BMW Alpina B5 Biturbo: došlo i na novou pětku

vloženo

Nároční zájemci o nové pětkové BMW, kterým se zdá vrcholný model 550i příliš obyčejný a na špičkovou M5 nechtějí z nějakého důvodu čekat, se mohou od nynějška tetelit blahem. Alpina- privilegovaný dvorní úpravce vozů mnichovské značky si vzal „do parády“ právě novou pětku F10

BMW Alpina B5 Biturbo: došlo i na novou pětku Nová „pětka“ B5 Biturbo bude využívat ten samý motor, co velká B7 Biturbo. Přeplňovaný osmiválec BMW 4,4 Bi-turbo, který ve standardním naladění na 300 kW figuruje v modelech BMW 550i a 750i, má pro Alpinu nižší kompresní poměr a naopak vyšší plnící tlak (až 1 bar) díky odlišným turbodmychadlům. Mezichladič stlačeného vzduchu má vyšší účinnost, odolnější písty dodává Mahle.

Výsledkem je 373 kW při 5500/min a točivý moment 700 N.m. mezi 3000-4750/min, tyto hodnoty jsou pro B5 Biturbo i B7 Biturbo naprosto shodné.

B5 Biturbo má na rozdíl od větší sedmičky osmistupňovou automatiku (B7 má šestistupňovou). Převodovka je původem od ZF, Alpina ji však tradičně vybavila vlastním softwarem, takže opět nese název Switch- Tronic. Manuální řazení je možné pomocí poněkud „utajených“ tlačítek na horní části ramen volantu.

Raketa na kolech
Alpina B5 Biturbo zrychlí z 0-100 km/h za 4,7 s a dosáhne maximální rychlosti 308 km/h.
Akcelerace je tedy srovnatelná se sedmičkou B7, maximální rychlost je však vyšší, neboť B5 nemá elektronický omezovač. Na spotřebě majitelům asi moc záležet nebude, pro uspokojení legislativy vykazuje nová Alpina spotřebu jen 10,8 l/100 km, čemuž odpovídá ekvivalent 252g CO2 /km. Ta reálná pak bude minimálně o polovinu vyšší…

Dimenzování brzdové soustavy si ničím nezadá s opravdovými supersporty- ventilované kotouče mají vpředu průměr 374 mm a vzadu jsou jen nepatrně menší -370 mm. Potřebný „grip“ poskytují pneumatiky Michelin Pilot Super Sport s rozměry 255/35ZR20 (vpředu) a 285/30ZR20 (vzadu), které zároveň nabízejí i lepší jízdní komfort než originální bavorácké runflaty s vyšším profilem a neskutečně tvrdými boky.

Kouzelné tlačítko
B5 Biturbo má sériově elektronicky řízené tlumiče a stabilizátory, jejichž charakteristika se spolu s progresí plynového pedálu a reakcí převodovky mění tlačítkem vlevo od volící páky. K dispozici jsou čtyři režimy s dostatečně výmluvnými názvy: Normal, Comfort, Sport a Sport +.

Na podvozku mnoho zásadních mechanických změn není, podvozek pětkové řady je natolik dobrý, že pro potřebnou stabilitu v rychlostech kolem 300 km/h stačilo instalovat jen nepatrně nižší a tužší pružiny. Alpina udává i blíže nespecifikovanou malou úpravu ramen na přední nápravě.

Exteriér a interiér je vyveden v tradičním duchu tohoto úpravce- změny proti velkosériové pětce jsou minimální a velmi decentní. Zvenčí zaujmou aerodynamické nástavce prahů, nárazníků a čtveřice oválných koncovek výfuku, vevnitř pak špičkové kožené čalounění „Lavalina“, vkusný dřevěný dekor a tradiční modré přístroje s logem výrobce.

Cena toho času zatím nebyla stanovena, očekává se částka těsně nad hranicí 100 tisíc eur.

Marek Oborník, foto BMW Alpina

Vyhledat vozidla v inzerci: Bmw

Fotografie k článku

Fotografie k článku BMW Alpina B5 Biturbo: došlo i na novou pětku Fotografie k článku BMW Alpina B5 Biturbo: došlo i na novou pětku Fotografie k článku BMW Alpina B5 Biturbo: došlo i na novou pětku Fotografie k článku BMW Alpina B5 Biturbo: došlo i na novou pětku Fotografie k článku BMW Alpina B5 Biturbo: došlo i na novou pětku Fotografie k článku BMW Alpina B5 Biturbo: došlo i na novou pětku
Nenechte si ujít novinky, které pro Vás připravujeme. Zadejte Váš e-mail:

Sdílet článek

Komentáře k článku:

Další články (posledních 20 z celkem 20)

29.03.2017
Škoda Vision E - předobraz elektrického a autonomního Kodiaqu Coupé?
27.03.2017
Hypersport-GT od McLarenu bude nejaerodynamičtějším vozem lidských dějin!
27.03.2017
Test: BMW X1 2.0d xDrive se přizpůsobilo zákazníkům
26.03.2017
Video k testu: Kia Optima SW GT
25.03.2017
Automobilka Tesla ruší produkci svého Model S 60 a 60 D a půjčuje si u investorů! Má snad málo peněz?
24.03.2017
Na Volkswagen e-Golf stačí milion, nově dojede až 200 km
24.03.2017
Renault Alpine A110 s motorem 1.8 Turbo a výkonem 252 koní
23.03.2017
Seat bude mít dvě nová SUV, Aronu menší než Atecu a také větší sedmimístné SUV
23.03.2017
Test ojetiny: BMW 520i (E60) – rozumný základ
22.03.2017
Nový Golf GTI Performance má 245 koní a cenu 745 900 Kč
21.03.2017
Audi S4 a S4 Avant v prodeji, připravte si minimálně 1,6 milionu
21.03.2017
Jeep Compass se dokáže ve verzi Trailhawk plazit i po zdi
20.03.2017
Test: Kia Optima SW GT - tvrdý oříšek
19.03.2017
3 nejbrutálnější kombi letošní Ženevy s dynamikou supersportů
19.03.2017
Lexus a Porsche jsou nejméně problémové, Fiat naopak propadák
18.03.2017
3 nejzajímavější kombi letošní Ženevy, která vás nezruinují
17.03.2017
Mitsubishi Eclipse Cross bude soupeřit s novou Škodou Yeti
16.03.2017
Test ojetiny: Opel Corsa 1.0 Turbo ecoFLEX – tvrdý hráč, či dámská hračka?
15.03.2017
Žádné překvapení - českým Autem roku 2017 je Škoda Kodiaq
14.03.2017
Bentley Mulsanne Hallmark Series by Mulliner - individuální luxus