografie k článku BMW Alpina B7 Biturbo i s pohonem všech kol Fotografie k článku BMW Alpina B7 Biturbo i s pohonem všech kol Fotografie k článku BMW Alpina B7 Biturbo i s pohonem všech kol Fotografie k článku BMW Alpina B7 Biturbo i s pohonem všech kol Fotografie k článku BMW Alpina B7 Biturbo i s pohonem všech kol Fotografie k článku BMW Alpina B7 Biturbo i s pohonem všech kol Fotografie k článku BMW Alpina B7 Biturbo i s pohonem všech kol Fotografie k článku BMW Alpina B7 Biturbo i s pohonem všech kol Fotografie k článku BMW Alpina B7 Biturbo i s pohonem všech kol Fotografie k článku BMW Alpina B7 Biturbo i s pohonem všech kol Fotografie k článku BMW Alpina B7 Biturbo i s pohonem všech kol Fotografie k článku BMW Alpina B7 Biturbo i s pohonem všech kol Fotografie k článku BMW Alpina B7 Biturbo i s pohonem všech kol Fotografie k článku BMW Alpina B7 Biturbo i s pohonem všech kol Fotografie k článku BMW Alpina B7 Biturbo i s pohonem všech kol Fotografie k článku BMW Alpina B7 Biturbo i s pohonem všech kol Fotografie k článku BMW Alpina B7 Biturbo i s pohonem všech kol Fotografie k článku BMW Alpina B7 Biturbo i s pohonem všech kol
Nenechte si ujít novinky, které pro Vás připravujeme. Zadejte Váš e-mail:

Sdílet článek

Komentáře k článku:

Další články (posledních 20 z celkem 20)

25.02.2017
Seat Leon Cupra 300 - tři karoserie, více síly a moderní techniky
24.02.2017
Hyundai i30 kombi jde po krku Octavii, nabídne 602 litrů velký zavazadlový prostor
23.02.2017
Kia Rio přijíždí ve čtvrté generaci s cenou od 279 980 Kč
23.02.2017
Test ojetiny: Honda Accord 2.0i ES (5. gen.) – neochvějná legenda
22.02.2017
Modernizace přinesla Škodě Rapid tříválec TSI a internet
22.02.2017
Pagani Huayra Roadster je krásný, ale koupit si ho nemůžete
21.02.2017
Opel Insignia Grand Sport - co bude pod kapotou? podívejte se na kompletní přehled motorů
20.02.2017
Test: Volkswagen Amarok 3.0 TDI V6 – výsměch konvencím
19.02.2017
Peugeot Partner Tepee Electric to je auto pro pět cestujících a zavazadla
18.02.2017
Mercedes-Maybach G 650 Landaulet – špička okázalosti
17.02.2017
Desátá generace Hondy Civic má české ceny
16.02.2017
Přichází poslední samuraj – Ferrari 812 Superfast
16.02.2017
Test ojetiny: Volkswagen Golf Variant 1.6 TDI - nepřítel nových aut
15.02.2017
Smart končí s konvenčními pohony! Zatím v USA...
15.02.2017
Je výhodnější Citroën C-Elysée nebo Peugeot 301?
14.02.2017
Nejprodávanější auto v roce 2016? Corolla ani Golf to není
13.02.2017
Test: Kia Optima SW 1.7 CRDi – typická střední třída
12.02.2017
Čeští motoristé totálně pohořeli v testu inteligence!
12.02.2017
Všechno, co jste chtěli vědět o nové Škodě Octavii a Octavii Combi
11.02.2017
Audi RS 3 Sportback pohání nejvýkonnější sériově vyráběný pětiválec na světě