BMW 5 ActiveHybrid: Po sedmičce pětka

vloženo

Hybridní verze nové pětky (F10) je na spadnutí. V Ženevě se sice představí jen jako koncept, nicméně použitá technika dává tušit, že od studie k sérii to už nebude daleká cesta. Vlastně by stačilo odlepit ty fólie s nápisy na bocích a přidělit cenovku...

BMW 5 ActiveHybrid: Po sedmičce pětka Velké sedmičkové BMW 7 ActiveHybrid už cenovku má, konkrétně 2,69 milionu korun za „krátkou“ verzi a 2,91 milionu za prodlouženou Long. Jak cenou tak i kombinovaným výkonem 342 kW se zařadí mezi osmiválcový typ 750i/Li (s nímž sdílí stejný spalovací motor- V8 4,4 litru; 2x Turbo, pouze s výkonem zvětšeným z 300 na 330 kW) a vrcholný šestilitrový dvanáctiválec 760i/Li (400 kW). Za připomenutí stojí fakt, že BMW 7 ActiveHybrid je se zrychlením 0-100 km/h za 4,9 s. nejdynamičtější hybridní limuzínou světa, přestože jej třeba v maximálním výkonu těsně překonává BMW X6 ActiveHybrid. Jeho 357 kW však bojuje s podstatně vyšší hmotností a aerodynamikou velkého SUV, takže ve výsledku dynamika hybridní X6 (0-100 km/h za 5,6 s) za nepatrně slabší „sedmičkou“ zaostává.

Ale zpět ke konceptu hybridu v pětkové řadě. Nejpodstatnější technickou změnou proti velké hybridní sedmičce je použití slabšího spalovacího motoru. Díky přeplňovanému třílitrovému šestiválci z typu 535i se hybridní model svým výkonem, dynamikou a určitě i cenou zařadí právě mezi 535i (225 kW) a vrcholný osmiválec 550i (300 kW). Spolu s elektromotorem o výkonu 40 kW bude 5 ActiveHybrid schopen poskytnout kombinovaný výkon kolem 260 kW. Stejně jako u větší 7 ActiveHybrid je elektromotor poměrně úzký, což dovolilo umístnit jej mezi spalovací motor a osmistupňovou automatickou převodovku. Důvod proč je tento elektromotor u pětky mnohem výkonnější než u sedmičky (40 kW proti 14 kW) je ten, že pětka bude moci na něj i jezdit, sice pouze v nízkých rychlostech a na krátkou vzdálenost, ale přece.

Tím se z 5 ActiveHybrid stane regulérní „Full-hybrid“, svou podstatou blížící se například hybridním Lexusům, zatímco velké BMW 7 ActiveHybrid pouze takzvaným „Mild-hybridem“- neschopným samostatné jízdy na elektromotor. Výrobce udává, že hybridní model by měl přinést úsporu paliva vůči konvenčnímu typu (je myšleno zřejmě výchozí 535i) ve výši 10 %.

Zajímavostí systému je i jeho inteligence, neboť je schopen například dle dat z navigace (četné zatáčky, stoupání, klesání atd) přizpůsobit „výpomoc“ elektromotoru tak, aby byla efektivita celého systému co nejvyšší, a to jak výkonová tak i dojezdová (při deceleraci se z elektromotoru stává generátor dobíjející akumulátory).

Možná se může zdát použití této nesmírně komplikovaná techniky neadekvátní pouze 10% úspoře paliva, nicméně BMW se nikdy netajilo tím, že jeho hybridy budou upřednostňovat spíše výkon a jízdní dynamiku nad suchou úsporou paliva. Ekologický efekt hybridní pětky bude tak jako tak mizivý, ba v celkové energetické bilanci (výroba, spotřeba energie, materiály) spíše záporný, ale každému je jasné, že o ekologii jde v tomto hybridním „ekologickém“ boji až v poslední řadě. A konkrétně v případě BMW je to asi i dobře...

Marek Oborník, foto BMW

Vyhledat vozidla v inzerci: Bmw

Fotografie k článku

Fotografie k článku BMW 5 ActiveHybrid: Po sedmičce pětka Fotografie k článku BMW 5 ActiveHybrid: Po sedmičce pětka Fotografie k článku BMW 5 ActiveHybrid: Po sedmičce pětka Fotografie k článku BMW 5 ActiveHybrid: Po sedmičce pětka Fotografie k článku BMW 5 ActiveHybrid: Po sedmičce pětka Fotografie k článku BMW 5 ActiveHybrid: Po sedmičce pětka Fotografie k článku BMW 5 ActiveHybrid: Po sedmičce pětka Fotografie k článku BMW 5 ActiveHybrid: Po sedmičce pětka Fotografie k článku BMW 5 ActiveHybrid: Po sedmičce pětka Fotografie k článku BMW 5 ActiveHybrid: Po sedmičce pětka
Nenechte si ujít novinky, které pro Vás připravujeme. Zadejte Váš e-mail:

Sdílet článek

Komentáře k článku:

Další články (posledních 20 z celkem 20)

23.01.2017
Test ojetiny: BMW Z4 3.0si Coupe – pravověrný sporťák (+video)
22.01.2017
Facelift BMW řady 4 přinesl sportovnější podvozek
21.01.2017
Video: Opel Crossland X - nový crossover do města
21.01.2017
Nissan Navara přijíždí v exkluzivní limitované edici Trek-1°
20.01.2017
Opel Meriva vyklidí pole nástupci Crossland X
19.01.2017
Test: Audi SQ7 4.0 biTDI – Světová extratřída! (+video)
18.01.2017
Chcete koupit Toyotu nebo Peugeot? Od soboty ušetříte desetitisíce
17.01.2017
Kolik Simply Clever prvků má nová Octavia? Podívejte se!
16.01.2017
Test: Škoda Octavia 1.0 TSI – lepší, než myslíte (+video)
15.01.2017
Škoda Muzeum se chlubí rekordní návštěvností, už jste tam byli?
14.01.2017
Renault Megane GrandCoupe - limuzína za cenu Škody Rapid
13.01.2017
Auto ESA spouští akci „SLEVA TÝDNE“
13.01.2017
Nové Audi SQ5 ve znamení návratu benzínového šestiválce
12.01.2017
Nová generace Hyundai i30 je tady, na trh vstupuje v limitované výbavě
12.01.2017
Test: Honda HR-V 1.5 i-VTEC CVT – třetí do party
11.01.2017
Škoda Octavia má nový vzhled, ale původní techniku. Nové motory až v létě
11.01.2017
Bentley Continental Supersports je králem čtyřmístných kupé
10.01.2017
Lexus LS 2018 - luxusní limuzína s desetistupňovým automatem
09.01.2017
Kia Stinger bude zadokolka a půjde po krku prémiovým konkurentům
09.01.2017
Test ojetiny: Volkswagen Passat 3,6 FSI 4Motion - pan Tajemný