BMW Alpina B5 Biturbo: došlo i na novou pětku

vloženo

Nároční zájemci o nové pětkové BMW, kterým se zdá vrcholný model 550i příliš obyčejný a na špičkovou M5 nechtějí z nějakého důvodu čekat, se mohou od nynějška tetelit blahem. Alpina- privilegovaný dvorní úpravce vozů mnichovské značky si vzal „do parády“ právě novou pětku F10

BMW Alpina B5 Biturbo: došlo i na novou pětku Nová „pětka“ B5 Biturbo bude využívat ten samý motor, co velká B7 Biturbo. Přeplňovaný osmiválec BMW 4,4 Bi-turbo, který ve standardním naladění na 300 kW figuruje v modelech BMW 550i a 750i, má pro Alpinu nižší kompresní poměr a naopak vyšší plnící tlak (až 1 bar) díky odlišným turbodmychadlům. Mezichladič stlačeného vzduchu má vyšší účinnost, odolnější písty dodává Mahle.

Výsledkem je 373 kW při 5500/min a točivý moment 700 N.m. mezi 3000-4750/min, tyto hodnoty jsou pro B5 Biturbo i B7 Biturbo naprosto shodné.

B5 Biturbo má na rozdíl od větší sedmičky osmistupňovou automatiku (B7 má šestistupňovou). Převodovka je původem od ZF, Alpina ji však tradičně vybavila vlastním softwarem, takže opět nese název Switch- Tronic. Manuální řazení je možné pomocí poněkud „utajených“ tlačítek na horní části ramen volantu.

Raketa na kolech
Alpina B5 Biturbo zrychlí z 0-100 km/h za 4,7 s a dosáhne maximální rychlosti 308 km/h.
Akcelerace je tedy srovnatelná se sedmičkou B7, maximální rychlost je však vyšší, neboť B5 nemá elektronický omezovač. Na spotřebě majitelům asi moc záležet nebude, pro uspokojení legislativy vykazuje nová Alpina spotřebu jen 10,8 l/100 km, čemuž odpovídá ekvivalent 252g CO2 /km. Ta reálná pak bude minimálně o polovinu vyšší…

Dimenzování brzdové soustavy si ničím nezadá s opravdovými supersporty- ventilované kotouče mají vpředu průměr 374 mm a vzadu jsou jen nepatrně menší -370 mm. Potřebný „grip“ poskytují pneumatiky Michelin Pilot Super Sport s rozměry 255/35ZR20 (vpředu) a 285/30ZR20 (vzadu), které zároveň nabízejí i lepší jízdní komfort než originální bavorácké runflaty s vyšším profilem a neskutečně tvrdými boky.

Kouzelné tlačítko
B5 Biturbo má sériově elektronicky řízené tlumiče a stabilizátory, jejichž charakteristika se spolu s progresí plynového pedálu a reakcí převodovky mění tlačítkem vlevo od volící páky. K dispozici jsou čtyři režimy s dostatečně výmluvnými názvy: Normal, Comfort, Sport a Sport +.

Na podvozku mnoho zásadních mechanických změn není, podvozek pětkové řady je natolik dobrý, že pro potřebnou stabilitu v rychlostech kolem 300 km/h stačilo instalovat jen nepatrně nižší a tužší pružiny. Alpina udává i blíže nespecifikovanou malou úpravu ramen na přední nápravě.

Exteriér a interiér je vyveden v tradičním duchu tohoto úpravce- změny proti velkosériové pětce jsou minimální a velmi decentní. Zvenčí zaujmou aerodynamické nástavce prahů, nárazníků a čtveřice oválných koncovek výfuku, vevnitř pak špičkové kožené čalounění „Lavalina“, vkusný dřevěný dekor a tradiční modré přístroje s logem výrobce.

Cena toho času zatím nebyla stanovena, očekává se částka těsně nad hranicí 100 tisíc eur.

Marek Oborník, foto BMW Alpina

Vyhledat vozidla v inzerci: Bmw

Fotografie k článku

Fotografie k článku BMW Alpina B5 Biturbo: došlo i na novou pětku Fotografie k článku BMW Alpina B5 Biturbo: došlo i na novou pětku Fotografie k článku BMW Alpina B5 Biturbo: došlo i na novou pětku Fotografie k článku BMW Alpina B5 Biturbo: došlo i na novou pětku Fotografie k článku BMW Alpina B5 Biturbo: došlo i na novou pětku Fotografie k článku BMW Alpina B5 Biturbo: došlo i na novou pětku
Nenechte si ujít novinky, které pro Vás připravujeme. Zadejte Váš e-mail:

Sdílet článek

Komentáře k článku:

Další články (posledních 20 z celkem 20)

08.12.2016
Test: Volkswagen Golf GTI Performance – univerzálně dokonalý
07.12.2016
Nový Opel Insignia Grand Sport - informace a fotografie
06.12.2016
Nissan X-Trail 2.0 dCi má české ceny, začínají na 779 500 Kč
06.12.2016
Chcete si za volantem užívat pohodlí? Zkuste automatickou převodovku. V zimě ji prověříte nejlépe
05.12.2016
Nový Seat Leon Cupra dostal 300 koní a pohon všech kol
05.12.2016
Dacia hlásí rekordní rok a na její modely se čeká déle, než půl roku
04.12.2016
Lexus GS F a RC F nově standardně se systémem adaptivního variabilního odpružení
03.12.2016
Nový Hyundai i10 bez klimatizace a rádia za 219 990 Kč
02.12.2016
Mikuláš bude v AAA AUTO nadělovat fotbalovým fanouškům
02.12.2016
Ford Fiesta nové generace přijíždí rovnou ve čtyřech různých verzích
01.12.2016
Test ojetiny: Audi A8 4.2 TDI - přitažlivá kasička
30.11.2016
Na novou Škodu Octavia si připravte minimálně 407 900 Kč
28.11.2016
Prémiový fastback Volkswagen Arteon se představí v Ženevě
27.11.2016
Seat Leon po modernizaci - s 1.2 TSI přijde na 339 900 Kč
26.11.2016
Video: Nový Volkswagen Golf bude udávat reálnou spotřebu
25.11.2016
Nissan X-Trail posiluje nabídku motorů o dvoulitrový diesel
23.11.2016
Test: Dacia Sandero Stepway 0.9 TCe Easy-R – průkopník
22.11.2016
Na Nissan GT-R Nismo si připravte dvojnásobek běžného GT-R
21.11.2016
Nový Volkswagen e-Golf se chlubí dvojnásobným dojezdem a vyšším výkonem
20.11.2016
Hyundai IONIQ Hybrid a IONIQ Eletric přichází na český trh