BMW Alpina B5 Biturbo: došlo i na novou pětku

vloženo

Nároční zájemci o nové pětkové BMW, kterým se zdá vrcholný model 550i příliš obyčejný a na špičkovou M5 nechtějí z nějakého důvodu čekat, se mohou od nynějška tetelit blahem. Alpina- privilegovaný dvorní úpravce vozů mnichovské značky si vzal „do parády“ právě novou pětku F10

BMW Alpina B5 Biturbo: došlo i na novou pětku BMW Alpina B5 Biturbo: došlo i na novou pětku

Nová „pětka“ B5 Biturbo bude využívat ten samý motor, co velká B7 Biturbo. Přeplňovaný osmiválec BMW 4,4 Bi-turbo, který ve standardním naladění na 300 kW figuruje v modelech BMW 550i a 750i, má pro Alpinu nižší kompresní poměr a naopak vyšší plnící tlak (až 1 bar) díky odlišným turbodmychadlům. Mezichladič stlačeného vzduchu má vyšší účinnost, odolnější písty dodává Mahle.


Výsledkem je 373 kW při 5500/min a točivý moment 700 N.m. mezi 3000-4750/min, tyto hodnoty jsou pro B5 Biturbo i B7 Biturbo naprosto shodné.

B5 Biturbo má na rozdíl od větší sedmičky osmistupňovou automatiku (B7 má šestistupňovou). Převodovka je původem od ZF, Alpina ji však tradičně vybavila vlastním softwarem, takže opět nese název Switch- Tronic. Manuální řazení je možné pomocí poněkud „utajených“ tlačítek na horní části ramen volantu.

Raketa na kolech
Alpina B5 Biturbo zrychlí z 0-100 km/h za 4,7 s a dosáhne maximální rychlosti 308 km/h.
Akcelerace je tedy srovnatelná se sedmičkou B7, maximální rychlost je však vyšší, neboť B5 nemá elektronický omezovač. Na spotřebě majitelům asi moc záležet nebude, pro uspokojení legislativy vykazuje nová Alpina spotřebu jen 10,8 l/100 km, čemuž odpovídá ekvivalent 252g CO2 /km. Ta reálná pak bude minimálně o polovinu vyšší…

Dimenzování brzdové soustavy si ničím nezadá s opravdovými supersporty- ventilované kotouče mají vpředu průměr 374 mm a vzadu jsou jen nepatrně menší -370 mm. Potřebný „grip“ poskytují pneumatiky Michelin Pilot Super Sport s rozměry 255/35ZR20 (vpředu) a 285/30ZR20 (vzadu), které zároveň nabízejí i lepší jízdní komfort než originální bavorácké runflaty s vyšším profilem a neskutečně tvrdými boky.

Kouzelné tlačítko
B5 Biturbo má sériově elektronicky řízené tlumiče a stabilizátory, jejichž charakteristika se spolu s progresí plynového pedálu a reakcí převodovky mění tlačítkem vlevo od volící páky. K dispozici jsou čtyři režimy s dostatečně výmluvnými názvy: Normal, Comfort, Sport a Sport +.

Na podvozku mnoho zásadních mechanických změn není, podvozek pětkové řady je natolik dobrý, že pro potřebnou stabilitu v rychlostech kolem 300 km/h stačilo instalovat jen nepatrně nižší a tužší pružiny. Alpina udává i blíže nespecifikovanou malou úpravu ramen na přední nápravě.

Exteriér a interiér je vyveden v tradičním duchu tohoto úpravce- změny proti velkosériové pětce jsou minimální a velmi decentní. Zvenčí zaujmou aerodynamické nástavce prahů, nárazníků a čtveřice oválných koncovek výfuku, vevnitř pak špičkové kožené čalounění „Lavalina“, vkusný dřevěný dekor a tradiční modré přístroje s logem výrobce.

Cena toho času zatím nebyla stanovena, očekává se částka těsně nad hranicí 100 tisíc eur.

Marek Oborník, foto BMW Alpina

Vyhledat vozidla v inzerci: Bmw

Fotografie k článku

Fotografie k článku BMW Alpina B5 Biturbo: došlo i na novou pětku Fotografie k článku BMW Alpina B5 Biturbo: došlo i na novou pětku Fotografie k článku BMW Alpina B5 Biturbo: došlo i na novou pětku Fotografie k článku BMW Alpina B5 Biturbo: došlo i na novou pětku Fotografie k článku BMW Alpina B5 Biturbo: došlo i na novou pětku Fotografie k článku BMW Alpina B5 Biturbo: došlo i na novou pětku
Nenechte si ujít novinky, které pro Vás připravujeme. Zadejte Váš e-mail:

Sdílet článek

Komentáře k článku:

Další články (posledních 20 z celkem 20)

22.10.2018
Nissan Qashqai dostal nový motor a dvouspojkovou převodovku
18.10.2018
Jaká auta jsou nejspolehlivější? Podle britů to jsou vozy z Japonska
17.10.2018
Luxusní BMW X7 představeno! Je obrovské a bude mít minimálně šestiválec
16.10.2018
Test ojetiny: Škoda Fabia – první generace láká cenou
15.10.2018
Nástupce Škody Rapid se bude jmenovat Scala
12.10.2018
Hyundai i40 místo příchodu nové generace prošel modernizací
08.10.2018
Hyundai i30 Fastback N - Nošovický rychlík se představuje
07.10.2018
Zbrusu nová generace BMW řady 3 je tady
06.10.2018
Test: Lexus RX L 450h přináší recept na pohodu
05.10.2018
Test ojetiny: Alfa Romeo Giulietta 1.4T (video)
03.10.2018
Na Škodu Kodiaq RS milion korun rozhodně nestačí
02.10.2018
Test ojetiny: Opel Astra H – stále přitažlivá a za dobrou cenu!
01.10.2018
Platí nová povinná výbava do auta!
29.09.2018
Test: N jako Nejlepší? Hyundai i30 N Performance

28.09.2018
Test ojetiny: Hyundai Atos Prime – levná nákupní taška
27.09.2018
Volvo V60 Cross Country - zvýšené kombi se chystá do terénu
25.09.2018
Test: Toyota GT 86 Black Touch - stárnoucí recept na zábavu
23.09.2018
Nissan uvádí na trh odolnější Navaru OFF-ROADER AT32
21.09.2018
Uhrančivý Peugeot 508 má české ceny
20.09.2018
Kia Sportage po modernizaci přijde minimálně na 514 980 Kč