BMW 5 ActiveHybrid: Po sedmičce pětka

vloženo

Hybridní verze nové pětky (F10) je na spadnutí. V Ženevě se sice představí jen jako koncept, nicméně použitá technika dává tušit, že od studie k sérii to už nebude daleká cesta. Vlastně by stačilo odlepit ty fólie s nápisy na bocích a přidělit cenovku...

BMW 5 ActiveHybrid: Po sedmičce pětka BMW 5 ActiveHybrid: Po sedmičce pětka

Velké sedmičkové BMW 7 ActiveHybrid už cenovku má, konkrétně 2,69 milionu korun za „krátkou“ verzi a 2,91 milionu za prodlouženou Long. Jak cenou tak i kombinovaným výkonem 342 kW se zařadí mezi osmiválcový typ 750i/Li (s nímž sdílí stejný spalovací motor- V8 4,4 litru; 2x Turbo, pouze s výkonem zvětšeným z 300 na 330 kW) a vrcholný šestilitrový dvanáctiválec 760i/Li (400 kW). Za připomenutí stojí fakt, že BMW 7 ActiveHybrid je se zrychlením 0-100 km/h za 4,9 s. nejdynamičtější hybridní limuzínou světa, přestože jej třeba v maximálním výkonu těsně překonává BMW X6 ActiveHybrid. Jeho 357 kW však bojuje s podstatně vyšší hmotností a aerodynamikou velkého SUV, takže ve výsledku dynamika hybridní X6 (0-100 km/h za 5,6 s) za nepatrně slabší „sedmičkou“ zaostává.


Ale zpět ke konceptu hybridu v pětkové řadě. Nejpodstatnější technickou změnou proti velké hybridní sedmičce je použití slabšího spalovacího motoru. Díky přeplňovanému třílitrovému šestiválci z typu 535i se hybridní model svým výkonem, dynamikou a určitě i cenou zařadí právě mezi 535i (225 kW) a vrcholný osmiválec 550i (300 kW). Spolu s elektromotorem o výkonu 40 kW bude 5 ActiveHybrid schopen poskytnout kombinovaný výkon kolem 260 kW. Stejně jako u větší 7 ActiveHybrid je elektromotor poměrně úzký, což dovolilo umístnit jej mezi spalovací motor a osmistupňovou automatickou převodovku. Důvod proč je tento elektromotor u pětky mnohem výkonnější než u sedmičky (40 kW proti 14 kW) je ten, že pětka bude moci na něj i jezdit, sice pouze v nízkých rychlostech a na krátkou vzdálenost, ale přece.

Tím se z 5 ActiveHybrid stane regulérní „Full-hybrid“, svou podstatou blížící se například hybridním Lexusům, zatímco velké BMW 7 ActiveHybrid pouze takzvaným „Mild-hybridem“- neschopným samostatné jízdy na elektromotor. Výrobce udává, že hybridní model by měl přinést úsporu paliva vůči konvenčnímu typu (je myšleno zřejmě výchozí 535i) ve výši 10 %.

Zajímavostí systému je i jeho inteligence, neboť je schopen například dle dat z navigace (četné zatáčky, stoupání, klesání atd) přizpůsobit „výpomoc“ elektromotoru tak, aby byla efektivita celého systému co nejvyšší, a to jak výkonová tak i dojezdová (při deceleraci se z elektromotoru stává generátor dobíjející akumulátory).

Možná se může zdát použití této nesmírně komplikovaná techniky neadekvátní pouze 10% úspoře paliva, nicméně BMW se nikdy netajilo tím, že jeho hybridy budou upřednostňovat spíše výkon a jízdní dynamiku nad suchou úsporou paliva. Ekologický efekt hybridní pětky bude tak jako tak mizivý, ba v celkové energetické bilanci (výroba, spotřeba energie, materiály) spíše záporný, ale každému je jasné, že o ekologii jde v tomto hybridním „ekologickém“ boji až v poslední řadě. A konkrétně v případě BMW je to asi i dobře...

Marek Oborník, foto BMW

Vyhledat vozidla v inzerci: Bmw

Fotografie k článku

Fotografie k článku BMW 5 ActiveHybrid: Po sedmičce pětka Fotografie k článku BMW 5 ActiveHybrid: Po sedmičce pětka Fotografie k článku BMW 5 ActiveHybrid: Po sedmičce pětka Fotografie k článku BMW 5 ActiveHybrid: Po sedmičce pětka Fotografie k článku BMW 5 ActiveHybrid: Po sedmičce pětka Fotografie k článku BMW 5 ActiveHybrid: Po sedmičce pětka Fotografie k článku BMW 5 ActiveHybrid: Po sedmičce pětka Fotografie k článku BMW 5 ActiveHybrid: Po sedmičce pětka Fotografie k článku BMW 5 ActiveHybrid: Po sedmičce pětka Fotografie k článku BMW 5 ActiveHybrid: Po sedmičce pětka
Nenechte si ujít novinky, které pro Vás připravujeme. Zadejte Váš e-mail:

Sdílet článek

Komentáře k článku:

Další články (posledních 20 z celkem 20)

29.04.2017
Nové BMW M550d xDrive dostalo čtyři turbodmychadla
28.04.2017
Zapomeňte na Škodu Yeti, je tu Škoda Karoq
28.04.2017
Za Peugeot 5008 zaplatíte minimálně půl milionu
27.04.2017
Test: Citroën C3 1.2 PureTech - prcek rád Cactusy
26.04.2017
Nová Škoda Octavia RS - čtyřoká zábava
25.04.2017
Mercedes Benz třídy S - omlazení a mraky nové techniky
24.04.2017
Opel Grandland X - převlečený Peugeot 3008 oficiálně
21.04.2017
Modely ASX a Outlander nově v limitované edici 100 LET
20.04.2017
BMW M4 CS - výkon 460 koní a spotřebu 8,4 litrů
20.04.2017
Test ojetiny: Audi A6 3.0 TDI - s půl milionem do bazaru
19.04.2017
Kia Niro HEV je hybrid na tahání přívěsů
19.04.2017
Nissan Micra má české ceny, čtvrt milionu nestačí
18.04.2017
Test: Subaru Forester 2.0 XT - létající lesník
18.04.2017
Modernizovaná Octavia Scout jezdí komfortně a nezalekne se překážek
17.04.2017
Ford Focus kombi nově za cenu pětidveřového hatchbacku
16.04.2017
Suzuki Ignis - z ošklivé krabice je malé SUV s pohonem 4x4
15.04.2017
Omlazená Škoda Citigo stojí od 218 900 Kč
14.04.2017
Audi R8 Coupé Edition - 200 vozů v barvách Audi Sportu
14.04.2017
Test ojetiny: Opel Insignia Sports Tourer 2.0 CDTI (125kW) AT – překvapivě ve formě
13.04.2017
Jeep Grand Cherokee Trackhawk - znáte rychlejší SUV?