BMW Alpina B5 Biturbo: došlo i na novou pětku

vloženo

Nároční zájemci o nové pětkové BMW, kterým se zdá vrcholný model 550i příliš obyčejný a na špičkovou M5 nechtějí z nějakého důvodu čekat, se mohou od nynějška tetelit blahem. Alpina- privilegovaný dvorní úpravce vozů mnichovské značky si vzal „do parády“ právě novou pětku F10

BMW Alpina B5 Biturbo: došlo i na novou pětku Nová „pětka“ B5 Biturbo bude využívat ten samý motor, co velká B7 Biturbo. Přeplňovaný osmiválec BMW 4,4 Bi-turbo, který ve standardním naladění na 300 kW figuruje v modelech BMW 550i a 750i, má pro Alpinu nižší kompresní poměr a naopak vyšší plnící tlak (až 1 bar) díky odlišným turbodmychadlům. Mezichladič stlačeného vzduchu má vyšší účinnost, odolnější písty dodává Mahle.

Výsledkem je 373 kW při 5500/min a točivý moment 700 N.m. mezi 3000-4750/min, tyto hodnoty jsou pro B5 Biturbo i B7 Biturbo naprosto shodné.

B5 Biturbo má na rozdíl od větší sedmičky osmistupňovou automatiku (B7 má šestistupňovou). Převodovka je původem od ZF, Alpina ji však tradičně vybavila vlastním softwarem, takže opět nese název Switch- Tronic. Manuální řazení je možné pomocí poněkud „utajených“ tlačítek na horní části ramen volantu.

Raketa na kolech
Alpina B5 Biturbo zrychlí z 0-100 km/h za 4,7 s a dosáhne maximální rychlosti 308 km/h.
Akcelerace je tedy srovnatelná se sedmičkou B7, maximální rychlost je však vyšší, neboť B5 nemá elektronický omezovač. Na spotřebě majitelům asi moc záležet nebude, pro uspokojení legislativy vykazuje nová Alpina spotřebu jen 10,8 l/100 km, čemuž odpovídá ekvivalent 252g CO2 /km. Ta reálná pak bude minimálně o polovinu vyšší…

Dimenzování brzdové soustavy si ničím nezadá s opravdovými supersporty- ventilované kotouče mají vpředu průměr 374 mm a vzadu jsou jen nepatrně menší -370 mm. Potřebný „grip“ poskytují pneumatiky Michelin Pilot Super Sport s rozměry 255/35ZR20 (vpředu) a 285/30ZR20 (vzadu), které zároveň nabízejí i lepší jízdní komfort než originální bavorácké runflaty s vyšším profilem a neskutečně tvrdými boky.

Kouzelné tlačítko
B5 Biturbo má sériově elektronicky řízené tlumiče a stabilizátory, jejichž charakteristika se spolu s progresí plynového pedálu a reakcí převodovky mění tlačítkem vlevo od volící páky. K dispozici jsou čtyři režimy s dostatečně výmluvnými názvy: Normal, Comfort, Sport a Sport +.

Na podvozku mnoho zásadních mechanických změn není, podvozek pětkové řady je natolik dobrý, že pro potřebnou stabilitu v rychlostech kolem 300 km/h stačilo instalovat jen nepatrně nižší a tužší pružiny. Alpina udává i blíže nespecifikovanou malou úpravu ramen na přední nápravě.

Exteriér a interiér je vyveden v tradičním duchu tohoto úpravce- změny proti velkosériové pětce jsou minimální a velmi decentní. Zvenčí zaujmou aerodynamické nástavce prahů, nárazníků a čtveřice oválných koncovek výfuku, vevnitř pak špičkové kožené čalounění „Lavalina“, vkusný dřevěný dekor a tradiční modré přístroje s logem výrobce.

Cena toho času zatím nebyla stanovena, očekává se částka těsně nad hranicí 100 tisíc eur.

Marek Oborník, foto BMW Alpina

Vyhledat vozidla v inzerci: Bmw

Fotografie k článku

Fotografie k článku BMW Alpina B5 Biturbo: došlo i na novou pětku Fotografie k článku BMW Alpina B5 Biturbo: došlo i na novou pětku Fotografie k článku BMW Alpina B5 Biturbo: došlo i na novou pětku Fotografie k článku BMW Alpina B5 Biturbo: došlo i na novou pětku Fotografie k článku BMW Alpina B5 Biturbo: došlo i na novou pětku Fotografie k článku BMW Alpina B5 Biturbo: došlo i na novou pětku
Nenechte si ujít novinky, které pro Vás připravujeme. Zadejte Váš e-mail:

Sdílet článek

Komentáře k článku:

Další články (posledních 20 z celkem 20)

22.01.2017
Facelift BMW řady 4 přinesl sportovnější podvozek
21.01.2017
Video: Opel Crossland X - nový crossover do města
21.01.2017
Nissan Navara přijíždí v exkluzivní limitované edici Trek-1°
20.01.2017
Opel Meriva vyklidí pole nástupci Crossland X
19.01.2017
Test: Audi SQ7 4.0 biTDI – Světová extratřída! (+video)
18.01.2017
Chcete koupit Toyotu nebo Peugeot? Od soboty ušetříte desetitisíce
17.01.2017
Kolik Simply Clever prvků má nová Octavia? Podívejte se!
16.01.2017
Test: Škoda Octavia 1.0 TSI – lepší, než myslíte (+video)
15.01.2017
Škoda Muzeum se chlubí rekordní návštěvností, už jste tam byli?
14.01.2017
Renault Megane GrandCoupe - limuzína za cenu Škody Rapid
13.01.2017
Auto ESA spouští akci „SLEVA TÝDNE“
13.01.2017
Nové Audi SQ5 ve znamení návratu benzínového šestiválce
12.01.2017
Nová generace Hyundai i30 je tady, na trh vstupuje v limitované výbavě
12.01.2017
Test: Honda HR-V 1.5 i-VTEC CVT – třetí do party
11.01.2017
Škoda Octavia má nový vzhled, ale původní techniku. Nové motory až v létě
11.01.2017
Bentley Continental Supersports je králem čtyřmístných kupé
10.01.2017
Lexus LS 2018 - luxusní limuzína s desetistupňovým automatem
09.01.2017
Kia Stinger bude zadokolka a půjde po krku prémiovým konkurentům
09.01.2017
Test ojetiny: Volkswagen Passat 3,6 FSI 4Motion - pan Tajemný
08.01.2017
Nová auta budou ještě bezpečnější. Povinně!