BMW Alpina B7 Biturbo i s pohonem všech kol
Loni představený model B7 Biturbo, postavený na bázi aktuální sedmičkové řady F01, právě dostal ke svému ročnímu výročí dárek v podobě verze Allrad s pohonem všech kol. Ovšem i klasická verze se zadním pohonem představuje vůz určený pravým automobilovým gurmánům. S pořádně tučným kontem pochopitelně...
Zprznit tuningem tak vynikající auto jako je BMW dokáže leckdo, ovšem vyladit jej tak, aby absolutně ve všech směrech překonalo originál, to je těžký úkol i pro ty nejlepší z nejlepších. Podnik Burkarda Bovensiepena v malém bavorském městě Buchloe to dokazuje od roku 1978, kdy vyrukoval s vůbec první řadou upravených bavoráků pod vlastním názvem. Kvality těchto vozů dokonce natolik přesvědčily šéfy BMW, že se Alpina stala jediným oficiálně tolerovaným a později i privilegovaným úpravcem vozů této značky.
Model B7 Biturbo technicky vychází z BMW 750i, v případě debutující verze B7 Biturbo Allrad pak z 750i xDrive. Pro Alpinu B7 byl osmiválci BMW 4,4 Biturbo z důvodu zvýšení plnícího tlaku turbodmychadel snížen kompresní poměr z hodnoty 10:0 (u 750i) na 9,2:1 – jsou zde použity jiné písty. Větší kapacita dmychadel si vyžádala také výrazně větší mezichladiče stlačeného vzduchu, které jsou také umístěny blíže k motoru. Výkon upraveného motoru činí 373 kW při 5500/min a točivý moment vrcholí hodnotou 700 N.m. v rozsahu 3000-4750/min, proti výchozímu motoru BMW 750i tedy přírůstky činí 73 kW a 100 N.m.
B7 Biturbo používá robustní šestistupňovou automatiku ZF 6HP26TU, kterou však řídí vlastním a motoru speciálně přizpůsobeným softwarem a programy Sport/Manual. Tuto převodovku proto nazývá jinak než BMW, konkrétně Alpina Switch-Tronic.
Podobné je to i u vůbec prvního pohonu všech kol Alpina Allrad, který právě obohatil nabídku modelů B7 Biturbo. Mechanicky jde o tentýž pohon všech kol jak u BMW xDrive, tedy lamelový elektronicky ovládaný mezinápravový diferenciál, ovšem Alpina jej opět ovládá vlastním softwarem, který má dále prohloubit proaktivní funkci diferenciálu během projíždění zatáček a na výjezdech z nich.
Standardní zadokolka B7 Biturbo zrychlí z nuly na 100 km/h za 4,7 s, kilometr s pevným startem zvládne za 22,9 s a dosahuje maximální rychlosti 280 km/h. Přesněji teprve na této hodnotě je nastavený elektronický omezovač... Průměrný spotřeba činí dle měřícího cyklu EU 12,1 l/100 km.
Verze s pohonem všech kol B7 Biturbo Allrad zvládne stovku za 4,8 s, kilometr s pevným startem za 23,3 s a maximálka je tentokrát omezena na 270 km/h. Spotřeba 12,8 l/100 km jde hlavně na vrub vyšších jízdních odporů čtyřkolky a vyšší pohotovostní hmotnosti (2130 kg proti 2040 kg u zadokolky).
Specialitkou je, že obě verze lze mít i s prodlouženou karosérií Long (+14 cm) - stejně jako v případě klasického BMW řady 7. V takovém případě zůstane maximální rychlost stejná, pouze sprint z nuly se u obou verzí zhorší 0,1 s.
Nebyla by to Alpina bez specifických a velmi vkusných exteriérových a interiérových doplňků, namátkou jmenujme nádherná 21“ kola, dekor z myrtového dřeva či specifické luxusní kožené čalounění s emblémy značky. Už standardní výbava obsahuje prakticky vše myslitelné, počínaje elektrickým ovládáním všeho co se jen může hýbat a konče veškerými elektronickými systémy pro jízdní dynamiku i bezpečnost.
Cena je však peprná. B7 Biturbo stojí v základu 125.000 eur, verze s pohonem všech kol B7 Biturbo Allrad pak 129.000 eur. Kdo chce dlouhou verzi Long, nadto připlatí dalších 5.000 eur... No ale neberte to, když ji oficiálně můžete objednat už i u nás...
Marek Oborník, foto BMW Apina
Vyhledat vozidla v inzerci: Bmw
Fotografie k článku



















Sdílet článek
Komentáře k článku:
SOUVISEJÍCÍ ČLÁNKY
Všechny články o značce / modelu
NEJNOVĚJŠÍ ČLÁNKY
Citroën slaví 100 let výbavou Celebration
100. výročí založení: značka Citroën otevírá rok oslav 100. výročí svého založení výjimečnou obchodní nabídkou zahrnující několik zástupců své modelové řady: městský vůz C3, kompaktní SUV C3 Aircross, C4 Cactus a Nové..
Test ojetiny: Škoda Octavia – sen českého chataře
První generace novodobé Škody Octavia se dodnes za své prodeje nemusí stydět. Na trhu ojetin stále funguje mezi levnými..
Test: BMW 540d xDrive - zapomeňte na SUV
Móda vozů kategorie SUV nezná mezí a tak trochu se zapomíná na modely klasické koncepce. A je to podle nás škoda,..
BMW přestavilo modely X3 a X4 ve verzi M Competition
Je to tady, zájemci o šestiválcová BMW se dočkaly. Mnichovská automobilka představuje modely BMW X3 M a BMW X4 M a..
Test ojetiny: Renault Mégane – než přišel pád
První generace Renaultu Mégane se dnes řadí k opravdu laciným ojetinám. Na rozdíl od svého nástupce má poměrně dobré..