BMW Alpina B5 Biturbo: došlo i na novou pětku

vloženo

Nároční zájemci o nové pětkové BMW, kterým se zdá vrcholný model 550i příliš obyčejný a na špičkovou M5 nechtějí z nějakého důvodu čekat, se mohou od nynějška tetelit blahem. Alpina- privilegovaný dvorní úpravce vozů mnichovské značky si vzal „do parády“ právě novou pětku F10

BMW Alpina B5 Biturbo: došlo i na novou pětku BMW Alpina B5 Biturbo: došlo i na novou pětku

Nová „pětka“ B5 Biturbo bude využívat ten samý motor, co velká B7 Biturbo. Přeplňovaný osmiválec BMW 4,4 Bi-turbo, který ve standardním naladění na 300 kW figuruje v modelech BMW 550i a 750i, má pro Alpinu nižší kompresní poměr a naopak vyšší plnící tlak (až 1 bar) díky odlišným turbodmychadlům. Mezichladič stlačeného vzduchu má vyšší účinnost, odolnější písty dodává Mahle.


Výsledkem je 373 kW při 5500/min a točivý moment 700 N.m. mezi 3000-4750/min, tyto hodnoty jsou pro B5 Biturbo i B7 Biturbo naprosto shodné.

B5 Biturbo má na rozdíl od větší sedmičky osmistupňovou automatiku (B7 má šestistupňovou). Převodovka je původem od ZF, Alpina ji však tradičně vybavila vlastním softwarem, takže opět nese název Switch- Tronic. Manuální řazení je možné pomocí poněkud „utajených“ tlačítek na horní části ramen volantu.

Raketa na kolech
Alpina B5 Biturbo zrychlí z 0-100 km/h za 4,7 s a dosáhne maximální rychlosti 308 km/h.
Akcelerace je tedy srovnatelná se sedmičkou B7, maximální rychlost je však vyšší, neboť B5 nemá elektronický omezovač. Na spotřebě majitelům asi moc záležet nebude, pro uspokojení legislativy vykazuje nová Alpina spotřebu jen 10,8 l/100 km, čemuž odpovídá ekvivalent 252g CO2 /km. Ta reálná pak bude minimálně o polovinu vyšší…

Dimenzování brzdové soustavy si ničím nezadá s opravdovými supersporty- ventilované kotouče mají vpředu průměr 374 mm a vzadu jsou jen nepatrně menší -370 mm. Potřebný „grip“ poskytují pneumatiky Michelin Pilot Super Sport s rozměry 255/35ZR20 (vpředu) a 285/30ZR20 (vzadu), které zároveň nabízejí i lepší jízdní komfort než originální bavorácké runflaty s vyšším profilem a neskutečně tvrdými boky.

Kouzelné tlačítko
B5 Biturbo má sériově elektronicky řízené tlumiče a stabilizátory, jejichž charakteristika se spolu s progresí plynového pedálu a reakcí převodovky mění tlačítkem vlevo od volící páky. K dispozici jsou čtyři režimy s dostatečně výmluvnými názvy: Normal, Comfort, Sport a Sport +.

Na podvozku mnoho zásadních mechanických změn není, podvozek pětkové řady je natolik dobrý, že pro potřebnou stabilitu v rychlostech kolem 300 km/h stačilo instalovat jen nepatrně nižší a tužší pružiny. Alpina udává i blíže nespecifikovanou malou úpravu ramen na přední nápravě.

Exteriér a interiér je vyveden v tradičním duchu tohoto úpravce- změny proti velkosériové pětce jsou minimální a velmi decentní. Zvenčí zaujmou aerodynamické nástavce prahů, nárazníků a čtveřice oválných koncovek výfuku, vevnitř pak špičkové kožené čalounění „Lavalina“, vkusný dřevěný dekor a tradiční modré přístroje s logem výrobce.

Cena toho času zatím nebyla stanovena, očekává se částka těsně nad hranicí 100 tisíc eur.

Marek Oborník, foto BMW Alpina

Vyhledat vozidla v inzerci: Bmw

Fotografie k článku

Fotografie k článku BMW Alpina B5 Biturbo: došlo i na novou pětku Fotografie k článku BMW Alpina B5 Biturbo: došlo i na novou pětku Fotografie k článku BMW Alpina B5 Biturbo: došlo i na novou pětku Fotografie k článku BMW Alpina B5 Biturbo: došlo i na novou pětku Fotografie k článku BMW Alpina B5 Biturbo: došlo i na novou pětku Fotografie k článku BMW Alpina B5 Biturbo: došlo i na novou pětku

Líbí se Vám článek? Nenechte si ujít další. Sledujte nás na Facebooku.

Sdílet článek

Komentáře k článku:


SOUVISEJÍCÍ ČLÁNKY


Všechny články o značce / modelu




NEJNOVĚJŠÍ ČLÁNKY

DS 3 Crossback je hooodně avantgardní crossover

DS 3 Crossback je hooodně avantgardní crossover

Toužíte po crossoveru se kterým budete středem pozornosti? Co takhle zvolit nový model DS 3 Crossback? Novinka od francouzské automobilky nemá v podstatě konkurenci, alespoň co se vzhledu týče. Nebo snad znáte stejně..

Peugeot 508 SW vstupuje na český trh, kolik stojí?

Peugeot 508 SW vstupuje na český trh, kolik stojí?

Značka Peugeot, která před devíti měsíci úspěšně uvedla na trh v ČR nový fastback Peugeot 508, uvádí dnes i verzi 508..

Škoda Kamiq má českou cenu, stojí od 379 900 Kč

Škoda Kamiq má českou cenu, stojí od 379 900 Kč

Příjem objednávek nového modelu KAMIQ na českém trhu zahájen, doporučené ceny pro zákazníky začínají na částce 379 900..

Test: Peugeot 2008 GT Line 1.5 BlueHDI vás ujistí o svých kvalitách

Test: Peugeot 2008 GT Line 1.5 BlueHDI vás ujistí o svých kvalitách

Víte, jaké je nejprodávanější malé SUV v Česku? Nevíte? Napovíme. Prodává se šestým rokem, nedávno dostalo nové..

Škoda Octavia Tour a Touring Sport se slevou až 118 400 Kč

Škoda Octavia Tour a Touring Sport se slevou až 118 400 Kč

Nejprodávanější modelová řada automobilky Škoda přichází v atraktivní podobě akčních modelů, které byly ušity na míru..