BMW 750d dostalo nejvýkonnější vznětový šestiválec světa

vloženo

Součástí technologií BMW TwinPower Turbo je stupňovité přeplňování se čtyřmi turbodmychadly a dále zdokonalené přímé vstřikování Common-Rail. Motor BMW 750d xDrive a BMW 750Ld xDrive disponuje nejvyšším výkonem 294 kW/4|00 k a největším točivým momentem 760 Nm.

BMW 750d dostalo nejvýkonnější vznětový šestiválec světa BMW 750d dostalo nejvýkonnější vznětový šestiválec světa

Zcela výjimečné množství inovací vyčleňuje nové BMW řady 7 ze segmentu luxusních limuzín. Z nových technologií jmenujme například nosnou strukturu Carbon Core využívající uhlíkové kompozity, BMW eDrive, které je přítomné ve třech modelech BMW iPerformance, ovládání gesty či dálkově řízené parkování. Nyní přichází další inovace. V BMW 750d xDrive a BMW 750Ld xDrive (kombinovaná spotřeba: 5,9 – 5,7 l/100 km; emise CO2: 154 – 149 g/km) se objevuje nejvýkonnější vznětový šestiválec světa, který je standardně doplněn inteligentním pohonem všech kol. Nový motor disponuje největším výkonem 294 kW/400 k a točivým momentem 760 Nm.


Nový řadový šestiválec s objemem 3,0 litru má základ v nejnovější generaci tohoto typu pohonné jednotky. Součástí technologií BMW TwinPower Turbo je systém vícestupňového přeplňování se čtveřicí turbodmychadel a nejnovější generace přímého vstřikování Common-Rail pracující s tlakem 2500 bar. Tyto a další nové technologie zajišťují významné zvětšení již tak mimořádné dodávky výkonu, točivého momentu a současně další snížení spotřeby paliva. Nové BMW 750d xDrive zrychluje z 0 na 100 km/h za 4,6 s (BMW 750Ld xDrive: 4,7 s), což je ve srovnání s předchůdcem zlepšení o 0,3 s. Výraznější dynamiku a dodávku výkonu zajišťuje systém stupňovitého přeplňování se čtveřicí turbodmychadel, který nahrazuje původní trojici turbodmychadel. Použité řešení zajišťuje rychlejší nárůst točivého momentu již od nízkých otáček a současně působivě intenzivní reakce na pohyby plynového pedálu.

BMW 750d

Zvýšení výkonu o 5 procent, kombinovaná spotřeba paliva nižší o 11 procent.
Nejvýkonnější vznětový šestiválec světa disponuje největším výkonem 294 kW/400 k při 4400 min-1. Dále posílená dynamika nového motoru se opírá o jeho zcela výjimečný průběh točivého momentu od nejnižších otáček. Již od 1000 min-1 je k dispozici 450 Nm, které vrcholí hodnotou 760 Nm v rozmezí 2000 a 3000 min-1. Neutuchající síla nového motoru přechází přes osmistupňovou samočinnou převodovku Steptronic, která je pečlivě naladěna na unikátní charakteristiku tohoto šestiválce. BMW 750d xDrive a BMW 750Ld xDrive mají nejvyšší rychlost elektronicky omezenou na 250 km/h.

Kromě neobyčejné síly se nejvýkonnější vznětový motor v nabídce BMW vyznačuje nízkou spotřebou paliva, která překonává všechny konkurenty v daném segmentu. Zvětšení výkonu o 14 kW/19 k a točivého momentu o 20 Nm je doplněno snížením spotřeby paliva a produkce emisí o 11 procent ve srovnání s předchůdcem. Nové BMW 750d xDrive a BMW 750Ld xDrive se vyznačují kombinovanou spotřebou v rozmezí 5,9 až 5,7 l/100 km a produkcí emisí CO2 od 154 do 149 g/km (hodnoty jsou vypočítané podle normovaného cyklu EU a jsou závislé na zvoleném rozměru pneumatik).

Nový vrcholný vznětový motor s mnoha technickými novinkami aplikovanými od hlavy motoru až po uspořádání výfukového systému.
Nový vznětový motor se sportovní charakteristikou je důmyslným příkladem konstrukčního umění a zkušeností BMW Group s vývojem hnacích systémů. Nový motor je ukázkou účinnosti vznětových motorů pracujících s vysokým plnícím tlakem. Základem nového motoru je zbrusu nová generace spalovacích motorů BMW Group. Maximální tlak ve spalovacím prostoru se zvětšil z 200 na 210 bar, což s sebou přináší větší termodynamické i mechanické namáhání jednotlivých součástí motoru.

Stejně, jako tomu bylo u předchůdce, jsou hlava i blok motoru vyrobené speciálním vysokotlakým procesem. Technologie izostatického lisování za tepla (HIP) dodává hliníkové slitině mimořádnou pevnost. Hlava motoru je spojena s klikovou skříní pomocí ocelových prutů, což zvyšuje celkovou tuhost. Dalšími speciálními vlastnostmi nového motoru je pětivrstvé těsnění pod hlavou, vnitřní plochy válců s dvojitě nanášenou ochranou vrstvou, písty vyrobené ze slitiny hliníku a hořčíku s vytvrzenou hranou prohlubně ve svých dnech, bronzové vložky pístních čepů a centrálně regulované chlazení.

Nejnovější generace přímého vstřikování common-rail zajišťuje dodávku paliva do válců. Piezoelektrické vstřikovače dodávají maximální plnící tlak zvětšený na 2500 bar a současně extrémně přesné dávkování pro jemné rozprostření paliva. Součástí výfukového systému BMW 750d xDrive a BMW 750Ld xDrive je kromě filtru pevných částic a zádržného katalyzátoru NOx umístěných v těsné blízkosti motoru také katalyzátor SCR (Selective Catalytic Reduction) se vstřikováním tekutiny AdBlue.

BMW 750d engine

Čtveřice turbodmychadel pracuje společně a zajišťuje mimořádnou radost z jízdy.
Hospodárnost a výkonnost nového motoru je zajištěna zejména zásluhou vůbec prvního použití čtveřice turbodmychadel a jejich vzájemného sladění. Podobně, jako tomu bylo u předchozího motoru, i nyní je vzduch dodávaný do spalovacích prostorů stlačovaný stupňovitě. Vysokotlaká část systému přeplňování je tvořena dvojicí turbodmychadel s proměnnou geometrií rozváděcích lopatek. Nízkotlaká část je řešena nově, nahrazením jednoho velkého turbodmychadla dvojicí menších, a tudíž rychleji reagujících, turbodmychadel. Nejnovější generace elektronické řídicí jednotky motoru DDE (Digital Diesel Electronic) velmi přesně koordinuje spolupráci jednotlivých turbodmychadel, nastavení jejich rozváděcích lopatek, regulačních a obtokových ventilů, stejně tak jako klapek ve výfukovém potrubí a mezichladiče stlačeného vzduchu v závislosti na aktuální situaci a poloze plynového pedálu.

Celkově lze říci, že v činnosti jsou vždy dvě nízkotlaká turbodmychadlo plus jedno ze dvou vysokotlakých turbodmychadel. Pouze při intenzivní akceleraci z volnoběžných otáček dojde k odpojení dvojice nízkotlakých turbodmychadel obtokovými ventily. Druhé vysokotlaké turbodmychadlo se aktivuje při překročení hranice otáček přibližně 2500 min-1.

Další novou vlastností motoru, která nebyla přítomna u předchozí generace, je recirkulace výfukových plynů, a to jak u nízkotlaké, tak u vysokotlaké části přeplňování. Tím se zlepšuje nejen účinnost přeplňování, ale také celého motoru. Současně dochází ke snížení objemu oxidů dusíku ve výfukových plynech při vysokém zatížení motoru. Hospodárnost motoru zlepšuje i systém nepřímého chlazení pomocí vzduchu s větší kapacitou oproti předchozí generaci tohoto motoru, stejně tak jako dodatečný kompresor pro vodní chlazení nízkotlakých turbodmychadel. Základem této změny je oddělení chladicího okruhu s nízkou teplotou od hlavního chladicího systému. Jeho součástí jsou nejen výměníky tepla, ale také elektricky ovládané čerpadlo chladicí kapaliny.

BMW 750d xDrive a BMW 750Ld xDrive bude v prodeji od července 2016.


BMW Group

Vyhledat vozidla v inzerci: Bmw

Fotografie k článku

Fotografie k článku BMW 750d dostalo nejvýkonnější vznětový šestiválec světa Fotografie k článku BMW 750d dostalo nejvýkonnější vznětový šestiválec světa
Nenechte si ujít novinky, které pro Vás připravujeme. Zadejte Váš e-mail:

Sdílet článek

Komentáře k článku:

Další články (posledních 20 z celkem 20)

21.09.2018
Uhrančivý Peugeot 508 má české ceny
20.09.2018
Kia Sportage po modernizaci přijde minimálně na 514 980 Kč
17.09.2018
Test: Vstříc pohodě! Citroën Grand C4 SpaceTourer 2.0 BlueHDi 163
k
12.09.2018
Ušetřete při koupi nového auta, Peugeot i Toyota budou mít své dny
11.09.2018
Test ojetiny: Volvo S60 – lepší než myslíte
07.09.2018
BMW X2 M35i je tady, vrchol nabídky umí stovku za pět sekund
30.08.2018
Test ojetiny: Citroën C2 VTR a VTS – pro ty, co se nebojí
29.08.2018
Nová generace roadsteru BMW Z4 se představuje v edici M40i First Edition
28.08.2018
Fantastická Čtyřka! BMW 440i M Performance
28.08.2018
Nepostradatelné vybavení do garáže, které ušetří čas i námahu
27.08.2018
Test ojetiny: Opel Astra 1.4 Turbo (video)
24.08.2018
Třetí generace modelu Kia Ceed je tady, stojí od 379 980 Kč
23.08.2018
Test ojetiny: Renault Mégane II – špatná pověst sráží ceny
22.08.2018
Mitsubishi Space Star se dostává do Česka a nebude drahé
21.08.2018
Mladoboleslavská Škoda vyrobila milionté SUV
20.08.2018
BMW 330d M Sport Shadow Edition - Naděje žije!
17.08.2018
Mitsubishi Outlander PHEV prošel modernizací a je po všech stránkách lepší
15.08.2018
Volkswagen Grand California je revolučním kempingovým vozem s koupelnou
14.08.2018
Honda HR-V má po faceliftu a dostane nové motory
12.08.2018
Test ojetiny: Mitsubishi ASX 1.6 DI-D 4WD (video)