BMW 5 ActiveHybrid: Po sedmičce pětka

vloženo

Hybridní verze nové pětky (F10) je na spadnutí. V Ženevě se sice představí jen jako koncept, nicméně použitá technika dává tušit, že od studie k sérii to už nebude daleká cesta. Vlastně by stačilo odlepit ty fólie s nápisy na bocích a přidělit cenovku...

BMW 5 ActiveHybrid: Po sedmičce pětka BMW 5 ActiveHybrid: Po sedmičce pětka

Velké sedmičkové BMW 7 ActiveHybrid už cenovku má, konkrétně 2,69 milionu korun za „krátkou“ verzi a 2,91 milionu za prodlouženou Long. Jak cenou tak i kombinovaným výkonem 342 kW se zařadí mezi osmiválcový typ 750i/Li (s nímž sdílí stejný spalovací motor- V8 4,4 litru; 2x Turbo, pouze s výkonem zvětšeným z 300 na 330 kW) a vrcholný šestilitrový dvanáctiválec 760i/Li (400 kW). Za připomenutí stojí fakt, že BMW 7 ActiveHybrid je se zrychlením 0-100 km/h za 4,9 s. nejdynamičtější hybridní limuzínou světa, přestože jej třeba v maximálním výkonu těsně překonává BMW X6 ActiveHybrid. Jeho 357 kW však bojuje s podstatně vyšší hmotností a aerodynamikou velkého SUV, takže ve výsledku dynamika hybridní X6 (0-100 km/h za 5,6 s) za nepatrně slabší „sedmičkou“ zaostává.


Ale zpět ke konceptu hybridu v pětkové řadě. Nejpodstatnější technickou změnou proti velké hybridní sedmičce je použití slabšího spalovacího motoru. Díky přeplňovanému třílitrovému šestiválci z typu 535i se hybridní model svým výkonem, dynamikou a určitě i cenou zařadí právě mezi 535i (225 kW) a vrcholný osmiválec 550i (300 kW). Spolu s elektromotorem o výkonu 40 kW bude 5 ActiveHybrid schopen poskytnout kombinovaný výkon kolem 260 kW. Stejně jako u větší 7 ActiveHybrid je elektromotor poměrně úzký, což dovolilo umístnit jej mezi spalovací motor a osmistupňovou automatickou převodovku. Důvod proč je tento elektromotor u pětky mnohem výkonnější než u sedmičky (40 kW proti 14 kW) je ten, že pětka bude moci na něj i jezdit, sice pouze v nízkých rychlostech a na krátkou vzdálenost, ale přece.

Tím se z 5 ActiveHybrid stane regulérní „Full-hybrid“, svou podstatou blížící se například hybridním Lexusům, zatímco velké BMW 7 ActiveHybrid pouze takzvaným „Mild-hybridem“- neschopným samostatné jízdy na elektromotor. Výrobce udává, že hybridní model by měl přinést úsporu paliva vůči konvenčnímu typu (je myšleno zřejmě výchozí 535i) ve výši 10 %.

Zajímavostí systému je i jeho inteligence, neboť je schopen například dle dat z navigace (četné zatáčky, stoupání, klesání atd) přizpůsobit „výpomoc“ elektromotoru tak, aby byla efektivita celého systému co nejvyšší, a to jak výkonová tak i dojezdová (při deceleraci se z elektromotoru stává generátor dobíjející akumulátory).

Možná se může zdát použití této nesmírně komplikovaná techniky neadekvátní pouze 10% úspoře paliva, nicméně BMW se nikdy netajilo tím, že jeho hybridy budou upřednostňovat spíše výkon a jízdní dynamiku nad suchou úsporou paliva. Ekologický efekt hybridní pětky bude tak jako tak mizivý, ba v celkové energetické bilanci (výroba, spotřeba energie, materiály) spíše záporný, ale každému je jasné, že o ekologii jde v tomto hybridním „ekologickém“ boji až v poslední řadě. A konkrétně v případě BMW je to asi i dobře...

Marek Oborník, foto BMW

Vyhledat vozidla v inzerci: Bmw

Fotografie k článku

Fotografie k článku BMW 5 ActiveHybrid: Po sedmičce pětka Fotografie k článku BMW 5 ActiveHybrid: Po sedmičce pětka Fotografie k článku BMW 5 ActiveHybrid: Po sedmičce pětka Fotografie k článku BMW 5 ActiveHybrid: Po sedmičce pětka Fotografie k článku BMW 5 ActiveHybrid: Po sedmičce pětka Fotografie k článku BMW 5 ActiveHybrid: Po sedmičce pětka Fotografie k článku BMW 5 ActiveHybrid: Po sedmičce pětka Fotografie k článku BMW 5 ActiveHybrid: Po sedmičce pětka Fotografie k článku BMW 5 ActiveHybrid: Po sedmičce pětka Fotografie k článku BMW 5 ActiveHybrid: Po sedmičce pětka

Líbí se Vám článek? Nenechte si ujít další. Sledujte nás na Facebooku.

Sdílet článek

Komentáře k článku:


SOUVISEJÍCÍ ČLÁNKY


Všechny články o značce / modelu




NEJNOVĚJŠÍ ČLÁNKY

7 nejikoničtějších terénních vozů všech dob

7 nejikoničtějších terénních vozů všech dob

Na začátku je používali výhradně vojáci na svých misích. Vojenská vozidla s označením GPW (General Purpose Willys) však spustila fenomén terénních aut, která se v módě drží už několik desetiletí. Jeep Wrangler, Toyota..

Seat zlevňuje dieselovou Atecu a Leona

Seat zlevňuje dieselovou Atecu a Leona

Španělská automobilka na své modely Leon 5D, Leon ST a Ateca poháněné dieselovými agregáty TDI poskytuje zvýhodnění až..

Huyndai Tucson N Line - hezčí a sportovnější SUV z Česka

Huyndai Tucson N Line - hezčí a sportovnější SUV z Česka

Hyundai Motor rozšiřuje nabídku atraktivních verzí N Line na evropském trhu o nový Tucson N Line, který je zároveň..

Hyundai Sonata je krásné čtyřdvéřové kupé

Hyundai Sonata je krásné čtyřdvéřové kupé

Korejská automobilka ukázala zcela první fotografie nového modelu Sonata. Osmá generace Sonaty vystřídá po pěti letech..

GPS navigace do auta, vyplatí se dnes ještě?

GPS navigace do auta, vyplatí se dnes ještě?

Byly doby, kdy navigace v autě byly mnohem oblíbenější než dnes. S příchodem chytrých telefonů s velkými displeji, a..